Laitan tänne palstalle nyt kokemukseni joka on jo helmikuulta. Tämä viive siksi, että halusin antaa k.o firmalle aikaa antaa vastineensa kuljettajansa toiminnasta. Sitä ei firmalta tullut joten teen asiasta julkisen kuten firmalle ilmoitin tekeväni, ellen kunnon selvitystä tule saamaan. Puolisoni käyttää Helsingin kaupungin Matkapalvelua ajoittain. Hän suorittaa matkat manuaalipyörätuolissa istuen. Tilasimme 20.2 2025 matkan Vellamonkadulta Postitalolle Elielinaukiolle. Reitin sekä määränpään tuntemisen ei pitäisi olla kenellekään vähänkään Helsinkiä tuntevalle isokaan ongelma. Aina tällä matkalla on kuljettajat käyttäneet navigaattoria, eikä koskaan ole ongelmia ilmennyt. Nyt paikalle saapui sellainen pikkuauto johon pyörätuoli menee mukavasti. Korostan, että auto oli siisti ja kuljettaja ihan asiallisen oloinen. Hän ei laittanut kohdeosoitetta navigaattoriin, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, ettei kuljettaja noin selvän osoitteen ollessa kyseessä katsonut sitä tarvittavan. Ensimmäinen kysymysmerkki tuli siitä, että kuljettaja kurvasikin Haukilahdenkadun kautta Hermannin Rantatielle. Tiesi, että Pitkäsilta oli remontissa joten en ollut varma pääseekö sen ylittämään taksit. Ajattelin, että kuljettaja tietää tilanteen joten ei mitään hätää. Hermannin Rantatiellä alkoi jatkuva aiheeton kaistavaihtelu joka antoi kuvan, ettei kuljettaja tienny kuinka ryhmittyä seuraavaan risteykseen. Siinä vaiheessa alkoi hälytyskellot soida, kun auto alitti Kulosaaren sillan kohti kalasatamaa. Niinpä hän sitten kääntyikin Kulosaaren sillalle itäänpäin vievää ramppia. Tässä vaiheessa puhuin kuljettajan kanssa ensimmäistä kertaa. Kysyin, minne olemme matkalla? "Postitalolle" hän vastasi. Kerroin, että olemme menossa itä-Helsinkiä kohti jolloin hän teki u-käännöksen rampissa ja palasi Hermannin rantatielle. Hä kääntyi Työpajakadulle niinkuin kuuluukin. Oletin hänen kääntyvän Sörnäisten Rantatielle, mutta ei. Hänpä jatkoikin Sörnäistenkadulle ajoi kohti Lautatarhankatua. Huomattuaan, että pieleen meni hän teki u-käännöksen, palasi sitten Työpajakadulle ja lopulta kääntyi sitten Sörnäisten Rantatielle. Matka jatkui sitten Pohjisrantaan sieltä PohjoisEsplanadille josta meinasi jatkaa Lönnrotinkadulle, mutta viimetipassa ryhmittyi hätäisesti Mannerheimintielle ja lopulta pääsimme kun pääsimmekin perille. Tein asiasta reklamaation Matkapalvelulle sekä vähän myöhemmin HelBus Oyn palautelomakkeella. Merkillepantavaa k.o firmassa on se, että ainoa puhelinnumero on 1.70€ maksava tilausnumero. Toisena on sitten koulukuljetuksien tilausnumero. Mistään en löytänyt yhdenkään vastuuhenkilön nimeä saatika numeroa. Ilmoitin matkapalveluun haluavani kuljettajan vastineen. Sain sen myös postissa kirjallisena. Sepäs olikin sitten niin tanakkaa tarinaa, että paroni Munchhausenkin olisi punastellut. Kuljettaja väitti, että olimme muka keskustelleet eri reittivaihtoehdoista. No, koskaan ei kenenkään kuljettajan kanssa ole tarvinnut keskustella reiteistä. Kyllä he ovat aina osanneet ainakin navigaatto
rin avulla. Hän väitti kirkkain silmin, että allekirjoittanut olisi ohjeistanu häntä, käyttäytynyt agressiivisesti ja muuta yhtä paksua tuubaa. Kuulema tämän vuoksi hän oli seonnut suunnista siinä määrin, että lähti etsimään Postitaloa idän suunnasta. Kun ilmoitin matkapalveluun tästä muunnellun totuuden väittämästä, pyysin uuden vastineen. Sitten kuljettaja lähetti minulle valolkuvan. Se esitti typötyhjää Hermannin Rantatietä johon kuljettaja oli piirtänyt keltaisen ruksin, se oli väylä joka johtaa loivasti mutkitellen Sörnäisten rantatielle. Mitään muuta estettä ei tuon väylän käytölle ollut, kuin tuo kuljettajan piirtämä.ruksi. Firman työnjohto ei missään vaiheessa ottanut mitään kantaa asiaan. Kuvan yhteyteen kuljettaja vielä valhetarinaansa tukeutuen yritti jonkinlaisilla korulauseilla kertoa kunnioituksesta ja kuinka hän pyrkii estämään omalla toiminnallaan palvelun väärikäytön???? Mitähän tuokin tarkoitti. Minulla on todistaja näille tapahtumille joten kuljettajan olisi pitänyt ymmärtää, ettei ole kannattavaa lähteä puhumaan täyttä potaskaa kun paikalla on muitakin kuin yksi matkustaja. Niin. Siitä tulikin mkieleeni ne rassukat jotka tällaisen "Mestarin# kyydissä yksin matkustavat. Ehkäpä on niin, että joissakin kulttuureissa virheen tekeminen aiheuttaa kasvojen menetykse ja siitä selvitäkseen voi keksiä asiakkaan syyksi mitä vain. Ehkäpä tässä luotettiin siihen, ettei ne Suomalaiset mistään tee asiaa, mutta haluan sanoa, että tehkää aina asiaa, kun joudutte tällaisten tapausten kohteeksi. Tiedätte kyllä, mitä kaikkea takseissa nykyään tapahtuu. Tällaista emme tarvitse.
HelpBus vie - Minne lie.
20
237
Vastaukset
- Anonyymi
Voisitko ystävällisesti kertoa, miksi tulit henkilökohtaisessa ongelmassasi jakamaan sen tänne? Minua eikä uskoakseni muita ei asiasi koske. Jos Sinua kohtaan on toimittu väärin, anna palaute sille tai niille tahoille ja vain niille, jotka asiaasi liittyvät. Kiitos.
- Anonyymi
Tottakai tuo asian tänne. Voisi melkein luula, että laitat asiaan jotenkin kun noin avaudut.
- Anonyymi
Tämä on keskustelupalsta, etkö sitä ole tajunnut?
- Anonyymi
Voin ystävällisesti kertoa, miksi tulin tänne.
1. Kyseessä ei ole mikään henkilökohtainen ongelma.
2. Mikä saa Sinut uskomaan, että mikäli asia ei Sinua kiinnosta, se ei kiinnostaisi muita?
3. Oletko käsityksessä, että Vain Sinun hyväksymäsi keslkustelunaiheet ovat niitä relevantteja?
4.Ilmeisesti olet lukenut kirjoituksestani vain otsikon ja päättänyt sitten "sijaisloukkaantua" siitä.
5. Mikäli olet kyseisen yhtiön kanssa jotenkin tekemisissä, ymmärrän närkästyksesi.
6. Jos satut olemaan kirjoituksessani mainitseman "mestarikuljettajan" kollega tai kaltainen, ymmärrän närkästyksesi.
7. Mikäli olisit lukenut kirjoitukseni kokonaan tai ymmärtänyt lukemasi, olisit huomannut, että k.o yhtiöllä on ollut yllinkyllin aikaa vastata reklamaatiooni.
8. Silloin, kun kuljettaja alkaa puolustaa virheellistä toimintaansa keksimällä täysin valheellisia syytöksiä asiakkaasta, täytyy n.s peli puhaltaa poikki.
9. Olen ilmoittamut yritykselle, ettei tapaus häviä minnekään keksimällä valheita.
10. Edelleenki korostan, että aina kun tällaisia tapauksia tulee esiin, antakaa palaute kyseiselle yhtiölle. Mikäli yritys koittaa vaieta asian kuoliaaksi niin tehkää asiasta mahdollisimman julkinen. Kuitenkin vasta kohtuullisen ajan kuluttua jotta yrityksellä on tilaisuus antaa vastineensa.
11. Eipä sitten muuta. Hyvää kesänjatkoa kaikille.
- Anonyymi
Missä matu, siellä ongelma.
- Anonyymi
Matut ovat taksialan ainoa ongelma. Helppo korjaus asiaan on, että kielitaitovaatimus on pääsyvaatimus. Eihän suurin osa matuista osaa edes lukea ja kirjoittaa.
- Anonyymi
Tuleeko valkosibale?
- Anonyymi
Vali, vali, vali, vali, vali, vali, vali, vali, vali, vali, vali,
vali, vali, vali, vali, …..- Anonyymi
Sanavarastosi on vähän...köyhää.
- Anonyymi
Me kantispojat ei tykätä matuista. Vievät meijän Kela rahat ja tytöt.
- Anonyymi
Me kantistytötkään ei tykätä matuista. Kyydin sijasta saa helposti melaa mekkoon ja parhaasa tapauksesa viel Hivakan.
- Anonyymi
Halvalla ei saa hyvää, laatu maksaa. Syytä virkamiehiä
- Anonyymi
Olet aivan oikeassa. Niin syytänkin. Kaksi keskeistä sankaria taksialan syöksykierteen luomisessa on Anne Berner sekä Kokoomuksen entinen kansanedustaja Eero Lehti. Lehtihän antoi edukunnassa aikoinaan lausunnon jossa totesi, ettei taksikuskiksi tarvita muuta kuin ajokortti ja hyvä navigaattori. No, jälki on nyt sen mukaista. Kaikki eivät osaa käyttää edes navigaattoria. Muutama vuosi sitten tulin Tukholmasta Olympialaituriin. Siinä oli ykkösenä Menevän auto. Istahdin takapenkille ja kerroin osoitteen : Nordenskiöldinkatu 4. Kuski alkoi ojentaa tuulilasista irroittamaansa navigaattoria ja antoi sen minulle. Kysyin, että mikä tämä on? "Sa kirjoitta". Kysyin, että mitä oitää kirjoittaa? " Sa kirjoitta sa mene". No, en kirjoittanut, mutta menin. Kolmosena jonossa oli kunnon taksi ja pääsin lopulta mukavasti kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Niin syytänkin. Kaksi keskeistä sankaria taksialan syöksykierteen luomisessa on Anne Berner sekä Kokoomuksen entinen kansanedustaja Eero Lehti. Lehtihän antoi edukunnassa aikoinaan lausunnon jossa totesi, ettei taksikuskiksi tarvita muuta kuin ajokortti ja hyvä navigaattori. No, jälki on nyt sen mukaista. Kaikki eivät osaa käyttää edes navigaattoria. Muutama vuosi sitten tulin Tukholmasta Olympialaituriin. Siinä oli ykkösenä Menevän auto. Istahdin takapenkille ja kerroin osoitteen : Nordenskiöldinkatu 4. Kuski alkoi ojentaa tuulilasista irroittamaansa navigaattoria ja antoi sen minulle. Kysyin, että mikä tämä on? "Sa kirjoitta". Kysyin, että mitä oitää kirjoittaa? " Sa kirjoitta sa mene". No, en kirjoittanut, mutta menin. Kolmosena jonossa oli kunnon taksi ja pääsin lopulta mukavasti kotiin.
Suurimmat syylliset ovat kuntien ja Kelan virkapellet. He ovat vastuutonta roskaväkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmat syylliset ovat kuntien ja Kelan virkapellet. He ovat vastuutonta roskaväkeä.
No, Kelataksi nyt on pelkkä vitsi niin asiakkaiden kuin liikennöitsijöidenkin mielestä. Ei kai sitä kukaan ota vakavasti? Näennäispalvelu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, Kelataksi nyt on pelkkä vitsi niin asiakkaiden kuin liikennöitsijöidenkin mielestä. Ei kai sitä kukaan ota vakavasti? Näennäispalvelu.
Kaks kokemusta Kelataksista. Ekalla kerralla tilasin kyydin kaks vuorokautta ennen matkaa. Olin viemässä isäukkoa magneettikuviin Meikkuun. Soitin vielä edellisenä iltana et kai kuljetus on selvä. Sitä haetaan vielä sano keskuslikka. No ei se auto koskaan tullu. Ei mitään selitystä ollu. Toisella kertaa Isäukko pääsi veks sairaalasta. kotipihassa olli sit maksun aika eikä isäukolla ollu kun viiskymppinen. Kuski ilmotti ettei oo vaihtorahaa. lopputulos oli se että muutaman päivän haeskelun ja rikosilmoituksella uhkaamalla palautui tuo puuttuva 25 egeä. Sen jälkeen ei Kelataksia oo käytetty.
- Anonyymi
Onneksi ei raiskannut molempia.
- Anonyymi
Ei kait ne raiskaa ku niille opetetaan et ei saa raiskaa asiakasta vaik se oli nainen ja yksi. Tos oli telkkarissa juttu hiljattain mis oli oikeen koulutus oliks se Lähitaksi vai kuka kun kouluttaja kerto uusille kuskeille et jos nainen vaik hieroo rannetta se ei tarkota et mä haluun tulla raiskatuks. Ohan se hyvä et näille opetetaan perusjutut. Huomenna sit opetellan värit.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait ne raiskaa ku niille opetetaan et ei saa raiskaa asiakasta vaik se oli nainen ja yksi. Tos oli telkkarissa juttu hiljattain mis oli oikeen koulutus oliks se Lähitaksi vai kuka kun kouluttaja kerto uusille kuskeille et jos nainen vaik hieroo rannetta se ei tarkota et mä haluun tulla raiskatuks. Ohan se hyvä et näille opetetaan perusjutut. Huomenna sit opetellan värit.
Oli hyvä, että näytettiin millaista paskasakkia Lähitaksin ajoja ajaa. Tietää, ettei tilaa sieltä koskaan autoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5194342Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183471Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842292Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762169Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.861486- 1571363
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641281Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021276- 641188
- 841134