Viestiketju poistettu, laitetaan takasin, jos ei pysty, niin laitetaan muualle.
_______________
ŚB 4.28.63
Henkilö, joka katsoo peilikuvaansa peilistä, ajattelee, että hänen ja hänen peilikuvansa välillä ei ole eroa, kun taas toiset näkevät kaksi kehoa; vastaavasti, kun elävä olento ehdollistuu kosketuksessa materian kanssa, joka vaikuttaa ja samaan aikaan ei vaikuta häneen, hänen ja Jumalan välillä syntyy ero.
ŚB 4.28.64
Yhdessä nämä joutsenet asuvat siis sydämessä. Kun yksi joutsen saa ohjeet toiselta, se palaa alkuperäiseen luonnolliseen olotilaansa. Tämä tarkoittaa, että hän saa takaisin Krishna-tietoisuuden, joka oli kadonnut kiintymyksen vuoksi aineellisiin asioihin.
Tämä allegorinen tarina voi tietäjä Maitreyan mukaan auttaa ketä tahansa ymmärtämään
65
136
Vastaukset
- Anonyymi
Haluten lopettaa viattomien eläinten tappamisen tietäjä Narada päätti antaa kuningas Pracinabarhisatille arvokkaita ohjeita sielun ja ruumiin luonteesta. Koska kyseessä oli korkea henkinen tiede, tietäjä Narada kertoi kuninkaalle allegorisen tarinan kuningas Puranjanasta.
Tässä tarinassa kuningas Puranjana, joka edustaa meitä eläviä olentoja, vaipuu aineelliseen maailmaan ihastuneena naisen kauneuteen, joka edustaa älyä.
Kun kuningas Puranjana vietti elämänsä aistillisten nautintojen perässä, hän menettää kaiken, mitä hänellä oli, kuoleman hetkellä ja saa seuraavassa elämässä naisen kehon (koska hän oli niin voimakkisti kiintynyt vaimoonsa).
Kun kuningas Vidarbhan tyttären aviomies, suuri brahmani Malayadvaja jättää kehonsa, hänen vaimonsa, joka edellisessä elämässä oli Puranjana...
Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle.- Anonyymi
Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle.
Ohjeissaan Ylisielu kuvaa Jumalan ja elävän olennon laadullisesti samankaltaista luonnetta ja viittaa yksilön sieluun ja Jumalaan kuin joutsenpariin, joka kelluu yhden sydämen järvellä.....
Viimeisessä osassa tietäjä Narada paljastaa kuningas Puranjanan allegorisen tarinan salaisen merkityksen ja vastaa kuningas Barkhishatin kysymyksiin.
Hän puhuu sielunvaelluksesta ja siitä, miten ihminen säilyttää kaikki halunsa, ajatuksensa ja muistinsa hienojakoisissa kehoissa, jotka eivät muutu fyysisen kehon kuoleman aikana.
Tämä allegorinen tarina voi tietäjä Maitreyan mukaan auttaa ketä tahansa ymmärtämään, miten elävä sielu siirtyy kehosta toiseen ja minkä lakien mukaan se tapahtuu. Lisäksi tämä tarina antaa piilotettua tietoa siitä, miten ihminen voi pysäyttää syntymien ja kuolemien loputtoman kierron ikuisiksi ajoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle.
Ohjeissaan Ylisielu kuvaa Jumalan ja elävän olennon laadullisesti samankaltaista luonnetta ja viittaa yksilön sieluun ja Jumalaan kuin joutsenpariin, joka kelluu yhden sydämen järvellä.....
Viimeisessä osassa tietäjä Narada paljastaa kuningas Puranjanan allegorisen tarinan salaisen merkityksen ja vastaa kuningas Barkhishatin kysymyksiin.
Hän puhuu sielunvaelluksesta ja siitä, miten ihminen säilyttää kaikki halunsa, ajatuksensa ja muistinsa hienojakoisissa kehoissa, jotka eivät muutu fyysisen kehon kuoleman aikana.
Tämä allegorinen tarina voi tietäjä Maitreyan mukaan auttaa ketä tahansa ymmärtämään, miten elävä sielu siirtyy kehosta toiseen ja minkä lakien mukaan se tapahtuu. Lisäksi tämä tarina antaa piilotettua tietoa siitä, miten ihminen voi pysäyttää syntymien ja kuolemien loputtoman kierron ikuisiksi ajoiksi.https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/45/
ŚB 4.29.45
Riippumatta siitä, kuinka paljon ihminen opiskelee Vedoja, jotka sisältävät ääretöntä tietoa, tai palvoo erilaisia puolijumalia, joita Vedalaiset mantrat symbolisesti edustavat, puolijumalien palvonta ei auta ihmistä oivaltamaan kaikkivoipaa Jumaluuden Korkeinta Persoonallisuutta.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/85/
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/63/
ŚB 4.28.63
Henkilö, joka katsoo peilikuvaansa peilistä, ajattelee, että hänen ja hänen peilikuvansa välillä ei ole eroa, kun taas toiset näkevät kaksi kehoa; vastaavasti, kun elävä olento ehdollistuu kosketuksessa materian kanssa, joka vaikuttaa ja samaan aikaan ei vaikuta häneen, hänen ja Jumalan välillä syntyy ero.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/64/
ŚB 4.28.64
Yhdessä nämä joutsenet asuvat siis sydämessä. Kun yksi joutsen saa ohjeet toiselta, se palaa alkuperäiseen luonnolliseen olotilaansa. Tämä tarkoittaa, että hän saa takaisin Krishna-tietoisuuden, joka oli kadonnut kiintymyksen vuoksi aineellisiin asioihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/45/
ŚB 4.29.45
Riippumatta siitä, kuinka paljon ihminen opiskelee Vedoja, jotka sisältävät ääretöntä tietoa, tai palvoo erilaisia puolijumalia, joita Vedalaiset mantrat symbolisesti edustavat, puolijumalien palvonta ei auta ihmistä oivaltamaan kaikkivoipaa Jumaluuden Korkeinta Persoonallisuutta.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/29/85/
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/63/
ŚB 4.28.63
Henkilö, joka katsoo peilikuvaansa peilistä, ajattelee, että hänen ja hänen peilikuvansa välillä ei ole eroa, kun taas toiset näkevät kaksi kehoa; vastaavasti, kun elävä olento ehdollistuu kosketuksessa materian kanssa, joka vaikuttaa ja samaan aikaan ei vaikuta häneen, hänen ja Jumalan välillä syntyy ero.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/64/
ŚB 4.28.64
Yhdessä nämä joutsenet asuvat siis sydämessä. Kun yksi joutsen saa ohjeet toiselta, se palaa alkuperäiseen luonnolliseen olotilaansa. Tämä tarkoittaa, että hän saa takaisin Krishna-tietoisuuden, joka oli kadonnut kiintymyksen vuoksi aineellisiin asioihin.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/64/
Tässä sanotaan selvästi,haṁso haṁsena pratibodhitaḥ: yksilön sielua ja Ylisielua verrataan joutseniin (haṁsa), koska he ovat valkoisia eli saastumattomia.
Yksi joutsenista on kuitenkin korkeammassa asemassa ja opastaa toista joutsenta. Kun alaisuudessa oleva joutsen kääntyy pois toisesta joutsenesta, hänellä on halu nauttia materiasta, mistä tulee hänen lankeemuksensa syy. Mutta kuuntelemalla toisen joutsenen opetusta hän oivaltaa todellisen asemansa ja saa takaisin alkuperäisen tietoisuutensa. Jumaluuden Ylin Persoonallisuus, Krishna, laskeutuu tähän maailmaan (avatāra) vapauttaakseen palvojansa ja tuhotakseen demonit. Tämän lisäksi Hän antaa yleviä ohjeitaan eläville olennoille Bhagavad-gitan muodossa. Ymmärtääkseen paikkansa elävä olento tarvitsee Jumalan armoa ja henkisen opettajan - pelkkä akateeminen koulutus ei riitä Bhagavad-gitan merkityksen ymmärtämiseen. Bhagavad-gitan sisältämän tiedon on tultava oivaltaneelta sielulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/64/
Tässä sanotaan selvästi,haṁso haṁsena pratibodhitaḥ: yksilön sielua ja Ylisielua verrataan joutseniin (haṁsa), koska he ovat valkoisia eli saastumattomia.
Yksi joutsenista on kuitenkin korkeammassa asemassa ja opastaa toista joutsenta. Kun alaisuudessa oleva joutsen kääntyy pois toisesta joutsenesta, hänellä on halu nauttia materiasta, mistä tulee hänen lankeemuksensa syy. Mutta kuuntelemalla toisen joutsenen opetusta hän oivaltaa todellisen asemansa ja saa takaisin alkuperäisen tietoisuutensa. Jumaluuden Ylin Persoonallisuus, Krishna, laskeutuu tähän maailmaan (avatāra) vapauttaakseen palvojansa ja tuhotakseen demonit. Tämän lisäksi Hän antaa yleviä ohjeitaan eläville olennoille Bhagavad-gitan muodossa. Ymmärtääkseen paikkansa elävä olento tarvitsee Jumalan armoa ja henkisen opettajan - pelkkä akateeminen koulutus ei riitä Bhagavad-gitan merkityksen ymmärtämiseen. Bhagavad-gitan sisältämän tiedon on tultava oivaltaneelta sielulta.Pelkkä akateeminen koulutus ei riitä Bhagavad-gitan merkityksen ymmärtämiseen.
Bhagavad-gitan sisältämän tiedon on tultava oivaltaneelta sielulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä akateeminen koulutus ei riitä Bhagavad-gitan merkityksen ymmärtämiseen.
Bhagavad-gitan sisältämän tiedon on tultava oivaltaneelta sielulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjeissaan Ylisielu kuvaa Jumalan ja elävän olennon laadullisesti samankaltaista luonnetta ja viittaa yksilön sieluun ja Jumalaan kuin joutsenpariin, joka kelluu yhden sydämen järvellä.....
https://www.kuvatapetti.fi/img/gallery_images/8691211.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjeissaan Ylisielu kuvaa Jumalan ja elävän olennon laadullisesti samankaltaista luonnetta ja viittaa yksilön sieluun ja Jumalaan kuin joutsenpariin, joka kelluu yhden sydämen järvellä.....
https://www.kuvatapetti.fi/img/gallery_images/8691211.jpgKun kuningas Vidarbhan tyttären aviomies, suuri brahmani Malayadvaja jättää kehonsa, hänen vaimonsa, joka edellisessä elämässä oli Puranjana...
Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kuningas Vidarbhan tyttären aviomies, suuri brahmani Malayadvaja jättää kehonsa, hänen vaimonsa, joka edellisessä elämässä oli Puranjana...
Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle.Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä hetkellä sinne ilmestyy brahman, joka edustaa Paramatmaa, Ylisielua ja alkaa antaa ohjeita Vidarbhan surun murtamalle tyttärelle.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/
My dear King, one brāhmaṇa, who was an old friend of King Purañjana, came to that place and began to pacify the Queen with sweet words.
Rakas kuningas, tuohon aikaan sinne ilmestyi brahman, kuningas Purañjanan vanha ystävä, joka alkoi lohduttaa kuningatarta hellillä sanoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/
My dear King, one brāhmaṇa, who was an old friend of King Purañjana, came to that place and began to pacify the Queen with sweet words.
Rakas kuningas, tuohon aikaan sinne ilmestyi brahman, kuningas Purañjanan vanha ystävä, joka alkoi lohduttaa kuningatarta hellillä sanoilla.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/
Purport
The appearance of an old friend in the form of a brāhmaṇa is very significant. In His Paramātmā feature, Kṛṣṇa is the old friend of everyone. According to Vedic injunction, Kṛṣṇa is sitting with the living entity side by side. According to the śruti-mantra (dvā suparṇā sayujā sakhāyāḥ), the Lord is sitting within the heart of every living entity as suhṛt, the best friend. ...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/
Purport
The appearance of an old friend in the form of a brāhmaṇa is very significant. In His Paramātmā feature, Kṛṣṇa is the old friend of everyone. According to Vedic injunction, Kṛṣṇa is sitting with the living entity side by side. According to the śruti-mantra (dvā suparṇā sayujā sakhāyāḥ), the Lord is sitting within the heart of every living entity as suhṛt, the best friend. ...
...Rakas kuningas, tuohon aikaan sinne ilmestyi brahman, kuningas Purañjanan vanha ystävä, joka alkoi lohduttaa kuningatarta hellillä sanoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas kuningas, tuohon aikaan sinne ilmestyi brahman, kuningas Purañjanan vanha ystävä, joka alkoi lohduttaa kuningatarta hellillä sanoilla.
Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/Rakas kuningas, tuohon aikaan sinne ilmestyi brahman, kuningas Purañjanan vanha ystävä, joka alkoi lohduttaa kuningatarta hellillä sanoilla.
Kommentti
Vanhan ystävän ilmestymisellä brahmanan muodossa on syvä merkitys. Jokaisen elävän olennon vanha ystävä on Krishna Paramatman muodossa. Vedojen mukaan Krishna on aina elävän olennon vierellä. śruti-mantrassa (dvā suparṇā sayujā sakhāyāḥ) sanotaan, että Herra on läsnä jokaisen elävän olennon sydämessä ..., hänen parhaana ystävänään, ja odottaa innokkaasti, että elävä olento palaa kotiin Jumalan luo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas kuningas, tuohon aikaan sinne ilmestyi brahman, kuningas Purañjanan vanha ystävä, joka alkoi lohduttaa kuningatarta hellillä sanoilla.
Kommentti
Vanhan ystävän ilmestymisellä brahmanan muodossa on syvä merkitys. Jokaisen elävän olennon vanha ystävä on Krishna Paramatman muodossa. Vedojen mukaan Krishna on aina elävän olennon vierellä. śruti-mantrassa (dvā suparṇā sayujā sakhāyāḥ) sanotaan, että Herra on läsnä jokaisen elävän olennon sydämessä ..., hänen parhaana ystävänään, ja odottaa innokkaasti, että elävä olento palaa kotiin Jumalan luo.Herra seuraa elävää olentoa ja tarkkailee kaikkia hänen tekojaan ja antaa hänelle kaiken, mitä hän tarvitsee aineelliseen nautintoon, mutta pienimmänkin tilaisuuden tullen Hän antaa hänelle hyvän neuvon: ...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra seuraa elävää olentoa ja tarkkailee kaikkia hänen tekojaan ja antaa hänelle kaiken, mitä hän tarvitsee aineelliseen nautintoon, mutta pienimmänkin tilaisuuden tullen Hän antaa hänelle hyvän neuvon: ...
......
Korkein Jumala, Paramatma, ilmestyi kuningattaren eteen brahmanan muodossa, mutta miksi Hän ei ilmestynyt kuningattaren eteen alkuperäisessä muodossaan Sri Krishnana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Korkein Jumala, Paramatma, ilmestyi kuningattaren eteen brahmanan muodossa, mutta miksi Hän ei ilmestynyt kuningattaren eteen alkuperäisessä muodossaan Sri Krishnana?Śrīla Viśvanātha Cakravartī Ṭhākura huomauttaa tässä yhteydessä, että vain se, joka on kehittänyt hyvin syvän ja puhtaan rakkauden Jumaluuden Korkeinta Persoonallisuutta kohtaan, voi nähdä Herran todellisen muodon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Śrīla Viśvanātha Cakravartī Ṭhākura huomauttaa tässä yhteydessä, että vain se, joka on kehittänyt hyvin syvän ja puhtaan rakkauden Jumaluuden Korkeinta Persoonallisuutta kohtaan, voi nähdä Herran todellisen muodon
...
...
Koska Herra on jokaisen elävän olennon sydämessä, hän voi antaa vilpittömälle oppilaalle ohjeita sisältä käsin. Tämä vahvistetaan Bhagavad-gitassa (10.10): - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
...
Koska Herra on jokaisen elävän olennon sydämessä, hän voi antaa vilpittömälle oppilaalle ohjeita sisältä käsin. Tämä vahvistetaan Bhagavad-gitassa (10.10):Edellä Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista. Käännetty vain pieni koko kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista. Käännetty vain pieni koko kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/51/https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/52/
ŚB 4.28.52
Translation
The brāhmaṇa inquired as follows: Who are you? Whose wife or daughter are you? Who is the man lying here? It appears you are lamenting for this dead body. Don’t you recognize Me? I am your eternal friend. You may remember that many times in the past you have consulted Me.
Purport
When a person’s relative dies, renunciation is automatically visible. Consultation with the Supersoul seated within everyone’s heart is possible only when one is completely free from the contamination of material attachment. One who is sincere and pure gets an opportunity to consult with the Supreme Personality of Godhead in His Paramātmā feature sitting within everyone’s heart. ...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/52/
ŚB 4.28.52
Translation
The brāhmaṇa inquired as follows: Who are you? Whose wife or daughter are you? Who is the man lying here? It appears you are lamenting for this dead body. Don’t you recognize Me? I am your eternal friend. You may remember that many times in the past you have consulted Me.
Purport
When a person’s relative dies, renunciation is automatically visible. Consultation with the Supersoul seated within everyone’s heart is possible only when one is completely free from the contamination of material attachment. One who is sincere and pure gets an opportunity to consult with the Supreme Personality of Godhead in His Paramātmā feature sitting within everyone’s heart. ...
...ŚB 4.28.52
Brahman kysyi kuningattarelta: Kenen vaimo tai tytär sinä olet? Kuka on tämä mies, joka makaa tässä? Näytät surevan hänen kuollutta ruumistaan. Etkö sinä tunnista Minua? Minä olen ikuinen ystäväsi. Muistatko, että olet neuvotellut kanssani useita kertoja menneisyydessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.52
Brahman kysyi kuningattarelta: Kenen vaimo tai tytär sinä olet? Kuka on tämä mies, joka makaa tässä? Näytät surevan hänen kuollutta ruumistaan. Etkö sinä tunnista Minua? Minä olen ikuinen ystäväsi. Muistatko, että olet neuvotellut kanssani useita kertoja menneisyydessä.Kommentti
Kun sukulaisemme kuolee, käännymme hetkeksi pois aineellisista nautinnoista. Vain se, joka on täysin puhdistunut aineellisten kiintymysten saastasta, voi kuulla jokaisen elävän olennon sydämessä asuvaa Ylisielua. Vilpitön ja puhdas ihminen voi neuvotella Korkeimman Herran kanssa, joka on Paramatman muodossa jokaisen elävän olennon sydämessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentti
Kun sukulaisemme kuolee, käännymme hetkeksi pois aineellisista nautinnoista. Vain se, joka on täysin puhdistunut aineellisten kiintymysten saastasta, voi kuulla jokaisen elävän olennon sydämessä asuvaa Ylisielua. Vilpitön ja puhdas ihminen voi neuvotella Korkeimman Herran kanssa, joka on Paramatman muodossa jokaisen elävän olennon sydämessä.Paramatma pysyy aina chaitya-guruna, henkisenä opettajana sydämessä, ja Hän tulee luoksemme myös ulkopuolelta opastavan ja perehdyttävän henkisen opettajan muodossa. Herra voi olla elävän olennon sydämessä tai ilmestyä hänen eteensä antamaan ohjeita. Näin ollen henkinen opettaja on erottamaton osa sydämessä asuvaa Ylisielua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paramatma pysyy aina chaitya-guruna, henkisenä opettajana sydämessä, ja Hän tulee luoksemme myös ulkopuolelta opastavan ja perehdyttävän henkisen opettajan muodossa. Herra voi olla elävän olennon sydämessä tai ilmestyä hänen eteensä antamaan ohjeita. Näin ollen henkinen opettaja on erottamaton osa sydämessä asuvaa Ylisielua.
Tahrattomalla yksilöllisellä sielulla eli elävällä olennolla on mahdollisuus tavata Paramatma kasvokkain. Voimme kuulla sydämessämme asuvaa Paramatmaa, mutta meillä on myös mahdollisuus nähdä Paramatma edessämme kasvokkain. Silloin meillä on tilaisuus saada ohjeita suoraan Ylisielulta....
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahrattomalla yksilöllisellä sielulla eli elävällä olennolla on mahdollisuus tavata Paramatma kasvokkain. Voimme kuulla sydämessämme asuvaa Paramatmaa, mutta meillä on myös mahdollisuus nähdä Paramatma edessämme kasvokkain. Silloin meillä on tilaisuus saada ohjeita suoraan Ylisielulta....
...Silloin meillä on tilaisuus saada ohjeita suoraan Ylisielulta...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin meillä on tilaisuus saada ohjeita suoraan Ylisielulta...
...Edellä Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista. Käännetty vain pieni koko kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista. Käännetty vain pieni koko kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/53/
The brāhmaṇa continued: My dear friend, even though you cannot immediately recognize Me, can’t you remember that in the past you had a very intimate friend? Unfortunately, you gave up My company and accepted a position as enjoyer of this material world. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/53/
The brāhmaṇa continued: My dear friend, even though you cannot immediately recognize Me, can’t you remember that in the past you had a very intimate friend? Unfortunately, you gave up My company and accepted a position as enjoyer of this material world.ŚB 4.28.53
Brahman jatkoi: Vaikka et tunnistanut Minua heti, etkö muista, että sinulla oli menneisyydessä hyvin läheinen ystävä? Valitettavasti jätettyäsi Minut olet päättänyt ryhtyä nautiskelijaksi aineellisessa maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.53
Brahman jatkoi: Vaikka et tunnistanut Minua heti, etkö muista, että sinulla oli menneisyydessä hyvin läheinen ystävä? Valitettavasti jätettyäsi Minut olet päättänyt ryhtyä nautiskelijaksi aineellisessa maailmassa.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/54/
ŚB 4.28.54
My dear gentle friend, both you and I are exactly like two swans. We live together in the same heart, which is just like the Mānasa Lake. Although we have been living together for many thousands of years, we are still far away from our original home. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/54/
ŚB 4.28.54
My dear gentle friend, both you and I are exactly like two swans. We live together in the same heart, which is just like the Mānasa Lake. Although we have been living together for many thousands of years, we are still far away from our original home.ŚB 4.28.54
Rakas ystäväni, sinä ja minä olemme kuin kaksi joutsenta. Elämme samassa sydämessä, joka on kuin Mānasa -järvi. Vaikka olemme eläneet yhdessä tuhansia vuosia, olemme silti kaukana alkuperäisestä kodistamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.54
Rakas ystäväni, sinä ja minä olemme kuin kaksi joutsenta. Elämme samassa sydämessä, joka on kuin Mānasa -järvi. Vaikka olemme eläneet yhdessä tuhansia vuosia, olemme silti kaukana alkuperäisestä kodistamme.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/55/
My dear friend, you are now My very same friend. Since you left Me, you have become more and more materialistic, and not seeing Me, you have been traveling in different forms throughout this material world, which was created by some woman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/55/
My dear friend, you are now My very same friend. Since you left Me, you have become more and more materialistic, and not seeing Me, you have been traveling in different forms throughout this material world, which was created by some woman.ŚB 4.28.55
Rakas ystäväni, olet pysynyt minulle samanlaisena ystävänä kuin ennenkin. Sen jälkeen kun jätit Minut, sinusta on tullut yhä materialistisempi, ja näkemättä Minua olet vaeltanut eri elämänmuodoissa aineellisessa maailmassa, jonka on luonut eräs nainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.55
Rakas ystäväni, olet pysynyt minulle samanlaisena ystävänä kuin ennenkin. Sen jälkeen kun jätit Minut, sinusta on tullut yhä materialistisempi, ja näkemättä Minua olet vaeltanut eri elämänmuodoissa aineellisessa maailmassa, jonka on luonut eräs nainen.Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista. Käännetty vain pieni koko kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.
**************
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/55/
Kommentti
Langennut elävä olento astuu aineelliseen maailmaan, jonka on luonut Herran ulkoinen energia. Tässä jakeessa tätä energiaa kutsutaan ”tietyksi naiseksi” eli prakritiksi. Aineellinen maailma koostuu aineellisista elementeistä, komponenteista, joita mahat-tattva, aineellinen kokonaisenergia, toimittaa. Ulkoisen energian luomasta aineellisesta maailmasta tulee niin sanottu koti ehdollistuneelle sielulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srila Prabhupadan kommentti tästä, muutama katkelma eri paikoista isosta kommentaarista. Käännetty vain pieni koko kommentaarista.
Paljon käännösvirheitä suomen kelellä.
**************
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/55/
Kommentti
Langennut elävä olento astuu aineelliseen maailmaan, jonka on luonut Herran ulkoinen energia. Tässä jakeessa tätä energiaa kutsutaan ”tietyksi naiseksi” eli prakritiksi. Aineellinen maailma koostuu aineellisista elementeistä, komponenteista, joita mahat-tattva, aineellinen kokonaisenergia, toimittaa. Ulkoisen energian luomasta aineellisesta maailmasta tulee niin sanottu koti ehdollistuneelle sielulle.Aineellisessa maailmassa ollessaan ehdollistunut sielu saa erilaisia asuntoja eli kehoja ja vaeltaa niissä kaikkialla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aineellisessa maailmassa ollessaan ehdollistunut sielu saa erilaisia asuntoja eli kehoja ja vaeltaa niissä kaikkialla....
...
Itse asiassa Krishna Itse kannustaa kaikkia eläviä olentoja palaamaan kotiin Jumalan luo. Joskus Hän lähettää elävien olentojen luo edustajansa, joka välittää Krishnan viestin ja kehottaa heitä kaikkia palaamaan kotiin Jumalan luo. Valitettavasti elävät olennot ovat niin kiintyneitä aineelliseen nautintoon, etteivät ne ota Krishnan ohjeita tai hänen edustajaansa vakavasti.
...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Itse asiassa Krishna Itse kannustaa kaikkia eläviä olentoja palaamaan kotiin Jumalan luo. Joskus Hän lähettää elävien olentojen luo edustajansa, joka välittää Krishnan viestin ja kehottaa heitä kaikkia palaamaan kotiin Jumalan luo. Valitettavasti elävät olennot ovat niin kiintyneitä aineelliseen nautintoon, etteivät ne ota Krishnan ohjeita tai hänen edustajaansa vakavasti.
...
...https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/59/
ŚB 4.28.59
My dear friend, when you enter such a body along with the woman of material desires, you become overly absorbed in sense enjoyment. Because of this, you have forgotten your spiritual life. Due to your material conceptions, you are placed in various miserable conditions. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/59/
ŚB 4.28.59
My dear friend, when you enter such a body along with the woman of material desires, you become overly absorbed in sense enjoyment. Because of this, you have forgotten your spiritual life. Due to your material conceptions, you are placed in various miserable conditions.ŚB 4.28.59
Rakas ystävä, kun astut tähän kehoon yhdessä aineellisten halujen naisen kanssa, uppoudut aistillisiin nautintoihin. Tämä saa sinut unohtamaan henkisen elämän, ja aineelliset käsityksesi ovat syynä kaikenlaisiin kärsimyksiin, joita koet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.59
Rakas ystävä, kun astut tähän kehoon yhdessä aineellisten halujen naisen kanssa, uppoudut aistillisiin nautintoihin. Tämä saa sinut unohtamaan henkisen elämän, ja aineelliset käsityksesi ovat syynä kaikenlaisiin kärsimyksiin, joita koet.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/61/
Sometimes you think yourself a man, sometimes a chaste woman and sometimes a neutral eunuch. This is all because of the body, which is created by the illusory energy. This illusory energy is My potency, and actually both of us — you and I — are pure spiritual identities. Now just try to understand this. I am trying to explain our factual position. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/61/
Sometimes you think yourself a man, sometimes a chaste woman and sometimes a neutral eunuch. This is all because of the body, which is created by the illusory energy. This illusory energy is My potency, and actually both of us — you and I — are pure spiritual identities. Now just try to understand this. I am trying to explain our factual position.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/62/
My dear friend, I, the Supersoul, and you, the individual soul, are not different in quality, for we are both spiritual. In fact, My dear friend, you are qualitatively not different from Me in your constitutional position. Just try to consider this subject. Those who are actually advanced scholars, who are in knowledge, do not find any qualitative difference between you and Me. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/62/
My dear friend, I, the Supersoul, and you, the individual soul, are not different in quality, for we are both spiritual. In fact, My dear friend, you are qualitatively not different from Me in your constitutional position. Just try to consider this subject. Those who are actually advanced scholars, who are in knowledge, do not find any qualitative difference between you and Me.ŚB 4.28.62
Rakas ystäväni, Minun, Ylisielun, ja sinun, yksittäisen sielun, välillä ei ole laadullista eroa, sillä me molemmat olemme henkisiä. Todellakin, ystäväni, olet luonteeltasi erottamaton Minusta. Mieti tätä kaikkea huolellisesti. Todelliset tietäjät, ne, joilla todella on tietoa, eivät näe mitään laadullista eroa sinun ja Minun välillä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.62
Rakas ystäväni, Minun, Ylisielun, ja sinun, yksittäisen sielun, välillä ei ole laadullista eroa, sillä me molemmat olemme henkisiä. Todellakin, ystäväni, olet luonteeltasi erottamaton Minusta. Mieti tätä kaikkea huolellisesti. Todelliset tietäjät, ne, joilla todella on tietoa, eivät näe mitään laadullista eroa sinun ja Minun välillä.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/64/
ŚB 4.28.64
In this way both swans live together in the heart. When the one swan is instructed by the other, he is situated in his constitutional position. This means he regains his original Kṛṣṇa consciousness, which was lost because of his material attraction. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/64/
ŚB 4.28.64
In this way both swans live together in the heart. When the one swan is instructed by the other, he is situated in his constitutional position. This means he regains his original Kṛṣṇa consciousness, which was lost because of his material attraction.ŚB 4.28.64
Yhdessä nämä joutsenet asuvat siis sydämessä. Kun yksi joutsen saa ohjeet toiselta, se palaa alkuperäiseen luonnolliseen olotilaansa. Tämä tarkoittaa, että hän saa takaisin Krishna-tietoisuuden, joka oli kadonnut kiintymyksen vuoksi aineellisiin asioihin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.64
Yhdessä nämä joutsenet asuvat siis sydämessä. Kun yksi joutsen saa ohjeet toiselta, se palaa alkuperäiseen luonnolliseen olotilaansa. Tämä tarkoittaa, että hän saa takaisin Krishna-tietoisuuden, joka oli kadonnut kiintymyksen vuoksi aineellisiin asioihin.https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/63/
As a person sees the reflection of his body in a mirror to be one with himself and not different, whereas others actually see two bodies, so in our material condition, in which the living being is affected and yet not affected, there is a difference between God and the living entity. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/63/
As a person sees the reflection of his body in a mirror to be one with himself and not different, whereas others actually see two bodies, so in our material condition, in which the living being is affected and yet not affected, there is a difference between God and the living entity.ŚB 4.28.63
Henkilö, joka katsoo peilikuvaansa peilistä, ajattelee, että hänen ja hänen peilikuvansa välillä ei ole eroa, kun taas toiset näkevät kaksi kehoa; vastaavasti, kun elävä olento ehdollistuu kosketuksessa materian kanssa, joka vaikuttaa ja samaan aikaan ei vaikuta häneen, hänen ja Jumalan välillä syntyy ero. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ŚB 4.28.63
Henkilö, joka katsoo peilikuvaansa peilistä, ajattelee, että hänen ja hänen peilikuvansa välillä ei ole eroa, kun taas toiset näkevät kaksi kehoa; vastaavasti, kun elävä olento ehdollistuu kosketuksessa materian kanssa, joka vaikuttaa ja samaan aikaan ei vaikuta häneen, hänen ja Jumalan välillä syntyy ero.Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Ylisielu ja chaitya guru
Paramatma ja chaitya guru ovat eri ilmiöitä. Koska Paramatma ei ole aktiivinen, Hän, Jumala Paramatmana, vain tarkkailee aktiviteettia, sielujen toimintaa. Hän ei innoita eikä myöskään auta heitä tässä hypostaasissa. Hän vain tarkkailee ja sillä tavalla on olemassa.
Kaksi lintua istuu puun oksalla — tämä on Upanishadien antama esimerkki. Yksi lintu nokkii hedelmää, syö hedelmää, Toinen lintu katsoo sitä (lintua, joka syö hedelmää). Tämä on Paramatman asema.
Ja chaitya guru on tämä: kun mieli on puhdas ja henkisen hyvän jano on läsnä, etsimistä jne., silloin toisinaan ylhäältä tulee apua mielelle, ja tätä ilmiötä kutsutaan chaitya guruksi, mutta sitä ei kuitenkaan tapahdu kaikille.
Tällaista apua ei saa jokainen, koska mielen on oltava puhdas. Jos mieli ei ole puhdas, chaitya gurun opastusta ei tule. Henkilö, joka on vilpitön etsijä... joskus jokin inspiraatio tulee hänelle, se laskeutuu (ylhäältä) hänen mieleensä...
Joskus tuo inspiraatio voi olla chaitya gurun antama ja joskus ei. Chaitya gurun asema ei ole konkreettista, epämääräinen status. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Ylisielu ja chaitya guru
Paramatma ja chaitya guru ovat eri ilmiöitä. Koska Paramatma ei ole aktiivinen, Hän, Jumala Paramatmana, vain tarkkailee aktiviteettia, sielujen toimintaa. Hän ei innoita eikä myöskään auta heitä tässä hypostaasissa. Hän vain tarkkailee ja sillä tavalla on olemassa.
Kaksi lintua istuu puun oksalla — tämä on Upanishadien antama esimerkki. Yksi lintu nokkii hedelmää, syö hedelmää, Toinen lintu katsoo sitä (lintua, joka syö hedelmää). Tämä on Paramatman asema.
Ja chaitya guru on tämä: kun mieli on puhdas ja henkisen hyvän jano on läsnä, etsimistä jne., silloin toisinaan ylhäältä tulee apua mielelle, ja tätä ilmiötä kutsutaan chaitya guruksi, mutta sitä ei kuitenkaan tapahdu kaikille.
Tällaista apua ei saa jokainen, koska mielen on oltava puhdas. Jos mieli ei ole puhdas, chaitya gurun opastusta ei tule. Henkilö, joka on vilpitön etsijä... joskus jokin inspiraatio tulee hänelle, se laskeutuu (ylhäältä) hänen mieleensä...
Joskus tuo inspiraatio voi olla chaitya gurun antama ja joskus ei. Chaitya gurun asema ei ole konkreettista, epämääräinen status.Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Ylisielu ja chaitya guru
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
Ylisielu ja chaitya guru
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com/Tänään menemme hieman syvemmälle vedalaiseen metafysiikkaan paljastaaksemme ainakin pieneltä osin yhden salaperäisen aiheen, joka liittyy hienojakoiseen aineelliseen todellisuuteen, joka on näkymätön ja siksi tuntematon hyvin monille ihmisille. Tässä meitä auttaa Sankhya-filosofia, joka on eräänlainen metafysiikan vedalainen osa-alue, jossa tutkitaan luonnon hienojakoisia ja karkeamateriaalisia objekteja. Tämän filosofian alullepanija oli Krishna Itse inkarnaationsa Lordi Kapilan muodossa.
TÄMÄ TARINA ON ALLEGORINEN. EIKÄ SITÄ PIDÄ OTTAA KIRJAIMELLISESTI. TULEE AINA OLEMAAN ONGELMIA, KUN KAIKKI OTETAAN KIRJAIMELLISESTI. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tänään menemme hieman syvemmälle vedalaiseen metafysiikkaan paljastaaksemme ainakin pieneltä osin yhden salaperäisen aiheen, joka liittyy hienojakoiseen aineelliseen todellisuuteen, joka on näkymätön ja siksi tuntematon hyvin monille ihmisille. Tässä meitä auttaa Sankhya-filosofia, joka on eräänlainen metafysiikan vedalainen osa-alue, jossa tutkitaan luonnon hienojakoisia ja karkeamateriaalisia objekteja. Tämän filosofian alullepanija oli Krishna Itse inkarnaationsa Lordi Kapilan muodossa.
TÄMÄ TARINA ON ALLEGORINEN. EIKÄ SITÄ PIDÄ OTTAA KIRJAIMELLISESTI. TULEE AINA OLEMAAN ONGELMIA, KUN KAIKKI OTETAAN KIRJAIMELLISESTI.https://vedabase.io/en/library/sb/4/25/
The Descriptions of the Characteristics of King Purañjana
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/
Purañjanasta tulee nainen seuraavassa elämässä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://vedabase.io/en/library/sb/4/25/
The Descriptions of the Characteristics of King Purañjana
https://vedabase.io/en/library/sb/4/28/
Purañjanasta tulee nainen seuraavassa elämässähttps://bhagavata.keshavaswami.com/canto-04/s.k.i.p/p-pracinabarhisat-pracetas-and-puranjana-24-31/puranjana-story
Puranjana Story - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://bhagavata.keshavaswami.com/canto-04/s.k.i.p/p-pracinabarhisat-pracetas-and-puranjana-24-31/puranjana-story
Puranjana StoryNarada Muni teachings: The Story of Puranjana and Avigyathan
https://www.bhagavatam-katha.com/wp-content/uploads/2015/04/pix04.jpg - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Narada Muni teachings: The Story of Puranjana and Avigyathan
https://www.bhagavatam-katha.com/wp-content/uploads/2015/04/pix04.jpgMutta ennen sitä jostakin muusta, joka liittyy tähän aiheeseen.
Kehomme rakenne
Jos käännymme Vedojen eli alkuperäisen tiedon puoleen, huomaamme, että mielikuvat ja muisti ovat olemassa fyysisessä maailmassa ja että niillä on jopa oma muotonsa.
Nyt tarkastelemme, miten ihminen koostuu ja miten kaikki hänen aineelliset kehonsa toimivat.
Ensimmäinen kuori on aineellinen materiaaline keho.
Se voi koostua viidestä karkeasta elementistä (tuli, vesi, maa, ilma, eetteri), kuten meidän kehomme, tai se voi koostua vain kahdesta tai kolmesta karkeasta elementistä (maailmankaikkeutemme muilla asukkailla on tällaisia kehoja). Tämä keho syntyy ja kuolee jatkuvasti. Se voi kuulua meidän elämänlajiimme (”ihmisen kaltaiseen”), tai se voi kuulua muunlaiseen elämään, joka elää vedessä, maapallolla tai muissa ympäristöissä ja muilla planeetoilla. Tämä keho on kuin takki tai päällystakki, jonka puemme päällemme, kun menemme ulos. Kun takki kuluu loppuun, hankimme uuden. Näin tapahtuu siirtyminen kehosta toiseen.
Mielen hienojakoinen suojus sisältää viisi kognitiivista ja viisi aktiivista aistia. Mielen kuoren elämäntoiminta johtuu elämänvoimasta. Joissakin kirjoituksissa sitä kutsutaan myös kundaliniksi - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ennen sitä jostakin muusta, joka liittyy tähän aiheeseen.
Kehomme rakenne
Jos käännymme Vedojen eli alkuperäisen tiedon puoleen, huomaamme, että mielikuvat ja muisti ovat olemassa fyysisessä maailmassa ja että niillä on jopa oma muotonsa.
Nyt tarkastelemme, miten ihminen koostuu ja miten kaikki hänen aineelliset kehonsa toimivat.
Ensimmäinen kuori on aineellinen materiaaline keho.
Se voi koostua viidestä karkeasta elementistä (tuli, vesi, maa, ilma, eetteri), kuten meidän kehomme, tai se voi koostua vain kahdesta tai kolmesta karkeasta elementistä (maailmankaikkeutemme muilla asukkailla on tällaisia kehoja). Tämä keho syntyy ja kuolee jatkuvasti. Se voi kuulua meidän elämänlajiimme (”ihmisen kaltaiseen”), tai se voi kuulua muunlaiseen elämään, joka elää vedessä, maapallolla tai muissa ympäristöissä ja muilla planeetoilla. Tämä keho on kuin takki tai päällystakki, jonka puemme päällemme, kun menemme ulos. Kun takki kuluu loppuun, hankimme uuden. Näin tapahtuu siirtyminen kehosta toiseen.
Mielen hienojakoinen suojus sisältää viisi kognitiivista ja viisi aktiivista aistia. Mielen kuoren elämäntoiminta johtuu elämänvoimasta. Joissakin kirjoituksissa sitä kutsutaan myös kundaliniksiElämänvoima hienojakoisessa mielen kehossa ylläpitää elämää tukeutumalla kehon viiteen ilmavirtaan: prana, udana, samana, apana ja vyana. Näiden viiden virtauksen kautta hienojakoinen aineellinen keho on vuorovaikutuksessa karkeamman kehon kanssa ja ylläpitää elämää. Elämänvoima tukee kehon viittä virtausta...
Elämänvoima huolehtii kaikesta työstä paitsi karkean fyysisekehon myös hienojakoisen aineellisen kehon, erityisesti mielen työstä.
Mielen kuoren tärkein ominaisuus
Mielen hienojakoisessa kehossa mietiskelemme jatkuvasti aineellisen maailman objekteja. Visualisoimme jotakin menneisyydestä tai tulevaisuudesta. Tämä meditointi karkeista aineellisista objekteista tai tilanteista johtaa siihen, että näiden objektien synnyttämät toiveemme toteutuvat jossain vaiheessa, eli että se, mitä olemme kuvitelleet, on lopulta pakko materialisoitua. Voimme kuitenkin ”meditoida” myös negatiivisia kohteita ja tunteita. Tämän sanelee myös loukkaantumis- tai kostonhalumme tai pettymys ja viha siitä, että jotkut toiveemme ovat yhtäkkiä toteutuneet väärällä tavalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Elämänvoima hienojakoisessa mielen kehossa ylläpitää elämää tukeutumalla kehon viiteen ilmavirtaan: prana, udana, samana, apana ja vyana. Näiden viiden virtauksen kautta hienojakoinen aineellinen keho on vuorovaikutuksessa karkeamman kehon kanssa ja ylläpitää elämää. Elämänvoima tukee kehon viittä virtausta...
Elämänvoima huolehtii kaikesta työstä paitsi karkean fyysisekehon myös hienojakoisen aineellisen kehon, erityisesti mielen työstä.
Mielen kuoren tärkein ominaisuus
Mielen hienojakoisessa kehossa mietiskelemme jatkuvasti aineellisen maailman objekteja. Visualisoimme jotakin menneisyydestä tai tulevaisuudesta. Tämä meditointi karkeista aineellisista objekteista tai tilanteista johtaa siihen, että näiden objektien synnyttämät toiveemme toteutuvat jossain vaiheessa, eli että se, mitä olemme kuvitelleet, on lopulta pakko materialisoitua. Voimme kuitenkin ”meditoida” myös negatiivisia kohteita ja tunteita. Tämän sanelee myös loukkaantumis- tai kostonhalumme tai pettymys ja viha siitä, että jotkut toiveemme ovat yhtäkkiä toteutuneet väärällä tavalla.Näin ollen, jos ihminen tuottaa iloisia ajatuksia mielessään, hän elää pian rauhallisempaa ja levollisempaa elämää, ja kaikki tapahtumat hänen ympärillään ikään kuin muuttuvat paremmiksi ja paremmiksi. Jos taas tähän mielen kehoon syntyy negatiivisia mielikuvia ja negatiivisia kokemuksia, niin pian vastaavat tapahtumat vetävät tällaista henkilöä puoleensa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin ollen, jos ihminen tuottaa iloisia ajatuksia mielessään, hän elää pian rauhallisempaa ja levollisempaa elämää, ja kaikki tapahtumat hänen ympärillään ikään kuin muuttuvat paremmiksi ja paremmiksi. Jos taas tähän mielen kehoon syntyy negatiivisia mielikuvia ja negatiivisia kokemuksia, niin pian vastaavat tapahtumat vetävät tällaista henkilöä puoleensa.
Laki, jonka mukaan mielen hienojakoisten objektien evoluutio karkeiksi objekteiksi tapahtuu, kuvataan Srimad Bhagavatamissa, kun Lordi Kapila selittää aineellisen luonnon alkua ja hengen evoluutiota materiaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laki, jonka mukaan mielen hienojakoisten objektien evoluutio karkeiksi objekteiksi tapahtuu, kuvataan Srimad Bhagavatamissa, kun Lordi Kapila selittää aineellisen luonnon alkua ja hengen evoluutiota materiaksi.
Pramada - materiaalinen äly.
Kuka oikeastaan hallitsee elämäämme?
Mielen kuorta kutsutaan nimellä Pramada eli tai myös ”aineellinen tietämättömyys”. Tämä kuori on ohuempi kuin mieli ja se voi vaikuttaa siihen. Äly voi päättää, miten se reagoi mielen elämäntoimintaan,... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pramada - materiaalinen äly.
Kuka oikeastaan hallitsee elämäämme?
Mielen kuorta kutsutaan nimellä Pramada eli tai myös ”aineellinen tietämättömyys”. Tämä kuori on ohuempi kuin mieli ja se voi vaikuttaa siihen. Äly voi päättää, miten se reagoi mielen elämäntoimintaan,...Pramada - materiaalinen äly.
Kuka oikeastaan hallitsee elämäämme?
Mielen kuorta kutsutaan nimellä Pramada eli tai myös ”aineellinen tietämättömyys”. Tämä kuori on ohuempi kuin mieli ja se voi vaikuttaa siihen. Äly voi päättää, miten se reagoi mielen elämäntoimintaan,...
Ihmisen äly kuori on se tekijä, joka itse asiassa hallitsee elämäämme. Ymmärtääksemme tämän paremmin meidän on palattava kanssanne Srimad Bhagavatamin sivuille, jossa tietäjä Narada kertoo tarinan kuningas Puranjanasta.
Miten henkinen elävä olento uppoutuu materiaan?
Saatuaan tietää kuningas Barhishatin tietämättömistä toimista suuri tietäjä Narada tunsi myötätuntoa häntä kohtaan ja päätti selittää hänelle, kuka todellisuudessa hallitsi hänen tietämättömyyden elämää. Tätä varten hän kertoi kuninkaalle allegorisen tarinan eräästä kuningas Puranjanasta, mutta tässä tarinassa hän yritti selittää, miten elävän olennon uppoutuminen materiaan tapahtuu....
TÄMÄ TARINA ON ALLEGORINEN. EIKÄ SITÄ PIDÄ OTTAA KIRJAIMELLISESTI. TULEE AINA OLEMAAN ONGELMIA, KUN KAIKKI OTETAAN KIRJAIMELLISESTI.
TÄMÄ ON OPETTAVAINEN TARINA. VEDALAISET TEKSTIT OVAT TÄYNNÄ OPETTAVAISIA TARINOITA. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pramada - materiaalinen äly.
Kuka oikeastaan hallitsee elämäämme?
Mielen kuorta kutsutaan nimellä Pramada eli tai myös ”aineellinen tietämättömyys”. Tämä kuori on ohuempi kuin mieli ja se voi vaikuttaa siihen. Äly voi päättää, miten se reagoi mielen elämäntoimintaan,...
Ihmisen äly kuori on se tekijä, joka itse asiassa hallitsee elämäämme. Ymmärtääksemme tämän paremmin meidän on palattava kanssanne Srimad Bhagavatamin sivuille, jossa tietäjä Narada kertoo tarinan kuningas Puranjanasta.
Miten henkinen elävä olento uppoutuu materiaan?
Saatuaan tietää kuningas Barhishatin tietämättömistä toimista suuri tietäjä Narada tunsi myötätuntoa häntä kohtaan ja päätti selittää hänelle, kuka todellisuudessa hallitsi hänen tietämättömyyden elämää. Tätä varten hän kertoi kuninkaalle allegorisen tarinan eräästä kuningas Puranjanasta, mutta tässä tarinassa hän yritti selittää, miten elävän olennon uppoutuminen materiaan tapahtuu....
TÄMÄ TARINA ON ALLEGORINEN. EIKÄ SITÄ PIDÄ OTTAA KIRJAIMELLISESTI. TULEE AINA OLEMAAN ONGELMIA, KUN KAIKKI OTETAAN KIRJAIMELLISESTI.
TÄMÄ ON OPETTAVAINEN TARINA. VEDALAISET TEKSTIT OVAT TÄYNNÄ OPETTAVAISIA TARINOITA.Puranjana ja Pramada
Olipa kerran eräs elävä olento (Puranjana) eli se, joka on olemassa jo niin kauan sitten, ja joka halusi nauttia aineellisesta maailmasta.
Itse asiassa alkuperäinen syy jivan uppoutumiseen materiaan on juuri tämä halu nauttia aineellisista hyödykkeistä tai alistaa aineellinen luonto. Koko aineellinen maailmankaikkeus on luotu vain tällaisia eläviä olentoja varten, sillä juuri tämä halu saa Korkeimman Luojan luomaan tämän illuusion maailman. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Puranjana ja Pramada
Olipa kerran eräs elävä olento (Puranjana) eli se, joka on olemassa jo niin kauan sitten, ja joka halusi nauttia aineellisesta maailmasta.
Itse asiassa alkuperäinen syy jivan uppoutumiseen materiaan on juuri tämä halu nauttia aineellisista hyödykkeistä tai alistaa aineellinen luonto. Koko aineellinen maailmankaikkeus on luotu vain tällaisia eläviä olentoja varten, sillä juuri tämä halu saa Korkeimman Luojan luomaan tämän illuusion maailman."Miksi aineellinen maailma luotiin? Miksi sielut eivät voisi olla ainoastaan aineettomassa maailmassa?"
Tämä virtuaalimaailma luotiin, jotta sielu, jolla on aineellisia ja usein alhaisia haluja, voisi tyydyttää niitä aineellisessa maailmassa. Halujen toteuttamiseksi täällä tarvitaan fyysinen keho, "avaruuspuku". Kun nämä halut jossain vaiheessa ehtyvät, esimerkiksi kuninkaaksi, rikkaaksi jne. tuleminen, pukua ei enää tarvita. Miksi olla henkimaailmassa, jos on aineellisia haluja?
***************
Itse asiassa alkuperäinen syy jivan uppoutumiseen materiaan on juuri tämä halu nauttia aineellisista hyödykkeistä tai alistaa aineellinen luonto. Koko aineellinen maailmankaikkeus on luotu vain tällaisia eläviä olentoja varten, sillä juuri tämä halu saa Korkeimman Luojan luomaan tämän illuusion maailman.
***************
Jos emme haluaa tuntea Jumalaa, Jumala auttaa meitä siinä.
HÄN EI KOSKAAN UHKAILE, KOSKAAN EI PAKOTA ITSEÄÄN KENELLEKÄÄN VÄKISIN.
Päinvastoin: Paramatmana hän voi jopa sanoa meille hiljaa: ”Minua ei ole olemassa”.
Niin Jumala Itse auttaa meitä unohtamaan Hänet, jos emme halua tuntea Häntä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi aineellinen maailma luotiin? Miksi sielut eivät voisi olla ainoastaan aineettomassa maailmassa?"
Tämä virtuaalimaailma luotiin, jotta sielu, jolla on aineellisia ja usein alhaisia haluja, voisi tyydyttää niitä aineellisessa maailmassa. Halujen toteuttamiseksi täällä tarvitaan fyysinen keho, "avaruuspuku". Kun nämä halut jossain vaiheessa ehtyvät, esimerkiksi kuninkaaksi, rikkaaksi jne. tuleminen, pukua ei enää tarvita. Miksi olla henkimaailmassa, jos on aineellisia haluja?
***************
Itse asiassa alkuperäinen syy jivan uppoutumiseen materiaan on juuri tämä halu nauttia aineellisista hyödykkeistä tai alistaa aineellinen luonto. Koko aineellinen maailmankaikkeus on luotu vain tällaisia eläviä olentoja varten, sillä juuri tämä halu saa Korkeimman Luojan luomaan tämän illuusion maailman.
***************
Jos emme haluaa tuntea Jumalaa, Jumala auttaa meitä siinä.
HÄN EI KOSKAAN UHKAILE, KOSKAAN EI PAKOTA ITSEÄÄN KENELLEKÄÄN VÄKISIN.
Päinvastoin: Paramatmana hän voi jopa sanoa meille hiljaa: ”Minua ei ole olemassa”.
Niin Jumala Itse auttaa meitä unohtamaan Hänet, jos emme halua tuntea Häntä."Miksi aineellinen maailma luotiin? Miksi sielut eivät voisi olla ainoastaan aineettomassa maailmassa?"
**************
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18892205/maailma-tietokonepelina
Maailma tietokonepelinä
Nykyaikainen tutkimus vahvistaa Veda tiedon jälleen kerran.
https://trustmyscience.com/vivons-nous-dans-une-simulation-ancien-scientifique-nasa-realise-experience/
Vivons-nous dans une simulation ? Un ancien chercheur de la NASA réalise des expériences pour enfin répondre à la question
Elämmekö simulaatiossa? Entinen NASA:n tutkija tekee kokeita vastatakseen vihdoin tähän kysymykseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi aineellinen maailma luotiin? Miksi sielut eivät voisi olla ainoastaan aineettomassa maailmassa?"
**************
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18892205/maailma-tietokonepelina
Maailma tietokonepelinä
Nykyaikainen tutkimus vahvistaa Veda tiedon jälleen kerran.
https://trustmyscience.com/vivons-nous-dans-une-simulation-ancien-scientifique-nasa-realise-experience/
Vivons-nous dans une simulation ? Un ancien chercheur de la NASA réalise des expériences pour enfin répondre à la question
Elämmekö simulaatiossa? Entinen NASA:n tutkija tekee kokeita vastatakseen vihdoin tähän kysymykseen.Jos emme haluaa tuntea Jumalaa, Jumala auttaa meitä siinä.
HÄN EI KOSKAAN UHKAILE, KOSKAAN EI PAKOTA ITSEÄÄN KENELLEKÄÄN VÄKISIN.
Päinvastoin: Paramatmana hän voi jopa sanoa meille hiljaa: ”Minua ei ole olemassa”.
Niin Jumala Itse auttaa meitä unohtamaan Hänet, jos emme halua tuntea Häntä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos emme haluaa tuntea Jumalaa, Jumala auttaa meitä siinä.
HÄN EI KOSKAAN UHKAILE, KOSKAAN EI PAKOTA ITSEÄÄN KENELLEKÄÄN VÄKISIN.
Päinvastoin: Paramatmana hän voi jopa sanoa meille hiljaa: ”Minua ei ole olemassa”.
Niin Jumala Itse auttaa meitä unohtamaan Hänet, jos emme halua tuntea Häntä.Pramada, aineellinen äly, edustaa tietämätöntä tietoisuutta. Tosiasia on, että Puranjana ei voinut päästä kehoon, kaupunkiin, ohittamalla tämän kaupungin emännän, Pramadan. Tämä tarkoittaa, että nauttiakseen tästä aineellisesta maailmasta elävä sielu tarvitsee erityisen aineellisen älyn, joka on upotettu tietämättömyyteen. Tällainen äly ohjaa sekä kehomme (Puranjanan kaupungin) että mielemme, jossa monet aineelliset halumme asuvat, toimintaa. Kuningas Puranjana rakastui tähän tyttöön ja oli hyvin onnellinen tavatessaan hänet, sillä aineellinen äly avasi hänen edessään loputtomasti mahdollisuuksia aineellisiin aistillisiin nautintoihin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pramada, aineellinen äly, edustaa tietämätöntä tietoisuutta. Tosiasia on, että Puranjana ei voinut päästä kehoon, kaupunkiin, ohittamalla tämän kaupungin emännän, Pramadan. Tämä tarkoittaa, että nauttiakseen tästä aineellisesta maailmasta elävä sielu tarvitsee erityisen aineellisen älyn, joka on upotettu tietämättömyyteen. Tällainen äly ohjaa sekä kehomme (Puranjanan kaupungin) että mielemme, jossa monet aineelliset halumme asuvat, toimintaa. Kuningas Puranjana rakastui tähän tyttöön ja oli hyvin onnellinen tavatessaan hänet, sillä aineellinen äly avasi hänen edessään loputtomasti mahdollisuuksia aineellisiin aistillisiin nautintoihin.
Kun suuri tietäjä Narada kuvaa kuningas Puranjanan toimintaa, hän kuitenkin huomauttaa eräästä hyvin tärkeästä ja salaperäisestä yksityiskohdasta:
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun suuri tietäjä Narada kuvaa kuningas Puranjanan toimintaa, hän kuitenkin huomauttaa eräästä hyvin tärkeästä ja salaperäisestä yksityiskohdasta:
Srimad Bhagavatam, laulu 4. Luku 25 tekstit 56-61
Näin omiin tekeleisiinsä sotkeutuneena kuningas Puranjana uppoutui täysin karmalliseen toimintaan ja joutui siten täysin aineellisen älyn hallitsemaksi. Sen pettämänä hän täytti vaimonsa, kuningattaren, jokaisen mielijohteen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Srimad Bhagavatam, laulu 4. Luku 25 tekstit 56-61
Näin omiin tekeleisiinsä sotkeutuneena kuningas Puranjana uppoutui täysin karmalliseen toimintaan ja joutui siten täysin aineellisen älyn hallitsemaksi. Sen pettämänä hän täytti vaimonsa, kuningattaren, jokaisen mielijohteen.Kun kuningatar joi huumaavia juomia, myös kuningas Puranjana myös joi huumaavia juomia. Kun kuningatar ruokaili, kuningas ruokaili hänen kanssaan, ja kun kuningatar pureskeli, myös kuningas pureskeli samaan aikaan. Kun kuningatar lauloi, myös kuningas lauloi; kun kuningatar itki, myös kuningas itki, ja kun kuningatar nauroi, myös kuningas nauroi....
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun kuningatar joi huumaavia juomia, myös kuningas Puranjana myös joi huumaavia juomia. Kun kuningatar ruokaili, kuningas ruokaili hänen kanssaan, ja kun kuningatar pureskeli, myös kuningas pureskeli samaan aikaan. Kun kuningatar lauloi, myös kuningas lauloi; kun kuningatar itki, myös kuningas itki, ja kun kuningatar nauroi, myös kuningas nauroi....
Tietäjä Narada selittää kuningas Prachinabarhille ja meille kaikille, että kun elävä olento joutuu materiaalisen älyl aikutuksen alaiseksi, se unohtaa täysin, kuka se on, mistä se on tullut, mikä sen luonne ja tarkoitus on. Niinpä hänen oma aineellinen älynsä ottaa lähes kokonaan vallan hänen elämässään.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057