Miksi Kilpailuvirasto vastustaa taksamittareita?

Anonyymi-ap

"Kilpailu- ja kuluttajavirasto arvostelee lausunnossaan taksilakiin esitettyä muutosta, joka tekisi taksamittarit pakollisiksi.
KKV kannattaa esityksen tavoitetta parantaa taksialan luottamusta, mutta katsoo, että taksamittaripakko heikentäisi alan kilpailua samalla kun sen hyödyt kuluttajille jäävät vähäisiksi."

Vanhaan hyvään aikaan kaikissa autoissa oli taksamittari.

28

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KKV haluaa, että kuluttaja ei voi seurata matkan hintaa. Lisäksi he haluavat, että alalle pääsyä ei saa vaikeuttaa. Ehkä heidän mielestä Kelan kuljetuksia käyttäviä potilaitakin pitää sairaalassa hoitaa ilman mittalaitteita ja hoitajaksi sekä lääkäriksi pääsyä pitää helpottaa esim. poistamalla ammateista turhat koulutusvaatimukset.

      Taksinkuljettajan ja Taksiyrittäjän ammatit ovat luvanvaraisia, mikä virkapelleiltä on unohtunut.

      • Anonyymi

        Juuri tuli uutisista, että potilaat ei saavu sovittuina aikoina vastaanotolle. Yksi syy on, ettei Kelataksia saa. Hinnat ovat liian halpoja, eikä kukaan lähde ilmaiseksi noutamaan jostakin kauempaa kyytiläisiä. Välitysyhtiöt ja Kelan idioottivirkailijat pilasivat Kelakuljetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuli uutisista, että potilaat ei saavu sovittuina aikoina vastaanotolle. Yksi syy on, ettei Kelataksia saa. Hinnat ovat liian halpoja, eikä kukaan lähde ilmaiseksi noutamaan jostakin kauempaa kyytiläisiä. Välitysyhtiöt ja Kelan idioottivirkailijat pilasivat Kelakuljetukset.

        Kannattaako sitä veroja enää maksaa ja elättää julkisen sektorin henkilökuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuli uutisista, että potilaat ei saavu sovittuina aikoina vastaanotolle. Yksi syy on, ettei Kelataksia saa. Hinnat ovat liian halpoja, eikä kukaan lähde ilmaiseksi noutamaan jostakin kauempaa kyytiläisiä. Välitysyhtiöt ja Kelan idioottivirkailijat pilasivat Kelakuljetukset.

        minä taas kuulin, että jotkut kuskit ( saa arvata ketkä) varaavat nipun matkoja ennakkoon, ja sitten ajelevat niitä oman aikataulunasa mukaisesti välittämättä noutoajoista jolloin asiakkaat myöhästyvät hoidoista


      • Anonyymi

        Oudolta tuntuu ,mutta eihän Kkv ole verovirasto. Nyt vaan kilpailua vääristetään ja houkutellaan pimeää taksitoimintaan. Yberit ja Boltit päättää Suomenkin taksitoiminnasta,se iso raha tekee kummia . Ymmärrän jos tämä välitysketju toimii Inarin Kaamasessakin,mutta eipä toimi ,miksi.


    • Anonyymi

      Onkohan oma lehmä ojassa jätkällä? Kiva käyttää puoli-ilmaisia sovelluskyytejä. Ihan sama pärjääkö kuski vai ei

    • Anonyymi

      On kyllä fittimäisen näköinen jätkä. Pikkuporvari

    • Anonyymi

      Kilpailuvirasto joko ei ymmärrä, mitä vaatii tai ei halua, että harmaan talouden piirissä toimivien ”innovatiivisten” yrittäjien myyntiä ohi kirjanpidon ja verottajan taksialalla hankaloitettaisiin.
      Verovaroista kustannettavat KKVn virkakyöstien palkat he kuitenkin jatkossakin luultavasti hyväksyvät.

      • Anonyymi

        Pitäisi jo viran puolesta toimia, koska KHO on antanut päätöksen samalla tavalla toimivista Wolt kuskeista. Siinä ei ole mitään eroa Uberin ja Boltin kuskeihin.

        https://extralehdet.com/kho-woltin-ruokalahetit-ovat-tyosuhteessa/

        Ihme porukkaa nuo virkailijat, elelevät toisten siivellä verovaroilla ja kannustavat pimeään toimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi jo viran puolesta toimia, koska KHO on antanut päätöksen samalla tavalla toimivista Wolt kuskeista. Siinä ei ole mitään eroa Uberin ja Boltin kuskeihin.

        https://extralehdet.com/kho-woltin-ruokalahetit-ovat-tyosuhteessa/

        Ihme porukkaa nuo virkailijat, elelevät toisten siivellä verovaroilla ja kannustavat pimeään toimintaan.

        Mitenkähän kilpailuvirasto ajattelee tasa-arvosta. Tottakai jos uuberit olisi ympäri maata 24 saatavilla, mikä ettei. Takaako kkv joka kolkkaan kilpailun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän kilpailuvirasto ajattelee tasa-arvosta. Tottakai jos uuberit olisi ympäri maata 24 saatavilla, mikä ettei. Takaako kkv joka kolkkaan kilpailun?

        Nimi on Kilpailu- ja kuluttajavirasto. Viraston tehtävänä on myös valvoa, ettei kilpailu vääristy. Sen tehtävän he ovat jättäneet tekemättä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pakollinen taksamittari olisi pelkkä kustannuserä sellaiselle taksille jonka hinnoittelu perustuu apin antamaan hintaan. Turhat kulut näkyvät joko taksiyrittäjän tuloksessa tai matkan hinnassa tai molemmissa. Lisäksi niissäkin ajoissa joissa taksamittaria normaalisti käytettäisiin, tulee ongelmaksi varakaluston käyttö ja myös siinä hintavaikutus.
      Kuluttajavirasto nostaa esille hintaan ja kilpailuun negatiivisesti vaikuttavia asioita, se on sitten poliitikkojen päätettävä tehdäänkö kaikki mahdollisimman asiakas- ja veroturvallisiksi vai valitaanko todennäköisesti asiakkaan kannalta edullisin vaihtoehto vaikka siihen sisältyisikin joitain riskejä.

      • Anonyymi

        Kuluttajaviraston tehtävä on varmistaa, että yritykset toimivat vastuullisesti ja kuluttajilla on luottamus yrityksiin. Tehtävä ei ole pudottaa hintoja ja aiheuttaa epäselvyyksiä kuluttajille.

        Erilaisilla vaatimuksilla toimivat taksiyritykset sekoittavat kuluttajien käsitystä hinnoista ja asettavat yritykset eri kilpailuasemaan.

        Kuluttajavirasto on työ- ja elinkeinoministeriön alainen viranomainen. Viranomaisen tehtävä on toimia AINA lain mukaan ja laillisuutta valvoen ja edistäen. Kuluttajaviraston lausunto osoittaa ala-arvoista henkilökunnan tasoa, jotka eivät suoriudu tehtävistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajaviraston tehtävä on varmistaa, että yritykset toimivat vastuullisesti ja kuluttajilla on luottamus yrityksiin. Tehtävä ei ole pudottaa hintoja ja aiheuttaa epäselvyyksiä kuluttajille.

        Erilaisilla vaatimuksilla toimivat taksiyritykset sekoittavat kuluttajien käsitystä hinnoista ja asettavat yritykset eri kilpailuasemaan.

        Kuluttajavirasto on työ- ja elinkeinoministeriön alainen viranomainen. Viranomaisen tehtävä on toimia AINA lain mukaan ja laillisuutta valvoen ja edistäen. Kuluttajaviraston lausunto osoittaa ala-arvoista henkilökunnan tasoa, jotka eivät suoriudu tehtävistään.

        Kuluttajaviraston nettisivujen etusivulta: "KKV varmistaa, että markkinat toimivat mahdollisimman tehokkaasti ja reilusti kansantalouden ja kuluttajien eduksi."

        Tehokkain toimintatapa yrityksen kannalta on mahdollisuus käyttää uusinta ja joustavinta tekniikkaa, ei menneisyyden mittareita.
        Toiminnan tehkokkuus taas on lähtökohtaisesti kuluttajien etu ja kansantaloudenkin etu.
        Kansantalouden ja kuluttan etu vaatii toki valvontaa, mutta ei menneisyyden tekniikkaa.


    • Anonyymi

      Asiakkaan kannalta edullisin vaihtoehto? Nykyajan itsekästä ajattelua. Maksaako se 3€ kyydin palvelijasi siitä alvin -14% ja verot, polttoaineet, vakuutukset, yellit, ym välistävetäjät. Vastaus: Ei maksa mitään niitä kun siitä 3€ ei pysty maksamaan edes polttoaineita.

      • Anonyymi

        Kyse on järjestäytyneestä rikollisuudesta.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt kilpailuviraston toiminta haiskahtaa,ja pahasti.

    • Anonyymi

      Taksamittari on turha, koska usein taksikyltti on vain huumejakelua varten. Taksien kulkua kukaan ei ihmettele. Mittarit ovat mamujen toimialalla turhia.

      Kawa Omar Abdullah, 56, tuomittiin törkeästä huumausainerikoksesta kahdeksan vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen.

      https://yle.fi/a/74-20165302?origin=rss

      Peukku on keskushermostoa voimakkaasti stimuloiva aine, joka on poliisin mukaan osittain syrjäyttänyt amfetamiinin katukaupassa.

    • Anonyymi

      Kaikki nämä halpissovellusfirmat voisi painua takaisin sinne jenkkilään, mistä ei tule muuta kun kaikkea paskaa. Ei riisto sovi tänne pohjoismaihin.

      • Anonyymi

        Virkapellelle sopii.


    • Anonyymi

      Tämän kilpailuvirasto saa aikaan: "Yhtiöiden liiketoiminnasta vastanneet henkilöt ovat siirtäneet ja ohjanneet yhtiön varallisuutta yhtiöiden ulkopuolelle sekä käyttäneet yhtiöiden varoja ja autoja yksityisesti. Toimet aiheuttivat yhtiöiden maksukyvyttömyyden..Henkilöt ovat palanneet lähtömaihinsa"

    • Anonyymi

      Taksamittarit kuuluvat viime vuosituhannelle. Silloin kaikki taksit käyttivät lain sallimaa korkeinta hinnoittelua eikä kilpailua ollut. Nykyään hinta sovitaan ennen liikeelle lähtöä ettei tule yllätyksiä ja asiakas voi kilpailuttaa takseja.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä peruste. Nyt pitäisi vielä keksiä keino jolla mittarittomat taksit saadaan pidettyä pois taksiasemilta , ravintoloitten edestä, satamista , yleisötilaisuuksista ja ylipäätään paikoista joissa taksikyytiä ei ole tilattu/hinnoiteltu etukäteen.
        Oma ehdotukseni on, että pelkästään sovelluskyytejä ajavavilla ei olisi taksamittaria, eikä taksikupua, rekisterikilpi olisi "normaali" , kyytien ottaminen taksiasemilta ankarasti kielletty, ja vastaavasti kaikkia kyytimuotoja ajavilla olisi taksamittari, taksikupu, värillinen rekisterikilpi ja luonnollisesti oikeus ottaa asiakkaita kaikkialta.
        Näin kaikki halukkaat voisivat ajaa 6 euron sovelluskyytejä ilman lisäkuluja, ja toisaalta perinteistä taksipalvelua haluavat voisivat luottaa siihen tolpalta ottamaansa taksiin.


      • Anonyymi

        Höpö höpö!!!! Suomessa on kuitenkin n. 6miljoonaa asukasta,luuletko että joka kyyti kilpailutetaan. Kun et tiedä alasta mitään suosittelen olemaan hiljaa. Suosit rikollista toimintaa. Luuletko todella että mamu elää banaanilla Suomessa,ei elätä me maksamme hänen oleskelun.


    • Anonyymi

      Yhtä helvettiä ajaa nykyään taksia. Älkää nuoret missään nimessä alkako orjatyöhön

    • Anonyymi

      Jos ei ota lennosta kyytiä niin mittari saati taksikupua ei tarvi? Eli syrjäkylän "kouluajotaksi "tai ravintolan oma taksi ovat vapaat velvotteista. Vakuutusmaksut tietenkin menee raskaimman jälkeen,mutta tämähän on periaatteessa hyvä. Eli pienimuotoista bisnestä voi harjoittaa naapurin emäntä,käyttää naapurin isäntää iltakaljoilla maalikulissä?

      • Anonyymi

        Ja sen varmistamiseksi ettei ota lennosta kyytiä riittanee varmaankin juhlallinen vakuutus, Kyllä taksarit on senverran tunnollista porukkaa että muuta valvontaa ei tarvita.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      260
      10977
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      128
      6952
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5623
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      34
      4956
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4221
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3769
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3474
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3422
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2908
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2680
    Aihe