Maaseutu tyhjenemässä

Anonyymi-ap

Arvioiden mukaan jotain miljoona asuntoa on tyhjenemässä maaseudulla. Kauppa ei käy ja muuttoliike suuntautuu kaupunkeihin.
Ei Sievinkään tilanne ole hyvä ja varsinkin kylissä talot jäävät tyhjiksi.

5

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No kuka näin paskassa paikassa haluais asua? 😆💩

• Anonyymi

Paljastit ihtesi sanalla"kuka näin paskassa aikassa haluiasi asua" . Eli asut vieläkin.

• Anonyymi

Kiitos taas kaikille tarmokkaille (ei noille joka asiasta valittajille) maaseudulla, että tiehoitokunnat pitävät tiet ajokunnossa, jotta ryysis etelästä pääsee juhannuksena taas mökeille pämppäämään. Ja teille kauppiaille ja muille asiakaspalvelijoille, että vuoden olette jaksaneet kitkuttaa, jotta saatte etelän ryysikselle sen ylimääräisen mäyräkoiran myydä brasilialaishärän synnyttämään janoon. Ja teille, jotka viitsitte tien reunuksilta siivota etelän ryysiksen autoistaan heittämät tölkit ja roskat. Se on hyvä taas tulla vieraan ensi kesänä valmiiseen pöytään.

• Anonyymi

Tak Tak. Mitäpäs sitä fyffee tällaisiin sadeihin dorgiin junttikyliin kantaa. Parempi stallata sladissa stadissa.

• Anonyymi

No kyllähän se on ihan luonnollinen kehitys suunta.

Ei sille mitään kannata, tai voikaan tehdä, että maaseutu pikkuhiljaa tyhjenee ja kaupungit kasvaa.

Ihan normaali ilmiö kyseessä.

Tosin tuo aloittajan arvio siitä, että miljoona asuntoa tyhjenee tarkoittaa luultavasti jotain joskus muutaman vuosikymmenen aika jaksoa, ei maaseutu nyt yhtäkkiä tyhjene.

Ja kyllähän tällainen kehitys suunta on ollut valloillaan jo siitä lähtien, kun ensimmäisiä kaupunkeja perustettiin jo joskus kauan aikaa sitten, ja maaseudulta alkoi muuttaa ihmisiä parempien elin olojen tovossa kaupunkiin.

Niin Suomessa, kuin muuallakin päin maailmaa.

Eihän tässä missään esim 1800 luvun lopun tai . 1900 luvun alkupuolen maailmassa enää eletä, vaan jo vuotta 2025.

Maailma muuttuu.

Muutu sinäkin. Ja tarvittaessa muuta itsekin kaupunkiin, jos tuntuu että se olis sulle hyvä asia.

Mutta ei se kaupungissa eläminen oo elämän laadultaan välttämättä yhtään sen parempaa, kuin maaseudullakaan.

Mutta ihmisen kannattaa asua siellä, missä on muuten parempi elää, eli on monipuolisesti esim palveluita, työtä, kouluja, asuntoja ja harrastusmahdollisuuksia, yms, tarjolla, ja vieläpä suht koht pienen matkan päässä.

Ei välttämättä voi/kannata aina olla ja asua siellä, missä itse haluaa.

Kyllähän maaseudulla on mukava käydä, itsekin tulee entisenä sieviläisenä monta kertaa vuodessa sievissä käytyä,

Mutta elämä kuitenkin on monin tavoin jotenkin helpompaa, ja vaivattomampaa, kun kaupungissa asuu.

Mutta hieno homma, että löytyy edelleenkin ihmisiä, jotka maaseudulla viihtyy, ja haluaa asua siellä. Tavallaan tottumus/järjestely kysymyskin se asiam

Tosin jos sieviä ajattelee, niin ei esim joku kirkonkylällä asuminen loppujen lopuksi kovin paljoa eroa siitä, millaista on jossain pikkukaupungissa, tai jonkun suuremman kaupungin lähiössä asua..

Peruspalvelut löytyy, jne..

Mutta varsinainen maaseutu, ja nuo sivukylät on kyllä semmoinen asia, ettei niiden "asukaskadolle" voi oikein mitään siis tehdä.

Luonnollinen kehitys suunta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      330
      5281
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2676
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1692
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      113
      1556
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      122
      1443
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1403
    Aihe