Miksi viranomainen ottaa vain nämä kaksi rehellistä autoliikettä tarkasteluun?
"Kuluttaja-asiamies on ryhtynyt tutkimaan taemmin kahden suuren autoliikkeen Sakan ja Kamuxin toimintatapoja. Yrityksille on lähetetty selvityspyynnöt, joissa niitä pyydetään kertomaan muun muassa siitä, minkälaista tietoa kuluttajille annetaan ajoneuvojen kunnosta, kertoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.
Sakaa ja Kamuxia tutkitaan tarkemmin, koska niistä on tullut eniten yhteydenottoja kuluttajilta.
Kuluttaja-asiamiehen mukaan autoalalle on pesiytynyt kuluttajan kannalta kohtuuttomia käytäntöjä, joista aiheutuu taloudellisten haittojen lisäksi paljon harmia ja stressiä."
Saka ja Kamux viranomaisten kynsissä
9
164
Vastaukset
- Anonyymi
Moraalittomat Vanhuksia huijaavat remppafirmat ovat löytäneet uuden busineksen.
- Anonyymi
Noiden rehellisyys on kovin rajoittunutta.
- Anonyymi
Me rehellisten rehellisyys on rajoittunut omaan kuplaan.
- Anonyymi
Tuskinpa ne rehellisiä ovat olleet, jos kerran ovat tutkinnan kohteena.
Sitäpaitsi pieniä joppareita ei edes kannata tutkia, nehän huijaavat aina ja joka paikassa. - Anonyymi
Salkunrakentaja on blogissa käsitellyt Sakaa ja Kamuxia, https://www.salkunrakentaja.fi/2025/06/kuluttaja-asiamies-kamux-saka/
- Anonyymi
Yhdistääkö näitä kahta oululaista firmaa joku muukin asia kuin käytettyjen autojen kauppa.
- Anonyymi
Sakan toimutusjohtaja on Petri Poukkula ja hallituksen jäseniä ovat:
Mammu Marja Liisa Kaario. Hallituksen puheenjohtaja (10/2024)
Joakim Birger Caius Karske. Hallituksen jäsen (10/2024)
Eero Martti Juhani Poukkula. Hallituksen jäsen (10/2024)
Niko Johannes Haavisto. Hallituksen jäsen (10/2024)
Martti Juhana Kiuru
Omistajia ovat:
Saka-ketjun pääomistaja on Eero Poukkula ja hänen perheensä, jotka omistavat noin 70 prosenttia yhtiöstä. Työeläkeyhtiöt Ilmarinen ja Elo omistavat yhteensä 19 prosenttia Sakan osakkeista. Muu Sakan johdanto ja henkilöstö omistavat loput osakkeista, yhteensä noin 11 prosenttia. - Anonyymi
Tuttu osti Sakalta juuri 3v leasingillä olleen auton.
Elektroniseen huoltokirjaan merkityistä töista 1/3 oli jätetty tekemättä. Tätä ei myyjäkään "tiennyt". - Anonyymi
Saka ja Kamux muka rehellisiä?!! Pitäisi kaikki Lestat firmat ottaa syynniin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006