Ammattikorkeaan kokemuksen avulla?

Anonyymi-ap

Kaveri pääsi omien sanojensa mukaan joskus vuosia sitten kokemuksella sisään. Onko nykyään mahdollista? Itsellä kun alkaa tuota kokemusta olemaan jo vähän liikaakin. Koulutodistus ei riitä mihinkään.

6

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt ovat etusijalla kokemattomat eli ns ensikertalaiset.

• Anonyymi

tuskinpa vaan yksinomaan kokemuksella pääsee amk-opintoihin.

• Anonyymi

Riippuu alasta. Minä pääsin väliaikaiseen ammattikorkeaakouluun yhden Kauppaoppilaitoksen opettajan suosituksilla lukemaan tietojenkäsittelytieteitä. Väliaikaisia ammattikorkeakouluja oli muutaman vuoden, ennen kuin ne kokeilut vakinaistettiin.

• Anonyymi

Hakukelpoisuus AMK.iin syntyy jos on suorittanut jonkun toisen asteen tutkinnon eli lukion tai ammattiopiston perustutkinnon

• Anonyymi

Itselläni oli hyvin huono lukiotodistus luonnontieteissä, koska silloin ei koulu kiinnostanut. Hankin kuitenkin ammattitutkinnon ja oli töissä 3 vuotta. Kertasin pääsykoeoppaan avulla 1 kevään aikana matematiikka ja fysiikkaa (kemiaa en ollenkaan, vaan jätin täysin pois) ja AMK pääsykokeen tehtyäni sin tietää että minulla oli tasan 2 kertaa sen verran pisteitä mitä ko. Linjalle tarvitaan. Lukion matematiikka käytiin nopeaa läpi eka vuoden aikana, mutta se oli aika helppoa. Keskiarvoksi tuli matematiikasta 3 (1-5).

Auttaa paljon työllistymiseen jos on kokemusta samalta alalta.

• Anonyymi00006

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1619
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1424
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1347
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1238
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      54
      1233
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe