KYLL

NAURATTI

kun naapuri purki autoa kun oli perheensä kanssa seuroista nyt viikonloppuna ja arvatkkapa mitä...pikku poika juoksee tyhjän keskari olut pullon kanssa mun luo ja isä perässä,hymyssä sun annoin pullon isälle ja vain tuumasin et...kaljan kulutus sit perhossa lisäänty.Näin näitä asoita paljastuu myös lessusita ja esittävät nin hyvää ja pyhää kun olla ja voi.kerrankin minä todella nautin tilanteesta.

16

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • El Reino

      Mikäs tuossa niin nauratti?

      Eihän pelkkä pullo ole synti?

      Mistä tiedät kuka pullon on tyhjentänyt?

      Olen kuullut monien keräävän tyhjiä pulloja, siis lapsien jotta saavat siitä rahaa.

      • kerätään

        mut kun 2 tyhjää koria autossa.Heh.....


      • Inhoan oluen makua

        "Eihän pelkkä pullo ole synti? "

        Entäs, jos on korkki mukana ja etiketti kiinni?

        Kummallista, että johonkin keskikaljaankin pitää ottaa laumana kantaa ja mitä ilmeisimmin raakata se synniksi. Ei edes Raamattu suhtaudu kaljaan mitenkään kielteisesti, (puna)viinin seurannaisvaikutuksiin kylläkin.

        Itse käytän olutta (tai hiivahan sen on jo käyttänyt) ekologiseen puutarhansuojeluun tuntematta mitään syntisyyttä. Olenko sitten paatunut, jumalaton ja eriseurainen sen takia?


    • Miina (vl)

      valehtelisi. Valehtelu lietsoo vihaa ja lisää ennakkoluuloja.

      • leimataan

        valehtelijaksi jos joku lessu töppää uskon asoissa.


      • Mike
        leimataan kirjoitti:

        valehtelijaksi jos joku lessu töppää uskon asoissa.

        alkoholistakin on monenlaista tulkintaa. Joku voi olla sitä mieltä, että juopuminen on syntiä, muttei alkoholi sinänsä. Jos on vl-perheen isä, varmaan ei silti mainosta omaa erilaista valtavirrasta poikkeavaa kantaansa tässä asiassa, jos on muuten mielestään oikeassa porukassa. Vaikea sanoa.

        Itse en muuten käytä alkoholia, mutta minullakin on joskus laatikossa kaljapulloja, jotka vien limsapullojen mukana kauppaan. Kerään nimittäin talteen myös työpaikkani pihalle jätetyt pullot (joita ei ole ehditty asfalttiin rikkoa). Mutta ei niitä nyt korillista...


      • Mike kirjoitti:

        alkoholistakin on monenlaista tulkintaa. Joku voi olla sitä mieltä, että juopuminen on syntiä, muttei alkoholi sinänsä. Jos on vl-perheen isä, varmaan ei silti mainosta omaa erilaista valtavirrasta poikkeavaa kantaansa tässä asiassa, jos on muuten mielestään oikeassa porukassa. Vaikea sanoa.

        Itse en muuten käytä alkoholia, mutta minullakin on joskus laatikossa kaljapulloja, jotka vien limsapullojen mukana kauppaan. Kerään nimittäin talteen myös työpaikkani pihalle jätetyt pullot (joita ei ole ehditty asfalttiin rikkoa). Mutta ei niitä nyt korillista...

        Valtava ilo ja riemu syntyy, kun lestadiolainen tai mikä tahansa uskova saadaan kiinni jostain luvattomuudesta. Mikähän siinä oikein on taustalla? Mitä iloa kenellekään on siitä, jos lestadiolainen lankeaa johonkin, jota hänen vakaumuksensa ei hyväksy?

        Jaa- unohdin, että vahingonilo on ehkä kaikkein aidoin ilon muoto.


    • itkettää tuollainen nauraminen

      En ole vl, mutta en usko ennenkuin tiedän asian oikean laidan. Nimittäin usein on käynyt niin, että kun joku asia näyttää niin paljon sellaiselta kuin ajattelee, niin sit ollaan jo ihan varmoja asiasta. Tottakai meitä on moneksi meitä uskovaisia ja voimme hairahtua synteihin, mutta emme me naureskele synneillemme, jos kuljemme uskon tietä. Jos joku juo korikaupalla kaljaa ja tulee seuroista, siinä on suuri ristiriita, eli joko tuo ihminen ei ole uskovainen tai sitten hän ei ole juonut niitä koreja tyhjiksi.

      Olen itse joskus kerännyt pulloja tien varresta kauppaan mennessäni, mutta en enää, sillä aina on joku näkemässä ja ajattelemassa, että noin sitä uskovaiset juovat kaljaa ja esittävät niin viatonta.

      • ja ja

        lässyn lässyn,kuka teitä uskoo.haloo?


    • äiti :)

      Kun meidän lapset innostuivat keräämään pulloja, ja tietysti kaljapulloja jätetään enmmän heitteille ku limsapulloja, niin meidän parveke oli puolillaan kaljapulloja.

      Nauratti, että jos asiaan vihkiytymätön pääsee katsomaan meidän parvekkeelle, niin mitkä jutut siistä syntyisi. ;)

      Ajattelin kuitenkin, että jos ei joku ymmärrä, niin ei voi mitään. Se ei tule meidän omalletunnollemme.

      • sullakin mennyt

        omaan kurkkuun,kuten yleensä lessuilla...


      • juo niitä
        sullakin mennyt kirjoitti:

        omaan kurkkuun,kuten yleensä lessuilla...

        kaljoja koska itse olen nähnyt.tässähän tuli jo yksi mut kaatelee maahan...mahtanen uskoa,mut jokainen kieroilee asiansa miten parhaamaksi näkee.eikö?


      • Jokainen kieroilee?
        juo niitä kirjoitti:

        kaljoja koska itse olen nähnyt.tässähän tuli jo yksi mut kaatelee maahan...mahtanen uskoa,mut jokainen kieroilee asiansa miten parhaamaksi näkee.eikö?

        Olen keski-ikäinen ja viimeksi maistanut alkoholia noin 12-vuotiaana. Ei-vl-kaveri huijasi ottamaan "limsaa". Oli karvas maku ja syljin heti pois, kun huomasin, että on "jotain kauheeta". Kavereita ollaan kyllään edelleen.:)

        Mutta joo, ei itseä paljon kaljanjuominen kiinnosta. VL:ien suosittama täysraittius on kyllä hyvä asia, vaikka itse en sitä Raamatun mukaisena vaatimuksena ymmärräkään, pelkästään suosituksena. Rajaa on tietysti monen vaikea vetää, varsinkaan suomalaisen...


      • Jokainen kieroilee?
        juo niitä kirjoitti:

        kaljoja koska itse olen nähnyt.tässähän tuli jo yksi mut kaatelee maahan...mahtanen uskoa,mut jokainen kieroilee asiansa miten parhaamaksi näkee.eikö?

        Itse VL-maallikkona olisi mukava kuulla jonkun uskonoppineen VL:n tulkinta siitä, mitä Raamattu sanoo alkoholista. Minä en tiedä täyskieltoa löytyvän.


      • pittää
        Jokainen kieroilee? kirjoitti:

        Itse VL-maallikkona olisi mukava kuulla jonkun uskonoppineen VL:n tulkinta siitä, mitä Raamattu sanoo alkoholista. Minä en tiedä täyskieltoa löytyvän.

        sit olla piilo juoja,jos raamattu ei kiellä??? tunnen perheen jossa isä nauttii melkeimpä joka viikonloppu alkoholia.lestaadiolais perhe ja sanoisinko et himo sellainen:)


      • Jokainen kieroilee?
        pittää kirjoitti:

        sit olla piilo juoja,jos raamattu ei kiellä??? tunnen perheen jossa isä nauttii melkeimpä joka viikonloppu alkoholia.lestaadiolais perhe ja sanoisinko et himo sellainen:)

        se, että jos muuten on porukassa sisällä ja haluaa siihen kuulua ja uskoa samalla tavalla, ei yhden asian takia halua tulla esille ja alkaa selittelemään omaa näkemystään. Itse esimerkiksi en ole halukas olemaan äänessä ja ottamaan kantaa, jos olen jostakin hieman eri mieltä kuin suuri enemmistö. Jos olisin esim. sitä mieltä, että haluan nauttia viiniä ruokailun yhteydessä, joutuisin puntaroimaan sitä, olenko valmis puolustamaan kantaani sellaisille täysraittiutta kannattaville, jotka uskovat ehdottomasti alkoholin olevan syntiä. Tuo siis oli vain esimerkki. En itse ole alkoholista kiinnostunut ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe