Hylätty sairauspäiväraha

Anonyymi-ap

Melkein 300 päivää sairauspäivärahaa kulunut ja Kela hylkää sairauspäivärahan. Ei voi hakea kuntoutustukea eläkettä. Täysin umpikuja tilanne.

43

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä on masentanut noin kauan ja oletko hakenut apua masennukseen?

• Anonyymi

Olen hakenut ja ollut hoidossa, käyttänyt lääkkeitä. Käynyt kolmevuotisen psykologin terapian. Ei vaan auta ja ei saa apua.

• Anonyymi

Joskus on ikävä kyllä niin että masennus ottaa pidemmän ajan , ja silloin kela varmaan meinaa että pakotetaan se töihin. Ihmettelen toisinaan mikällaiset ihmiset tekevät näitä päätöksiä
        Sairauksista joka vie työkyvyn ei näytetä ymmärtävän mitään . Itsekkin olin. Sivusta katsojana miten sairast ihmistä alennettiin Vaikka hänellä oli neurologin lääkärin todistus ja vakava neurologinen sairaus joka vie kuolemaan muutamassa vuodessa , niin hänelle sanottiin vaan että jos yrittäisit sattaa olla että onnistuu.
        Potilas joka oli mies itki sen keskustelun jälkeen sanoen että häneltä on mennyt arvo ihmisenä .
        Sairaus vei häneltä hengen aika pian tapauksen jälkeen , kaikki kehon toiminnat lakkasivat , ei voinut puhu ei niellä. Näin käy kun ei ole sitä tyyppiä että haluaa taistella omista eduistaan .
        Mies ei ollut edes täyttänyt Kuuttakymmetä .
        Joten ne jotka päättävät eikö heillä tulisi olla koulutus sairaanhoitoon , etteivät tekisi enemmän sairaita näillä päätöksillään .
        Ihan hirveä ajatellakkin että masentunut ihminen saa sellaista kohtelua että kela evää hänen mahdollisuutensa sairaanakin olla elossa .
        Ihmiset kuvittelevat että masennus on jotenkin että se on ihmisen itsensä johdateltavissa
        Vaan kun ei ole sillä se on autonoominen hermosto joka ohjaa, siis sille ei voi mitään.moni on yrittänyt ” ryhdistäytyä ” vaan mennyt vaan huonompaan kuntoon
        Toivottavasti aloittaja. Sa avun jotenkin .

• Anonyymi

No mikä sinua masentaa kun mikään ei auta?

• Anonyymi

Onko joku parantumaton sairaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus on ikävä kyllä niin että masennus ottaa pidemmän ajan , ja silloin kela varmaan meinaa että pakotetaan se töihin. Ihmettelen toisinaan mikällaiset ihmiset tekevät näitä päätöksiä
        Sairauksista joka vie työkyvyn ei näytetä ymmärtävän mitään . Itsekkin olin. Sivusta katsojana miten sairast ihmistä alennettiin Vaikka hänellä oli neurologin lääkärin todistus ja vakava neurologinen sairaus joka vie kuolemaan muutamassa vuodessa , niin hänelle sanottiin vaan että jos yrittäisit sattaa olla että onnistuu.
        Potilas joka oli mies itki sen keskustelun jälkeen sanoen että häneltä on mennyt arvo ihmisenä .
        Sairaus vei häneltä hengen aika pian tapauksen jälkeen , kaikki kehon toiminnat lakkasivat , ei voinut puhu ei niellä. Näin käy kun ei ole sitä tyyppiä että haluaa taistella omista eduistaan .
        Mies ei ollut edes täyttänyt Kuuttakymmetä .
        Joten ne jotka päättävät eikö heillä tulisi olla koulutus sairaanhoitoon , etteivät tekisi enemmän sairaita näillä päätöksillään .
        Ihan hirveä ajatellakkin että masentunut ihminen saa sellaista kohtelua että kela evää hänen mahdollisuutensa sairaanakin olla elossa .
        Ihmiset kuvittelevat että masennus on jotenkin että se on ihmisen itsensä johdateltavissa
        Vaan kun ei ole sillä se on autonoominen hermosto joka ohjaa, siis sille ei voi mitään.moni on yrittänyt ” ryhdistäytyä ” vaan mennyt vaan huonompaan kuntoon
        Toivottavasti aloittaja. Sa avun jotenkin .

Jos ryhdistäytyy ja menee huonompaan kuntoon.Viittaa enempiki me/cfs tilaan ku masennukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina ihmiset eivät edes tiedä miksi ovat masentuneita ja ihmettelevät itsekkin miksi ja olisiko ollut joku tapahtuma joka se laukaisi. Joten masennukselle ei kukaan voi mitään, kuka tahansa voi sen saada . Se on sairaus joka joskus pitää kynsissään kauemminkin ,
        Monet luulevat että masentuneet ovat ns ” hulluja” kun kuuntelee osaamattomien ihmisten
        Puheita ja sellaiset ihmiset voisivat pysyä hyvin kaukana siitä jok kärsii masennusta. Huopataan usein masentuneelle. Että ” kokoo itsesi ” ihan kun potilas sen voisi tehdä , kukaan ei halua olla masentunut , joten se olisi monen hyvä ajatella.
        Joten hyvä hoito ja hyvät ystävät kenellä niitä on ovat parasta lääkettä silloin kun. Elämä kolhii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina ihmiset eivät edes tiedä miksi ovat masentuneita ja ihmettelevät itsekkin miksi ja olisiko ollut joku tapahtuma joka se laukaisi. Joten masennukselle ei kukaan voi mitään, kuka tahansa voi sen saada . Se on sairaus joka joskus pitää kynsissään kauemminkin ,
        Monet luulevat että masentuneet ovat ns ” hulluja” kun kuuntelee osaamattomien ihmisten
        Puheita ja sellaiset ihmiset voisivat pysyä hyvin kaukana siitä jok kärsii masennusta. Huopataan usein masentuneelle. Että ” kokoo itsesi ” ihan kun potilas sen voisi tehdä , kukaan ei halua olla masentunut , joten se olisi monen hyvä ajatella.
        Joten hyvä hoito ja hyvät ystävät kenellä niitä on ovat parasta lääkettä silloin kun. Elämä kolhii

Itse olen ollut masentunut ja hyvinkin tietoinen niistä syistä ja olen parantunut. Siksi minua kiinnostaa miksi aloittaja ei ole hyötynyt mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lorvikatarri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Somattisellaki puolella voi olla se masennuksen aiheuttaja mitä ei ole välttämättä tutkittu tarkemmin.
        Perusverenkuvat ei aina riitä sen pois sulkemiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein masentunut ei aina itsekään tiedä syytä siihen , voi vaan hyvin huonosti .
        Masennus menee aina ohitse, mutta kestää eripituisia aikoja eiippiåusen ihmisestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen ollut masentunut ja hyvinkin tietoinen niistä syistä ja olen parantunut. Siksi minua kiinnostaa miksi aloittaja ei ole hyötynyt mistään.

Riippu minkä tason masennus on. Niitä on kolme eri tasoa lievä , keski vaikea ja vaikea .
        Tavallisin on keskivaikea . Lievä menee ohitse muutamassa viikossa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lorvikatarri.

Toivon sydämmestäni että saa vaikean masennuksen että tiedät mitä se on. Ei ole kysymys mistään lorvikatarista , ihmeellistä että edes viitsit sellaista kirjoittaa.
        Tavallisesti ei kirjoiteta asioista mistä ei tiedetä mitään , olet loukkaava häntä kohtaan ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein masentunut ei aina itsekään tiedä syytä siihen , voi vaan hyvin huonosti .
        Masennus menee aina ohitse, mutta kestää eripituisia aikoja eiippiåusen ihmisestä

Menee se ohi ellei sitte somattisella puolella joku krooninen masennuksen aiheuttaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivon sydämmestäni että saa vaikean masennuksen että tiedät mitä se on. Ei ole kysymys mistään lorvikatarista , ihmeellistä että edes viitsit sellaista kirjoittaa.
        Tavallisesti ei kirjoiteta asioista mistä ei tiedetä mitään , olet loukkaava häntä kohtaan ..

Vaikea masennus on lastenleikkiä verrattuna mitä on vakava ja vaikea me/cfs.

• Anonyymi

Mikä estää laittamasta hakemusta vireille?
      Vaatimuksena on vähintään 1 vuoden yhtäjaksoisesti kestänyt sairaus tai vamma.
      Missään ei sanota että pitää saada kelan sairauspäivärahaa vähintään 300 päivää ennenkuin voi hakea kuntoutustukea tai eläkettä.

• Anonyymi

Kyllä sanotaan kelan sivuilla. Pitää olla ensin sairauspäivärahalla vuosi , jonka jälkeen voi hakea kuntoutustukea ,jos lääkäri kirjoittaa lausunnon kuntoutustukeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sanotaan kelan sivuilla. Pitää olla ensin sairauspäivärahalla vuosi , jonka jälkeen voi hakea kuntoutustukea ,jos lääkäri kirjoittaa lausunnon kuntoutustukeen.

No katsoppa sitten https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/tyokyvyttomyyselake-tyokyvyn-heiketessa/
        Ei puhuta mitään kelapäivistä.
        Kela yrittää nyt sumuttaa ettei olisi muka oikeutta työkyvyttämyyseläkkeeseen.

Mulla oli jumalaton tappelu kelan kanssa kun eivät halunneet hyväksyä päivärahaoikeutta selän takia ja pitkin hampain myönsivät sitten 50 lisäpäivää.
        Eläkevakuutusyhtiö kuitenkin katsoi että olin oikeutettu eläkkeeseen taannehtuvasti (10 kk) työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Eli kelan mielestä olin työkykyinen ja eläkevakuutusyhtiön mielestä en ollut työkykyinen, ollut enään pitkään aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No katsoppa sitten https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/tyokyvyttomyyselake-tyokyvyn-heiketessa/

Mulla oli jumalaton tappelu kelan kanssa kun eivät halunneet hyväksyä päivärahaoikeutta selän takia ja pitkin hampain myönsivät sitten 50 lisäpäivää.
        Eläkevakuutusyhtiö kuitenkin katsoi että olin oikeutettu eläkkeeseen taannehtuvasti (10 kk) työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Eli kelan mielestä olin työkykyinen ja eläkevakuutusyhtiön mielestä en ollut työkykyinen, ollut enään pitkään aikaan.

Kela ei maksa työeläkettä, josta tuossa linkissä kerrotaan. Aloittaja on hakenut kelasta sairauspäivärahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiakipä pitäisi Kelassa olla lääkärin koulutuksella varustettuja ihmisiä. , liian usein huomaa että sairaat pullautetaan systeemin ulkopuolelle .
        Esin jos on mielenterveys häiriöitä niin se ei ole mitenkään kuitattaviasa sanalla ” vaan” ihan niinkuin joku vakava saitåraus olis ” vaan” terve ihminen haluaa töihin aina , ja pärjäilee elämänsä kanssa, sairas vaan haaveilee että kun tulen terveeksi niin teen sitä tai tätä, jos nyt edes jaksaa haaveilla, sekään ei ole aina ajankohtaista, kun masennus on totaalisesti ottanut ihmisen kynsiinsä niin hän tarvitsee ymmärtäviä ihmisiä ympärilleen.. eikä ymmärtämättömyyttä . Joka todella usein on fakta näillä päättäjillä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiakipä pitäisi Kelassa olla lääkärin koulutuksella varustettuja ihmisiä. , liian usein huomaa että sairaat pullautetaan systeemin ulkopuolelle .
        Esin jos on mielenterveys häiriöitä niin se ei ole mitenkään kuitattaviasa sanalla ” vaan” ihan niinkuin joku vakava saitåraus olis ” vaan” terve ihminen haluaa töihin aina , ja pärjäilee elämänsä kanssa, sairas vaan haaveilee että kun tulen terveeksi niin teen sitä tai tätä, jos nyt edes jaksaa haaveilla, sekään ei ole aina ajankohtaista, kun masennus on totaalisesti ottanut ihmisen kynsiinsä niin hän tarvitsee ymmärtäviä ihmisiä ympärilleen.. eikä ymmärtämättömyyttä . Joka todella usein on fakta näillä päättäjillä .

Miksi aloittaja kävi psykologilla terapiassa kolme vuotta ,jos hän ei ole hyötynyt siitä yhtään mitään. Jos on huono hoitosuhde niin sen terpian voi keskeyttää jos ei hyödy siitä. Tiedän että kolme vuotta on maksimi jonka voi käydä terapiassa . Lisäksi netissä on maksuttomia tukipalveluja joita voi käyttää ja sieltä voi saada myös vertaistukea. Ymmärrän että jos aloitajalla on parantumaton sairaus niin silloin on vaikea parantua masennuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kela ei maksa työeläkettä, josta tuossa linkissä kerrotaan. Aloittaja on hakenut kelasta sairauspäivärahaa.

Juu mutta kertoo ettei voi hakea kuntoutustukea kun ei tule kelan 300 päivää täyteen.
        Kuntoutustukeen riittää kun on ollut vuoden työkyvytön (noin 300 työpäivää).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää olla sairauspäivärahalla ensi kertaa yrittäessään, mutta voi hakea jo senkin aikana kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä, mutta tuskin kuitenkaan hyväksytään, jos Kela on hylännyt hakemuksen jostain syystä, eli mikä vika hakemuksessa oli? Sairausloman pituudet ja diagnoosit vaikuttavat kaikkeen paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu mutta kertoo ettei voi hakea kuntoutustukea kun ei tule kelan 300 päivää täyteen.
        Kuntoutustukeen riittää kun on ollut vuoden työkyvytön (noin 300 työpäivää).

Ei aina riitä. Olin kuntoutustuella sairaana, vakuutusyhtiö koki, että sovin ammatilliseen kuntoutukseen, en lääkärien mielestä sopinut. Minut laitettiin työkyvyn tutkimukseen, en sopinut töihin, mutta en päässyt enää kuntoutustuelle, ja jouduin työttömyysetuuksille. Koko talous mureni siinä monen vuoden ajan, ja sitten taas Kelasta ehdoteltiin, että uudelleen sairauspäivärahalle, no en saanut sitä, hakemus evättiin. Pari vuotta myöhemmin taas ihmeteltiin, että en ole kunnossani työkyvyttömyyseläkkeellä. Sanottiin, hae sitä vakuutusyhtiöstä. En saanut, koska vakuutusyhtiö kysyi Kelasta, voisinko saada sairauspäivärahaa. Kela sanoi kyllä, vaikka oli pari vuotta aiemmin sanonut, etten voi sitä saada. Eli näin. Sain taas uuden pikku karenssin ja "pääsin" taas uudelleen sairauspäivärahalle. Parasta on, että tämän uuden samaan sairauteen kuuluvan sairauspäivärahakauden lopussa kuntoutustuki evättiin taas, eli valitusta menossa uuden kerran. Kerran päätös kesti puoli vuotta tulla, joten henkisesti ja taloudellisesti en enää näitä jaksa, ja jos ei samalla ole työkkäriin ilmoittautunut, ei saa mitään rahaa Kelan ja vakuutusyhtiön leikkiessä jumalaa, tämä jo usein koettu, kerran kolme kuukautta vuokra oli rästissä, kun odotin vakuutusyhtiöltä päätöstä ja Kela ei halunnut antaa edes toimeentulotukea, koska sitä ei voi jälkeenpäin periä takaisin, jos ei samaan aikaan ole muuta etuutta heiltä maksussa. Ja mitään rahaa elämiseen en mistään saanut varattomanakaan tuona aikana, edes sossusta, joka oli vielä silloin kunnalla, eli pakko sanoa, että systeemi ei suosi väliinputoajia. Myin kaiken mitä oli, kaupunki vuokranantajana taipui sen verran, että jos olisi ollut tasan kolme vuokraa rästissä, olisi tullur häätö. Kirkko auttoi ruokaan, Kela tai kaupunki ei auttanut mitään, kai odottivat, että tapan mieluummin itseni.

Selvisin tuosta, ja olen edelleen sairas, mutta noista samoista syistä olen edelleen työkyvyttömänä työnhakijana, ja työkyvytön jo 10 vuotta monesta syystä, yksi on krooninen masennus, mutta ei ole suurin syy edes, fyysisiä myös. Nyt taas halutaan, että haen sairauspäivärahaa, jotta voin taas uudelleen nauttia tästä järjestelmän kyykytyksestä, joka aiheutuu kohdallani taas eläkeyhtiöiden lääkärien diagnooseista, joita joutuu vielä parhaimmillaan odotella välillä puoli vuotta, vaikka luvattu odotusaika olisi netissä kuukausi pari. Erikoislääkärien diagnoosit eivät ole myöskään koskaan nopeuttaneet hommaa.

Anteeksi, kun tulin toisten ketjuun purkamaan, ja yritin kertoa, miten asia menee, mutta ei tosiaan aina hyvin. Voi kuitenkin kokeilla tehdä eläkeyhtiöön hakemuksen vaikka Kela sen olisi hylännyt, mutta sairausloman pituus pitää olla pitkä, jotta mahdollinen hyväksytty kuntoutustuki olisi myös pidempi kuin kuukausi tai kaksi. Eläkeyhtiö voi hyväksyä hakemuksen, vaikka saman Kela olisi hylännyt, mutta eläkeyhtiöllä on myös oikeus tai vaatimus kysyä Kelalta ensisijaisuusaikaa, mikä omalla kohdallani on ollut kai se hylkäämisen peruste. En näistä itse liikaa ymmärrä, mutta ehkä jos soittaa omalle eläkeyhtiölleen, voisi saada enemmän oikeaa tietoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää olla sairauspäivärahalla ensi kertaa yrittäessään, mutta voi hakea jo senkin aikana kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä, mutta tuskin kuitenkaan hyväksytään, jos Kela on hylännyt hakemuksen jostain syystä, eli mikä vika hakemuksessa oli? Sairausloman pituudet ja diagnoosit vaikuttavat kaikkeen paljon.

Okei. No silloin 10 vuotta sitten piti olla sen vuoden sairauspäivärahalla ennen kuin pysty hakee kuntoutustukea. Tämä on näköjään kelassa sitten sen jälkeen muuttunut ettei tartte saada sairauspäiovärahaa vaan voi hakea suoraan kuntoutustukea. Hyvä jos näin on asiat mennyt kelassa 10 vuodessa eteenpäin. En tiennyt että nykyään kelasta voi hakea kuntoutustukea jos ei saa sairauspäivärahaa. itse olin työtön ennen sairauspäivärahan saamista.

• Anonyymi

..Tulokset ovat tutkijan mukaan selkeitä. Epävakaa taloudellinen tilanne ja toimeentulon epävarmuus vaikuttavat kielteisesti ihmisen terveyteen ja toimintakykyyn...

..– Ei niinkään se, kuinka suuri se raha on, vaan se varmuus, että se on myönnetty ja tietää, että se tulee säännöllisesti kerran kuussa tilille. Tämä vaikuttaa tosi merkittävästi toipumiseen sairaudesta sekä fyysistä sairautta sairastavilla että etenkin mielenterveyskuntoutujilla, sanoo Rikala..

https://yle.fi/a/74-20166198

• Anonyymi

KELA on yksityisyritys nykyään joka haalii rahoja pääasiassa toimitusjohtajansa törsättäväksi kansalaisten terveyn ja hyvin voinin kustannkusella, jokainen jo huomannut sen.

• Anonyymi

KELA on kuin oikein ahne ja itsekäs vakuutusyhtiö joka ei usko tunnetusti edes lääkärienmääryksiäkään lainkaan..l

• Anonyymi

..niin joo, mutta masennus, se nyt vähän ontroversaalinen asia todeta että onko vai ei vai näytteletkö?

jotkut silmäsairaudet ja ehkä jo kuulohäiriötkin eli tinnitus pystytään jo mittaamaan oikeasti kyllä, kuin jalka olisi poikki., pystyy toteamaan.

Mutta nuo mielialahäiriöt vaikeampia, pitäisi tehdä vuoden kestävä mielialatutkimus suljetussa laitoksessa vai miksi niitä oikeuslaitos kutsuukin..

• Anonyymi

Neurologia on tutkimassa näitäkin asioita , sillä onhan sitä sanottu serontonin tasoista ja dopamiinin tasosta jne.
        Joten paras kun et epäile tätä asiaa, se on ihmiselle jolla on mt sairaus oikea helvetti elää. Moni lopettanut elämänsä koska ei ole saanut apua.
        Joten hoitoalalla sitä on nähty mitä kärsimystä nämä ihmiset kokevat elämässään.
        Näin erään nuoren tytön masennuksen ja hän kysyi koko ajan miten tämä menee ohitse , ja itki ja kysyi miksi hänen on oltava tälläisen. Siis ihminen ei voi ottaa pois itse masennusta, sitä ohjaa autonominen hermosysteemi . Ei auta siis mitkään neuvot sinun kaltaisiltasi
        Siis tälläkään. 13 vuotiaalla si ollut mitään ekonoomista hyötyä siitä että oli sairas . Sama asia eläkeläisillä jotka masentuivat , ei heilläkään ole huolta maksaako kela joten hekin ovat joskus syvästi masennuksissa .
        Ja sekään ei ole kekisittyä, sillä pelkäävät että kuolevat siihen. Siinä sinulle teeskentelystä. Kunhan et edes puhuisi asioista mistä et ylety mitään ymmärtämään . Suomalainen on aina epäilevä joka asiassa. Se ahdistaa ihmisiä joilla ei ole maanista epäilyä kaikesta mitä yhteiskunnassa sattuu. Sekin on sinänsä mielen sairaus . Normaali ihminen ei epäile selvissä asioissa ketään, vaan luottaa yhteiskunnan laittamiin asetuksiin ja lakeihin . Hyvä esimerkki epäilevästä suomalaisesta oli korona ja rokotukset. Muualla naurettiin kun epäilivät THL ohjeita, mutta uskoivat salaliitto teorioihin. Siis siinä hieman mt aiheistoa.
        Paras esimerkki epäilevästä luonteesta ja sen levittämisestä oli korona ja rokotteet
        Muualla naurettiin kun eräät uskoiva5 ainoastaan salaliittoteorioihin samall kun eivät luota oman maan THL län neuvoihin jotka sentään on koottu kaikkien maiden asiantuntijoilta .
        Mutta ennemmin uskoiva5 netistä otettuihin kirjoituksiin joita ns ” tutkijat” ja ” ns ” professorit” muka olivat sanoneet . Eräöt tutkijat jotka eivät olleet saneet stipendiä että saisivat tutkia laittelevat omiaan nettiin saadakseen aikaan kaaosta, ja se tieto sitten olikin suomipojalle, sitä oikeaa, että näin niillä epäilyillä saadaan ne tyhmimmät uskomaan. Eikö se jo osoita ettei olla oikein terveitä kun aina on epäiltävä jotakin .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neurologia on tutkimassa näitäkin asioita , sillä onhan sitä sanottu serontonin tasoista ja dopamiinin tasosta jne.
        Joten paras kun et epäile tätä asiaa, se on ihmiselle jolla on mt sairaus oikea helvetti elää. Moni lopettanut elämänsä koska ei ole saanut apua.
        Joten hoitoalalla sitä on nähty mitä kärsimystä nämä ihmiset kokevat elämässään.
        Näin erään nuoren tytön masennuksen ja hän kysyi koko ajan miten tämä menee ohitse , ja itki ja kysyi miksi hänen on oltava tälläisen. Siis ihminen ei voi ottaa pois itse masennusta, sitä ohjaa autonominen hermosysteemi . Ei auta siis mitkään neuvot sinun kaltaisiltasi
        Siis tälläkään. 13 vuotiaalla si ollut mitään ekonoomista hyötyä siitä että oli sairas . Sama asia eläkeläisillä jotka masentuivat , ei heilläkään ole huolta maksaako kela joten hekin ovat joskus syvästi masennuksissa .
        Ja sekään ei ole kekisittyä, sillä pelkäävät että kuolevat siihen. Siinä sinulle teeskentelystä. Kunhan et edes puhuisi asioista mistä et ylety mitään ymmärtämään . Suomalainen on aina epäilevä joka asiassa. Se ahdistaa ihmisiä joilla ei ole maanista epäilyä kaikesta mitä yhteiskunnassa sattuu. Sekin on sinänsä mielen sairaus . Normaali ihminen ei epäile selvissä asioissa ketään, vaan luottaa yhteiskunnan laittamiin asetuksiin ja lakeihin . Hyvä esimerkki epäilevästä suomalaisesta oli korona ja rokotukset. Muualla naurettiin kun epäilivät THL ohjeita, mutta uskoivat salaliitto teorioihin. Siis siinä hieman mt aiheistoa.
        Paras esimerkki epäilevästä luonteesta ja sen levittämisestä oli korona ja rokotteet
        Muualla naurettiin kun eräät uskoiva5 ainoastaan salaliittoteorioihin samall kun eivät luota oman maan THL län neuvoihin jotka sentään on koottu kaikkien maiden asiantuntijoilta .
        Mutta ennemmin uskoiva5 netistä otettuihin kirjoituksiin joita ns ” tutkijat” ja ” ns ” professorit” muka olivat sanoneet . Eräöt tutkijat jotka eivät olleet saneet stipendiä että saisivat tutkia laittelevat omiaan nettiin saadakseen aikaan kaaosta, ja se tieto sitten olikin suomipojalle, sitä oikeaa, että näin niillä epäilyillä saadaan ne tyhmimmät uskomaan. Eikö se jo osoita ettei olla oikein terveitä kun aina on epäiltävä jotakin .

Masennus ollut vielä mitään helvettiä verrattuna mitä me/cfs tila pahimmillaan oli.

• Anonyymi

Tuollainen laitoksessa olo vaikuttaa ihmisen mielenterveyteen. Kunto voi romahtaa. Tutkimus ei siis kertosi siitä, miten ihminen pärjää arjessaan.

• Anonyymi

Miten ne nuoret vaan jäävät työkyvyttömyys eläkkeelle? Kun ei päivääkään ole töissä olleet. Pitkän työpäivän tehneet ei millään pääse eläkkeelle. Jossain on paljon mätää.

• Anonyymi

Jos ottaisit selvää miten heitä voisi auttaa sen sijaan että kyselet asioita ekonoomisessa mielessä . Todella jossain mätää kun mt sairauskia on nykyään paljon enemmän kun esim 70 luvulla ..
        ihmiset ovat tänään egoistisia ja ainoastaan omaan napaansa tuijottajia . Ei välitetä muista ihmisistä mutta ilkeilystä saavat kiitettävän kympin sen osaavat .
        Jokainen jolla on asiaa kirjoittaa negatiivisesti näistä nuorista ihmisistä jotka saavat masennuksen auttakaa heitä, olkaa tukena ja näyttäkää heille että maailmassa saattaa löytyä muutama muinaisjäännös joka vielä muistaa miten ennen tuettiin kanssaihmisiä .se niinkun auttaisi näitä nuoria enemmän se kun nuo ainaisesta kysymykset joita kysellään ekonoomisell mielenkiinnolla, Jesús jos joku saisi sairaus eläkkeen vaikka on nuori, muistutan vaan sen että kenelläkään ei ole oikeutta epäillä ihmisen sairautta teeskentelyksi . Se on sille joka sairastaa. Jokapäiväistä helvettiä .

• Anonyymi

Nuoret saavat Kelan mukaan työkyvyttömyyseläkettä valtaosin mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöiden perusteella.

Yleisin syy työkyvyttömyyseläkkeeseen on älyllinen kehitysvammaisuus, joka kuuluu mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöiden sairausryhmään.

Ei esim siivousala ole pelkkää lattioiden moppaamista. Siihen kuuluu paljon muutakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ottaisit selvää miten heitä voisi auttaa sen sijaan että kyselet asioita ekonoomisessa mielessä . Todella jossain mätää kun mt sairauskia on nykyään paljon enemmän kun esim 70 luvulla ..
        ihmiset ovat tänään egoistisia ja ainoastaan omaan napaansa tuijottajia . Ei välitetä muista ihmisistä mutta ilkeilystä saavat kiitettävän kympin sen osaavat .
        Jokainen jolla on asiaa kirjoittaa negatiivisesti näistä nuorista ihmisistä jotka saavat masennuksen auttakaa heitä, olkaa tukena ja näyttäkää heille että maailmassa saattaa löytyä muutama muinaisjäännös joka vielä muistaa miten ennen tuettiin kanssaihmisiä .se niinkun auttaisi näitä nuoria enemmän se kun nuo ainaisesta kysymykset joita kysellään ekonoomisell mielenkiinnolla, Jesús jos joku saisi sairaus eläkkeen vaikka on nuori, muistutan vaan sen että kenelläkään ei ole oikeutta epäillä ihmisen sairautta teeskentelyksi . Se on sille joka sairastaa. Jokapäiväistä helvettiä .

Kas kummaa kun joillaki se sairaus paranee naps vaan kun se myöntävä eläkepäätös on tullut.Kyllä näissä tapauksissa jo voi epäillä teeskentelyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kas kummaa kun joillaki se sairaus paranee naps vaan kun se myöntävä eläkepäätös on tullut.Kyllä näissä tapauksissa jo voi epäillä teeskentelyksi.

Voin itse omakohtaisesti sanoa että voin paremmin kun sain tules vaivojen takia eläkepäätöksen.
        Nyt elän kehon mukaista rytmiä, joinakin öinä joudun valvomaan suurimman osan yöstä mutta mitä sitten kun ei tarvitse lähteä töihin.
        Tänään heräsin 6 ja olen tässä leskellut lehtiä ja kuluttanut aikaa.
        Pihalla puuhastelen ja jos tuntuu niin lopetan hommat ja otan rauhallisesti, stressiäkään ei juurikaan ole.
        Olo on siis huomattavasti parempi eikä juuri tällä hetkellä edes tarvitse särkylääkkeitäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin itse omakohtaisesti sanoa että voin paremmin kun sain tules vaivojen takia eläkepäätöksen.
        Nyt elän kehon mukaista rytmiä, joinakin öinä joudun valvomaan suurimman osan yöstä mutta mitä sitten kun ei tarvitse lähteä töihin.
        Tänään heräsin 6 ja olen tässä leskellut lehtiä ja kuluttanut aikaa.
        Pihalla puuhastelen ja jos tuntuu niin lopetan hommat ja otan rauhallisesti, stressiäkään ei juurikaan ole.
        Olo on siis huomattavasti parempi eikä juuri tällä hetkellä edes tarvitse särkylääkkeitäkään.

Kello kuus herätään. Noustaan ylös. Lähdetään ansiotöihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kello kuus herätään. Noustaan ylös. Lähdetään ansiotöihin.

Pihahommat tulee sitten illalla kello 18 jälkeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pihahommat tulee sitten illalla kello 18 jälkeen

Jaa tulee vai?
        Kun työpäivän jälkeen ja sen aikanakin olet lappanut särkylääkkeitä naamaan niin ei silloin oikein puutarhahommat suju.
        Välillä ambulanssilla sairaalaan tiputukseen jossa suonensisäistä kipulääkettä jotta olisi kotiutuskunnossa.
        Noista yllämainitusita syistä en enää lähde aamuisin töihin vaan puuhastelen ne pihatyöt päivällä ja illasta sitten lepäilen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa tulee vai?
        Kun työpäivän jälkeen ja sen aikanakin olet lappanut särkylääkkeitä naamaan niin ei silloin oikein puutarhahommat suju.
        Välillä ambulanssilla sairaalaan tiputukseen jossa suonensisäistä kipulääkettä jotta olisi kotiutuskunnossa.
        Noista yllämainitusita syistä en enää lähde aamuisin töihin vaan puuhastelen ne pihatyöt päivällä ja illasta sitten lepäilen.

KELA
        Varmasti on töitä mistä pystyt hankkimaan itsellesi kelvollisen elättyksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa tulee vai?

Ro tää maailma sillä pyöri, että omaa pihaas hoidat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4536
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2954
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2443
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1757
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1419
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1331
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1232
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      939
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      918
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe