Varallisuusvero takaisin-tätäkö ajatte sdp?

Anonyymi-ap

Taitaapa jokaisen työllään asuntonsa hankkineen varallisuus yltää siihen ehfottamaanne 100 000 €.
Ei muuta kuin veroa veron päälle.

Kiinteistövero pitää poistaa kokonaan. Se on veroa vain omistamisen riemusta

20

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei nää meidän kotikommunistit kuule hellitä ennen kuin valtio omistaa kaiken tai idiootit joskus lopettaisi niiden äänestelyn.

• Anonyymi

Kotikommunistille terveisiä, että se joka on minun ei välttämättä ole sinun.

• Anonyymi

Ministerit joutuu myös maksamaan yli 100000 € tuloista 20 % lisäveron. Saadaan pommeja
      Keskustelu sai alkunsa SAK:n ehdotettua varallisuusveroa, jonka tuotto käytettäisiin Ukrainan tukemiseen ja Suomen puolustusvalmiuden vahvistamiseen.

• Anonyymi

Miksi esim. minun joka olen elämäni naksanut talon lainaa ja jonka just eläkkeelle päästyäni sain maksuun, pitäisi maksaa siitä varallisuusveroa.
        Kiinteistöveron maksan korkeimman jälkeen joka vuosi.
        Mikä velvollinen minä olen rahoittamaan Ukrainan sotaa?
        Ja en se minä ole yksin vaan meitä on satoja tuhansia samassa veneessä kysymässä.

Ilmeisesti täällä yhteiskunnassa elää parhaiten ja huolettomimmin ne joilla ei ole kuin tuulen huuhtomaan perse ja suuret puheet. Joille maksetaan Kaikki etuudet ja tuet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi esim. minun joka olen elämäni naksanut talon lainaa ja jonka just eläkkeelle päästyäni sain maksuun, pitäisi maksaa siitä varallisuusveroa.
        Kiinteistöveron maksan korkeimman jälkeen joka vuosi.
        Mikä velvollinen minä olen rahoittamaan Ukrainan sotaa?
        Ja en se minä ole yksin vaan meitä on satoja tuhansia samassa veneessä kysymässä.

Ilmeisesti täällä yhteiskunnassa elää parhaiten ja huolettomimmin ne joilla ei ole kuin tuulen huuhtomaan perse ja suuret puheet. Joille maksetaan Kaikki etuudet ja tuet.

Koska sosialismissa ei ole yksityistä omistusta

• Anonyymi

Niin, eipä meillä ollut valtuuksia neuvotella rauhasta. Organisaatio organisaation päälle, keksitään vain rahanreikiä tavallisille kansalaisille. Ei se mitään, jos sota tulee, "kyllä täältä maksetaan, mitä polle aitaa kaataa". Ollaan EU:ssa niin huipulla, ettei järki päätä tavoita. Rehellistä kansalaista hirvittää tämä ylimielisyys.

• Anonyymi

En ymmärrä miksi pöyristytään siitä että sosialistit ajavat sosialismia. Se on niiden aate.

Tuntuu siltä, että edes demarit eivät tiedä mitä sosialismi on.

• Anonyymi

Saattaapa olla ettei oma asunto jossa asuu kuulu tuon piiriin ja tietenkin velat vähennetään.
      Tuohan oli vain joku heitto.

• Anonyymi

Saattapi olla, että se asunto on kohta valtion omaisuutta.

• Anonyymi

Ainahan niitä rankaistaan jotka työllään ja säästäväisyydellään ovat saaneet itselleen omaisuutta.
        Tarkoitan heitä, jotka ovat "tyhjästä" lähteneet eivätkä isoilla perinnöillä.
        Osa on saanut säästettyä vielä pankkitililleenkin vanhuudenturvaa. Tästä sitten halutaan ratkaista koska ei tarvitse yhteiskunnan etuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan niitä rankaistaan jotka työllään ja säästäväisyydellään ovat saaneet itselleen omaisuutta.
        Tarkoitan heitä, jotka ovat "tyhjästä" lähteneet eivätkä isoilla perinnöillä.
        Osa on saanut säästettyä vielä pankkitililleenkin vanhuudenturvaa. Tästä sitten halutaan ratkaista koska ei tarvitse yhteiskunnan etuuksia.

Näin on ollut pitkän aikaa. Pankkitilin koroista ja osaketilin koroista on maksettu veroa jo vuosia. Rahaa se on pienikin vero, kun miljoonalta ottaa yhden euron, siitä tulee miljoona euroa.

• Anonyymi

Mites ne korkojen verovähennykset? Inflaatio söi ennen lainan!

• Anonyymi

Juu...Kyllä moni on maksanut aika suurta korkoa asuntolainalleen 1900 -luvun loppuvuosina, silloin vielä kun oli markka-aika.

• Anonyymi

SDP:llä ei ole koskaan ollut muuta agendaa kuin vaatia toisten rahoja itselleen!

• Anonyymi

Suomi on sosiaalidemokraattinen hyvinvointivaltio, jota pyöritetään verovaroin.

• Anonyymi

Kun yksi vero poistetaan, niin toisaalla sitten kiristetään verotusta tai tulee uusi vero.

Hyvinvointiyhteiskuntaan pyöritetään verovaroilla. Hyvinvointiyhteiskunnan pyörittäminen on kallista. Mitä enemmän on työttömiä, halpatyövoimaa, veronkiertoa jne., niin sitä huonompi asia on valtion talouden kannalta.

• Anonyymi

Hyvinvointiyhteiskuntaa pyöritetään verovaroilla.
        Siihen voi vedota aina, kun veroja kiristetään.

Hyvinvointi ei ole ikinä täydellistä, sitä voi aina lisätä hieman ja käyttää vielä enemmän rahaa. Olen ihan varma, ettei olisi mitenkään vaikeaa käyttää kolme kertaa enemmän rahaa kuin nyt käytetään ja jokaisen sentin voi perustella hyvinvoinnin lisäämisellä.

Keskustelu, jota ei ole käyty on se, onko verotykselle ylärajaa ja mikä sen tekee. Sosialismissa ja kommunismissa ylärajaa ei ole koska yksityistä omistusta ei ole. Siksi varotuksen hillitseminen jää ei-sosialistien tehtäväksi.

En usko, että kovin moni ihminen, joka äänestää vasemmistoa, oikeasti ymmärtää aatteesta yhtään mitään. Jos SDP, Vihreät ja Vasemmistoliitto saisivat yli 90% äänistä, niin tavoitteena ei enää olisi se, mistä tänään puhutaan vaan tavoitteet siirtyisivät sosialismin toteuttamiseen. Se johtaisi aiihne, mihin se on johtanut kaikissa sosialistimaissa.

Ei voi samaan aikaan kannattaa ihmisoikeuksia ja sosialismia.

• Anonyymi

Saako eduskunnassa käydä uimassa työaikaan kuten teki Lippone

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe