Teinipoika yritti murhata ikätoverinsa keskellä päivää – ”Yks stadilainen koittaa rottaa mut mä puukotan sitä”
17-vuotias nuorukainen sai pitkän vankilatuomion.
Käräjäoikeus linjasi, että teko oli tehty vakaata harkintaa käyttäen ja että se oli kokonaisuutena arvostellen törkeä. Vastaaja tuomittiin 4 vuoden 8 kuukauden mittaiseen ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Lisäksi hän joutuu maksamaan korvauksina uhrille kivusta ja särystä 2 500 euroa, kärsimyksestä 6 000 euroa ja pilalle menneistä vaatteista 150 euroa.
Vastaajan ystävä tuomittiin törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä nuorena henkilönä 60 päiväsakkoon, joka tekee hänen tuloillaan 360 euroa.
Täysin normaalia Turkulaista toimintaa!
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011288527.html
Teinipoika yritti murhata ikätoverinsa keskellä päivää. Yks stadilainen koittaa rottaa mut mä puuk
3
143
Vastaukset
- Anonyymi
Persu
- Anonyymi
Suvakki tunnisti heti olevan joko musu tai vihervasuri huumehörhö :)
- Anonyymi
Miksi nämä ovat lähes aina matuja? 15-vuotias matu riisti aikuisen miehen hengen, huuteli perään ja pakeni.
"Tekoaikaan 15-vuotias sähköpotkulautailija on tuomittu ehdolliseen vankeuteen kuolemaan johtaneesta Leppävaaran skuuttiturmasta. Sähköpotkulaudalla liikkunut mies kuoli, kun teinipoika törmäsi häneen kovalla vauhdilla suojatiellä.
Nuorukaisen syyksi luettiin törkeä kuolemantuottamus, kaksi törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta, liikennepako, ajoneuvorikkomus ja pahoinpitely. Hänet tuomittiin kaikista nuorena henkilönä.
Syyttäjä haki nuorukaiselle vähintään kolmen vuoden ja kahden kuukauden vankeusrangaistusta. Ehdollinen vankeustuomio on vuoden ja neljän kuukauden mittainen. Sen koeaika päättyy 31. joulukuuta 2026.
Syyttäjän mukaan nuori mies kaahasi 40 kilometrin nopeusrajoitusalueella sähköpotkulaudallaan 60 kilometrin tuntivauhtia. Ajo oli jo entuudestaan holtitonta. Ennen törmäystä hän ajoi toistuvasti päin punaisia valoja eri risteyksissä. Hän oli myös potkaissut tai tönäissyt ohittamaansa henkilöä Lintuvaarantien kevyen liikenteen väylällä niin kovalla voimalla, että jalankulkija löi päänsä katuun ja menetti tajuntansa.
Potkaisun uhri selvisi pinnallisilla ruhjeilla. Toinen uhri ei ollut yhtä onnekas.
Huvilinnanmäen kohdalla nuorukainen saapui risteysalueelle kovalla vauhdilla ja ajoi huomattavalla nopeudella vastaantulevien kaistaa pitkin päin suojatiellä liikkunutta sähköpotkulautailijaa, joka kaatui kovalla voimalla katuun. Miehen kallo murtui.
Silminnäkijän mukaan 15-vuotias skuuttikuski huusi törmäyksen jälkeen uhrille ennen kuin pakeni paikalta. Hän ei soittanut hätänumeroon tai yrittänyt hankkia kaatamalleen miehelle apua. Mies kuoli saamiinsa vammoihin seuraavana yönä sairaalassa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fd0aa94-0b1c-4296-95c0-5ce63b892890
Murhatuomiohan tuosta olisi pitänyt tulla tai vähintaan tappo ja karkoitus maasta, ei tuollaisia ole mitään syytä täällä elättää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3083148Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun181981Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151830Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141575Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3991451Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t341337Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2191230- 171094
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631046Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin20980