”Aiempaa harvempi eläkeläinen haluaisi tehdä töitä, kertoo työeläkeyhtiö Ilmarisen kyselytutkimus.
Tutkimukseen vastanneista eläkeläisistä kuusi kymmenestä toivoo, että ansiotyötä voisi jatkaa vielä eläkkeellä. Työhaluisten eläkeläisten määrä on pudonnut vuodessa reilusti. Suurin osa vastaajista haluaisi tehdä töitä osa-aikaisesti, mutta työnantaja on tarjonnut jatkomahdollisuuksia vain noin joka kolmannelle.
Myös vastaajien kokemus omasta työkyvystä heikentyi hieman viime vuoteen verrattuna. Merkittävin syy eläkkeelle jäämisen aikaistamiseen oli oma terveydentila. Vaikka yleisesti eläkkeelle siirtyneet voivat hyvin, tilanne on kehittynyt vuodessa huolestuttavaan suuntaan. Ratkaisuksi ehdotetaan ennakoivia työkykytoimia.”
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/37174acd-258e-4c61-8d9b-0d8ed3945a55?
Muistaakseni Purran ja Orpon hallitusohjelmaan ei sisältynyt eläkeläisten työhalujen vieminen, mutta näin on käynyt ja tämä uutinen vain korostaa oikeistohallituksen epäonnistumista työllisyyden hoitamisessa. Mitkä hallituksen toimet aiheuttivat tämän? Armottomat sosiaaliturvan heikennykset, epäonnistuneet työelämäuudistukset, yleisen toivottomuuden, pelon ja tappiomielialan luominen?
Miten Purra ja Orpo onnistuivat viemään eläkeläisiltä työhalut?
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi eläkeläisten pitäisi tehdä töitä? Hehän ovat eläkkeellä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185121Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211640- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101540Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231304- 951168
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351153