Joakim Vigelius Facebookissa
1 pv ·
Miksi suomalaisille pakotetaan tätä kamalaa ajattelumallia? Stipendit pois päättäjäisistä. Numerot pois todistuksista. Palkinnot pois kilpailuista. Pois voitot ja häviöt, pois onnistumiset ja pettymykset.
Pois kaikki, mikä arvottaa ja osoittaa arvostusta mallisuorituksille. Pois kannustimet ahertamiselta, yrittämiseltä ja onnistumisilta. Koska kilpailu eriarvoistaa ja tasapäistäminen tasa-arvoistaa.
Sitten ihmetellään, kun pettymyksiltä kuplamuovivuoratut nuoret ovatkin hukassa vailla tavoitteita ja päämääriä.
Ihmekös se on, jos heitä ei ole kasvatettu yrittämisen tärkeyteen, ahertamisen palkitsevuuteen, terveeseen kilpailuun ja myös pettymysten käsittelyyn? Nuo elämän perusasiat eivät ole syy nuorten pahoinvointiin ja mielenterveysongelmiin. Niiden puute on.
Harva on haka kaikessa. Eikä tarvitse ollakaan. Erilaisten palkitsemisten tarkoitus on paitsi kannustaa parempiin suorituksiin ja valmistaa tulevaa varten, myös auttaa meitä ymmärtämään vahvuuksiamme ja heikkouksiamme. Hukassa ja heikoimmillaan on se, joka ei näistä kumpiakaan tunne.
Ja lopuksi päättäjäisviikonloppuun peilaten: sekä yksien menestyminen että sen toisille tuottama mielipaha ovat ikiaikaisia ihmisyhteisöjen kädenvääntöjä. Siksi terveissä yhteisöissä on aina opittu (ja opeteltu) juhlistamaan myös muiden kuin itsen onnistumisia. Ei siis pelkkää minä-minää, vaan myös meitä-meitä.
Siispä paljon onnea kaikille todistuksen saaville, nyt valmistuville ja myös mallikkaista suorituksista palkittaville ympäri Suomen!
Joakim Vigelius Facebookissa
20
191
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä niin, forttumin johtajat saivat hyvät miljoona boonukset vaikka 15 miljardia hävittivät suomalastenkin rahoja, tuppurainen sen päätti.
https://yle.fi/a/3-12650920- Anonyymi
Nuo ministerit kyllä palkittiin, työaikana kännäämisestä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009438580.html
- Anonyymi
Vigelius oli niin onnellisen näköinen miehensä kainalossa linnanjuhlissa.
- Anonyymi
Oikein namu on vikiliukas .
- Anonyymi
Ja sinä tulit mustasukkaiseksi kuten Tynkkysenkin kohdalla.
- Anonyymi
Vigelius: Heterot pois Eduskunnasta?
- Anonyymi
2025-06-01 17:50:31
Anonyymi kirjoitti:
Eikö toisen Facebook-kommentista saa keskustella? Se ei ole mielipiteenvapautta,
Lue lisää
Mene peilin eteen kertomaan itsellesi mitä sinä tällä kertaa löysit persujen facebook sivuilta joita stalkkaat miksi sinun pitää tehdä se aina s24 palstoilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025-06-01 17:50:31
Anonyymi kirjoitti:
Eikö toisen Facebook-kommentista saa keskustella? Se ei ole mielipiteenvapautta,
Lue lisää
Mene peilin eteen kertomaan itsellesi mitä sinä tällä kertaa löysit persujen facebook sivuilta joita stalkkaat miksi sinun pitää tehdä se aina s24 palstoilla?Eikö perussuomalaisten kansanedustajien Facebook-päivityksistä saa keskustella?
- Anonyymi
Vigelius: Kaikille PS-miehille mamumies kainaloon.
- Anonyymi
Mistähän sinä löytäisit oman mamumiehen kun päivittäin niistä jauhat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän sinä löytäisit oman mamumiehen kun päivittäin niistä jauhat?
Vigelius miehineen hurmasi linnanjuhlien tanssilattialla.
Mikään väitehän noista Wigeliuksen fantasioista ei pidä paikkaansa.
Ihmisiä laitetaan edelleen paremmuusjärjestykseen, saavat pettyä ja jos menee huonosti, niin seuraukset tuntuvat.
Eipä muuten ollut Wigeliuksellakaan esittää vaihtoehtoa? Tyypillistä persuininää siis, jolla kerätään huomio. Nyt kun hän on vielä eduskunnassa, niin hän voisi alkaa laittamaan asiaa kuntoon sen sijasta, että avautuisi Facebookissa. Sitä päivää saadaankin odottaa, että persun puheet vastaisi tekoja... :)- Anonyymi
Ja sitten ollaankin tasoissa muslimi eli kolmansien maiden kanssa
- Anonyymi
Hiukan selailin. Siis onko tuo Vigelius homo oikeasti?
Eipä tuossa puolueessa ja sitä äänestävissä olla kovin montaa normaalia?- Anonyymi
PeruSShomot tunnistaa siitä, että Kopiopersu ja Linkkipersu saapuvat välittömästi heidän tuekseen.
- Anonyymi
Etkö katsonut linnanjuhlia? Tynkkynen ja Wigelius siellä esiintyivät edukseen ja molemmilla ulkomaalaistaustainen miespuoliso.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720