Vaihdoin koiranluun berlingoon.
Katsastuksessa huomasivat oikean puolen luussa löysää, ja olihan se kolissut.
Maksoi noin 30 euroa, kun oli kuulemma hyvää laatua.
Vaihtaminen tapahtui pihalla itikoiden seurassa ja iltahan siinä meni. Alapää irosi kohtalaisen hyvin, mutta yläpää piti leikata rälläkällä. Käsiksi pääsi jotenkuten, kun etupyörän irrotti.
Mutteri tuntui tiukalta, ja tapin päässä oli vanhassa luussa torksin reikä ja uudessa kuusioavaimen reikä. Hylsyähän siinä ei voi käyttää, kun pitää jarrutella sitä karaa.
Että ei ei se aivan käden käänteessä tapahtunut.
berlingon
5
702
Vastaukset
- Xanttu
Vaihdettiin Xantiaan molemmat koiranluut. Kumpikaan ei irronnut suosiolla ei ylä- eikä alapäästä. Vedettiin rälläkällä irti sen kummemmin äheltämättä. Hommaan meni tunti ja vartti (tämä piti sisällään myös noin 15 minuutin kauppareissun, kun haettiin sopiva työkalu).
Että kyllä se aika lailla kädenkäänteessä kävi.
ps. Itikoita oli pirusti kavereina meilläkin;)- meni
Samoin vaihto muttei noin kaun mennyt itikoiden seassa, 7 minuuttia kesti lysti
Ensimmäinen lähti ilmakoneella pois, toinen pyöri läpi, vääntö vain luusta, lähti nivelestä pois, siihen vain lukkopihdit kiinni ja suraus vain oli pois
Tosiaan lähtee nivel kampeamalla auki, sitten hyvä pihdeillä pallosta kiinni niin ei pyöri läpi meni kirjoitti:
Samoin vaihto muttei noin kaun mennyt itikoiden seassa, 7 minuuttia kesti lysti
Ensimmäinen lähti ilmakoneella pois, toinen pyöri läpi, vääntö vain luusta, lähti nivelestä pois, siihen vain lukkopihdit kiinni ja suraus vain oli pois
Tosiaan lähtee nivel kampeamalla auki, sitten hyvä pihdeillä pallosta kiinni niin ei pyöri läpiOmalla kohdalla homma ollut aina suhteellisen helppo kun irroittaa fillarin, putsaa kierteet teräsharjalla ja ruiskauttaa esim CRC MoS2 ruosteenirroitusainetta kierteille. Siinä välissä kun aine vaikuttaa voi vaikkapa käydä juomassa kahvit ja itse vaihtohomma sitten onkin jo lastenleikkiä.
- koiranluu
Luulisin, että seuraava luu vaihtuu jo varttitunnissa. Ilmeisesti on hyvä konsti tuo pallonivelen vääntäminen auki ja sitten pihtiä...
- Berlingo vm. 2000
Jeps,
Meikäläinen ilmeisesti on päässyt helpolla, koska molemmat puolet olen erikseeen vaihtanut ja molemmilla kerroilla homma kesti alle vartin.
Itse pidin koloavainta paikallaan ja väänsin avolenkillä auki. Aukesi siis varsin helposti, tosin yhden koloavaimen pää halkesi ensimmäisellä kertaa väännettäessä.
Helppo operaatio, mutta kun mittarissa oli vasta hieman yli 60 000km, niin olisin suonut, että olisivat kestäneet kauemmin. Kohta tuplasti mittarissa ja toivon, että ei ole lähitulevaisuudessa taas edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602