Keskiviikkona 30.4.2025 hieman kello 08.00 jälkeen Vahteron koulun läheisyydessä olevaa suojatietä polkupyörällään ylittäneeseen 12-vuotiaaseen lapseen törmättiin henkilöautolla. Lapsen ollessa suojatiellä Eskolanmäen suuntaan kulkenut valkoinen henkilöauto törmäsi lapsen polkupyörään, jolloin lapsi kaatui tielle. Ajoneuvon kuljettaja kiihdytti törmäyksen jälkeen pois paikalta Eskolanmäen suuntaan. Lapsi ei loukkaantunut onnettomuudessa. Poliisi pyytää silminnäkijähavaintoja paikalta poistuneesta valkoisesta henkilöautosta puhelimitse numeroon 0504479574 tai sähköpostitse [email protected].
Eiköhön nyt ole niin, että nuori on ajanu itse auton alle. Turhaa autoilijoita syyllistetään siitä, että te kusipäävanhemmat ette vittu voi opettaa liikennesääntöjä mukuloilenne ylipäätään. Vanhempien vika, ette valvo kulkuneuvon ajamista ajoradoille!
Lapsen päälle ajanut?
11
190
Vastaukset
- Anonyymi
Toki jos kyseessä oli suojatie eikä pyörätienjatke olisi pyörä pitänyt taluttaa suojatien yli jotta pyörän taluttajalla olisi etuajo-oikes. Toki suojatien yli saa myös ajaa mutta silloin pyöräilijällä on väistämisvelvollisuus. Jos kyseessä oli pyörätienjatke saa siitä ajaa yli ja autoilija väistää.
Muistetaan kuitenkin että kyseessä on 12 vuotias lapsi ja turma tapahtui koulun läheisyydessä. Autoilijan pitäisi mielestäni noudattaa äärimmäistä varovaisuutta koulujen läheisyydessä kun tiedetään että siellä liikkuu poikkeuksellisen paljon myös pieniä lapsia jotka vasta opettelevat yksin liikkumista ja liikennesääntöjä- Anonyymi
Ei paljon auta, kun Eskolanmäessäkin penikat kaikenaikaa ajaa ajoradalle suoraan koulusta. Kyllä porukka niille tööttäilee välillä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/12-vuotias-lapsi-kuoli-vantaalla-skuuttiturmassa-autoilijaa-ei-syyteta-mistaan/9147774
Asia on niin, että lapsia on valvottava itse vanhempien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paljon auta, kun Eskolanmäessäkin penikat kaikenaikaa ajaa ajoradalle suoraan koulusta. Kyllä porukka niille tööttäilee välillä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/12-vuotias-lapsi-kuoli-vantaalla-skuuttiturmassa-autoilijaa-ei-syyteta-mistaan/9147774
Asia on niin, että lapsia on valvottava itse vanhempien.Vanhemmat usein käy töissä niin on mahdotonta valvoa lasten koulumatkaa.
- Anonyymi
Tollaselta kusipää kuskilta kortti pois loppu iäksi. Ja vedellä vielä turpaan kaupantekiäisiksi.
- Anonyymi
Uskallatko mennä lyömään, voi olla että napsahtaa omaan nenuun.
- Anonyymi
Kusipääpyöräilijät ei vaan tajuu että niiden täytyy väistää ellei kyseessä ole pyörätien jatke TAI auto ole kääntymässä. No eipä siinä, alle vaan - tarjolla on vain hopeaa.
- Anonyymi
Kyllä vanhemmat voisi opettaa lapsillensa liikennekäyttäytymistä. Kannattaisi aina varmistaa että se auto todellakin pysähtyy ennen kuin lähtee ylittämään tietä. En halua puolustaa autoilijaa enkä syyllistää pyöräilijää, mutta valitettavasti se törmäys voi olla ainoa ja myöskin viimeinen.
- Anonyymi
Eikä autoilija saa päälle ajaa vaikka hänellä ei väistämisvelvollisuutta olisikaan
- AnonyymiUUSI
Perusrunkkarin uhoamista parhaimmillaan. Tuliko naarmu kullinjatkeen puskuriin kun noin kiukuttaa? Vai uhoatko ihan lämpimiksesi sielunveljen puolesta ja nousuhumalan kunniaksi? Sinustahan ei saa järkimieheen edes varaosia, pelkkää uhoavaa ininäpiipitystä koko klimppi 😘
- AnonyymiUUSI
Opettakaa lapsille tapoja ja liikennesäännöt. Ennen sai vaikka nyrkillä takoa säännöt päähän.
- AnonyymiUUSI
Ja sen kyllä huomaa sinun käyttöjärjestelmäsi asetuksista. Nyrkillä säädetty on nyrkillä säädetty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418