Mitä te oikein ihmettelette, vakkari päälle ja aja tasaista nopeutta?
Tiet on samanlaisia joka paikassa, tiet muuttuu kaksikaistaisesta yksikaiseksi, mitä niissä pitää ihmetellä?
Se on ihme maaginen -10km/h pois normaalisti liikenteen nopeudesta/siitä suurimmasta sallitusta jota me yleensä ajamme normaalina nopeutena.
Sitten on nämä edellä mainitut ihmettelijät, tie muuttuu kahdesta kaistasta yhdeksi niin jo alkaa ihmettely että loppuuko nyt tiet, tulee seinä eteen vai mitä mitä mitä nyt on todella outoa ja vauhditaan pudotaan se 10km/h.
Ymmärtkö sä että millainen perässäroikkumis-ilmiön aiheutat sillä sun runkkoomiselle -10km/h kun ihmettelet että on tie edessä, on puita tien varrella, mikään ei oikeasti muutu, sama rajoitus koko ajan, ei risteyksiä ei mitään. Mikä on ongelmana??
Toinen kysymys, niin tiedän että ketkä noin tekee eivät kyllä vastaa edellisenkään kysmykseen mutta miten se 10km/h auttaa kaikkeen, näet ajaa paremmin, kerkiät reakoida paremmin, mitään ei voi sattua, kaikki menee hyvin, olet ajoissa perillä, kaikki on turvallista ja mitä kaikkea vielä lisää ja siihen riittää vain kun vähennät nopeutta 10km/h. KYMMENENKILOMETRIÄTUNNNISSA nopeutta alemmas toteutuu kaikki, hallelujah.
Tuon voi todeta aika usein liikenteessä pk-seudullakin, paljon ei tähän tarvita kun alkaa se paviaani runkkoominen. Kehä II haarautuu yhdeksi kaistaksi niin nopeus putoaa 10km/h. Kehä III muuttuu yksi kaistaiseksi lännen suuntaan espoon keskustanb jälkeen ja nopeus laskee 10km/h.
Onko tiellä vakkari? On aika monilla, laita se päälle ja lopeta se runkkoominen ja aja tasaista nopeutta.
En puhu mistään kiilaajien aiheuttamista liikenne häiriöistä ja tai ruuhka-ajan liikenteestä.
Ihmettelijät lopeta se runkkoominen
30
246
Vastaukset
- Anonyymi
Kysyin kerran yhdeltä runkkarilta, miksi hiljentää rekan rinnalla nopeutta ohittaessaan.
Omasta mielestään ei hidastanut.
Eivät vaan kykene eivätkä havaitse. - Anonyymi
Anna runkata, ohi vaan ja kovaa
- Anonyymi
Ei se edellä ajava päätä, minkälaisen turvavälin takana ajava pitää.
- Anonyymi
Edellä ajava voi kuitenkin päättää nopeuden, joka sopii takana tulevan turvavälivalintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä ajava voi kuitenkin päättää nopeuden, joka sopii takana tulevan turvavälivalintaan.
Jos kaikki pyrkisivät siirtymillä kyltin osoittamaan nopeuteen, niin liikenne olisi tasaisempaa ja sujuvampaa.
Taloudellista ja turvallista.
Varsinkin vasemmalle kaistalle siirryttäessä olisi hyvä nostaa nopeus esim 120 motarilla.
Motarilla kiihdytys jo kiihdytyskaistalla.
Vähän turvaväliäkin ja skarpimpaa ajamista, niin menee nykyistä mukavammin kaikilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaikki pyrkisivät siirtymillä kyltin osoittamaan nopeuteen, niin liikenne olisi tasaisempaa ja sujuvampaa.
Taloudellista ja turvallista.
Varsinkin vasemmalle kaistalle siirryttäessä olisi hyvä nostaa nopeus esim 120 motarilla.
Motarilla kiihdytys jo kiihdytyskaistalla.
Vähän turvaväliäkin ja skarpimpaa ajamista, niin menee nykyistä mukavammin kaikilla.Pitää paikkansa.
- Anonyymi
Jos muista välittää voi vilkasta taustapeileihin joskus ja jopa ajaa ikäänkuin muiden puolesta, jotka eivät ymmärrä/välitä yhteistyöstä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos muista välittää voi vilkasta taustapeileihin joskus ja jopa ajaa ikäänkuin muiden puolesta, jotka eivät ymmärrä/välitä yhteistyöstä.
Koskaan ei kuitenkaan ole velvollinen ajamaan yli nopeusrajoitusten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koskaan ei kuitenkaan ole velvollinen ajamaan yli nopeusrajoitusten.
Eikä ole velvollinen, eikä edes mahdollista ajaa "ikään kuin" muiden puolesta.
Nopeusrajoituksen ylittämiseen ei ole velvoitetta, vaikka joskus se on tarpeen ihan liikenneturvallisuuden nimissä.
- Anonyymi
Nopeusrungaus, eli nopeusjojoilu on liikenteen rutto.
- Anonyymi
Mikä siitä tekee ongelman? Takaa tulija.
Jostain syystä nämä valittajat ovat niitä, jotka eivät pääse ohi 20km/h rajoitusta hitaammin kulkevista hyvälläkään tiellä. Jäämällä siihen jojoilijan taakse roikkumaan tämä toinen autoilija muodostaa liikkuvan tulpan, koska kahta peräkkäin jojoilevaa on jo huomattavan paljon vaikeampi ohittaa.
Olipa mukava eilen ajella itäsuunnasta 6-tietä Helsinkiin päin. Tosi pitkässä jonossa tultiin tosi tasaista 90...100 km/h nopeutta. Kouvolasta lähdettyä ensimmäinen ohittaja näkyi Liljendalin jälkeen, eikä niitä sitten muita tullutkaan. Olisipa aina näin sujuvaa...
- Anonyymi
Et ole kuullut adaptiivisesta vakkarista? Se pitää etäisyyden edellä ajavaan sopivana. Se aiheuttaa välillä jännää vauhdin seilaamista kun porukka kiilaa eteen. Ja saa auton kiihdyttämään kun edessä oleva auto poistuu edestä.
Toisekseen se liikenne merkki tien sivussa kertoo suurimman sallitun nopeuden. Jos kyseessä paikassa kaistat muuttuu ja on liittymiä on syytä ennakoida ja hieman hidastaa vauhtiaan. Se on ajonopeuden sovittamista oikeaksi.- Anonyymi
Ei kaikkeen pidä reagoida hidastamalla.
Pitää ajaa tasaista nopeutta, jos ei ole syytä hidastaa.
Liikenteessä on muitakin.
Enimmäkseen pitäisi ajaa tasaisesti.
Hidastetaan tai kiihdytetään, kun siihen on jokin syy.
Turha härvääminen häiritsee liikennettä. - Anonyymi
Siksi pitääkin adaptiivisen vakionopeuden säätimen osalta säätää nopeus vain vähän yli rajoitusnopeuden, eli ainoastaan mittarivirheen verran kovemmaksi, että mitään älytöntä kiihdyttämistä ei synny, kun edestä poistuu auto. Turvaväliin kiilaavan auton osalta pitää sitten itse kompensoida kaasupolkimella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi pitääkin adaptiivisen vakionopeuden säätimen osalta säätää nopeus vain vähän yli rajoitusnopeuden, eli ainoastaan mittarivirheen verran kovemmaksi, että mitään älytöntä kiihdyttämistä ei synny, kun edestä poistuu auto. Turvaväliin kiilaavan auton osalta pitää sitten itse kompensoida kaasupolkimella.
Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi
Eli tahallista nopeuseroa ja nopeusjojoilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi
Sinä voit työntää sen vasemman vilkun vaikka pperrsseesseesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tahallista nopeuseroa ja nopeusjojoilua.
Eihän tuo mitään nopeusjojoilua ole ja totta kai sitä nopeuseroa pitää olla, jos ja kun hitaampaa ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte totesin että säätö jonnekki 140-150 nopeuksiin toimii parhaiten. Silloin on aina potkua kun lyö vasemman vilkun päälle niin auto nykäisee ittesä sinne nopeuksiin ja eikun ohi
Tämä! Kerrankin joku on sujuvan ohittamisen kannalla eikä mikään -nyt minä ohitan rekkaa 80 alueella enkä aja ylinopeutta- tyylinen pappalippis-kuljettaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä! Kerrankin joku on sujuvan ohittamisen kannalla eikä mikään -nyt minä ohitan rekkaa 80 alueella enkä aja ylinopeutta- tyylinen pappalippis-kuljettaja
Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.
Tän kyllä huomaa 😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tahallista nopeuseroa ja nopeusjojoilua.
On jojoilua, ja on nopeuden käyttöä, joka luo pelivaraa ja vähentää jojoilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.
Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään niin, että nopeuseroa on riittävästi. Kaveri opasti aikoinaan, että jos satasen alueella ohitat jokin hitaammin ajavan, niin kun ohitettavan kohdalla on vauhti noin 140km/h luokkaa niin nopeusero on riittävä. Silloin ei vastaantulevien kaistalta turhaan tonttia osteta, turvallisuus juttu nääs.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi pitääkin adaptiivisen vakionopeuden säätimen osalta säätää nopeus vain vähän yli rajoitusnopeuden, eli ainoastaan mittarivirheen verran kovemmaksi, että mitään älytöntä kiihdyttämistä ei synny, kun edestä poistuu auto. Turvaväliin kiilaavan auton osalta pitää sitten itse kompensoida kaasupolkimella.
Adaptiivinen ajelu on perseestä, niinkaua kun ratin takana on ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo mitään nopeusjojoilua ole ja totta kai sitä nopeuseroa pitää olla, jos ja kun hitaampaa ohittaa.
Patteriauto kiihtyy, mutta kun kisanopeus on 180 km , niin patteriauto junnaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adaptiivinen ajelu on perseestä, niinkaua kun ratin takana on ihminen.
Vakionopeuden säätimen käyttö sujuvoittaisi liikennettä huomattavasti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sujuva ja laillinen ohittaminen tehdään liikennesääntöjen mukaan. Jos siihen ei pysty, niin on syytä jättää ohittamatta.
Juuri se on sujuvaa ohittamista, ettei vastaantulevan kaistalta tonttia osteta, vaan ohitetaan sellaisella nopeuserolla, että ollaan vastaantulevien kaistalla vain se pakollinen , eli mahdollisimman lyhyt aika. tuollainen puhe, että on syytä jättää ohittamatta on haihattelua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri se on sujuvaa ohittamista, ettei vastaantulevan kaistalta tonttia osteta, vaan ohitetaan sellaisella nopeuserolla, että ollaan vastaantulevien kaistalla vain se pakollinen , eli mahdollisimman lyhyt aika. tuollainen puhe, että on syytä jättää ohittamatta on haihattelua.
Joo, ihan on haihattelua kun todetaan, että pitäisi ajaa sääntöjä noudattaen.
- Anonyymi
sellainen vakionopeudensäädin jota ei saa mitenkään pois päältä jossain corvetessakin lukitse nopeudeksi 275km/h etkä saa edes jarruakaan painamalla ollenkaan pios sitä päältä CC-Cruise Control.
- AnonyymiUUSI
Nopeusrajoitus ei ole vähimmäis määrä . Onko se vaikeaselkoinen jollekkin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875