Vaaralliset reivit Moskovassa.
Sota ja poliittiset ratsiat ovat mullistaneet Moskovan klubikulttuuria.
Viranomaiset ovat ratsanneet kuluneen vuoden aikana useita Moskovan merkittävimpiä baareja ja yökerhoja. Samaa on tapahtunut myös muualla Venäjällä. Kohteina ovat olleet muun muassa yksityiset LGBT-juhlat, drag show -esitys, lautapeli-ilta ja cosplay-festivaali.
Oli se meille hyvä kun SDP ei saanut Venäjän yhteyteen 1918 aseellisessa kapinassaan Venäläisten tuella. Samoin selvittiin sodista Neuvostoliittoa vastaan.
Äärivasemmisto vaati vielä vuosikymmeniä sotien jälkeen Suomea liittymään Neuvostoliittoon. Onneksi saimme maalaisliitosta apua, saatiin Kekkonen presidentiksi, joka sai junailtua meidät irti idän kauhusta ja kytkeytymään länteen, jossa nyt mm keskustan tuella ollaan vankasti mukana. Jo EEC liittyminen toi meille länsisuunnan voimakkaasti mukaan. Oli yksi Kekkosen ajamia suuntia. Sitä vastusti mm SDP toverit -Halosta ym. SKDL ja kommusnistit aina vastustaneet länsisuuntaa, edelleenkin. SKDL muutti nimensä 1990 puoluekokouksessaan Vasemmistoliitoksi johon liittyi SKP järjestöineen.
Vihreät sai myös osansa äärivasemsmitosta, kun Taistolaiskommunisti Satu Hassi alkoi sitä luotsaamaan -kaiken vastustajana, varsinkin energia teon saralla.
Juhlijoita on pidätetty ja kiikutettu myös kutsuntoihin
5
63
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen EEC-vapaakauppasopimus oli vuonna 1973 solmittu Suomen ja Euroopan talousyhteisön (ETY, engl. EEC) välinen vapaakauppasopimus. Se tuli voimaan vuoden 1974 alussa. Sopimuksen mukaan useimpien teollisuustuotteiden tullit poistuivat 1. heinäkuuta 1977 kokonaan Suomen ja EEC-maiden välisestä kaupasta, mutta pisimmän siirtymäajan saaneiden tuotteiden osalta vasta vuoden 1985 alussa.
Suomen tasavallan presidentti Urho Kekkonen totesi huhtikuussa 1970 valtiopäivien avajaispuheessa, että Suomi pyrkii kauppasuhteiden tasapuoliseen kehittämiseen sekä lännen että idän kanssa. Hän katsoi, että Euroopan talousyhteisön laajeneminen (Britannian ja Tanskan liittyminen EEC:hen) tuo Suomen eteen markkina-asetelmien muutoksen, joka vaatii toimenpiteitä. Virkamiestasolla Suomi aloitti neuvottelut EEC:n kanssa joulukuussa 1971. Neuvottelijat parafoivat sopimuksen 22. heinäkuuta 1972. - Anonyymi
EEC-sopimus aiheutti laajan keskustelun Suomessa, ja sitä vastaan esitettiin vetoomuksia, muun muassa EEC-vetoomus, jonka allekirjoitti usea tunnettu Suomen kansalainen. Vetoomus julkaistiin Helsingin Sanomissa 19. syyskuuta 1973 maksettuna kokosivun ilmoituksena otsikolla ”EEC-vapaakauppasopimus torjuttava”. Asiaan osallistui vastustavana tahona myös Neuvostoliiton Helsingin-suurlähettiläs Viktor Maltsev.
Suomi neuvotteli 1970-luvun alussa vapaakauppasopimuksesta läntisen talousyhteisön EEC:n kanssa. Suomen vientiteollisuudelle kauppasopimus länteen ja tullimuurien vähittäinen purku oli elintärkeä. Silti noin 500 kulttuurin ja politiikan vaikuttajaa vetosi Helsingin Sanomien koko sivun ilmoituksessa 19.9.1973 presidenttiin, hallitukseen ja eduskuntaan, jotta kauppasopimusta ei tehtäisi.
Allekirjoittajat vaativat kaupan tiivistämistä Neuvostoliiton ja sosialististen maiden kauppajärjestön SEV:in kanssa – YYA-sopimuksen hengessä.
Presidentti Urho Kekkonen joutui tasapainoilemaan kauppasopimuksen ja Neuvostoliiton suhteiden välillä. Kekkosen linja oli saada kauppasuhteet kuntoon sekä itään että länteen. Neuvostoliitolle EEC oli mörkö, ja kauppasopimus tarkoittaisi Suomen luisumista lännen leiriin.
Kun ilmoitus julkaistiin Helsingin Sanomissa, Kekkosella oli jo takataskussaan Neuvostoliiton johdon lupaus, että sopimus voidaan solmia.
Kun asia piti olla selvä, Kekkonen sai vieraan lokakuun alussa.
Suurlähettiläs Vladimir Stepanov tuli kertomaan Neuvostoliiton näkemyksen, joka oli taas muuttunut. Stepanov syytti jyrkin sanoin Suomea sopimuksen solmimisesta. Lähettiläs muistutti, että EEC on poliittinen ja sotilaallinen liitto, josta tulee vuosien mittaan yhä selvemmin Neuvostoliiton vastainen liittouma.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006373767.html - Anonyymi
EEC oli vasemmiston MÖRKÖ.
- Anonyymi
Halonen ja EEC, tiedättekö. ?
- Anonyymi
Eivät ole muistavinaan toverit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654170
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463929Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭333416Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162743Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342689En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142502Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm101974IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm81119Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1441102- 80986