Asukas vihastui pikkulintujen sirkutukseen Helsingissä ja valitti oikeuteen
Luonto|Helsingin asukas kärsi pikkulintujen sirkutuksesta niin paljon, että vei kokemansa terveyshaitan oikeuteen. https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011271963.html
Varmaankin pikkuisen paremmin kuin tuo helsinkiläinen, mutta lieksalaiset eivät sitten siedä susien, karhujen ja kaikenlaisten hirvittävän kauhistuttavien metsäneläinen liikkumista korvessa. Ampuahan ne sellaiset pitää heti ja välittömästi!
No mites ne lieksalaiset sietää pikkulintujen sirkustusta?
23
265
Vastaukset
- Anonyymi
Eilen oli Lieksan lehdessä paikallinen valeuutinen "kesä se on eläimilläkin". Olisi vaatinut tarkennusta: mutta ei seuraaville eläimille, karhut, sudet jne jotka on tapettava.
- Anonyymi
Lieksalaiset ei ainakaan kestä kontiaisen tuijotusta kun se ahnaasti jo kurkkii joen takaa kauhu täyttää mielen
- Anonyymi
Sa-tiaiset vaivaa 🥴
- Anonyymi
Sirkuttavatko kovastikin?🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirkuttavatko kovastikin?🤔
maston huipulla huutavat
- Anonyymi
Selvästikin lieksasta muuttanut asukas! Kun ei ollut susia tai karhuja mistä itkeä, niin itkeskeli sitten pikkulinnuista!🤪 Diudiuvaan.
- Anonyymi
Lieksalainen pettynyt luvattiin että Hesassa ei ole minkäänlaista luontoa ja sitten olikin
- Anonyymi
Lieksalainen metsästäjä tappaa nekin
- Anonyymi
Yksi sirkuttava pikkulintu on ammuttu ketjusta
- Anonyymi
Pikkusirkuttaja söi sepon maaomenat!Pikku sirkuttaja söi sepon maaomenat!
- Anonyymi
Ois aika jännä juttu jos tälläsiäki linnunlauluja kuulus suomalaismetistä:
https://www.youtube.com/watch?v=Ray5GGBlZHk&ab_channel=BirdKind 😆 - Anonyymi
Lieksan kesäkuinen ilta on yleensä tyyni ja rauhaisa, luonnon äänien täyttämä. Kuitenkin erään terassin varjoisassa nurkassa, missä Pirkka-oluen vaahto kupli lasissa, kypsyi suuri vääryys. Sepon, paikallisen asukkaan, kärsivällisyys oli koetuksella – ei niinkään naapurin äänekkäästä juhlinnasta tai perämoottorin pärinästä Lieksan selältä, vaan pienistä, höyhenpeitteisistä terroristeista: pikkulinnuista.
Häiriön Alkaminen ja Eskaloituminen
Sepon suhde luontoon oli aina ollut mutkaton. Kunnes eräänä aamuna, juuri kun kahvi oli tippunut kuppiin ja aamun valo osui kasvoille, korviin kantautui infernaalinen sirkutus. Seppo kuvailee sitä "teräväksi, läpitunkevaksi ulvontaksi, joka oli kuin suoraan piikkilangasta sieluun".
Pian sirkutuksesta tuli säksätystä, sitten kailotusta, ja lopulta Seppo oli vakuuttunut siitä, että linnut lauloivat erityisesti hänelle – pilkallisesti, ivallisesti, ja ehkä jopa salakielellä suunnitellen seuraavaa hyökkäystä hänen mielenrauhaansa vastaan. Pirkka-oluen kulutus lisääntyi eksponentiaalisesti suhteessa lintujen laulun tiheyteen.
Sepon Radikaali Ratkaisu: Neutralisointi
Tuskastuneena ja unen puutteesta kärsivänä Seppo alkoi kehittää ratkaisua. Aluksi hän harkitsi ultraäänikarkottimia ja kissan hankkimista, mutta nämä ideat saivat nopeasti kyytiä. Sepon visio oli paljon suurempi, perusteellisempi ja lopullisempi: kaikkien Lieksan pikkulintujen neutralisointi.
"Onko se sitten sterilointia, siirtoleikkauksia, vai kenties jotain biologista torjuntaa? En tiedä, mutta niiden on vaiettava!" Seppo julisti ystävälleen (oletettavasti pullolle), kun taas Pirkka-oluen tölkki rutistui hänen nyrkissään. Hän uskoi vakaasti, että Lieksa tarvitsi lintuvapaan vyöhykkeen, missä ihminen voisi elää rauhassa ilman jatkuvaa viserryksen ja sirkutuksen pommitusta.
Fyysinen Reaktiouma ja Symbolinen Akti
Eräänä kriittisenä iltana, kun linnut olivat yltyneet erityisen kiihkeään serenadiin, Sepon sisuksista nousi syvä, koriseva ääni. Tämä ääni kulminoitui voimakkaaseen ja aromaattiseen pieruun, joka levisi terassille typpipitoisena savuna. Sepolle se oli ilmeisesti symbolinen vastalause lintujen diktatuurille – ihmisen perimmäinen, luonnollinen vastaus yliluonnolliselle ärsytykselle. Se helpotti. Hetkeksi.
Tämän "puhalluksen" jälkeen Seppo vaikutti saaneen uutta voimaa. Hän katsoi päättäväisesti kohti taivasta, kuin julistaen sodan linnuille. Uusi Pirkka-olut avattiin. Taistelutahto oli palannut.
Johtopäätökset
Sepon tapaus on esimerkki siitä, kuinka ympäristön äänet voivat muuttua henkilökohtaiseksi ahdistukseksi. Vaikka lintujen laulu on useimmille kaunis luonnon ääni, Sepolle se symboloi sortoa ja vaati äärimmäisiä toimenpiteitä.- Anonyymi
Jösses
- Anonyymi
Luonnollisesti lieksan lehden valpas toimittaja paikalla!
https://aijaa.com/XclDTq- Anonyymi
LL:n toimittaja on vissiinkin tuo oksalla istuva pitkänokkainen. Sen takia se työntääkin nokkansa joka paikkaan!
- Anonyymi
Tunnistan Jorkin!
- Anonyymi
Lintu ei uskalla inahtaakaan muuten Lieksan metsästäjät pudottaa sen heti oksalta
- Anonyymi
Lieksan Pikku Lintu
Olen Lieksan pikku lintu, ei mun siivet paljoa lennä,
mutta henki on hurja, eikä sielu paljoa ennätä.
Mä oksalla istun, Pielistä vilkuilen vaan,
maailman menoa katson, vaikken ihan ymmärräkään.
Mut joskus kun tuuli vähän liian vilkkaasti käy,
ja maha mutkalle menee, niin johan tapahtuu näy!
Pienestä pyllystäni paukahtaa mörinä,
se ei ole visertelyä, vaan pierun törinä!
Ja sitten! Kun oikein tympii ja veri kuohahtaa,
mun sisältäni nousee paine, ja pommi singahtaa!
Se osuu varmaan siihen äijään, jolla Pirkka-pullo käy,
tai siihen toiseen, joka just on nukahtanut näy.
Olen Lieksan pikku lintu, ei mua helpolla huijaa,
mä laulan kun laulan, ja pierasen kun pierasen, kukaan ei mua tuijaa!
Sillä Lieksassa kukaakaan ei mua täällä tuomitse,
oon lintu mäkin, jolla on oikeus omaan, pieneen rutuunsa!- Anonyymi
Aww kuinka herkkää ja kaunista!
- Anonyymi
Haluaisin olla työtön lintu 🙋♂️
- Anonyymi
Lupa myönnetty!
- AnonyymiUUSI
Pikkupojille ilmakiväärit, ongelma ratkaistu.
- AnonyymiUUSI
Satakieli kun naksuttaa niin siinä meinaa mennä hermo.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684167Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171567
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991428Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601395- 521356
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi991272- 451119
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098