Painekyllästetty Puu

käykö marjapensaiden tueksi ?

Hei
Kuka osaa sanoa käykö marjapensaiden tueksi painekyllästetty puu, koska sehän on myrkyllistä.

tarttuuko puusta jotain haitallista marjoihin ?

kiitos

7

3869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästetty

Tuskin suurta vaaraa on. Itse en kuitenkaan laittaisi.

• m.a

..laitoin pystypuut painekyllästetystä ja vaakapuut tavallisesta puusta.

• vanha luulo ei enää pidä pa...

Nykyään painekyllästetty puu ei enää sisällä niitä myrkkyjä joita ennen käytettiin.

• R.D

...kuitenkin, enemmän tai vähemmän!

• Santtu

Meille pihalle marjapensaiden tuet tehtiin vahnoista heinäseipäistä. Heinoja vaikka itse sanonkin. Siinäpä lepää muisto papan kovasta työstä. Papan itsetehdyt seipäät. Tarvittiin vaan sirkkeliä hieman ja rautakankia ja meillä ne kiinnitettiin ruuveilla.
      Kokeilkaa!!!

• minni72

Meillä on ollut iät ja ajat pensastuet kyllästetyistä rimoista, eikä ainakaan vielä olla kuoltu, tulee niitä myrkkyjä jokapuolelta muualtakin, joten se häviävän pieni mahdollisuus että niistä jotain maahan liukenisi (kuten vieressä kulkevan aidan pystytolpistakin) joka sitten pensaaseen ja marjoihin kulkeutuisi ei jo entiseen "kuormitukseen" nähden kovasti vaikuta. Meillä kylläkin maanpäälliset osat on maalattu (ei välttämättä hirmu terveellistä sekään, hui) pihan yhtenäisen ilmeen vuoksi.

• Vihreä

Ovathan heinäseipäätkin kestäneet ties kuinka kauan ilman mitään kyllästettä. On muuten sellaista ainetta kuin Vihreä Ventti, jota voi laittaa kasvienkin viereen. Itse en kuitenkaan sitäkään laittanut vaan ostin luonnontuotetta, joka sisältää mm. sitrusöljyä. Kannattaa muuten ulkona olevia esim. tolppia tehdä kuusesta, kuten ennen vanhaan, kestää parhaiten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5277
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3508
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2864
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      25
      2065
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1840
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1616
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1392
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1155
    Aihe