Puolustusbudjetti tuplataan

Anonyymi-ap

Kertooko hallitus rehellisesti kansalaisille miksi ?
Jos tuo raha käytettäisiin terv.huoltoon, olisi asiat korjattu. Nyt raha käytetään kuitenkin sotavarustukseen, aseisiin yms.

31

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain - Tyhmä - SDP:n Sosialisti-PUNIKKI-Kommunisti - Tuollaista Kyselee - !

      • Anonyymi

        Fiksut kyselevät, tyhmät maksavat.


    • Anonyymi

      Onhan Venäjä jonkinlainen uhka sitten Ukrainan jälkeen. Tietääkö kukaan meneekö Naton vaatima jopa 5 % bkt:stä pelkästään Suomen puolustusvoimille vai meneekö siitä isokin osa Naton pohjattomaan kassaan? Kertokaa!

      • Anonyymi

        No tässä tarkasti mihin rahat menee:

        Nato palkat, eläkkeet jne
        Ase ja järjestelmä hankinnat
        Joukkotuotanto, uudet tehtävät
        Varustehankinnat
        Ampumatarvikkeet, räjähteet
        Muu kalustohankinnat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä tarkasti mihin rahat menee:

        Nato palkat, eläkkeet jne
        Ase ja järjestelmä hankinnat
        Joukkotuotanto, uudet tehtävät
        Varustehankinnat
        Ampumatarvikkeet, räjähteet
        Muu kalustohankinnat

        Paljonko esim asehankinnoista toteutetaan Suomessa. Yhdysvaltoihin ja Israeliin taitaa mennä hävyttömän suuria summia. Pyritäänkö hankinnoissa mitenkään suosimaan kotimaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä tarkasti mihin rahat menee:

        Nato palkat, eläkkeet jne
        Ase ja järjestelmä hankinnat
        Joukkotuotanto, uudet tehtävät
        Varustehankinnat
        Ampumatarvikkeet, räjähteet
        Muu kalustohankinnat

        Jos tuo tarkka a tietoa…….niin mikä sitten on epätarkkaa ? Ihan höpöä ……jokainen osaa tuollaisen luettelon kirjoittaa…..Hölmö !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä tarkasti mihin rahat menee:

        Nato palkat, eläkkeet jne
        Ase ja järjestelmä hankinnat
        Joukkotuotanto, uudet tehtävät
        Varustehankinnat
        Ampumatarvikkeet, räjähteet
        Muu kalustohankinnat

        Joku näemmä tietää , muka, mihin rahat menevät. Ihan varmaan , joo.
        Eipä olekkaan mikään ihme, että suomalaisia tyhminä pidetään……
        Jenkit, varsinkin trumppilaiset naureskelevat miten helposti suomalaisilta saa nyhdetyksi rahaa….ei tarvii kuin vähän uhkailla,niin heti maksavat, tai vähän kehuu, niin maksavat vielä enemmän….ja Subb hymyilee suupielet korvissa, kun kuvittelee olevansa Trumpin ”ystävä”.


    • Anonyymi

      Mistähän tämä raha saadaan, kun maa on velkainen ja rutiköyhä?

      • Anonyymi

        Seuraavan hallituksen on asetettava pääomatuloja nauttivia ja suurta varallisuutta omistavia koskeva maanpuolustusvero ja leikattava yritystuet pois. Lisäksi suuryrityksille on asetettava erityinen yrityksen liikevaihdon perusteella määräytyvä vuosittainen maanpuolustusmaksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavan hallituksen on asetettava pääomatuloja nauttivia ja suurta varallisuutta omistavia koskeva maanpuolustusvero ja leikattava yritystuet pois. Lisäksi suuryrityksille on asetettava erityinen yrityksen liikevaihdon perusteella määräytyvä vuosittainen maanpuolustusmaksu.

        Ja lisäkustannukset ajavat yritykset ulkomaille ja tyrehdyttää investoinnit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäkustannukset ajavat yritykset ulkomaille ja tyrehdyttää investoinnit!

        Tämä on Suomelle tervehdyttävää kehistystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäkustannukset ajavat yritykset ulkomaille ja tyrehdyttää investoinnit!

        Me emme tarvitse maahan loisyrityksiä emmekä haitallisia investointeja kuten datakeskuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavan hallituksen on asetettava pääomatuloja nauttivia ja suurta varallisuutta omistavia koskeva maanpuolustusvero ja leikattava yritystuet pois. Lisäksi suuryrityksille on asetettava erityinen yrityksen liikevaihdon perusteella määräytyvä vuosittainen maanpuolustusmaksu.

        No ei ole. Seuraava hallitus ja eduskunta päättää, kuten nykyinenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole. Seuraava hallitus ja eduskunta päättää, kuten nykyinenkin.

        Seuraava punamultavihreä hallitus tulee leikkaamaan yritystukia ja asettamaan suurituloisten maanpuolustusveron.


    • Anonyymi

      Hallitus on ollut maanpuolustuskursseilla aivospestävänä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tässä kerrotaan hyvin mitä maanpuolustuskursseilla tapahtuu, PV suorittaa ansiokasta aivopesua joka tuo heidän työntekijöilleen hyvinvointia ja toimeentuloa.


    • Anonyymi

      Rajanaapurimaamme Venäjä on sotaisa fasismidiktatuuri, kuten sen kahdettatoista vuotta jatkuvasta hyökkäyssodasta Ukrainassa näemme.
      Siksi.

      • Anonyymi

        Taitaa Suomen , ja varsinkin nykyhallituksen ihannoima ja luottokumppani USA, olla ihan samanlainendiktatuuri ja tuhoaja. Suomi luottaa USAan ja käy kuin toisessa maailman sodassa Saksan kanssa ?


    • Anonyymi

      Vaki olemmeko kuulleet vasta yhden osapuolen totuuden. Ns. totuuden. Jota paikkaamaan tarvitaan, jopa köytetään kiinni , markkinatalous, että raha vaan poikisi ja jakautuisi jo omistavaan luokkaan.

    • Anonyymi

      Puolustusbudjetti nousee 10 miljardiin per vuosi.

      Eli sama kuin joka vuosi tästä eteenpäin ostettaisiin suomen historian kalleimmat hankinnat eli F-35 hävittäjät uudelleen ja uudelleen!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkirjoitus: Petteri Orpon hallitus lupaa miljardeja puolustukseen laput silmillä
        https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000011290123.html

        Laput silmillä, kivimöykky sydämessä, aivot tyhjinä, tieto- taito hukassa ja psykoosissa tämä hallitus toimii ja tekee päätöksiä , jotka johtavat Suomen tuhoon.


    • Anonyymi

      Hallelujah Suomi hukkuu velkaan, köyhyyteen ja luontotuhoon. USA ja Nato kynivät Suomen tyhjäksi. Stubb liehakoi Trumppia, kunnes Iso Oranssi kyllästyy ja ” myy ” Suomen Putinille tai antaa jopa ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Suomi on piloilla. Konkurssissa ja maine mennyt. Sotakin tulossa .
      Oikein Sydämellinen Kiitos Kokoomuksen j Persujen äänestäjille. Pitäkää hyvänänne tämä takapajula, josta tulee kohta sotatanner.
      Täältä Keski-Euroopasta on kivaa seurata suomalaisten kärvistelyä.
      Ja kello käy……………. Sota lähenee !

    • Anonyymi

      Jos rahoja ei käyettäisi puolustusbudjettiin, niin on mahdollista, että ne käytettäisiin monin verroin Suomen jälleenrakentamiseen venäjän tuhottua Suomen. Lisäksi sadattuhannet suomalaiset voisivat kuolla tai vammautua puolustustaisteluissa huonolla varusteilla.

      • Anonyymi

        Onnittelut lottovoitosta kun saat maksaa kymmenen milljardia joka vuosi!


    • Anonyymi

      Natoa täytyy kyetä puolustamaan.

    • Anonyymi

      Meillä on johdossa päteviä sodan kokeneita upseereita, joten luotan heidän päätöksiin enemmän kun tällaisiin keskustelupalstoihin!

      • Anonyymi

        Sodan kokeneet ovat jo kaikki yli 90 vuotiaita.

        Missä sinä näet sellaisia johtavassa asemassa?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe