Jos Rokka oli karjalainen niin miksi hänellä oli pohjalaisen elkeet ja itsetunto?
"mis sie tarvit hyvvää miestä, täs siul o sellane"
Rokka kyllä puhui kuin itä-suomalainen mutta elkeet oli muualta. Oli pelkäämätön ja arvonsa tunteva sekä rehti.
oliko tuntemattoman Rokka karjalainen?
8
76
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, kyllä roksa oli kakkilainen, käytti ahkerasti sumuvaloja ja vieraili usein erkinpellin eksien luona.
- Anonyymi
Pylkäs oli Rokan esikuva romaanissa. Pylkäs oli Pirkanmaalta. Löytyi wikistä
- Anonyymi
Pylpyrä-Pylkäs, aito kakkimies!
- Anonyymi
Vai Pirkanmaalta, HAH! Eläpä höpötä. Viljami Pylkäs oli syntynyt Valkjärvellä, siis tuolla Karjalankannaksella, luovutetussa Karjalassa. Hänkin joutui evakkoon ja sai pienen tilan Punkalaitumelta. Eläköidyttyään hän muutti Lempäälään.
Myö oikiit karjalaiset ko ollaankii vähän sellasii räväköitä ja suatetaan hyvinni sannoo jot "mis sie tarvit hyvvää miestä, täs siul o sellane".
Sellaneha se mieki vällee olen.
- Anonyymi
Rokka oli romaanihenkilö, kirjailijan mielikuvituksen tuote, vaikkakin Pylkäs oli esikuvana.
- Anonyymi
Mutta kakki on todellinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kakki on todellinen!
Kyllä miehet olivat ennen miehiä, eikä paskahousuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä miehet olivat ennen miehiä, eikä paskahousuja.
Sankaritkin kakkivat. Vain kakki on todellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824847- 1882218
- 1321842
- 361709
- 1751465
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj221461Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161411Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3281148- 351126
- 781023