Onko sulla empatiakykyä?

Anonyymi-ap

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet ihan tunteeton.

37

770

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisin kysyä samaa

• Anonyymi

Voi voi. Toisilla on sitä enemmän ja toisilla vähemmän. Kannattaa kuunnella sisintään, jos tuolta tuntuu. Ei kannata odottaa jotain, mitä ei välttämättä ole.

• Anonyymi

Jotkut on tunteettomia. Välittävät vain itsestään, siitä mitä itse saavat. Ei yhtään muista. Onko tuollainen se oikea sinulle, saat päättää ihan itse sen.

• Anonyymi

Toisaalta jos et tunne ihmistä yhtään, niin ei kannata vetää johtopäätöksiä ja olettaa mitään. Kyllä se toinen voi tuntea paljonkin, mutta ei syystä tai toisesta uskalla kertoa siitä mitään kun ei tunne toista niin hyvin että voisi edes avautua yhtään.

• Anonyymi

Sen olen päättänyt jo vuosia sitten, etten halua ketään minua paljon nuorempaa elämääni. Kiitos siitä vakituisen työpaikan menetyksen ja kauan jatkuneen häirinnän takia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta jos et tunne ihmistä yhtään, niin ei kannata vetää johtopäätöksiä ja olettaa mitään. Kyllä se toinen voi tuntea paljonkin, mutta ei syystä tai toisesta uskalla kertoa siitä mitään kun ei tunne toista niin hyvin että voisi edes avautua yhtään.

En halua yhdenkään minua paljon nuoremman sanovan minulle mitään koskaan! Minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa paljon nuoremmalle henkilölle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En halua yhdenkään minua paljon nuoremman sanovan minulle mitään koskaan! Minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa paljon nuoremmalle henkilölle!

Minä taas rakastan sitä nuorempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei, kyllä niitä vaan on sellaisia ihmisiä mitkä eivät tunne empatiaa, ne välittävän vain tasan itsestään. niitä on paljonkin.

ujot surkimukset on asia erikseen, kyllä sen eron huomaa kun osaa katsoa ja tietää tyypin.

• Anonyymi

Jos sitä voi syödä, juoda tai polttaa niin on

• Anonyymi

Ei ole sellaisia kohtaan, jotka yrittävät väkisin tunkea elämääni!

• Anonyymi

Olet emotionaalisesti epästabiili, ihme itku vinku parku. Ajatukset ja tunteet hallitsevat sinua, etkä sinä niitä. Turhaa

• Anonyymi

Tuollaiseen tulokseen olen minäkin tullut! Ei kiitos koskaan sellaista miestä elämääni!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiseen tulokseen olen minäkin tullut! Ei kiitos koskaan sellaista miestä elämääni!

Et ois siis äijä itteskään mielestä tuleva toivevävy? Kumma juttu

• Anonyymi

Kuulostaa siltä että ap oli ainakin jostain ihmisestä täällä oikeassa :D

• Anonyymi

Se että kierii itsesäälissä, eikä osaa käsitellä omia tunteitaan, ei tarkoita, että muut ovat empatiakyvyttömiä. Ei vaan ole viisasta sotkea itseään ihmisiin, jotka eivät millään tasolla osaa käsitellä tunteitaan vaan vellovat niissä. Ei muiden ihmisten velvollisuus olla mieliksi sinulle ja palvella sinun tunteitasi.

• Anonyymi

Juuri noin olen minäkin ajatellut! Elämästä tulisi helvettiä, kun epäkypsä ihminen vaatisi loputtomasti huomiota!

• Anonyymi

Tämä on aika hyvin sanottu.
        Sitä on joskus vaikea eritellä, onko empatia hyvästä vai pahasta. Olisiko parempi olla vain hiljaa, niin kuin ei edes välittäisi. Nousisiko se "kärsijä" itse sieltä ojasta, minne itse menikin taas istumaan vai pitääkö mennä nostamaan.
        Jotkut tekee kaikesta teatteria. On opetettu ehkä jo lapsena sellaiseen narsismiin. Huuda, kun tarvitset jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä on joskus vaikea eritellä, onko empatia hyvästä vai pahasta. Olisiko parempi olla vain hiljaa, niin kuin ei edes välittäisi. Nousisiko se "kärsijä" itse sieltä ojasta, minne itse menikin taas istumaan vai pitääkö mennä nostamaan.
        Jotkut tekee kaikesta teatteria. On opetettu ehkä jo lapsena sellaiseen narsismiin. Huuda, kun tarvitset jotain.

Jos joku suhtautuu ymmärtäväisesti sinua kohtaan, se tuntuu siltä, kuin sinut nähtäisiin ihmisenä.
        Se on eräänlaista kunnioitusta.
        Jos taas vähättelet toisen tunteita ja kokemusta, vähättelet myös sitä ihmistä itseään. Kohtelet häntä loukkaavasti ja epäreilusti.

Joskus pelkästään se, että osoitat vähän välittämistä riittää sille toiselle ja pistää häntä takaisin kasaan. Riippuu kuinka syvältä sisäinen kipu kumpuaa.

Mutta kun pilkkaat ja väheksyt toista ihmistä, hänen kokemustaan, tunteitaan, kärsimystään, näyttäydyt hänelle todella pahana ihmisenä.
        Ja ehkä et välitäkään, vaikka näyttäisit hänelle siltä. Koska sulle on oikeasti ihan sama vaikka toinen voisi huonosti.
        Mutta sitten, se kertoo sinusta jotain, eikä mitään myönteistä, näin vinkkinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin pohdit asioita. Mä peräänkuullutan täällä rakkautta sitä Jumalan jumalallista rakkautta. Lähimmäistäsi kuuluu rakastaa. Mihin se on hävinnyt? Hyvää yötä kaikille 🩷⚓😘 🙏

• Anonyymi

Sinä se olet helvetin moinen pelle pilailet toisten miesten kustannuksella ja sitten naurat ajatuksissasi siitä saat itselle hyvän mielen eli ole sä siellä ja mä täällä ei olla yhteydessä kun olet tuollainen

• Anonyymi

Ihan sama

• Anonyymi

God sayed no

• Anonyymi

Amen

• Anonyymi

Meillä kummallakaan ei ole helppoa. Itse pelkään, että nostat syytteen stalkkaamisesta, sitten kyllä menetän kaiken. Älä tee sitä.
      En ole tunteeton, tajuan kyllä, että sinäkin olet kärsinyt tässä runsaasti. Minulla vain on niin paljon ongelmia.
      Jotenkin sinä vain olemalla muokkaat minääni parempaan suuntaan. Se on hyvä juttu mutta kuitenkin samalla sinun pitäisi elää myös omaa elämääsi. Ansaitset kultaa, niinhän olen todennut. Ehkä käyn täällä lukemassa ja otan opiksi.
      Meistä kahdesta ei paria tule. Minulla on oma hyvä elämä. Haluan tätä elämää elää.
      En halua kirjoitella mutta välillä on pakko. Toivottavasti nyt ymmärrät. Saataisiin meidän välit jonkinlaiseen kuntoon!

• Anonyymi

😳😳

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😳😳

Ei ollut multa, älä huoli.
        -nainen

• Anonyymi

Ihmettelen suuresti tuollaista kiinnostusta joka kestää vaikka mitä ongelmia olisi, ja vaikka toinen ei ole yhtään sinusta kiinnostunut. Niin alat vainoamaan sitä palvonnan kohdettasi. Tuo menee jotenkin niin paljon yli minun käsityskykyni etten edes tiedä mitä ajatella koko asiasta. Itse ihastun helposti, mutta yhtä helposti se kiinnostus loppuukin, yleensä ihan liiankin pienistä seikoista. Tuo että se toinen ei ole minusta kiinnostunut on minulle tosi iso asia, ja en mitenkään pystyisi ylläpitämään kiinnostustani sellaiseen henkilöön joka vähät välittää minusta. Melkein ennemmin vihaisin sellaista henkilöä. Voi olla että en ole kovin hyvin yhteydessä omiin tunteisiini, tai jotain semmoista.

m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut multa, älä huoli.
        -nainen

Sanoisin samaa.
        Toinen nainen sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen suuresti tuollaista kiinnostusta joka kestää vaikka mitä ongelmia olisi, ja vaikka toinen ei ole yhtään sinusta kiinnostunut. Niin alat vainoamaan sitä palvonnan kohdettasi. Tuo menee jotenkin niin paljon yli minun käsityskykyni etten edes tiedä mitä ajatella koko asiasta. Itse ihastun helposti, mutta yhtä helposti se kiinnostus loppuukin, yleensä ihan liiankin pienistä seikoista. Tuo että se toinen ei ole minusta kiinnostunut on minulle tosi iso asia, ja en mitenkään pystyisi ylläpitämään kiinnostustani sellaiseen henkilöön joka vähät välittää minusta. Melkein ennemmin vihaisin sellaista henkilöä. Voi olla että en ole kovin hyvin yhteydessä omiin tunteisiini, tai jotain semmoista.

m

Kiva että tunnistat ominaisuuksia itsessäsi joissa voisi olla ehkä kehittämistä. Tsemppiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva että tunnistat ominaisuuksia itsessäsi joissa voisi olla ehkä kehittämistä. Tsemppiä.

En tiedä olisiko itsessäni kehittämistä tämän asian suhteen. En edes haluaisi ihastua niin päättömästi että alkaisin vainoamaan jotain toista. En pidä sellaista toimintaa ollenkaan järkevänä. Lisäksi jo nyt tuntuu aivan järjettömältä ihastua johonkin henkilöön vaikkei siitä edes tiedä kaikkia tosi-asioita, tai vaikka tietäisikin niin ne eivät vaikuttaisi. Minusta se on hyvin outoa, ja menee ihan mielenvikaisuuden puolelle. Se on hälyttävää. En pidä siitä yhtään että itsessäni on tuollaisia ominaisuuksia, vaikkakin onneksi melko lievänä.

m

• Anonyymi

Liikaa, jopa niin että lähes ventovieraat menee itseni edelle.

• Anonyymi

On ja ymmärrän usein erittäinkin hyvin miltä ihmisistä tuntuu. On kuitenkin täysin eri asia, että mitä minä sille asialle muka pystyn tekemään. Pääsääntöisesti en yhtään mitään.

• Anonyymi

Sama ajatus. Ihmisten peruskäyttäytymismalli on loukkaantua ja taas ymmärtää. Kun ihminen tarpeeksi monta kertaa käy käyttäytymismallin läpi . Ihmisen perusluonne muuttuu siitä mihin on kasvatettu.
        Kun tarpeeksi ihminen myllää ympäristöään ja ystävyyssuhteitaan muovautuu ryhmäjuoruilija , ihminen joka ei enää luota keneenkään ja on altis niille vaikuttimille jotka ympärillä alati häärää.
        Ihmisten empaattinen käyttäytyminen on suhteessa siihen mitä sillä empaattisella asenteella voi ihmissuhteissa saavuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama ajatus. Ihmisten peruskäyttäytymismalli on loukkaantua ja taas ymmärtää. Kun ihminen tarpeeksi monta kertaa käy käyttäytymismallin läpi . Ihmisen perusluonne muuttuu siitä mihin on kasvatettu.
        Kun tarpeeksi ihminen myllää ympäristöään ja ystävyyssuhteitaan muovautuu ryhmäjuoruilija , ihminen joka ei enää luota keneenkään ja on altis niille vaikuttimille jotka ympärillä alati häärää.
        Ihmisten empaattinen käyttäytyminen on suhteessa siihen mitä sillä empaattisella asenteella voi ihmissuhteissa saavuttaa.

No minä en kyllä ajattele lainkaan noin. Ajattelen asiaa ihan käytännössä ja konkreettisesti ja hyvin hyvin harvoin sitä pystyy käytännössä tekemään yhtään mitään mikä oikeasti toisen oloa helpottaisi. Hyvin hatvoin ihmisten ongelmat ovat sellaisia, että niitä voisi tuosta vain ratkoa. Usein myös kovin voimakas empatian tyrkyttäminen lähinnä vain huonontaa toisen oloa.

• Anonyymi

Tajuan ja ymmärrän enemmän kuin ehkä tiedätkään. Toisaalta olen melko varma että tämä toimii myös toiseen suuntaan.

• Anonyymi

OLEN EMPAATTINEN KYLMÄ KALKKUNA NAINEN 🥰

• Anonyymi

On mulla empatiakykyä mä en vain ole empaattinen jos on itse aiheutettu ongelma vissi ero en suosittele yrittään edes ymmärtää miltä minusta voisi tuntua koska mulla on kylmä suhtautuminen asioihin elämän realiteetit muuttaa ihmistä paljonkin on mulla tunteet ei niistä ole kukaan välittäny tähänkään asti ni miksi mun pitäs tunteita näyttää mulla on lapseni ja lapsen lapseni ei mun muille tarvi tietääkseni osata edes näyttää tunteitani kuulemani mukaan jo se että edes välitän on paljon enemmän kuin jonkun turha puhe rakkaudesta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1154
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      856
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe