ei usko tempaukseen,, eli on harhaopieetaja.
Petri Paavola
21 t ·
Monet uskovat tulevat pettymään tulevina päivinä tässä lopunajassa mitä elämme, koska asiat eivät tule menemään, niin kuin he uskoivat ja kuinka heitä on opetettu. Ne uskovat ihmiset, jotka Jumalan armosta näkevät sen mitä Jumalan sana opettaa, niin heidän tulee rakastaa, auttaa ja vahvistaa epätoivon vallassa olevia uskovia, jotka luulivat pääsevänsä pois lopunajan tapahtumista koskien antikristuksen lyhyttä aikakautta. Tämä asia tulee todentumaan hyvin nopeasti.
Monet vilpittömätkin Herran Jeesuksen opetuslapset uskovat etteivät he ole enää täällä kun tietyt lopunajan tapahtumat alkavat toteutumaan. Monet Herran Jeesuksen opetuslapset uskovat, että heidät on temmattu pois maan päältä ennen kuin Jerusalemiin on rakennettu kolmas temppeli. Nämä uskovat ihmiset tulevat pettymään pahasti, koska Raamatun opetuksen mukaan seurakunnan ylöstempaus tulee tapahtumaan vasta suuren ahdistuksen ajan jälkeen. Raamatussa apostoli Paavali opettaa sellaisen opetuksen olevan eksytystä, jossa sanotaan Jeesuksen tulemuksen ja seurakunnan ylöstempauksen tapahtuvan ennen kuin tapahtuu luopumus ja laittomuuden ihmisen ilmestyminen (antikristus)
Petri Paavola
24
214
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä oikein sekoilet ?
Petrihan selvästi tuon mukaan uskoo tempaukseen.
Ajankohdasta vain on kyse.
Ja se ajankohta on kerrottu hyvin selvästi Raamatussa.
Eli Herran tulemus, eli tempaus tapahtuu vasta sitten, kun antikristus, eli kadotuksen lapsi on jo julistutunut Jumalaksi 3:ssa temppelissä.
2. Tessalonikalaiskirje 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?- Anonyymi
Olet väärässä.
Tempauksen ajakohtaa ei kerrota 2Tess 2:1 -jakeessa. Se viittaa jakeeseen Jes 66:18, jossa kerrotaan, miten eloon jäänyt Kristuksen seurakunta haetaan tavallisilla ajoneuvoilla Israeliin Jeesuksen Kristuksen luokse. Tässä kohtaa ei ketään enää temmata. Tempaus ei tapahdu vaivan ajan lopulla:
Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.
Sakarjan kirja myös kertoo vaivan aikojen lopun tapahtumista. Silloinkaan ei ole tempausta vaan Jeesuksen Kristuksen omat pakenevat Jerusalemista Öjymäen halkeamaa pitkin itään. Kukaan ei lennä silloin ilmaan:
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
Mitä tulee Petri Paavolaan, hän opettaa tempauksesta ihan väärin, kuten monista muistakin asioista. Minä en kuuntele Paavolaa ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä.
Tempauksen ajakohtaa ei kerrota 2Tess 2:1 -jakeessa. Se viittaa jakeeseen Jes 66:18, jossa kerrotaan, miten eloon jäänyt Kristuksen seurakunta haetaan tavallisilla ajoneuvoilla Israeliin Jeesuksen Kristuksen luokse. Tässä kohtaa ei ketään enää temmata. Tempaus ei tapahdu vaivan ajan lopulla:
Jes 66:18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.
Sakarjan kirja myös kertoo vaivan aikojen lopun tapahtumista. Silloinkaan ei ole tempausta vaan Jeesuksen Kristuksen omat pakenevat Jerusalemista Öjymäen halkeamaa pitkin itään. Kukaan ei lennä silloin ilmaan:
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
Mitä tulee Petri Paavolaan, hän opettaa tempauksesta ihan väärin, kuten monista muistakin asioista. Minä en kuuntele Paavolaa ollenkaan.Miksi esitit selvän valheen ?
Sitä sinä' et voi millään kiertää !
Siis Petri selveästi uskoo ylöstempaukseen, mutta ajankohdasta sinä vain olet hänen kanssaan erimieltä.
Ja samalla sinä vastustat Paavalin selviä sanoja, joita tuossa edellä lainasin !
Eli järjestys on aivan selvästi sanottu siinä:
1) Ensin kadotuksen lapsi / antikristus ilmestyy ja vaikuttaa ja menee siis jopa sinne rakennettavaan temppeliin !
2) Ja vasta sitten Jeesus tulee ja TULEMUKSESSAAN tuhoaa antikristuksen.
3) Tätä ennen jo on siten täytynyt toteutua tämä:
6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Sillä eihän antikristus voi millään enää toimia kuolemansa jälkeen !
Joten ihan sekavia sinä kirjoittelet !
Aikajärjestys on täysin selvästi meille kerrottu ja kuten tässä sanotaan, niin tulee siis vaino niitä Jumalan omia kohtaan, jotka eivät suostu kumartamaan antikristusta, eivätkä suostu ottamaan merkkiä vastaan !
7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
Eli kyllä uskovat ovat antikristuksen vaikutus aikana varmasti maan päällä, se on täysin selvä asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi esitit selvän valheen ?
Sitä sinä' et voi millään kiertää !
Siis Petri selveästi uskoo ylöstempaukseen, mutta ajankohdasta sinä vain olet hänen kanssaan erimieltä.
Ja samalla sinä vastustat Paavalin selviä sanoja, joita tuossa edellä lainasin !
Eli järjestys on aivan selvästi sanottu siinä:
1) Ensin kadotuksen lapsi / antikristus ilmestyy ja vaikuttaa ja menee siis jopa sinne rakennettavaan temppeliin !
2) Ja vasta sitten Jeesus tulee ja TULEMUKSESSAAN tuhoaa antikristuksen.
3) Tätä ennen jo on siten täytynyt toteutua tämä:
6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Sillä eihän antikristus voi millään enää toimia kuolemansa jälkeen !
Joten ihan sekavia sinä kirjoittelet !
Aikajärjestys on täysin selvästi meille kerrottu ja kuten tässä sanotaan, niin tulee siis vaino niitä Jumalan omia kohtaan, jotka eivät suostu kumartamaan antikristusta, eivätkä suostu ottamaan merkkiä vastaan !
Eli kyllä uskovat ovat antikristuksen vaikutus aikana varmasti maan päällä, se on täysin selvä asia.Tempaus ei tapahdu Antikristuksen ajan lopussa. Sitä yritin sinulle selittää, mutta ei näemmä mennyt perille viittaamani jakeetkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tempaus ei tapahdu Antikristuksen ajan lopussa. Sitä yritin sinulle selittää, mutta ei näemmä mennyt perille viittaamani jakeetkaan.
Voisitko sin itse lukea tämän kunnolla ja ajatuksella ?
!!!
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen
!!!
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
!!!
Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
!!!
Ja tämän:
1. Tessalonikalaiskirje 4
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Mikä tässä voi olla niin vaikeaa ymmärtää ?
Ihan päivänselvä asia ja järjestys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tempaus ei tapahdu Antikristuksen ajan lopussa. Sitä yritin sinulle selittää, mutta ei näemmä mennyt perille viittaamani jakeetkaan.
Tämä jäi vielä pois:
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
TULEMUKSENSA ilmestyksellä, ja suunsa henkäyksellä Herra surmaa antikristuksen.
Kyllä se antikristuksen aika loppuu varmasti tuhon !
Vai yhäkö vänkäät vastaan ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sin itse lukea tämän kunnolla ja ajatuksella ?
!!!
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen
!!!
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
!!!
Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
!!!
Ja tämän:
1. Tessalonikalaiskirje 4
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Mikä tässä voi olla niin vaikeaa ymmärtää ?
Ihan päivänselvä asia ja järjestys.Viittaamasi kohdat 2Tess 2 kohdat eivät kerro mitään siitä tapahtumsta, jossa temmataan seurakunta ilmaan. Paavali puhuu kansojen kokoamisesta palanneen Kristuksen luokse ja viittaa erityisesti Jes 66:18-20, joiden mukaan kansat tuodaan ajoneuvoilla Kristuksen luokse. Sakarja 14 kertoo saman asian. Öljymäki halkeaa, kun Jeesus seisoo Öljymäellä, mutta ketään ei temmata ilmaan, vaan kansa pakenee jalkaisin halkeamaa pitkin.
Varsinainen tempaus tapahtuu paljon aiemmin, kun Jeesus hakee seurakuntansa turvaan ja siitä käynnistä Siionin vuorella kertoo mm. Hes 43. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä.
Mitä tulee Petri Paavolaan, hän opettaa tempauksesta ihan väärin, kuten monista muistakin asioista. Minä en kuuntele Paavolaa ollenkaan.Niin ja syy, miksi sinä eksyt noin pahasti, on se, että tuo lainaamasi Jes 66 kertoo jo tapahtuneista asioista, eli siitä, että juutalaiset ovat laajalti palanneet / palautettu takaisin luvattuun maahan.
Heitä on siis kärrätty moni eri tavoin Israeliin !
Joten aikajanasi ja tulkintasi on siten todella pahasti pielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja syy, miksi sinä eksyt noin pahasti, on se, että tuo lainaamasi Jes 66 kertoo jo tapahtuneista asioista, eli siitä, että juutalaiset ovat laajalti palanneet / palautettu takaisin luvattuun maahan.
Joten aikajanasi ja tulkintasi on siten todella pahasti pielessä.Tämä kerääntyminen ja juutalaisten siirto omaan maahan siis alkoi v. 1948, kun Israelin valtio tunnustettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kerääntyminen ja juutalaisten siirto omaan maahan siis alkoi v. 1948, kun Israelin valtio tunnustettiin.
Niin ja jopa omat isovanhempani olivat aikoinaan auttamassa juutalaisia itärajan takaa Israeliin.
Joten tiedän ihan läheisesti sen, mistä tuossa Jes 66 puhutaan.
Se oli massiivista toimintaa, johon osallistuivat uskovat eri maista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja syy, miksi sinä eksyt noin pahasti, on se, että tuo lainaamasi Jes 66 kertoo jo tapahtuneista asioista, eli siitä, että juutalaiset ovat laajalti palanneet / palautettu takaisin luvattuun maahan.
Joten aikajanasi ja tulkintasi on siten todella pahasti pielessä.Olet väärässä.
Jes 66 ei ole jo tapahtunut asia. Se kertoo Jeesuksen toisesta tulemuksesta ja tuhatvuotisen valtakunnan ensimmäisistä päivistä. Tämä tiedämme varmasti mm. siitä, että Paavali siteerasi tämän luvun jakeita liittyen Jeesuksen toiseen tulemukseen.
2Tess 1:7 mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.
Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8]
16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kerääntyminen ja juutalaisten siirto omaan maahan siis alkoi v. 1948, kun Israelin valtio tunnustettiin.
Olet väärässä. Jeesus ei ole vielä palannut takaisin, joten juutalaisia ei juuri nyt kerätä Jeesuksen Kristuksen luokse Siinon vuorelle. Sitä paitsi Antikristuksen akana tapahtuu vielä yksi juutalaisten pakkosiirtolaisuus, josta Raamatun profetiat kertovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Jeesus ei ole vielä palannut takaisin, joten juutalaisia ei juuri nyt kerätä Jeesuksen Kristuksen luokse Siinon vuorelle. Sitä paitsi Antikristuksen akana tapahtuu vielä yksi juutalaisten pakkosiirtolaisuus, josta Raamatun profetiat kertovat.
Tätä se sitten on, kun ollaan umpisokeita ja ymmärtämättömiä ja on opittu asiat pieleen.
Jankataan vaan loputtomasti sitä opittua valhetta, kykenemättä tutkimaan / etsimään totuutta.
Surullista katsottavaa.
Onkohan nyt taas kyse siitä samasta henkilöstä, joka itse tunnustautui luterilaiseksi, ja jolta puuttuu Hengellinen näkökyky kokonaan, kun opettajana ei ole Pyhä Henki, vaan hän on oman ihmis "viisautensa" varassa vain.
- Anonyymi
Tämä ei ole autuuden asia. Usko Jeesukseen Kristukseen usko pelastaa ei se miten tulkitsee eskatologiaa. Jo 2000 uskovat ovat odottaneet Jeesuksen paluuta mutta ovat kohdanneet Jeesuksen haudan kautta. Ja meidän tulee olla valmis joka päivä, joka hetki jättämään ajallisuus. Monelle on pettymys kun kuolema tulee ja havahtuukin etteti ollut puhdistettu Jeesuksen veren kautta. Jos et vielä tunne Jeesusta www.tuleuskoon.fi
- Anonyymi
Petrillä on muistahaakseni se ajatus että ylöstempaus tapahtuu ja heti sen tapahduttua Jeesus palaa ylöstemmattujen kanssa maan päälle eli ajoitus on jälkipainotteinen ja Jumalan Vihan Maljain alla, joka kohtaa kaikkea jumalattomuutta, jumalattomija Raamaun ilmoituksen mukaan. Jos se kohtaa jumalattomija niin silloin se tarkoittaa ettei se kohtaa pyhijä, koska Raamatussa silloin lukisi että Jumalan Vihan Maljat kohtaavat niin jumalattomija kuin pyhijäkin.
" Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa"
Roomalaisuus kirjeellisteymä 1:18
Ja tämä on seikkalaisuus, jota hän välttelee puhumasta ylöstempauksellisuus ajoituksellisteisuus opetuksessaan tai sitten en ole vaan osunut muuta opetusta kuulemaan.
Mitä järkeä on ylöstemmata kristittyjä kun siinä on kysymys vaaratilanteesta evakuoinnista, muta sitten samantien palata vaaratilanteeseen takaisin?
Ei niin mitäänsä lokiikkaansa.
Sama kuin palomies pelastaisi palavalliselta maastopaloaluveelliselta ihmisen ja palautaisi hänellisen samantien takaisin maastopalollisen keskelliselle.
saatanan viha kohjistuu Jumalan omiin ensisijaisesti ja myöhemmin hänen saaliisensakin, jotka hänen suunnitelmijaan toteuttavat ja syntihyväksyvät murhaten murhaamisijaan ejes näkemättä, mikä vaikutus niin tuellaansa ja tejoilaansa on murhaamuksiin ja muihin kaikenlaisellisiin syntilöisiin.
Selef Urge- Anonyymi
Selef Urge sinulla itselläsi on puurot ja vellit pahasti sekaisin.
Syynä on se, että olet uskonut toisten sokeiden ihmisten juttuja. - Anonyymi
Avaan hieman asiaa, jossa sinä sekoilet pahasti Selef Urge.
Kun tempaus tapahtuu, niin pyhät / morsian temmataan Herraa vastaan yläilmoihin.
Eli Herran tulemuksen ( YKSI tulemus, ei useita) alkuvaiheessa siis, ennen kuin Herra astuu Öljymäelle ja pelastaa Israelin kansan Googin sodan keskeltä.
Siis pyhät eivät hyppää edestakaisin !
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaan hieman asiaa, jossa sinä sekoilet pahasti Selef Urge.
Kun tempaus tapahtuu, niin pyhät / morsian temmataan Herraa vastaan yläilmoihin.
Eli Herran tulemuksen ( YKSI tulemus, ei useita) alkuvaiheessa siis, ennen kuin Herra astuu Öljymäelle ja pelastaa Israelin kansan Googin sodan keskeltä.
Siis pyhät eivät hyppää edestakaisin !
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.Joo, olen samaa mieltä tässä kohjin joka yksityiskohjas ja en ole muuta erilaisuuveksellisuutta tuohon ylöstenpauksellisuuksiin sanonutkaansa vaikka sellaista väitätkin. Tykkäät haukuskella samaa mieltäkin jostakin asiasta olevat väärässäoleviksi ja muutenkin ymmärrät yleisesti muidenkillisten kirjoituksia väärin ilmeisen tahallisellisesti vai oletko dille dongilaisia?
Aika erikoinen asenne.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, olen samaa mieltä tässä kohjin joka yksityiskohjas ja en ole muuta erilaisuuveksellisuutta tuohon ylöstenpauksellisuuksiin sanonutkaansa vaikka sellaista väitätkin. Tykkäät haukuskella samaa mieltäkin jostakin asiasta olevat väärässäoleviksi ja muutenkin ymmärrät yleisesti muidenkillisten kirjoituksia väärin ilmeisen tahallisellisesti vai oletko dille dongilaisia?
Aika erikoinen asenne.
Selef UrgeEtkö sinä tajua itse tuota omaa sekoiluasi, jossa sinä itse väität toisen opettavan jotain ihme " hissi teoriaa" tähän tapaan:
" Mitä järkeä on ylöstemmata kristittyjä kun siinä on kysymys vaaratilanteesta evakuoinnista, muta sitten samantien palata vaaratilanteeseen takaisin? "
Eli sinun oma tulkintasi on pahasti pielessä ja siksi laitat vääriä sanoja toisten suuhun.
Tämä siis tarkoittaa sitä, että sinulla itselläsi ei ole aikajanat ja tapahtumat kunnossa, kun teet tuollaisia ihme päätelmiä, siis sen oman sekavan rakennelmasi vuoksi.
- Anonyymi
En todella ole P. Paavolan perässähiihtäjä.
- Anonyymi
Väkevä eksytys on jo täällä, ja on ollut jo liki pari tuhatta vuotta silmiemme edessä.
Jos aloitus oli Paavolan tekstiä niin on oikein hyvää tekstiä.
Asia on niin selvästi kerrottu raamatussa, että pitäisi perustaa keskustelu,että miksi ihmiset ei osaa lukea tai ymmärtää.
Oikeasti ?- Anonyymi
Hyvistä en kuuntelisi. Kuka muutenkaan tuollaista nikkiä itselleen ottaa?
Petri Paavola ei opeta oikein. Jos joku erehtyy kuuntelemaan Paavolaa, hän saa syyttää vain itseään.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=tOAv1E35JTg
10.39
" Russians are closing churches and persecuting christians"
Russia evil: Ukraine good
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 181836
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561794- 821433
- 1761418
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3081380- 211359
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti981005Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä62984Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34965- 349874