Lapissa ja Koililsmaalla vaeltavien keskuudessa on ilmennyt kymmeniä vatsatautitapauksia. Miksi ei muualla? Ei Hetta-Pallaksella, ei Kilpilsjärvellä, ei etelän keskuksissa. Itäraja on lähellä. Joo, pitää välttää huuhaa-ajatuksia.
Suurin osa sairastuneista on yöpynyt maastossa. Päiväkävijät ovat selvinneet yleensä ongelmitta. Mitä yöpyjä tekee toisin? No, yöpyjä juo luonnonvesistä, tekee kahvit, ruuan jne luonnonveteen. Yöpyjä käyttää myös lähes aina vessaa.
KÄSIHYGIENIA? Siitä on toitotettu niin paljon, että varmasti jokainen ymmärtää koronan jälkeen pestä kädet mennen-tullen. En usko että tuo on syy.
TULVAVESI? Jokakeväinen riesa ovat pintavedet, jotka ovat suodattamattomana virranneet. Osa on huuhdellut kakkaa, poronraatoa, ehkä kuollutta ihmistäkin. Erämaassa on kaikenlaista, näin kevällä varsinkin. Osa juo tulvapuroista, saavat kyllä syyttää itseään. Etelän höpötystä että kaikkialta voi keväällä juoda.
SUODATUS? Moni sairastunut kertoo että ei ole juonut luonnonvettä koko reissulla ilman suodatusta. Suomessa on partioaitta ja sota-kalustekauppa ja ulkomailla tuhansia lisää, olisiko jonkun suodatus yhtä tyhjän kanssa?
ITÄRAJA? Venäläiset ovat puuhanneet rajan takana kaikenlaista. olisivatko he luonnon eläimistä välittämättä kylväneet luontoon jotain, joka poistaa esim nisäkkäät rajan pinnasta, sama ripuli tappaa porot, hirvet, nyt keväällä karhut, sudet, jänikset jne jne? Eli nyt toukokuun aikana on kylvetty luontoon latvavesille jotain, joka aiheuttaa ongelmia nisäkkäille?
Entä jos itänaapuri vaikuttaa vatsatauteihin?
Anonyymi-ap
1
65
Vastaukset
- Anonyymi
Ryssää on syytä aina epäillä, vaikka mitään näyttöä ei olisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265173Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123775Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm482736Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2831275- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081039