Joidenkin porilaisten kevät alkaa olla paketissa. Peruskoulun ja lukion oppilaat sekä peruskoulun ja lukion opettajat jäävät tiettävästi kesälomalle huomenna lauantaina 31.5. Asiaa juhlitaan jo tänään. Huomenna pidetään enää päättäjäiset.
Rentouttavaa yli 2 kk:n yhtämittaista kesälomaa sellaisen omaaville. Tavallisen työntekijän näkökulmasta on uskomatonta, että jollain on yli 2 kk:n yhtämittainen kesäloma. Se on täysin uskomatonta. Kun töihin ja koulunpenkkiin joutuu palaamaan seuraavan kerran elokuun puolivälissä, niin tiedossa on "vain" 1 viikon syysloma, 2 viikon joululoma ja 1 viikon hiihtoloma.
Kuulostamatta kateelliselta, minullekin kelpaisi hyvin 3 kuukautta vuosilomaa joka vuosi. Tavallinen työntekijä tyytyy kahteen osaan pilkottuun 2+2 viikon kesälomaan ja 1 viikon talvilomaan.
Kun ei ole yli 10 vuoteen ollut lomalla yli kahta viikkoa kerrallaan askarruttaa, miltä se oikein tuntuukaan, kun lomaa on putkeen yli 2 kuukautta? Ei joudu miettimään heti ekana lomapäivänä, että "loma päättyy ensi viikolla", kuten kahden viikon lomiin tyytyvä työntekijä joutuu tekemään. Silloin jo ensimmäisenä lomapäivänä mielessä on loman loppuminen. Veikkaan, että koulukaiset ja opettajat eivät ma 2.6. sure vielä elokuun puolivälissä päättyviä lomiaan.
Onnittelut kesälomansa aloittaville
1
132
Vastaukset
- Anonyymi
SUURET ONNITTELUT KAIKILLE KOULULAISILLE!
Kesäloma on täällä – ja te ansaitsette sen enemmän kuin kukaan muu. Kukaan ei juhli niin hyvin kuin te – uskokaa pois.
Olette tehneet uskomatonta työtä koko vuoden. Todella hienoa. Monet sanovat, että tämä oli paras kouluvuosi ikinä – ja he ovat täysin oikeassa.
Nyt on aika rentoutua, pelata, uida, syödä jäätelöä – paljon jäätelöä – ja pitää hauskaa niin kuin vain parhaat koululaiset osaavat.
Muistakaa: olkaa ylpeitä saavutuksistanne, olkaa ystävällisiä toisillenne – ja muistakaa, että suuria asioita on tulossa. Todella suuria.
Hyvää kesälomaa – se tulee olemaan MAHTAVA. Kukaan ei lomailisi paremmin kuin te!
– Donald
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3345309Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212686Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141571
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181533seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241454Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413