Saka ja Kamux viranomaisten kynsissä

Anonyymi-ap

Miksi viranomainen ottaa vain nämä kaksi rehellistä autoliikettä tarkasteluun?

"Kuluttaja-asiamies on ryhtynyt tutkimaan taemmin kahden suuren autoliikkeen Sakan ja Kamuxin toimintatapoja. Yrityksille on lähetetty selvityspyynnöt, joissa niitä pyydetään kertomaan muun muassa siitä, minkälaista tietoa kuluttajille annetaan ajoneuvojen kunnosta, kertoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.

Sakaa ja Kamuxia tutkitaan tarkemmin, koska niistä on tullut eniten yhteydenottoja kuluttajilta.

Kuluttaja-asiamiehen mukaan autoalalle on pesiytynyt kuluttajan kannalta kohtuuttomia käytäntöjä, joista aiheutuu taloudellisten haittojen lisäksi paljon harmia ja stressiä."

65

1921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moraalittomat Vanhuksia huijaavat remppafirmat ovat löytäneet uuden busineksen.

• Anonyymi

Moisista romuliikkeistä pitäisi saada -50% alennus heti kättelyssä.

• Anonyymi

Noiden rehellisyys on kovin rajoittunutta.

• Anonyymi

Me rehellisten rehellisyys on rajoittunut omaan kuplaan.

• Anonyymi

Tuskinpa ne rehellisiä ovat olleet, jos kerran ovat tutkinnan kohteena.
      Sitäpaitsi pieniä joppareita ei edes kannata tutkia, nehän huijaavat aina ja joka paikassa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Yhdistääkö näitä kahta oululaista firmaa joku muukin asia kuin käytettyjen autojen kauppa.

• Anonyymi

Sakan toimutusjohtaja on Petri Poukkula ja hallituksen jäseniä ovat:
      Mammu Marja Liisa Kaario. Hallituksen puheenjohtaja (10/2024)
      Joakim Birger Caius Karske. Hallituksen jäsen (10/2024)
      Eero Martti Juhani Poukkula. Hallituksen jäsen (10/2024)
      Niko Johannes Haavisto. Hallituksen jäsen (10/2024)
      Martti Juhana Kiuru

Omistajia ovat:
      Saka-ketjun pääomistaja on Eero Poukkula ja hänen perheensä, jotka omistavat noin 70 prosenttia yhtiöstä. Työeläkeyhtiöt Ilmarinen ja Elo omistavat yhteensä 19 prosenttia Sakan osakkeista. Muu Sakan johdanto ja henkilöstö omistavat loput osakkeista, yhteensä noin 11 prosenttia.

• Anonyymi

Tuttu osti Sakalta juuri 3v leasingillä olleen auton.

Elektroniseen huoltokirjaan merkityistä töista 1/3 oli jätetty tekemättä. Tätä ei myyjäkään "tiennyt".

• Anonyymi

Saka ja Kamux muka rehellisiä?!! Pitäisi kaikki Lestat firmat ottaa syynniin

• Anonyymi

Viranomainen ottaa tarkasteluun vain sellaisia yrityksiä joissa epäillään olevan jotain vilppiä. Tällä perusteella pitäisi käydä läpi kaikki Oulun seudun lestaomisteiset yritykset ja toimijat.

• Anonyymi

Kamux ja Saka ovat samaa kuin Tahkola isännöintialalla ja Remontti-Idea huoneistoremonteissa.

• Anonyymi

Lestasaatanat kaikki keskitysleireihin.

• Anonyymi

Kamuxilla ja Sakalla on vain autonesittelijöitä, ei oikeita ammattitaitoisia, autot syvällisesti tuntevia automyyjiä.

• Anonyymi

Myyntimiehen tärkein taito on myydä auto mahdollisimman kalliilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myyntimiehen tärkein taito on myydä auto mahdollisimman kalliilla?

Mutta myyjän pitää tuntea myymänsä auto. Muutoin kuluttajariitalautakunta kutsuu.

• Anonyymi

Lestahuijareita yllättäen

• Anonyymi

Hustaleijarit

• Anonyymi

Yhden toisen autoalan myyntipuolen kaverin kanssa naureskeltiin muutama viikko sitten, että ei varmasti päästäis töihin automyyjäksi Kamuxille eikä Sakalle kun tiedetään autoista liikaa ja ymmärretään tekniikkaakin.

• Anonyymi

Eipä yllätä itse olin töissä suoraan tehtaan maahantuojan sekä piirimyyntien hommissa.

Palkan maksoi Oy volvo Ab. Sverige.

Uudet autot myöhästyi aina.

Käytettyjen limittarit rullattiin etenkin kalleimmassa päässä.

Tapahtui kirjanpito vero ja väärennösrikoksia.

Törkeistä petoksista puhumattakaan.

Toimitusjohtajaa vaihdettiin usein. Kolme alle 30 kk aikana!

Koko piirimyyntiorganisaatio pelkkä kulissi.

• Anonyymi

Kamux täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tuntomerkit.

VerOpetokset etenkin jenkkiavolavojen kohdalla todella törkeitä.

Liiketoimintakielto paikallaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Älä osta

• Anonyymi

Rintajouppiko parempi? häh

• Anonyymi

Kauppiaan tunnuslause "Oikein, väärin; kokoon käärin" pätee varsinkin autokaupoilla.

• Anonyymi

Ihan sivusta totean, että yhtään mikään yritys, jonka nimi päättyy kirjaimeen x ei ole luotettava.

Netissä huijarit käyttävät tuota x-kirjainta nimen lopussa. On epäluotettavan myyjän ihan semmoinen ensimmäinen tunnusmerkki. Noloa ja naurettavaa. Joku ihmejäänne jostain ysäriltä

• Anonyymi

Vähän niin kuin joskus oli kirjain h, jokaisen hemmetin nimimerkin vimppakirjaimena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän niin kuin joskus oli kirjain h, jokaisen hemmetin nimimerkin vimppakirjaimena

allah

• Anonyymi

Tämä Kamux taisi olla just se, josta mentiin miehen kanssa kattoon autoa minulle, niin se myyjä oli ihan järkky sovinisti ja puhui ohitseni vain miehelle. Ohitti siis minut, varsinaisen auton ostajan ihan täysin ja tyystin ja selitti miehelle vaan eikä minuun katsonutkaan eikä edes tervehtinyt.
      Sanomattakin selvää, että se MINUN OMA AUTONI minun nimiini ja omavalitsemani ostettiin ihan jostain täysin muualta kuin tuolta :D

• Anonyymi

Säälittävää oikeasti, niin paljon kuitenkin voisi hyvällä markkinoinnilla ja asiakaspalvelulla saada aikaan. Kaupallisen alan pitkäaikaisena ammattilaisena totean

• Anonyymi

Ne ei osaa edustaa oikein virassaan varmaan..

• Anonyymi

Kaupan virkailija edustaa koko kauppaa.. epäkohteliausuus on erittäin paha virhe, mutta se myös jos jokin menee työssä sekaisin. Virkailijana on tärkeässä työssä, asiakaspalvelijana ja pitäisi ajallaan toimia kuljetustenkin, olla asialinjalla enemmän muutenkin .

• Anonyymi

Kaupan virkailija edustaa koko kauppaa, bussinkuljettaja koskilinjoja. Kun asiakastyytyväisyys pelaa, pelaa yrityselämäkin paremmin. Oli eilen ilo nähdä lidlissä että asuakaspalvelupelasi tämän valittelijankin osalta, joka luulee että muut pääsee helpolla. Joku ukko pyysi tätä opastamaan missä mikin on. Linja -autossa ei pelannut asiakaspalvelu kylläkään, heitinkin ukolle(toinen), ukolla nauratti, että sillä on paha päivä.

• Anonyymi

rintajuppi?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Asiantuntija mukaan autokaupoille säästää rahaa ja aikaa oikeasti.

• Anonyymi

Myös J. Rinta-Jouppi Oy pitäisi saada viranomaisten tarkempaan syyniin.

• Anonyymi

rintajouppi pulmunen?

ken uskoo ja on barbi

• Anonyymi

qqw

• Anonyymi

Näistä ed. mainittuihin en ikipäivänä menisi autokaupoille , myyvät myös huutokaupat.com romujaan , ja lähes aina hintavarauksin toisin kuin moni muu, eli näistä et hyvää halvalla saa eli vaan ylihintaisia . pojanklopit puhuvat mitä sylki suuhun tuo saadakseen kaupat aikaiseksi , kyllä valistunut ostaja heti tuon haistaa jos noissa poikkeaa.

• Anonyymi

Osakkeet myyntiin
      Kosto

• Anonyymi

kkv

• Anonyymi

Lestantti puliveivarit pyörittämiä melkein puolet Oulun kaupoista ja osa niistä takalyötyssä

• Anonyymi

Säkällä voi saada hyvän käytetyn auton, mutta Sakalla....,pieni mahdollisuus, jos rehti lesta sattuu myyjäksi, mikä on yhtä harvinainen kuin Klingonien tähtienvälinen taistelu alus oulun torilla

• Anonyymi

aaas

• Anonyymi

wwe

• Anonyymi

moottori.fi kertoi jo aikaisemmin asiasta

• Anonyymi

älä osta osakkeita ja kierrä liike kaukaa

• Anonyymi

Sopimuskartelli?

• Anonyymi

https://www.hs.fi/talous/art-2000011421971.html

Itse olin joku aika sitten tästä autosta kiinnostunut ja olin etukäteen ottanut selvää auton historiasta ja kun kyselin chatin kautta kolmelta eri Kamuxin asiakaspalvelijalta, niin jokainen väitti, että vain nokkapelti on vaihdettu ja tämä lukee Trafin sivuilla, joten lähetin heille alla olevan Copartin linkin, niin muutaman lisäkysymyksen jälkeen minulle ilmoitettiin, että keskustelu ei pysynyt asiallisena ja minut estettiin.

https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/15057030?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share

Tässä on kuvat ja tietoa miten pahasti auto on todellisuudessa kolaroitu:

https://stat.vin/ru/cars/SB1Z93BE40E205335

Omasta mielestäni hiukan pahemmin kolaroitu, kuin pelkkä etukansi (nokkapelti).

Joku tämän kuitenkin osti ja olikohan tietoinen kolarista?

• Anonyymi

Lessut huijaa.

• Anonyymi

cccc

• Anonyymi

älä osta noista liikkeistä

kuluttajan valinta vapaa

• Anonyymi

ssss

• Anonyymi00078

s232

• Anonyymi00079

34eer

• Anonyymi00080

xxx

• Anonyymi00081

uskaltaako ne Irakin ja syyrian miehille myydä rikkinäistä autoa?

saattaa olla henki höllässä?

• Anonyymi00082

ses

• Anonyymi00083

sss21

• Anonyymi00084

Ei toimi Mikään aika, ei Oulussa, ei aina autotkasn, ei muuallakaan.

• Anonyymi00085

Tais olla tämä Kamux just se firma, jonne menin miehen kanssa ostamaan autoa. Olen siis nainen ja käytän meidän autoa noin 90-prosenttisesti ja auto oikeasti tulee mulle ja meidän molempien nimiin ja minä se pääkäyttäjä.
      Tämän Kamuxin miesmyyjä puhui vaan miehelle, dissasi, ohitti ja vältteli katsetta ja jätti minut naisena täysin huomiotta siinä pöydän ääressä ostotilanteessa. Puhui ohitseni vain miehelle ja jättäen minut ihan täysin huomiotta.
      Oli ihan hyvä ja kohtuuhintainen auto.

Kurvattiin Wetterille, jossa asiallinen ja tasa-arvoinen asiakaspalvelu.

Ostajana ja naisena tein tämän päätöksen. Minulle ja minun nimiini autoa Kamuxilta koitettiin siis ostaa. Naiselle ei annettu puheenvuoroa eikä sananvaltaa eikä edes katsetta. Todella ala-arvoista asiakaspalvelua

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      330
      5281
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2676
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1692
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      113
      1556
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      122
      1443
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1403
    Aihe