Ihmettelijät lopeta se runkkoominen

Anonyymi-ap

Mitä te oikein ihmettelette, vakkari päälle ja aja tasaista nopeutta?
Tiet on samanlaisia joka paikassa, tiet muuttuu kaksikaistaisesta yksikaiseksi, mitä niissä pitää ihmetellä?

Se on ihme maaginen -10km/h pois normaalisti liikenteen nopeudesta/siitä suurimmasta sallitusta jota me yleensä ajamme normaalina nopeutena.
Sitten on nämä edellä mainitut ihmettelijät, tie muuttuu kahdesta kaistasta yhdeksi niin jo alkaa ihmettely että loppuuko nyt tiet, tulee seinä eteen vai mitä mitä mitä nyt on todella outoa ja vauhditaan pudotaan se 10km/h.

Ymmärtkö sä että millainen perässäroikkumis-ilmiön aiheutat sillä sun runkkoomiselle -10km/h kun ihmettelet että on tie edessä, on puita tien varrella, mikään ei oikeasti muutu, sama rajoitus koko ajan, ei risteyksiä ei mitään. Mikä on ongelmana??

Toinen kysymys, niin tiedän että ketkä noin tekee eivät kyllä vastaa edellisenkään kysmykseen mutta miten se 10km/h auttaa kaikkeen, näet ajaa paremmin, kerkiät reakoida paremmin, mitään ei voi sattua, kaikki menee hyvin, olet ajoissa perillä, kaikki on turvallista ja mitä kaikkea vielä lisää ja siihen riittää vain kun vähennät nopeutta 10km/h. KYMMENENKILOMETRIÄTUNNNISSA nopeutta alemmas toteutuu kaikki, hallelujah.

Tuon voi todeta aika usein liikenteessä pk-seudullakin, paljon ei tähän tarvita kun alkaa se paviaani runkkoominen. Kehä II haarautuu yhdeksi kaistaksi niin nopeus putoaa 10km/h. Kehä III muuttuu yksi kaistaiseksi lännen suuntaan espoon keskustanb jälkeen ja nopeus laskee 10km/h.

Onko tiellä vakkari? On aika monilla, laita se päälle ja lopeta se runkkoominen ja aja tasaista nopeutta.

En puhu mistään kiilaajien aiheuttamista liikenne häiriöistä ja tai ruuhka-ajan liikenteestä.

44

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyin kerran yhdeltä runkkarilta, miksi hiljentää rekan rinnalla nopeutta ohittaessaan.

      Omasta mielestään ei hidastanut.
      Eivät vaan kykene eivätkä havaitse.

    • Anonyymi

      Anna runkata, ohi vaan ja kovaa

    • Anonyymi

      Ei se edellä ajava päätä, minkälaisen turvavälin takana ajava pitää.

      • Anonyymi

        Edellä ajava voi kuitenkin päättää nopeuden, joka sopii takana tulevan turvavälivalintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä ajava voi kuitenkin päättää nopeuden, joka sopii takana tulevan turvavälivalintaan.

        Jos kaikki pyrkisivät siirtymillä kyltin osoittamaan nopeuteen, niin liikenne olisi tasaisempaa ja sujuvampaa.
        Taloudellista ja turvallista.

        Varsinkin vasemmalle kaistalle siirryttäessä olisi hyvä nostaa nopeus esim 120 motarilla.
        Motarilla kiihdytys jo kiihdytyskaistalla.

        Vähän turvaväliäkin ja skarpimpaa ajamista, niin menee nykyistä mukavammin kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki pyrkisivät siirtymillä kyltin osoittamaan nopeuteen, niin liikenne olisi tasaisempaa ja sujuvampaa.
        Taloudellista ja turvallista.

        Varsinkin vasemmalle kaistalle siirryttäessä olisi hyvä nostaa nopeus esim 120 motarilla.
        Motarilla kiihdytys jo kiihdytyskaistalla.

        Vähän turvaväliäkin ja skarpimpaa ajamista, niin menee nykyistä mukavammin kaikilla.

        Pitää paikkansa.


      • Anonyymi

        Jos muista välittää voi vilkasta taustapeileihin joskus ja jopa ajaa ikäänkuin muiden puolesta, jotka eivät ymmärrä/välitä yhteistyöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos muista välittää voi vilkasta taustapeileihin joskus ja jopa ajaa ikäänkuin muiden puolesta, jotka eivät ymmärrä/välitä yhteistyöstä.

        Koskaan ei kuitenkaan ole velvollinen ajamaan yli nopeusrajoitusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskaan ei kuitenkaan ole velvollinen ajamaan yli nopeusrajoitusten.

        Eikä ole velvollinen, eikä edes mahdollista ajaa "ikään kuin" muiden puolesta.
        Nopeusrajoituksen ylittämiseen ei ole velvoitetta, vaikka joskus se on tarpeen ihan liikenneturvallisuuden nimissä.


    • Anonyymi

      Nopeusrungaus, eli nopeusjojoilu on liikenteen rutto.

      • Anonyymi

        Mikä siitä tekee ongelman? Takaa tulija.

        Jostain syystä nämä valittajat ovat niitä, jotka eivät pääse ohi 20km/h rajoitusta hitaammin kulkevista hyvälläkään tiellä. Jäämällä siihen jojoilijan taakse roikkumaan tämä toinen autoilija muodostaa liikkuvan tulpan, koska kahta peräkkäin jojoilevaa on jo huomattavan paljon vaikeampi ohittaa.

        Olipa mukava eilen ajella itäsuunnasta 6-tietä Helsinkiin päin. Tosi pitkässä jonossa tultiin tosi tasaista 90...100 km/h nopeutta. Kouvolasta lähdettyä ensimmäinen ohittaja näkyi Liljendalin jälkeen, eikä niitä sitten muita tullutkaan. Olisipa aina näin sujuvaa...


    • Anonyymi

      Et ole kuullut adaptiivisesta vakkarista? Se pitää etäisyyden edellä ajavaan sopivana. Se aiheuttaa välillä jännää vauhdin seilaamista kun porukka kiilaa eteen. Ja saa auton kiihdyttämään kun edessä oleva auto poistuu edestä.

      Toisekseen se liikenne merkki tien sivussa kertoo suurimman sallitun nopeuden. Jos kyseessä paikassa kaistat muuttuu ja on liittymiä on syytä ennakoida ja hieman hidastaa vauhtiaan. Se on ajonopeuden sovittamista oikeaksi.

      • Anonyymi

        Ei kaikkeen pidä reagoida hidastamalla.
        Pitää ajaa tasaista nopeutta, jos ei ole syytä hidastaa.
        Liikenteessä on muitakin.

        Enimmäkseen pitäisi ajaa tasaisesti.
        Hidastetaan tai kiihdytetään, kun siihen on jokin syy.
        Turha härvääminen häiritsee liikennettä.


      • Anonyymi

        Siksi pitääkin adaptiivisen vakionopeuden säätimen osalta säätää nopeus vain vähän yli rajoitusnopeuden, eli ainoastaan mittarivirheen verran kovemmaksi, että mitään älytöntä kiihdyttämistä ei synny, kun edestä poistuu auto. Turvaväliin kiilaavan auton osalta pitää sitten itse kompensoida kaasupolkimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi pitääkin adaptiivisen vakionopeuden säätimen osalta säätää nopeus vain vähän yli rajoitusnopeuden, eli ainoastaan mittarivirheen verran kovemmaksi, että mitään älytöntä kiihdyttämistä ei synny, kun edestä poistuu auto. Turvaväliin kiilaavan auton osalta pitää sitten itse kompensoida kaasupolkimella.

        Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi

        Eli tahallista nopeuseroa ja nopeusjojoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi

        Sinä voit työntää sen vasemman vilkun vaikka pperrsseesseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tahallista nopeuseroa ja nopeusjojoilua.

        Eihän tuo mitään nopeusjojoilua ole ja totta kai sitä nopeuseroa pitää olla, jos ja kun hitaampaa ohittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi

        Tämä! Kerrankin joku on sujuvan ohittamisen kannalla eikä mikään -nyt minä ohitan rekkaa 80 alueella enkä aja ylinopeutta- tyylinen pappalippis-kuljettaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Kerrankin joku on sujuvan ohittamisen kannalla eikä mikään -nyt minä ohitan rekkaa 80 alueella enkä aja ylinopeutta- tyylinen pappalippis-kuljettaja

        Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.

        Tän kyllä huomaa 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tahallista nopeuseroa ja nopeusjojoilua.

        On jojoilua, ja on nopeuden käyttöä, joka luo pelivaraa ja vähentää jojoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.

        Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään niin, että nopeuseroa on riittävästi. Kaveri opasti aikoinaan, että jos satasen alueella ohitat jokin hitaammin ajavan, niin kun ohitettavan kohdalla on vauhti noin 140km/h luokkaa niin nopeusero on riittävä. Silloin ei vastaantulevien kaistalta turhaan tonttia osteta, turvallisuus juttu nääs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi pitääkin adaptiivisen vakionopeuden säätimen osalta säätää nopeus vain vähän yli rajoitusnopeuden, eli ainoastaan mittarivirheen verran kovemmaksi, että mitään älytöntä kiihdyttämistä ei synny, kun edestä poistuu auto. Turvaväliin kiilaavan auton osalta pitää sitten itse kompensoida kaasupolkimella.

        Adaptiivinen ajelu on perseestä, niinkaua kun ratin takana on ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo mitään nopeusjojoilua ole ja totta kai sitä nopeuseroa pitää olla, jos ja kun hitaampaa ohittaa.

        Patteriauto kiihtyy, mutta kun kisanopeus on 180 km , niin patteriauto junnaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adaptiivinen ajelu on perseestä, niinkaua kun ratin takana on ihminen.

        Vakionopeuden säätimen käyttö sujuvoittaisi liikennettä huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.

        Juuri se on sujuvaa ohittamista, ettei vastaantulevan kaistalta tonttia osteta, vaan ohitetaan sellaisella nopeuserolla, että ollaan vastaantulevien kaistalla vain se pakollinen , eli mahdollisimman lyhyt aika. tuollainen puhe, että on syytä jättää ohittamatta on haihattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri se on sujuvaa ohittamista, ettei vastaantulevan kaistalta tonttia osteta, vaan ohitetaan sellaisella nopeuserolla, että ollaan vastaantulevien kaistalla vain se pakollinen , eli mahdollisimman lyhyt aika. tuollainen puhe, että on syytä jättää ohittamatta on haihattelua.

        Joo, ihan on haihattelua kun todetaan, että pitäisi ajaa sääntöjä noudattaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ihan on haihattelua kun todetaan, että pitäisi ajaa sääntöjä noudattaen.

        Ei kukaan ole missään väittänyt, että sääntöjen mukaan ajaminen olisi haihattelua.
        Se taas on haihattelua kun kehotetaan olla ohittamatta jonkun kuvitellun pystymättömyyden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole missään väittänyt, että sääntöjen mukaan ajaminen olisi haihattelua.
        Se taas on haihattelua kun kehotetaan olla ohittamatta jonkun kuvitellun pystymättömyyden takia.

        Minkä kuvitellun pystymättömyyden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ihan on haihattelua kun todetaan, että pitäisi ajaa sääntöjä noudattaen.

        Asennevammaiset ovat ne, jotka eivät liikennesääntöjä noudata.


    • Anonyymi

      sellainen vakionopeudensäädin jota ei saa mitenkään pois päältä jossain corvetessakin lukitse nopeudeksi 275km/h etkä saa edes jarruakaan painamalla ollenkaan pios sitä päältä CC-Cruise Control.

    • Anonyymi

      Nopeusrajoitus ei ole vähimmäis määrä . Onko se vaikeaselkoinen jollekkin ?

      • Anonyymi

        Onko vaikeaselkoista jollekin, että älä silti nysvää.
        Huomioi muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaikeaselkoista jollekin, että älä silti nysvää.
        Huomioi muutkin.

        Vakkariin nopeudeksi 90 km/h, ei ole vielä rekat yrittäneet ohi, hyvä nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaikeaselkoista jollekin, että älä silti nysvää.
        Huomioi muutkin.

        Ei ole mitään velvollisuutta ylittää nopeusrajoitus jonkun takana tulevan ylinopeusyrjön vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakkariin nopeudeksi 90 km/h, ei ole vielä rekat yrittäneet ohi, hyvä nopeus.

        On kuitenkin kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä nopeusrajoitusta, jos olosuhde ja tilanne sen mahdollistaa.


      • Anonyymi

        No kerro miksi pitäisi ajaa alle suurimman sallitun nopeuden ja olla näin jatkuvien ohitusten kohteena ja näin vaarantaa omakin matka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro miksi pitäisi ajaa alle suurimman sallitun nopeuden ja olla näin jatkuvien ohitusten kohteena ja näin vaarantaa omakin matka?

        Alle rajoitusnopeuden saa laillisesti ajaa, mutta yli taas ei saa. Muutaman km/h ylityksestä tuskin kuitenkaan välitetään. Itse pyrin ajamaan tismalleen nopeusrajoitusta, kun se on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro miksi pitäisi ajaa alle suurimman sallitun nopeuden ja olla näin jatkuvien ohitusten kohteena ja näin vaarantaa omakin matka?

        Millä tavoin siinä vaarannetaan kenenkään matkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään velvollisuutta ylittää nopeusrajoitus jonkun takana tulevan ylinopeusyrjön vuoksi.

        Ei mutta nolo se on olla toisten haittana ja jaloissa. Hyh sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin siinä vaarannetaan kenenkään matkaa?

        Tokihan sillä reilusti alle sallitun ajamisella, niin omaa kuin muidenkin matkaa vaarannetaan ja vaarantuu, koska tarpeetonta liikenteen jonoutumista ja ohitustarvettahan tuollainen alle sallitun ajaminen aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta nolo se on olla toisten haittana ja jaloissa. Hyh sentään.

        Noloa on se, jos ei kykenen ajamaan nopeusrajoitusten mukaan.


    • Anonyymi

      Ja minä ajan Toyotallani aina kasikymppiä ja sille te liikenneterroristit ette voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

      Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

      Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

      Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

      Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

      Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe