Turvallisuus aikamme suurimpia kysymyksiä

Anonyymi-ap

Gallupjohtaja SDP;n heikko kohta. SDP:hen on revennyt heikko turvallisuus railo.
Että tämäkö olisi tulevisuuden puolue. Kyllä keskusta menee monessa edelle.

3

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomessa ollaan luisumassa turvallisuuspolitiikasta sotahysteriaan. Mitä enemmän rahaa haluaa polttaa puolustukseen, sitä isänmaallisempi muka on.

Varsinainen älyllinen kuperkeikka nähtiin, kun Kokoomuksen Häkkänen perusteli Ylellä, että eihän se tämän hallituksen murhe ole, miten hallituksen tekemä sitoumus 5% puolustusmenoihin tulevaisuudessa katetaan. Jokainen hallitus laati oman talouspolitiikkansa.

Tähän asti Kokoomus on jankuttanut kyllästymiseen saakka, että heidän johtamansa hallituksen kiihtyvä velkaantuminen johtuu edellisen hallituksen tekemistä menolisäyksistä, joiden jatkorahoitusta ei oltu suunniteltu (joita ei oikein ollut kuin oppivelvollisuuden jatkaminen). Mutta nyt Kokoomus itse sanoo, että totta kai he voivat sopia pysyvistä menoliäyksistä ja jättää niiden rahoitus tulevien hallitusten murheeksi - mitä se heille kuuluu.

• Turvallisuus ei ole SDP:n heikko kohta. Turvallisuuspolitiikkamme linjajako tehtiin vuoden 1994 kansanäänestyksessä ja EUhun liittymisäänestyksessä. Kepun kansanedustajista 24 äänesti liittymistä vastaan. Kristilliset ja Vasemmistoliitto harasivat myös vastaa. Kokoomus ja SDP ajoivat voimallisesti liittymistä. Kepussa liittymiseen oli eniten sitoutunut pääministeri Esko Aho, joka käytännössä isänmaallisella toiminnallaan ratkaisi Suomen liittymisen. Aho oli valmis liittymään, vaikka Ruotsi ei liittyisi, mikä kanta oli Paavo Väyryselle järkytys. Väyrynen oli tässä vaiheessa vastustajien keulamies. Aiemmin sitä oli ollut Kepun entinen ulkoministeri Keijo Korhonen. Tämä vaihe Suomen historiassa kertoo selvästi, missä kohtaa puoluekenttäämme on sijainnut se heikko kohta.

Myöhemmin EU-vastaiseksi ja ennen Ukrainan sotaa Venäjä-myönteiseksi puolueeksi leimautui perussuomalaiset. Vasemmistoliitossa on aina ollut muutama Venäjä-mielinen änkyrä. Väyrynen on siirtynyt blogi-kirjoituksissaan koko ajan yhä Venäjä-mielisemmäksi. EU-kansanäänestysksessä liittymistä kannatettiin eteläisessä Suomessa ja vastustettiin Kepun hallisemassa pohjoisessa osassa Suomea.

EU on edelleen Suomelle tärkeä turvallisuuspoliittinen liittouma. Nyt kun USAn politiikka on Trumpin kaudella ailahtelevaa ja epävarmaa, EU-maiden liittouman merkitys kasvaa. Kokoomus ja SDP ovat jatkaneet johdonmukaisesti EU-myönteistä politiikkaansa. Kepukin on Väyrysestä irtaannuttuaan alkanut tukemaan yksimielisemmin EU-jäsenyyttä. Turvallisuusrailo on meillä Suomessa sijainnut Kepu-perust-vasurit -akselilla NL:n hajoamisen jälkeisenä aikana.

• Anonyymi

Erittäin hyvää analyysia jälleen kerran, olet taas oikeassa siinä, että turvallisuuden suhteen jakolinja on EU jäsenyydessä. Suurimmalle osalle se oli turvallisuuskysymys. Yksi keskustalainen kaverini äänesti kyllä EUlle ja ainoa syy oli se, että marjanviljelijät pääsisi tuen piiriin.. Sellainen keskustalainen turvallisuusnäkökohta..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      78
      4418
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      75
      4253
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3649
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3243
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      39
      2887
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2602
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2474
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      36
      1744
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1645
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      86
      1167
    Aihe