Pyöräily tarvis pyörällä

Anonyymi-ap

On se niin kummallista kun sähköpyörän etuus verotuksen kautta on kauhea asia.
Oman elämäni aikana on lapsesta asti ollut n. 10 pyörää. Pyörät uusiutunut alussa vaihtunut kasvun myötä, pari varastettu ja osa osittain ostettu jo kulumisen vuoksi koska kilometrejä tullut useampi tuhat per vuosi suurimmaksi työmatka ajokilometrien vuoksi. Olen ajanut ihan peruspyörällä, yleensä 7 vaihteisellä kesät talvet joskus 30 astetta pakkasta joskus 30 lämmintä ja sadetta ja räntää, aurinkoa, tuulta.
Lisäksi olen samalla vaatimattomalla pyörällä ajanut kesälomareissulla suomen halki viikossa 700 km ja muutaman kerran saarikierroksen Kustavista turkuun sekä Ahvenanmaan ympäriajo.
Ihan perusruualla ja käyttäen lihaksiani kropassa selvinnyt näistä kaikista kilometreistä ilman sähköisiä apuja.
Tarkoitus on huolehtia kunnostani, nauttia suomen luonnosta, pieniä seikkailuja ilman suurempia suunnitelmia. Uskon että siitä on on ollut hyötyä että nyt 70 kymppisenä elän tervettä elämää ilman lääkityksiä.
Ei se voi olla liikkumattomuuden syy jos ei aja sähkökäyttöisiä polkupyörä eikä saa verohuojennuksia.
Olen jo nuorena oivaltanut metsän poluilla pyöräilyn tuottavan nautintoa ja sen lisäksi tullut liikunnan hyöty suht ilmaitteeksi.
Kyllä se myös sitkeyttä lisää kun ajaa kovassa vesisateessa 120 kilometriä kun on aivan hiestä märkänä ja sadevaatetus päällä ja vaatteet ja kengät on yhtä märät kun riisuessa ja taas seuraavana päivänä vetäessä samat vermeet päälle ja lähdet taas polkemaan seuraavaan etappiin samanlaisen
sateen jatkuessa ja vielä kolmantena päivänä. Sitten kun neljäntenä päivänä voi ajaa ilman että ei tarvitse vetää sadevaatetusta on aika juhlaa polkea.

3

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meilläkin on yksi ihan yhtä reipas töihin pyöräilijä, jostain syystä ei jaksa töissä kovin paljoa

• Anonyymi

Hullu se on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3134
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2832
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      67
      2648
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      32
      2542
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2088
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1609
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1602
    8. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1599
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      1589
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1489
    Aihe