Otetaan alumiinikansi irti teräslohkosta ja uusitaan 8 kpl pakoventtiilejä, sekä tiivisteet venttiilivarsiin. Tietenkin uusi tiiviste, kannen oikaisusta en tiedä.
Moottorin venttiiliremontti hinta
32
753
Vastaukset
- Anonyymi
Liian kallista, koska kysyä pitää. Ja varsinkin tällä palstalla eikä korjaamosta.
- Anonyymi
Mahdoton tietää, kun pohjatiedot ovat kovin puutteelliset.
- Anonyymi
Onpa tyhmä jätkä, tuossa on työt lueteltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sama hinta moottorista ja sen iästä riippumatta?
Et ole ihan teräviä poju. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ihan teräviä poju.SYLINTERIN KANNET ON RAKENTEELTAAN SAMAT ERI MERKEISSÄ JA KAKSI NOKKAA. Kyse ei ole mistään Ferrarista.
https://luiginpaja.fi/kansiremontti/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ihan teräviä poju.Ja venttiilien lukumäärästä ja kuuluuko hintaan sylinterinkannen/kansien irrotus ja asennus?
Alkuperäisen kysymys kuuluu samaan luokkaan kuin "Paljonko maksaa talon maalaus?" - Anonyymi00010
Anonyymi kirjoitti:
SYLINTERIN KANNET ON RAKENTEELTAAN SAMAT ERI MERKEISSÄ JA KAKSI NOKKAA. Kyse ei ole mistään Ferrarista.
https://luiginpaja.fi/kansiremontti/Varauksella tämän firman kanssa.
- Anonyymi00011
Anonyymi kirjoitti:
Ja venttiilien lukumäärästä ja kuuluuko hintaan sylinterinkannen/kansien irrotus ja asennus?
Alkuperäisen kysymys kuuluu samaan luokkaan kuin "Paljonko maksaa talon maalaus?"Japanilaiset moottorit ovat yllättävän samanalaisia, jos ei tunne niitä, niin sitten ei ehkä osaa mitään, mutta aloitus koski nimenomaan venttiilitöitä. Järkevin tapa on ostaa käytetty kansi, säästää satasia venttiilivaihtoihin nähden.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Japanilaiset moottorit ovat yllättävän samanalaisia, jos ei tunne niitä, niin sitten ei ehkä osaa mitään, mutta aloitus koski nimenomaan venttiilitöitä. Järkevin tapa on ostaa käytetty kansi, säästää satasia venttiilivaihtoihin nähden.
Ei ehkä osaa mitään jos meinaa säästää ostamalla käytetyn kannen.
- Anonyymi00019
Anonyymi kirjoitti:
Ota se kansi itse irti ja kiinnitä, jos se on niin sama kaikissa. Joissakin autoissa joudutaan laskemaan koko etupään apurunko koneineen pois, jotta päästään edes näkemään moottoria kunnolla. Toisissa se on siististi pystyssä ja helppo purkaa. Työntötanko koneet ovat helpoimpia, remmi ja ketjukoneet joko helppoja tai hankalia. Riippuu merkistä ja mallista.
- Anonyymi00032
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ota se kansi itse irti ja kiinnitä, jos se on niin sama kaikissa. Joissakin autoissa joudutaan laskemaan koko etupään apurunko koneineen pois, jotta päästään edes näkemään moottoria kunnolla. Toisissa se on siististi pystyssä ja helppo purkaa. Työntötanko koneet ovat helpoimpia, remmi ja ketjukoneet joko helppoja tai hankalia. Riippuu merkistä ja mallista.
Missä autossa on 8 pakoventtiiliä ja työntötangot. Imuventtiileita on sama määrä, moottorissa aika tohina päällä kun 16 työntötankoa suhaa eestaas😂 taidat olla itse kyseisessä korjaamossa töissä.
- Anonyymi
Jos korjaamolle viet, niin pari tonnia voi olla hinta .
- Anonyymi
Jos ohjurit vaihdettava,niin moottorikoneistamolle.
Ne saa tutkittua venttiileillä itsekin.
Venttiilien hiontaa tahnoilla ja kumituteilla.
Varsien karstat voivat olla hyvin haastavaa. se
Kannen linjarointi,ja rakotulkkeja käyttäen,Tuleeko plaanaus.
Dekkitasonf myös voi linjaroida(Ruotsiksi linjal)
Ne toki mitattava ensin.
Viime mainitun plaanaa suoralla tasolla,sen pari kymppiä.
200mm papereita 100-240-400 karkeuksissa.
Vaatii kyllä vähän strokaa ranteissa.- Anonyymi00012
Kiitos vastauksestasi, joka on taattua Suoli24:n linjaa ja laatua!
Sitten kun olet tuhonnut ne kannet, niin voitkin pikkuhiljaa alkaa kyselemään uusia tilalle. Ei ole ainakaan halvempaa, kuin että jo alun alkujaankin olisit vienyt alan korjaamolle.
Vahingosta viisastuu, sanotaan. Ja että viisas viisastuu toisen vahingosta... - Anonyymi00033
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi, joka on taattua Suoli24:n linjaa ja laatua!
Sitten kun olet tuhonnut ne kannet, niin voitkin pikkuhiljaa alkaa kyselemään uusia tilalle. Ei ole ainakaan halvempaa, kuin että jo alun alkujaankin olisit vienyt alan korjaamolle.
Vahingosta viisastuu, sanotaan. Ja että viisas viisastuu toisen vahingosta...Ne heittää rojut etupenkille ja hinaa kadun varrelle.
- Anonyymi00014
Kokonaiskustannukset tällaiselle remontille liikkuvat yleensä 1 000 € – 2 000 € välillä, riippuen huomattavasti autosi merkistä ja moottorin monimutkaisuudesta.
Laskelma koostuu kolmesta pääasiasta: korjaamon tekemästä purku- ja asennustyöstä, moottorihiomon koneistustöistä sekä varaosista. - Anonyymi00015
Sanoisin että tuo maksaa 1894,39 €.
- Anonyymi00016
4100 e vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17437300/pesunkestava-avensis- Anonyymi00017
Aloittajan hommassa ei tarvitse vaihtaa kannentiivistettä.
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Aloittajan hommassa ei tarvitse vaihtaa kannentiivistettä.
KUINKA UUSIT VENTTIILEJÄ KANTTA IRROITTAMATTA!!!!!
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
KUINKA UUSIT VENTTIILEJÄ KANTTA IRROITTAMATTA!!!!!
Et mitenkään.
Sekotin kaksi ketjua keskenään ja luulin olevani siinä toisessa. Sori sori.
- Anonyymi00018
Jos aloittajalla on noin hataralla kansiremontin tekeminen, on parempi viedä se moottorikoneistamoon hyvin pestynä. Sinne sen joudut joka tapauksessa viemään istukoiden koneistusta varten. Täällä olevilla ohjeilla syntyy vain sutta ja sekundaa.
Ohjurit on helppo vaihtaa itsekin. Tarvitsee vain siihen työkalut ja kannen lämmityksen. Ohjurit ovat usein alikokoisia sisäreijältään ja siihen tarvitaan kalvainsarja. Hyvä huomata että pakoventtiileissä on suurempi välys, joka on usein hoidettu sillä että ventiilivarsi on hieman ohuempi kuin imuventtiileissä.- Anonyymi00020
Aloittaja ei ollut irrottamassa kantta itse, eikä viemässä sitä itse moottorikoneistamoon, myöskään hän ei puhunut ohjureiden uusimisesta vaan ohjurinkumien uusimisesta.
Puhetta ei myöskään ollut istukoiden koneistamisesta.
- Anonyymi00021
Luepa aloitus uudestaan. Puhetta on pakoventtiilien uusimisesta vai oliko luetun ymmärtämisessö ongelma? Istukoiden koneistus tulee joka tapauksessa vastaan sekä imuventiilien koneistus.. Samalla tarkastetaan ohjurit jos kaipaavat vaihtoa.
- Anonyymi00022
Heh heh, ja samalla vaihtaa sitten autoon uuden kytkimen kun on kerran konepelti avattu.
Jos asiakas ei halua tehdä imuventtiilien kanssa mitään niin silloin niille ei tehdä mitään.
Ja koneista sinä istukoita, et ilmeisesti ole venttiiliä ikinä vaihtanut. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Heh heh, ja samalla vaihtaa sitten autoon uuden kytkimen kun on kerran konepelti avattu.
Jos asiakas ei halua tehdä imuventtiilien kanssa mitään niin silloin niille ei tehdä mitään.
Ja koneista sinä istukoita, et ilmeisesti ole venttiiliä ikinä vaihtanut.hYÖDYTÖN JA TYHJÄNPÄIVÄINEN KOMMENTTI
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ja koneista sinä istukoita, et ilmeisesti ole venttiiliä ikinä vaihtanut.Niin, eihän mulla ole kuin 40:n vuoden kokemus autokorjaamolla ja sekä moottorikoneistamossa. Jokainen saa tehdä sutta ja sekundaa omalle kulkupelilleen ihan niin paljon kuin itse haaluaa. Jokunen venttiilikin on siis vaihdettu.:-DD
Tämän palstan mitään asioista ymmärtämättömien teinien ohjeilla saa mitä tilaa.
Korjausohjeita kannattaa kysellä ihan muilta palstoilta. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Niin, eihän mulla ole kuin 40:n vuoden kokemus autokorjaamolla ja sekä moottorikoneistamossa. Jokainen saa tehdä sutta ja sekundaa omalle kulkupelilleen ihan niin paljon kuin itse haaluaa. Jokunen venttiilikin on siis vaihdettu.:-DD
Tämän palstan mitään asioista ymmärtämättömien teinien ohjeilla saa mitä tilaa.
Korjausohjeita kannattaa kysellä ihan muilta palstoilta.Aina ei kannata tehdä täydellistä. Aloittaja ei jutellut mitään ohjureista eikä imuventtiileistä.
Olisitko tyytyväinen jos viet auton öljynvaihtoon ja ovat samalla keikalla vaihtaneet pakoputken ja tuulilasin. "no kun me aatelitii että nää ois hyvä vaihtaa, eihän tästä tullut kuin 1498 euroa lisälaskua".
Ihan niinkuin korjaamisessakin, kannattaa pysyä aiheessa, kukaan ei tilannut arviota siitä mitä me muut kirjoittajat edustetaan, minä ainakin tiedän mitä olen ja mitä edustan, arvauksesi meni aivan metsään.
"Korjausohjeita kannattaa kysellä ihan muilta palstoilta."
Et huomannut sitäkään, ettei kukaan kysynyt korjausohjeita vaikka olet niitä suunapäänä jakamassa.
Eläkemiehellä on nyt tarkkuus hakusessa.
- Anonyymi00029
Pian vuosi mennyt. Paljonko maksoi ja mitä kaikkea tehtiin? Onnistuiko koko keikka muutenkin vai menikö sekin pieleen?
- Anonyymi00034
Ei onnistunut, hinasivat auton viereisen kadun varteen vuotamaan öljyjä luontoon.
- Anonyymi00030
Kaikki huoltotyöt ja korjaukset kannattaa tehdä puolihuolimattomasti. Löystyneet osat voi kiinnittää rautalangalla ja teipillä.
- Anonyymi00031
Tähän vanhaan aiheeseen hinnasta. Mulla maksoi vajaa 500 euroa surimmaksi osaksi itse tehtynä. Uusia osia tuli venttiiliohjurien tiivisteet, yläkerran tiivistesarja sekä kannen pultit. Alinperin syynä oli kansitiivisteen vuoto. Vuodolle oli syynä kansitiivisteen kovettuminen. Se oli kuin näkkilepä. Taivuttaessa murtui käsiin. Tasojen suoruuden mittauksella varmistettiin tasojen kunto.
Paljon ajettu moottori niin purin koko kannen.Lievää pakoventtiilien vuotoa näkyi istukkapinnoissa. Pesin ja puhdistin osat. Kansi ja venttiilit koneistamoon. Takaisin kokoon ja uudet jäähdytysnesteet.
Veikkaan ettei korjaamolla olisi selvinnyt alle kahden tonnin kun noita nykyisiä veloituksia tarkastelee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716