oudot oireet

Anonyymi-ap

ensinnäkin nyt tulee todella sekava setti ja pyydän jo alussa anteeksi sitä mutta mä oon oikeesti siinä pisteessä, että olen niin epätoivonen, että tuun suomi24 vertaistuen toivossa tai oikeestaan minkäänlaisen vastaavan. alotetaan pohjustaen sillä, että oon vuosia kärsiny vaikka ja miten oudoista oireista mulla on todetty fibromyalgiaa, yliliikkuvuutta, migreeniä jne. kärsin myös niskavaivoista ja oon kärsinyt jo 9 vuotta.
nyt kuitenkin alkuvuodesta varmaan helmikuusta kärsinyt mitä toinen toistaan oudommista oireista. alussa mulla oli sillon vaan semmoinen, että kurkussa oli ikäänkuin tunne, että pitäisi yskiä en tiiä miten paremmin sitä kuvailisin mitään yskä yskää mulla ei kuitenkaan ollut.
no muutama kuukaus meni siinä ja olin kuitenkin ihan ok kunnes kohta lähes 2kk sitten mulla alkoi todella outojen oireiden kirjo. kävin hierojalla kerran ja hieroja kyllä sanoi mulle, että pitäisi käydä ainakin neljä kertaa, että siellä on tosi paljon syytä siihen mutta ei kyllä varmasti selitä kaikkea.
mun kieli tuntuu sille, että olisi vähän puutunut vasemmalta puolelta mutta ei samalla tavalla, kun hammaslääkärissä. paras miten voin ehkä tätä lähteä kuvailemaan on se, kun juot vaikka jotain todella kuumaa vähän ja poltat sun kielen niin se miltä sun kielessä tuntuu koko sen loppupäivän niin aika samanlaista tunnetta. välillä myös vähän nielun puutumista? mutta ei koskaan kuitenkaan varsinaista puutumista vaan sellainen outo todella häiritsevä tunne.
välillä ollut myös vähän sellainen tunne, kun vasemmasta nenänielusta valuisi jotain mutta mitään ei valu eli varmaan tuota samaa tunnetta. vasen suupieli puutuu välillä myös tai yleisesti posken vierus mutta ei kunnolla. kaikkea tätä voisi kai kuvailla vähän semmoisena pistelynä tms. yhdessä vaiheessa kärsin myös paineen tunteesta vasemmalla puolella niin, kun joku vähän kuristaisi kurkkuani sellainen tunne. puren hampaita yhteen unissani myös.
tunnen mun nielussa vasemmalla pulssin? välillä tuntunut myös posken purentalihaksessa, kielessä ja kaulalla. kieli myös tuntuu sille, että vähän vapisee? tärisee? en tiiä kuinka totta se on mutta ajattelin senkin nyt tähän listaukseen laittaa. mainittakoon myös, että mun vasen nenäseinämä on synnynäisesti vino joten kärsin vasemman sieraimen tukkoisuudesta ihan normaalisti ja muista nenäoireista.
mulla on koko ajan etovaolo ei semmonen, että oksettaa mutta häiritsevä. sellainen mikä ei mene pois. yhdessä vaiheessa tämän oireilun aikana oli niin, että kun pesin hampaita takaosasta mua alkoi yököttää.
mitään näköhäiriöitä ei ole ollut mutta vasen silmä on välillä vähän jotenkin outo semmonen vähän niinkun olisi sumeampi tai jotain pientä väreilyä tms mutta yleisesti välillä katse aaltoilee tai siis värisee samallailla varsinkin, jos kauas tuijottaa, kun kesällä kuuma asfaltti.
mua ei varsinaisesti huimaa, heitä tai pyörrytä mutta välillä ollut semmoinen outo tunne ja on. hississä iskee aina semmonen tunne, että kohta varmaan lattia katoaa alta ja muutenkin korkeella, jos edes tiedän olevani korkeella niin mua huippaa ainakin sisäisesti. ehkä mulle on kehittynyt korkeenpaikan kammo.😅
kauheet niskan alueen kivut olleet en oo tiennyt onko migreeniä, niska vaivaa vai mitä. välillä päiviä, kun niskaa ei oikeestaan särje ja tänään esim sellainen, että todella vähän. myös alaselän särkyä on ollut. mun niskassa ja selässä tuntuu myös pulssi. oon myös meinannut nyt kaks kertaa pyörtyä, kun niskat on olleet jännityksessä. toinen oli jouluna, kun olin semmosessa tosi huonossa asennossa ja toinen oli, kun leikkasin kumppanini hiuksia viikko sitten.
tässä nyt varmaan kaikki tärkeimmät. lääkärissä kävin viime viikolla ja lääkäri sanoi, että hänen mielestään kaikki muu oikeastaan selittyy niskajumeilla mitä nyt en itse usko, koska elän näiden mun oireiden kanssa mutta toisaalta en oo lääkäri vaikka olenkin aika itsetietoinen. niin lääkäri siis laittoi mulle lähetteen nenä-korva-kurkku polille ja sitä nyt oottelen mutta meinaan oikeesti tulla hulluks näiden oireiden kanssa. en pysty oikeastaan ajattelemaan mitään muuta, kun näitä. koitan koko ajan löytää ratkaisua, että mistä tämä nyt johtuu oonko kuolemassa ja mitä tapahtuu. olisi hienoa kuulla onko muilla ollut mitään samanlaista? pitääkö mun oikeesti nyt varata itelleni hautapaikka vai onkohan tähän jotain muuta selitystä. vielä kerron loppuun, että olen 25 vuotias nainen. anteeksi todella sekavasta tekstistä ja kuvailusta. tuntui vaan sille, että haluan nämä nyt johonkin kirjoittaa ja tämä päätyi olemaan valintani. kiitos ja anteeksi.

0

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
        Ikävä
        85
        1798
      2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
        Apua aloittelijalle
        125
        1225
      3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
        Äänekoski
        62
        1080
      4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
        Ikävä
        62
        956
      5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
        Ikävä
        74
        876
      6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
        Pyhäjärvi
        82
        826
      7. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
        Ikävä
        47
        817
      8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
        Imatra
        29
        816
      9. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
        Ikävä
        57
        810
      10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        123
        798
      Aihe