Palatsiväki antaa palaa vain, ei huolta huomisesta

Anonyymi-ap

Palatsirakentamisen hintalappu on hirmuinen.
Tasavallan presidentin kanslia tiedottaa alamaisille, että Kultarannan remontti maksoi yli 50 miljoonaa euroa. On siinä kesäpaikalla hintaa.

Tässä ihmetyttää se, että uutta lainaa yli 13 miljardia euroa tänäkin vuonna ottavalla kansalla on varaa maksaa remonteista 50 miljoonaa euroa kappale.

Itse asiassa presidentin viihtymiseen ja edustamiseen on kolmessa eri paketissa annettu noin 150 miljoonaa euroa. Kanslia kertoo, että Presidentinlinnan remontti maksoi kymmenen vuotta sitten noin 45 miljoonaa euroa.

Presidentin virka-asunnon Mäntyniemen päällä olevan peruskorjauksen kustannusarvio on puolestaan noin 55 miljoonaa euroa. Jo nyt voi arvata, ettei se riitä.
Mäntyniemen kustannusarvio vieläpä tarkentuu, viestii kanslia. Jonkun toisen tekemien rahojen jakaminen onnistuu näköjään helposti.

Vaikka julkistalouden perusyksikkö olisikin miljardi euroa, ei näin löyhän rahankäytön pitäisi jäädä huomiotta. Presidentti kuulemma menettää valtaansa, mutta hänen asumistasonsa sentään paranee.
Sekin kannattaa muistaa, että vuonna 1993 valmistuneen Mäntyniemen piti maksaa noin 2,5 miljoonaa euroa, mutta tehdessä talon hinta yli kymmenkertaistui.

Romanian sosialistisen tasavallan Nikolae Ceaușescu rakennutti Bukarestiin Casa Poporului -palatsin. Suomen tasavalta ei ihan niihin kristalliostoihin yllä, vaikka yritys kovaa onkin.

Kaikesta päätellen kanslioissa on päätetty, että meillä menee näin hyvin. Karu totuus on se, että kansantuote asukasta kohti on polkenut paikoillaan yli 15 vuotta ja julkinen velka samassa sopassa moninkertaistunut.

Mutta ei se mitään, sillä julkisten investointien vyöryn perusteella rahaa on. Valtio rakennuttaa nyt enemmän kuin koskaan, valtion kiinteistöistä vastaava Senaatti-konserni kehui viimeksi huhtikuussa.
Koska kansakunta velkaantumisen perusteella elää liian leveästi, ei meillä pitäisi olla varaa presidentilliseen palatsirakentamiseen. Tosiasiaksi jää, että paljon vähempikin riittäisi.

Sieltä passaa homoja tukea marsseissaan. En olisi uskonut että presidentti menee noin alas, kansaa vastaan, pieni homojärjestö saa noin tukensa.

3

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

PALATSI TAVJA YKSIKIN MATKA 481 000 € + hotellit. Luuli olevansa Öjysheikki.

• Anonyymi

Palatsi Sanna.
        Mikä näitä demuja vaivaa, valtion elätit

• Anonyymi

Takuueläkeläisen taistolaiskommunistin aloitus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5254
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      49
      2966
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2822
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2611
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1989
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1797
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1657
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1465
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1438
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1407
    Aihe