Matteus 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaaliasia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa.
https://dailyverses.net/fi/parantuminen
Raamatun jakeita parantumisesta
52
218
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä hieman ajateltavaa aiheesta:
23 Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa'."
24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.
25 Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.
27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."- Anonyymi
Mitä ajat takaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ajat takaa?
Jumala päättää yksin sen, kuka paranee ja kuka taas ei !
On väärin antaa yskipuolinen kuva parantumisasiassa ja siten antaa / aiheuttaa katteettomia lupauksia ja liikoja toiveita ihmisissä.
Monien usko on turmeltu liiallisten / katteettomien lupauksien vuoksi, joita uskovat ovat omissa nimissään lupailleet, siis ilman että Jumala olisi niissä ollut mukana !
Esim. menestysteologiassa on monien usko turmeltu ja moni on luopunut uskostaan, kun on pettynyt omasta mielestään Jumalaan, vaikka oikeasti heidät ovat pettäneet vain ne valehtelevat ihmiset !
Tämä on siis vakava asia !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On väärin antaa yskipuolinen kuva parantumisasiassa ja siten antaa / aiheuttaa katteettomia lupauksia ja liikoja toiveita ihmisissä.
Monien usko on turmeltu liiallisten / katteettomien lupauksien vuoksi, joita uskovat ovat omissa nimissään lupailleet, siis ilman että Jumala olisi niissä ollut mukana !
Esim. menestysteologiassa on monien usko turmeltu ja moni on luopunut uskostaan, kun on pettynyt omasta mielestään Jumalaan, vaikka oikeasti heidät ovat pettäneet vain ne valehtelevat ihmiset !
Tämä on siis vakava asia !!!Törkeintä, mihin minä olen törmännyt, on se, että kun emenstysteologiaan hurahtaneet ovat ensin lupailleet kuut taivaalta ja varmat parantumiset.
Niin sitten kun ihminen ei paranekkaan, niin syy laitetaan sen sairaan ihmisen syyksi, eli sanotaan niin, että sen sairaan ihmisen heikon uskon vuoksi tämä ei parane / parantunut !
Eli omat katteettomat lupaukset ja omat väärät toimet ja opetukset laitetaan vielä sen sairaan syyksi ja viaksi, kaiken sen muun päälle !
Todella törkeää ja sairasta touhua, eikä siten ole ihme, jos ihminen menettää jopa uskonsa tuollaisessa puoskaroinnissa ja sen seurauksena ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on siis vakava asia !!!Koin tämän hyväksi raamatun sana ei ole koskaan pahaksi.
Mulle itelleni kävi niin että en ollut kaikkea antanut Herralle.
Sitten kun lankesin johonkin syntiin ajattelin pitkään taisteltuani että ei tästä mitään tule taasko olen tässä pisteessä.
Minulle tuli jopa sellainen pelko että en voi enää pelastua. Sain kokea että Herra ei ole hyljännyt ja sain voimaa. Kun ei yritä omilla voimillaan vaan tukeutuu Herraan niin uskossa on valtava voima ja siinä että ymmärtää että Jeesuksen rakkaus on ylitse vuotavainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Törkeintä, mihin minä olen törmännyt, on se, että kun emenstysteologiaan hurahtaneet ovat ensin lupailleet kuut taivaalta ja varmat parantumiset.
Niin sitten kun ihminen ei paranekkaan, niin syy laitetaan sen sairaan ihmisen syyksi, eli sanotaan niin, että sen sairaan ihmisen heikon uskon vuoksi tämä ei parane / parantunut !
Eli omat katteettomat lupaukset ja omat väärät toimet ja opetukset laitetaan vielä sen sairaan syyksi ja viaksi, kaiken sen muun päälle !
Todella törkeää ja sairasta touhua, eikä siten ole ihme, jos ihminen menettää jopa uskonsa tuollaisessa puoskaroinnissa ja sen seurauksena !Uskon että he jotka ovat rukoilleet sairaiden puolesta niin heissä on ollut vika.
Ei sellainen voi parantaa jos Pyhän Hengen armolahjaa koska ei ihminen paranna ketään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon että he jotka ovat rukoilleet sairaiden puolesta niin heissä on ollut vika.
Ei sellainen voi parantaa jos Pyhän Hengen armolahjaa koska ei ihminen paranna ketään.Yritä nyt ymmärtää se, että ei se tarvitse olla vika rukoilijassa saatikaan sairaassa, jos sairas ei parane.
Jumala yksin päättää sen kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei.
Ja vaikka uskovalla olisikin se parantamisen armolahja, niin siltikään se ihminen ei yhäkään päätä sitä, että kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei parane. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää se, että ei se tarvitse olla vika rukoilijassa saatikaan sairaassa, jos sairas ei parane.
Jumala yksin päättää sen kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei.
Ja vaikka uskovalla olisikin se parantamisen armolahja, niin siltikään se ihminen ei yhäkään päätä sitä, että kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei parane.No eipä tietenkään ihminen päätä vaan Herra.
Anonyymi kirjoitti:
Törkeintä, mihin minä olen törmännyt, on se, että kun emenstysteologiaan hurahtaneet ovat ensin lupailleet kuut taivaalta ja varmat parantumiset.
Todella törkeää ja sairasta touhua, eikä siten ole ihme, jos ihminen menettää jopa uskonsa tuollaisessa puoskaroinnissa ja sen seurauksena !Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, joten "menestysteologit eivät anna mitään katteettomia lupauksia.
Päin vastoin, ihminen joka väittää olevansa sairas syyllistyy mielestäni valehtelemiseen. Hänet on parannettu jo 2000 vuotta sitten, vaikka hän tuntisikin kehossaan sairauden oireita.
Meidän tulee uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eikä omiin tuntemuksiin ja aistihavaintoihin. Me elämme uskossa emmekä näkemisessä.
Jo vanhassa testamentissa kerrotaan, kuinka israelilaiset olivat matkalla luvattuun maahan. Kun he niskuroivat Jumalaa vastaan, Jumala lähetti heidän sekaansa myrkkykäärmeitä, joiden purema tappoi heitä. Jumala käski Moosesta tekemään vaskesta käärmeen ja ripustamaan sen tangon päähän. Se oli esikuva Jeesuksesta, joka kantoi ristinpuuhun syntimme, sairautemme ja lain kirouksen. Kaikki, jotka katsoivat tähän vaskikäärmeeseen paranivat, jos käärme oli purrut heitä. Jos Jeesukseen esikuvaan katsominen paransi ihmiset, niin paljon enemmän oikeaan ja todelliseen Jeesukseen katsominen parantaa ihmiset nykyaikana.
Vanhassa Testamentissa Jumala myös sanoo: "Minä olen Herra sinun Parantajasi" Valehteleeko Jumala?
"joka /Jeesus) itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina eläisimme vanhurskaudelle ja Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu. (1.Piet.2:24) Lisää voit lukea Jes. 53 luvusta tai Matt.8:16-17. tai Psalmin 103 alkujakeet.- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, joten "menestysteologit eivät anna mitään katteettomia lupauksia.
Päin vastoin, ihminen joka väittää olevansa sairas syyllistyy mielestäni valehtelemiseen. Hänet on parannettu jo 2000 vuotta sitten, vaikka hän tuntisikin kehossaan sairauden oireita.
Meidän tulee uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eikä omiin tuntemuksiin ja aistihavaintoihin. Me elämme uskossa emmekä näkemisessä.
Jo vanhassa testamentissa kerrotaan, kuinka israelilaiset olivat matkalla luvattuun maahan. Kun he niskuroivat Jumalaa vastaan, Jumala lähetti heidän sekaansa myrkkykäärmeitä, joiden purema tappoi heitä. Jumala käski Moosesta tekemään vaskesta käärmeen ja ripustamaan sen tangon päähän. Se oli esikuva Jeesuksesta, joka kantoi ristinpuuhun syntimme, sairautemme ja lain kirouksen. Kaikki, jotka katsoivat tähän vaskikäärmeeseen paranivat, jos käärme oli purrut heitä. Jos Jeesukseen esikuvaan katsominen paransi ihmiset, niin paljon enemmän oikeaan ja todelliseen Jeesukseen katsominen parantaa ihmiset nykyaikana.
Vanhassa Testamentissa Jumala myös sanoo: "Minä olen Herra sinun Parantajasi" Valehteleeko Jumala?
"joka /Jeesus) itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina eläisimme vanhurskaudelle ja Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu. (1.Piet.2:24) Lisää voit lukea Jes. 53 luvusta tai Matt.8:16-17. tai Psalmin 103 alkujakeet.No, nyt tulikin oikein emäeksyttäjä paikalle !
Näin puhdasta / sairasta menestysteologiaa pääsee harvemmin todistamaan !
" Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, joten "menestysteologit eivät anna mitään katteettomia lupauksia.
Meidän tulee uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eikä omiin tuntemuksiin ja aistihavaintoihin. Me elämme uskossa emmekä näkemisessä. "
Huh huh sentään, tässä sitä on eksytystä ja pimeyttä kerrakseen !
Kirjoittajalle on käynyt näin:
Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! - Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, joten "menestysteologit eivät anna mitään katteettomia lupauksia.
"joka /Jeesus) itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina eläisimme vanhurskaudelle ja Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu. (1.Piet.2:24) Lisää voit lukea Jes. 53 luvusta tai Matt.8:16-17. tai Psalmin 103 alkujakeet.Tässä muuten näkyy hyvin se, mistä jo olen ketjussa kirjoittanut !
Eli syy sairastamiseen sälytetään ihmisen / uskovan niskaan / kontolle !
Sairasta, todella sairasta touhua ! Anonyymi kirjoitti:
No, nyt tulikin oikein emäeksyttäjä paikalle !
Näin puhdasta / sairasta menestysteologiaa pääsee harvemmin todistamaan !
" Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten, joten "menestysteologit eivät anna mitään katteettomia lupauksia.
Meidän tulee uskoa siihen, mitä Raamattu sanoo, eikä omiin tuntemuksiin ja aistihavaintoihin. Me elämme uskossa emmekä näkemisessä. "
Huh huh sentään, tässä sitä on eksytystä ja pimeyttä kerrakseen !
Kirjoittajalle on käynyt näin:
Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"Päin vastoin, ihminen joka väittää olevansa sairas syyllistyy mielestäni valehtelemiseen"
Yllä olevan lauseen annoin liian hätäisesti, kadun sitä ja pyydän sydämestäni anteeksi, jos se loukkaa jotain sairaita. Olen itsekin käynyt läpi vakavan sairauden, enkä halua väheksyä niitä kokemuksia, joita sairaat kokevat. Uskon kuitenkin, että Jumala paransi minut monien ystävien rukouksien kautta. Samaa toivon kaikille, jotka tällä hetkellä ovat sairaita. Rukoilen, että Jumala parantaisi heidät.
En voi kuitenkaan taistella Jumalan Sanaa vastaan, joka läpi Raamatun kertoo Jeesuksen lunastyöstä Golgatan ristillä, johon selvästi kuuluu paitsi syntien sovitus myös se, että Hän sälytti päälle kaikkien meidän sairautemme ja tautinsa ja Hänen haavojensa kautta meidät on parannettu. Se on jo siis tapahtunut. Me saamme armosta vastaanottaa parantumisen.
Profeetta Jesaja ennusti Jeesuksesta jo noin 700 vuotta ennen Hänen syntymäänsä mm. seuraavasti: "Mutta totisesti meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä..... Jes.53:4
.....ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut,... Jes.53:5
Matteuksen evankeliumi sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." (Matt.8:17
Psalmissa 103 sanotaan: "Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on Hänen pyhää nimeänsä.
Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt, Hän joka antaa kaikki sinun syntinsä anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi." (Psalmi 103:1-3)
Ovatko kaikki nämä raamatunkohdat valhetta ja ovatko kaikki niiden kirjoittajat menestysteologeja? Minä ainakin haluan sydämestäni uskoa, että ne ovat Jumalan Sanaa ja totuus. Uskon enemmän Raamattuun kuin terveysviranomaisiin tai muihin maallisiin ja jumalattomiin lähteisiin.
Meidän tulee perustaa uskomme yksinomaan Jumalan Sanaan, joka on totuus, vaikka kokemuksemme ja fyysiset aistimme ja olosuhteet näyttäisivät päinvastaista.
Jumalan siunausta sinulle ja jumalallista parantumista kaikille Jeesuksen nimessä!Anonyymi kirjoitti:
Tässä muuten näkyy hyvin se, mistä jo olen ketjussa kirjoittanut !
Eli syy sairastamiseen sälytetään ihmisen / uskovan niskaan / kontolle !
Sairasta, todella sairasta touhua !"Eli syy sairastamiseen sälytetään ihmisen / uskovan niskaan / kontolle "
Tarkoitus ei ole sälyttää sairautta kenenkään niskoille, koska Jeesus sälytti ne itsensä päälle jo 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi
Vilkaisin tuota linkkiä, ja siinä näköjään poimittiin vain ns. "rusinat pullasta" ja jätettiin tyystin tämän edellisen kaltaiset Raamatunpaikat pois.
Nousi mieleeni toinenkin Raamatunpaikka, jossa Jeesus itse kertoo sen, miten parantuminen vain voi tapahtua.
Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
Eli samoin se menee uskovankin kohdalla, eli ihminen ei itsestään kykene ketään parantamaan, eikä päätöstä tee uskova, vaan aina ja vain Jumala.
Moni uskova ei tunnu tajuavan tätä asiaa, vaan kuvittelee niin, että jos jollakin on parantamisen armolahja, niin se uskova muka itse päättäisi ja saisi sen parantumisen aikaan !
Syvää sokeutta tuollainen, sillä jos ja kun Herra Jeesus itse jo sanoi noin, niin miten kukaan uskova voisi jotain enemmän ? !- Anonyymi
En tarkoittanut että ihminen parantaa vaan Jeesus on joka parantaa. Jakeen paikat ovat rohkaisuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoittanut että ihminen parantaa vaan Jeesus on joka parantaa. Jakeen paikat ovat rohkaisuksi.
Jos kirjoitat jostakin aiheesta, niin kirjoita laajasti niin, että et toimi kuten nuo menestysteologiaan hurahtaneet ja anna vääriä lupauksia siten.
Eli samalla on sanottava se Totuus, että kaikki eivät parane, tai eivät parane juuri silloin kun itse sitä haluavat.
Jumala yksin päättää sen, kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kolikon molemmat puolet tulee kartoa, eikä vain toista !
Jos selitetään vaikkapa vain "lkaava" puoli, niin silloin jää tietämättömälle se käsitys, että toinenkin puoli on klaava, vaikka se onkin kruuna.
Eli jos kerrot parantumisesta yksipuolisesti, niin sanoma vääristyy ja toiselle jää aivan väärä kokonaiskäsitys.
Ymmärrätkö nyt ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kirjoitat jostakin aiheesta, niin kirjoita laajasti niin, että et toimi kuten nuo menestysteologiaan hurahtaneet ja anna vääriä lupauksia siten.
Eli samalla on sanottava se Totuus, että kaikki eivät parane, tai eivät parane juuri silloin kun itse sitä haluavat.
Jumala yksin päättää sen, kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei.En minä ole antanut näitä lupauksia vaan Jeesus. No en voi koko raamattua alkaa tähän kirjoittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kolikon molemmat puolet tulee kartoa, eikä vain toista !
Jos selitetään vaikkapa vain "lkaava" puoli, niin silloin jää tietämättömälle se käsitys, että toinenkin puoli on klaava, vaikka se onkin kruuna.
Eli jos kerrot parantumisesta yksipuolisesti, niin sanoma vääristyy ja toiselle jää aivan väärä kokonaiskäsitys.
Ymmärrätkö nyt ?Sanoma ei ole vääristynyt raamatun jakeet ovat kaikille mukaan lukien minut rohkaisuksi ja muistutukseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole antanut näitä lupauksia vaan Jeesus. No en voi koko raamattua alkaa tähän kirjoittamaan.
Jos olet ap, niin sinä laitoit tuon linkin, ja siellä kerrottiin siis vain kolikon toinen puoli, ei siis sitä, että kaikki vain eivät parane, ja siis monestakin eri syystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet ap, niin sinä laitoit tuon linkin, ja siellä kerrottiin siis vain kolikon toinen puoli, ei siis sitä, että kaikki vain eivät parane, ja siis monestakin eri syystä.
Niin laitoin, Herralla on varmaan syy siihen mikseivät kaikki parane en voi tietää.
"Eli samoin se menee uskovankin kohdalla, eli ihminen ei itsestään kykene ketään parantamaan, eikä päätöstä tee uskova, vaan aina ja vain Jumala"
Kysymys onkin siitä, että Jeesus ON JO PARANTASNUT kaikki sairaat noin 2000 vuotta sitten.
"Hänen haavainsa kautta teidät on parannettu"
Tämä on juuri evankeliumin ilosanoma, jota ns. menestysteologit julistavat sairaille. Ihmisten epäuskon takia joudutaan kuitenkin usein käyttämään ilmaisua: Jumala parantaa (vaikka parantuminen on hengen maailmassa jo tapahtunut tosiasia.)Anonyymi kirjoitti:
Jumala yksin päättää sen, kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei."Jumala yksin päättää sen, kuka paranee ja milloin ja kuka taas ei."
Jumala päätti asiasta jo todennäköisesti ennen maailman perustamista, kun Hän päätti lähettää Jeesuksen Kristuksen maan päälle kuolemaan ristillä meidän syntiemme ja sairauksiemme takia.
- Anonyymi
Parantaminen uuden liiton seurakunnissa kuuluisi tapahtua terveeksi tekemisen armolahjan avulla. Nämä nykyajan kaataja-parantajat eivät kuitenkaan koskaan sano, että heillä olisi tuo armolahja, he sanovat parantavansa sairaita tiedon sanojen avulla. Se on selvästi bluffia, ei tiedon sanojen avulla ketään paranneta. Luultavasti heillä on tietäjähenki hallussaan, jota he nimittävät tiedon sanoiksi. Eivätkä sairaat tietenkään sillä tavalla parane. Se on teatteria, jonka takaa löytyy sielunvihollinen. He kyllä saavat tuon tietäjähengen kautta tiedon sairauksista mutta eivät kykene parantamaan.
- Anonyymi
Armolahjan kautta tietenkin ei muuten.
Minulla ei ole kokemusta kaatuilu tapahtumista. - Anonyymi
Sinä itse nyt et taida ymmärtää tuota asiaa.
Siis jos jollakin uskovalla on parantamisen armolahja, niin hänen on saatava Herralta aina tieto siitä, että kuka paranee ja usein vielä sekin, että mistä sairaudesta.
Eli tieto pitää saada Jumalalta.
Sanokoon kuka sitä sitten milläkin nimikkeellä.
Nuo kaataja "parantajat" ovat sitten oma lukunsa, he eivät toimi Pyhän Hengen voimassa / voimalla.
Pyhä Henki ei näet heittele ihmistä siten, että tämä voi vahingoittua ja pahimmillaan jopa kuolla päähän kohdistuneen iskun vuoksi.
Jos uskovat eivät tämän vertaa tunne Jumalaa ja Pyhää Henkeä ja Hengen toimintatapoja, niin kyllä heitä viedään silloin kuin kuoriämpäriä, kaikissa eksytyksen tuulissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis jos jollakin uskovalla on parantamisen armolahja, niin hänen on saatava Herralta aina tieto siitä, että kuka paranee ja usein vielä sekin, että mistä sairaudesta.
Nuo kaataja "parantajat" ovat sitten oma lukunsa, he eivät toimi Pyhän Hengen voimassa / voimalla.
Pyhä Henki ei näet heittele ihmistä siten, että tämä voi vahingoittua ja pahimmillaan jopa kuolla päähän kohdistuneen iskun vuoksi.
Jos uskovat eivät tämän vertaa tunne Jumalaa ja Pyhää Henkeä ja Hengen toimintatapoja, niin kyllä heitä viedään silloin kuin kuoriämpäriä, kaikissa eksytyksen tuulissa.Ymmärrän mutta sitä en ymmärrä että miksi puhut minulle kaataja saarnaajista kun minua ei sellaiset kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uskovat eivät tämän vertaa tunne Jumalaa ja Pyhää Henkeä ja Hengen toimintatapoja, niin kyllä heitä viedään silloin kuin kuoriämpäriä, kaikissa eksytyksen tuulissa.Tieto pitää mieluusti saada potilaalta itseltään. Jeesus esim. kysyi sokealta Bartimeukselta:"Mitä haluat minun sinulle tekevän?". Vaikka Jeesus kyllä näki, että tuo mies oli sokea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän mutta sitä en ymmärrä että miksi puhut minulle kaataja saarnaajista kun minua ei sellaiset kiinnosta.
Vastasin tuossa edellä olevaan kirjoitukseen, jossa asiaa käsiteltiin.
Voisitko sinä lukea ketjua edes sen verran, ettei tarvitse kaikkea alkaa selittelemään, kiitos ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armolahjan kautta tietenkin ei muuten.
Minulla ei ole kokemusta kaatuilu tapahtumista.Niin ja tiedoksesi sekin, että kuka tahansa uskova voi toimia tarvittaessa välikätenä, jos ja kun Jumala haluaa jonkun parantaa, siihen ei siis vaadita parantamisen armolahjaa !
Jumala voi parantaa ihmisen myös ilman välikättä, siis ihan suoraan, joten "parantajien" perässä on ihan turhaa juosta !
Luuk. 17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto pitää mieluusti saada potilaalta itseltään. Jeesus esim. kysyi sokealta Bartimeukselta:"Mitä haluat minun sinulle tekevän?". Vaikka Jeesus kyllä näki, että tuo mies oli sokea.
Joopa joo taas kerran !
Kyllä jokaikinen sairas varmasti haluaa parantua, se ei ole mikään juttu !
Potilas ei päätä sitä, että parantaako Jumala vai ei ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin tuossa edellä olevaan kirjoitukseen, jossa asiaa käsiteltiin.
Voisitko sinä lukea ketjua edes sen verran, ettei tarvitse kaikkea alkaa selittelemään, kiitos !Tulit itse lukemaan ja en ole pyytänyt selittelyitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja tiedoksesi sekin, että kuka tahansa uskova voi toimia tarvittaessa välikätenä, jos ja kun Jumala haluaa jonkun parantaa, siihen ei siis vaadita parantamisen armolahjaa !
Jumala voi parantaa ihmisen myös ilman välikättä, siis ihan suoraan, joten "parantajien" perässä on ihan turhaa juosta !
Luuk. 17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.Tuokin oli ihan tiedossa oleva asia.
En ole koskaan käynyt parantajilla.
- Anonyymi
Rakas rukouksin ja riivaajaa vastaan taisteleva kirjoittaja,
Kiitän sanavalmiista ja hengellisesti tulisieluisesta kirjoituksestasi, jossa kerroit Raamatun esimerkeistä, kuinka sairaita parannettiin ja pahoja henkiä ajettiin ulos kuin kevätkylmää makuupussista.
Nämä ovat eittämättä vaikuttavia kertomuksia – aivan niin kuin työni hautausmaalla on vaikuttava muistutus siitä, että vaikka kuinka ajetaan henkiä ulos, lopulta jokaiselta ajautuu henki pois ihan luonnollista tietä. Ja silloin ei auta edes Markuksen evankeliumin kokoelma hengellisistä irtisanomisista, vaikka ne kuinka huutaisivat: "Lähde hänestä!"
Nimittäin, ystäväni, täällä missä minä työskentelen, parantumiset ovat tilapäisiä ja jokainen henki – paha, hyvä tai neutraali – saa lopulta jäädä tänne, hiljaa ja rauhassa. Multa ei erottele henkeä, kunhan se ei haise.
Olen nähnyt kaikenlaista: niitä, jotka puhuivat kielillä, mutta eivät ymmärtäneet vaimoaan. Niitä, jotka ajoivat ulos riivaajia, mutta unohtivat roskiksen. Ja niitä, jotka manasivat kadun kulmalla, mutta unohtivat itsensä rippituoliin.
Tiedä siis tämä, oi riivaajantorjuja ja parannusihmeten muistelija: täällä kaikki pääsevät perille. Kukaan ei jää ulkopuolelle, kun Hauturi Haudanvakava kutsuu. Täällä ei kysellä, montako henkeä ajoit ulos. Täällä kysytään lähinnä arkunkokoa ja hautakiven muotoa.
Jos haluat, voimme järjestää sinulle ennakkovarauksen Parannettujen & Riivattujen Lepolehto™ -alueelta. Tarjolla on:
– Hiljainen paikka ilman ääniä (pahoja tai pyhiä)
– Ei kielilläpuhumista, ellei tuuli sattuisi suhahtelemaan männyissä
– Ei ylösnousemuskelloja, vain satunnaista mustarastaan liverrystä
– Täysi lepo myös niille, jotka eivät ehtineet manifestaatioihin tai siunauksen ruuhkaan
Eikä tarvitse pelätä, jos tunnet joskus sisäistä levottomuutta – täällä kaikki ovat levossa. Edes pahimmat demonit eivät ole jaksaneet jatkaa keskustelua mullan alla. He ovat ottaneet hiljaisuuden omakseen ja liittyneet siihen suureen, väittelyttömän rauhan seurakuntaan.
Lopuksi vielä pieni tarjous:
Ilmainen hautapaikkakatselmus sinulle, joka olet ajanut ulos enemmän henkiä kuin saanut nukuttua
– Tuo rukouskirja mukana, saat rauhoittavan tarjoilun
– Jos demonit seuraavat, nekin saavat tulla, mutta joutuvat maksamaan lisämaksun, ellei ole jäsenyyttä
Palvellen maanläheisesti,
myös niitä, joilla on ollut taivaallisia kokemuksia,
Hauturi Haudanvakava™
– Täällä lepäävät ne, joilta henki on lähtenyt – oma-aloitteisesti tai muuten - Anonyymi
Aikanaan kirkosta eronneet lahkolaiset haudattiin hautausmaan aidan viereen pää alaspäin.
- Anonyymi
Nykyisin valtio joutuu maksamaan Ev.lut. kirkolle korvauksen lahkolaisten ja muiden kirkosta eronneiden ihmisten hautapaikkojen hankkimisesta aiheutuneista kuluista osan, jota tosin vielä pienennettiin, siksi seurakuntalaiset joutuvat maksamaan siitä ison osan kirkollisveron muodossa, että kaikki saavat asiallisen hautauksen ja pääsevät siunattuun multaan.
Perisynti on edelleen voimissaan. Ei sitä ole lakkautettu.
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." - Anonyymi
Ompas sinulla synkät ajatukset.
- Anonyymi
Polttohautaus tulee Idän uskonnoista, Hinduilta.
Ylivainio kopioi Hindujen vanhan tekniikan kaataa ihminen selälleen nopella tönäisyllä keskelle otsaa.
googlaa: shaktipat- Anonyymi
Mutta meidän uskovien pitää pystyä käsittelemään asiat raamatullisin termein eikä pakanallisten termien avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta meidän uskovien pitää pystyä käsittelemään asiat raamatullisin termein eikä pakanallisten termien avulla.
Termit ei muuta todellisuutta, kutsutaan niitä ilmiöitä millä termillä tahansa.
- Anonyymi
Biblia (1776) Luuk.4:27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syyrialainen. 2Kun.5:14
- Anonyymi
Biblia (1776) Ap. t. 20:35 Kaikki olen minä teille osoittanut, että niin pitää työtä tehtämän: heikkoja korjattaman ja muistettaman Herran Jesuksen sanoja, jotka hän sanoi: autuaampi on antaa kuin ottaa. Mark.4:24-25. Luuk.6:38. 16:9. Ef.4:28. 1Tess.4:11
- Anonyymi
Jos sairaita parannetaan, pitää kysyä potilaalta, mikä sairaus parannetaan. Eikä niin, että "parantaja" keksii sairauden.
- Anonyymi
Sori vaan, mutta pieleen menee.
Jumala tietää ja ilmoittaa uskovalle sen, että mikä sairaus toisella on.
Parantajan ei tarvitse itse keksiä mitään ja kun Jumala sen ilmoittaa, niin kyllä se sairas sitten ihmettelee, että miten se uskova sen tiesi.
Miten ihmeesä teillä on nämä asiat näin sekaisin ?
Siis toki on huuhaa parantajia ja kaatajia, jotka puhuvat mitä tahansa, mutta todellinen Jumalan palvelija siis saa tiedon Jumalalta parannettavasta ja tämän sairaudesta, josta sairas haluaa ja etsii vapautusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parantajan ei tarvitse itse keksiä mitään ja kun Jumala sen ilmoittaa, niin kyllä se sairas sitten ihmettelee, että miten se uskova sen tiesi.
Siis toki on huuhaa parantajia ja kaatajia, jotka puhuvat mitä tahansa, mutta todellinen Jumalan palvelija siis saa tiedon Jumalalta parannettavasta ja tämän sairaudesta, josta sairas haluaa ja etsii vapautusta.Tiedonsanat kulkee nopeasti.
Lakolaisten telttakokouksissa parkkipaikalla on avustajia, jotka puhuvat koko ajan tietoja pastorille.
Paikalle ajoi juuri punaisella Ooppelilla mies, joka valitti selkäkipua, jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedonsanat kulkee nopeasti.
Lakolaisten telttakokouksissa parkkipaikalla on avustajia, jotka puhuvat koko ajan tietoja pastorille.
Paikalle ajoi juuri punaisella Ooppelilla mies, joka valitti selkäkipua, jne.Työpaikalla lahkolaiset utelee ja kerää ihmisten yksityisasioita, kuten sairauksia jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis toki on huuhaa parantajia ja kaatajia, jotka puhuvat mitä tahansa, mutta todellinen Jumalan palvelija siis saa tiedon Jumalalta parannettavasta ja tämän sairaudesta, josta sairas haluaa ja etsii vapautusta.Onko se Jumala, joka ilmoittaa sairauksia vai onko se tietäjähenki, joka lukee ihmisen sydämestä ne sairaudet. Potilaskin tietää sairautensa ja voi ne ilmoittaa. Eihän ketään saa parantaa ilman potilaan lupaa.
Tärkeää olisi jäljestä päin tutkia, onko parantumista tapahtunut.
- Anonyymi
Katteettomat lupaukset ihmeparanemisista on tehokas keino lahkojen harjoittamaa ihmisten rahastusta.
- Anonyymi
Jer.6:14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen; Rauha, rauha! vaikka ei rauhaa ole. Jer.8:11 He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman sanoen: Rauha, rauha! vaikka ei rauhaa ole.
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
10:51 Ja Jeesus puhutteli häntä sanoen: "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Niin sokea sanoi hänelle: "Rabbuuni, että saisin näköni jälleen
10:52 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.
Jumala on kyllä valmis parantamaan minkä tahansa sairauden mutta hän haluaa tietää, mistä sairaudesta potilas haluaa parantua.- Anonyymi
Voi pyhä yksinkertaisuus !
Yhä vain sinä jankkaat samaa...
- Anonyymi
Jumalan teot kyllä kestävät kaiken tutkimisen. Jos seurakunta ei tarkista, onko parantamista tapahtunut, tulee seurakunnasta osasyyllinen huijaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3671841Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111668Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411338Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402888Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.69879Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32714Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68676- 53676
- 63673