https://yle.fi/a/74-20161828?origin=rss
selvityksestä.
Kelan valtuusto on ollut viime aikoina tapetilla sen valittua Kelalle uuden pääjohtajan. Kansanedustajat osallistuvat Kelan valtuuston kokouksiin poikkeuksellisen paljon vain osan kokouksesta – siis tulevat myöhässä ja lähtevät etuajassa.
Useimmin niin ovat tehneet kansanedustajat Mia Laiho (kok.), Matias Mäkynen (sd.) ja Bella Forsgrén (vihr.). He ovat osallistuneet usein myös etänä.
Kelan valtuutetut saavat kokouspalkkion lisäksi kuukausipalkkion. Esimerkiksi Laiho, Mäkynen ja Forsgrén ovat ansainneet kukin ainakin 11 000–13 000 euroa parin vuoden aikana.
Sitran eli Suomen itsenäisyyden juhlarahaston hallintoneuvoston kokouksiin on taas osallistuttu poikkeuksellisen paljon etänä. Myös Sitrassa maksetaan kuukausipalkkio.
Esimerkiksi Sitran hallintoneuvoston varapuheenjohtaja, kansanedustaja Mika Kari (sd.) on saanut parissa vuodessa palkkioita 15 000 euron luokkaa osallistumalla kokouksiin enimmäkseen etänä.
tulevat myöhässä ja lähtevät etuajassa. Mäkynen SDP mm
7
94
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuntelin heidän selityksiä jotka olivat politikointia ja asia huitaistiin ohi.
Näen suurena ongelmana heidän toiminnan ja ikävä kyllä he antavat huonon esimerkin
nuorille kuinka voi toimia välinpitämättömästi ja palkka sekä palkkiot juoksevat.
Vaadin selkärankaa edustajilta jotka ottavat tehtävät vastaan eivätkä hoida niitä kunnolla. On turha selitellä Laiho, Mäkynen ja Forsgren teidän selityksissä on selityksen maku ja jättäkää politikointi tässä asiassa sivuun. Annatte kuvan itsestänne rahan ahneina pyrkyreinä.- Anonyymi
Mikä tässä maassa mättää? Kansanedustuslaitos on täynnä holhottavia vastuustaan luistelevia selittelijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tässä maassa mättää? Kansanedustuslaitos on täynnä holhottavia vastuustaan luistelevia selittelijöitä.
Tämä sukupolvi joka on nyt vallassa, heiltä puuttuu maalaisjärki.
Kunhan päättäjinä saavat tarpeeksi hillotolppia ja massia niin se on siinä. Eli ahneus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sukupolvi joka on nyt vallassa, heiltä puuttuu maalaisjärki.
Kunhan päättäjinä saavat tarpeeksi hillotolppia ja massia niin se on siinä. Eli ahneus.Tilanteen hyväksikäyttäjinä kunnosstautuvt SOK, TRADEKA, ja Kaupan liitto.
Hävytöntä korruptiota.
- AnonyymiUUSI
Mäkynen kysyy neuvoja moskovasta?
- AnonyymiUUSI
Mäkynen on tyhmyyden graalin malja.
- AnonyymiUUSI
Ååmi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503794
- 1053405
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262418- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51779- 1851736
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271427
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91218