https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vtv-suomen-julkisen-talouden-velkaantuminen-huolestuttavaa/9171644
"Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) tänään julkaiseman arvion mukaan hallituksen kevään puoliväliriihen lisätoimet heikentävät julkista taloutta entisestään.
VTV:n finanssipolitiikan valvojat pitävät Suomen julkisen talouden jatkuvaa velkaantumista huolestuttavana.
Valvojien mukaan hallituksen ilmoittamat sopeutustoimet eivät riitä tasapainottamaan julkista taloutta.
Hallitus on pyrkinyt kautensa aikana sopeuttamaan taloutta useilla miljardeilla muun muassa veronkiristyksillä ja menoleikkauksilla. Kevään puoliväliriihessä se puolestaan päätti keventää esimerkiksi palkansaajien ja yritysten verotusta.
Lue myös: Mistä lisärahat puolustukseen? Orpo: "Meidän täytyy saada useampi suomalainen töihin"
Suomi on ottamassa tänä vuonna lisää velkaa yli 13 miljardia euroa, eli lähes miljardin enemmän kuin aiemmin arvioitiin. Valtiovarainministeriön arvion mukaan Suomen velkasuhde kasvaa tänä vuonna yli 85 prosenttiin."
Valtion tarkastusvirasto: Perskokkaehallituksen velkaantuminen huolestuttavaa
20
109
Vastaukset
- Anonyymi
Lue myös Hesarin juttu
https://hs.fi/talous/art-2000011287383.html - Anonyymi
Taloustietäjien arvio OrpoPurran lainoista hallituskaudella on 50 - 60 miljardia.
Ei pandemiaa, ei energiakriisiä.....- Anonyymi
Vaikka raakaöljyn maailmanmarkkinahinta putoaa sekä hidastuneen kysynnän että tuotantomäärien kasvattamisen seurauksina, niin siltikin perskokkarit saavat Suomen velkaantumiskäyrän pysymään nousujohteisena. Leikkausten vaikutukset haihtuvat kuin pieru Saharaan ja ainoa seuraus hallituksen talouspolitiikasta on, että Suomella ja suomalaisilla menee entistä huonommin.
- Anonyymi
Riikka: Lainaa, lainaa, lisää lainaa, herrat tykkää.
- Anonyymi
"Ei pandemiaa, ei energiakriisiä"
JA TAAAAAAS VALHEITA äärivihervasudemujen huijarilta. Joulukuussa 2023 oli PAHIN korona-aalto (mm. kuoli eniten) , ja energiakriisin 2019-2023 hallitus aiheutti itse, lopettamalla turpeen käytön!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka raakaöljyn maailmanmarkkinahinta putoaa sekä hidastuneen kysynnän että tuotantomäärien kasvattamisen seurauksina, niin siltikin perskokkarit saavat Suomen velkaantumiskäyrän pysymään nousujohteisena. Leikkausten vaikutukset haihtuvat kuin pieru Saharaan ja ainoa seuraus hallituksen talouspolitiikasta on, että Suomella ja suomalaisilla menee entistä huonommin.
Paljonkos edellinen hallitus maksoikaan: lainojen korkoja? Entä paljonko susi-sotesta? Entä 215000 vuosina 2019-2023 saapuneiden elättämisestä? Pelkästään noihin mennyt jo nyt yli 5miljardia!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riikka: Lainaa, lainaa, lisää lainaa, herrat tykkää.
Pakko on Sannukan velkoja maksella!!!! Yksikään aikaisempi hallitus ei ole vastaavaa paskakasaa saanut hoidettavakseen. Kannattaisi jo pitää suuta vähän pienemmällä....
- Anonyymi
Hallitus yrittää kaikin voimin velkaannuttaa Suomen ja tuhota valtion talouden.
Orpo horisee talouskasvusta, joka muka pelastaa, vaikka ennusteet sanovat toista.- Anonyymi
Ainakaan SDP siskoineen ei pysty pelastamaan yhtään mitään, heidän takia ollaan tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Harmi että hallitus luovitti ja alkoi toimimaan yhtä vastuuttomasti kuin edellinen hallitus. Pelkäävät varmaan että pelkillä leikkauslistoilla ei seuraavia vaaleja voiteta. EU luovutti myös alijäämä tavoitteistaan eikä laittanut suomea tarkkailuluokalle.
- Anonyymi
Valtiontalouden tarkastusvirasto (VTV), vahvstaa sen minkä kansa on tiennyt jo pitkään, hallitus on romuttanut Suomen valtion talouden kymmeniksi vuosiksi. Kehtaako Orpo-Purra vielä vierittää puheissaan syyn kaikesta Marinin hallitukselle?
- Anonyymi
Kunnia sille kenelle se kuuluu. Sannukka ja kauhukabinetti!!!
- Anonyymi
valtion talouden tarkastusvirasto antaa muiden tehdä päätökset ja sitten jälkikäteen poraa 🤔
- Anonyymi
julkinen talous voi toimia ihan talkoo hengessä , sitä ei kukaan edes huomaa
- Anonyymi
ensin velkaa vitusti , sitten ei saa enää , no keksitään korona ja taas lisää velkaa🤣
koronakin meni ja jotain on keksittävä SOTA 🤣 saksakin ottaa 1000 miljardia lainaa - Anonyymi
Miksi eivät olleet huolissaan siitä että 2019-2023 kun oli NOUSUKAUSI, velkaannuttiin 50MILJARDIA, vaikka ei ollut mitään kriisejä, mitä ei ole ollut Orpon hallituksella... jolla oli 2019-2023 hallitukselta, pelkkiä korkoja maksettavana 3miljardia ja Susi-sote noin 5miljardia!!!! Alustavien ennusteiden mukaan 2027 susi-Sote vie jo 30miljardia!!!! JA PALVELUT KAIKKOAA, KIITOS SDP!!!!
- Anonyymi
Mihin unohtui se pandemia?
- Anonyymi
Hei, Orpo ja Purra, miten tässä näin kävi?
Eikö taidot riitä?- Anonyymi
Persuministerit elävät jossain irvokkaassa rinnakkaistodellisuudessa. Valitettavasti.
- Anonyymi
Orpo: "Meidän pitää saada useampi suomalainen töihin."
Senkö takia Petteri nyt haluaa työkyvyttömätkin töihin tai paremminkin työnhakuun?
Orpon keinoilla talous räjähtää nousuun. 😂😂😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195274- 503088
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332822Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺342678Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭232059En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111837- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231485Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101458- 971417