on merkitä almanakkaan suurin osa tapahtumista ja menoista.
Sieltä löytyvät tärkeiden ihmisten syntymäpäivät ja nimipäivän kohdalle kirjoitettu muistutus, lähetä onnittelu viikkoa ennen.
Siellä on ajat lääkärille ja parturille, jos ostin koneen, tai laitteen on merkki ja takuu tarkoilla päivämäärämerkinnöillä.
Mitä te muut teette almanakalla.
Minulla niitä on merkintöineen tallella monelta vuodelta.
Minun hassu tapa
20
186
Vastaukset
- Anonyymi
Tärkeät mustettavat asiat laitan aina i padin( tabletin) muistutusappiin. Sieltä ne pälähtää esiin sinä päivänä ,kun täytyy mustaa tai aikaisemmin ,jos on tarpeen. Esim synttärikortit /lahjat tulee muistutuksena ajoissa ,että ehdin lähettää tai hankkia-toimii loistavasti. Voin sit laittaa vaikk kuukausia tai vuosi etukäteen, mitä pitää muistaa. Olen käyttänyt tätä jo yli 10 vuotta.
- Anonyymi
Etkö käytä lainkaan Almanakkaa?
Minusta nykyiset almanakat pitävät sisällään niin monenlaista tietoa, että ihan yllätyin.
Olen niin tottunut sen käyttöön, että se on kaiken aikaa työpöydällä vuosipäivyrin yläpuolella.
Ammattiliiton kalenteri tulee joka vuosi ja siihen taas omat merkintänsä.
Seinäkalenteri välttämätön paha, tapaamiset ja matkat.
- Anonyymi
Minulla on ollut monta vuotta kalenteri, johon kirjaan ylös kaikenlaisia
asioita, suuri osa sellaisia, joita saatetaan joskus kysyä tai saattaa tarvita
eikä niitä sitten aikojen päästä muista.
Kalenterissa on kaikki alkaen laitteitten hankintapäivämääristä,
takuuajan loppuminen,
muistutukset reseptien uusimisesta ajoissa,
harvemmin tulevien laskujen uudet eräpäivät merkkaan ylös,
että tiedän varautua pienessä budjetissani niihin,
lääkärikäynnit ja tutkimuspäivämäärät ynnä muut sellaiset.
Syntymäpäivät on pikku kalenterissa, ettei niitä tarvitse kirjoittaa uudestaan
aina kun vuosi vaihtuu, vaan eipä ole montaakaan kenen merkkipäiviä
tarvitsisi muistaa.
Juuri eilen keskustelin puhelimessa lääkärin kanssa ja otin valmiiksi esille
päivämäärän milloin olin viimeksi sydänultrakontrollissa,
koska tiesin, että siitä tulee puhe, niin saatoin heti sanoa sen.
Lääkäreillä on niukat puhelinajat.
En voi enää luottaa muistiini, tiedän sen. On hyödyllistä, että mitättömiltäkin
tuntuvat asiat on kirjoitettu ylös. - AnonyymiUUSI
Tietenkin almanakka, se on pöydällä auki koko ajan. Siinä on kaikkea mahdollista. Olisin ihan hukassa jos pitäisi läppäriltä, ipdilta tai puhelimesta tiedot kaivaa, en ollenkaan niin usein käy millään koneilla. Ja vaikka katsoisin viikon menot, en muistaisi. Ne pitää olla silmien edessä joka päivä.
- AnonyymiUUSI
Nykyhiminen joutuisi häpeään ellei muistaisi ja voisi almanskssta nähdä korttien ja lahjojen lähetystä
muistetta vistta ville himisille näyttääkseen muistavansa heitä- AnonyymiUUSI
Tottahan nykyihminenkin muistaa, mutta allakkaan ne entisajan ihmisetkin työtuntinsa kirjasivat, kun tekivät muonamiehen päiviä ja taksvärkkiä!
Et oo tainnu nähä vanhoja allakoita?
- AnonyymiUUSI
Itse olen merkannut tekemiseni kännyn kalenteriin.
- AnonyymiUUSI
Täällä useampikin kirjailijan alku on tehnyt päiväkirjamerkintöjä 👍
Minulla vain kännykkä kilahtaa lääkärin tms ajan lähestyessä.- AnonyymiUUSI
Täällä, eivät ne silloin ole omassa almanakassa.
Päiväkirja ei ole kirja, eikä se ole muistikirjakaan.
Minulla on työkirja pöydällä, ammatti vaatii, ja kaikkea ei yksi ihminen muista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä, eivät ne silloin ole omassa almanakassa.
Päiväkirja ei ole kirja, eikä se ole muistikirjakaan.
Minulla on työkirja pöydällä, ammatti vaatii, ja kaikkea ei yksi ihminen muista.Almannakka, vaalean vihreä, usein keltaisen beessi. Siihen merkkasivat vanhempani, isovanhempani niin kylvöt, säät kuin kalasaaliit.
Eihän allakka, eikä päiväkirja itsessään ole ns. kirja kirja. On vain muistin tukena omaelämäkerralle, jos/kun sellaisen kirjoittaa. Täällä taitaa olla kirjahuuma. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Almannakka, vaalean vihreä, usein keltaisen beessi. Siihen merkkasivat vanhempani, isovanhempani niin kylvöt, säät kuin kalasaaliit.
Eihän allakka, eikä päiväkirja itsessään ole ns. kirja kirja. On vain muistin tukena omaelämäkerralle, jos/kun sellaisen kirjoittaa. Täällä taitaa olla kirjahuuma.Sanoudun kirjahuumasta irti.
Minulla on oma kirjahylly ja omat kirjat, huumaan en ole langennut. Kirjastosta voi valita mitä mieleen tulee, eikä ole pakko lukea, palauttaa jos ei tykkää. Miksi kaikkien pitäisi täällä kertoilla mitä on lukenut?
Tekeekö se joistakin parempia, kun kertovat, kai joidenkin silmissä nousevat mitättömiä anoja korkeammalle. Me maalaisjuntit, minä ja joku muu!
Eivät edes juttele lukemistaan kirjoita, mitä se tarkoittaa?
Sitä, että "minä luin ja minä, minä, sitaatteja ja lainauksia." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoudun kirjahuumasta irti.
Minulla on oma kirjahylly ja omat kirjat, huumaan en ole langennut. Kirjastosta voi valita mitä mieleen tulee, eikä ole pakko lukea, palauttaa jos ei tykkää. Miksi kaikkien pitäisi täällä kertoilla mitä on lukenut?
Tekeekö se joistakin parempia, kun kertovat, kai joidenkin silmissä nousevat mitättömiä anoja korkeammalle. Me maalaisjuntit, minä ja joku muu!
Sitä, että "minä luin ja minä, minä, sitaatteja ja lainauksia."Siihen älykköjen kerhoon voi pyrkiä vaikka olisi lukenut vain pari paasilinnaa ja virtahevon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siihen älykköjen kerhoon voi pyrkiä vaikka olisi lukenut vain pari paasilinnaa ja virtahevon.
Aika ihme juttu miten nämä kaksi vuolivat tyhjästä vuo sika usia rahaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoudun kirjahuumasta irti.
Sitä, että "minä luin ja minä, minä, sitaatteja ja lainauksia."Joo, itselläkin omat kirjat, n. vajaat 1000.
Muuan ent. antikvariaatin omistaja (naapurini) neuvoi kuinka voi laskea kirjojensa määrän suurinpiirtein: jokaiseen hyllyyn mahtuu pystyasennossa keskimäärin 30 kirjaa. Kerro se hyllyjen määrällä. On myös huomioitava lisäksi kirjojen päällä vaakatasossa makaavat kirjat, ym:t.
Kirjoja on eri kokoisia, itselläni on myös kooltaan isoja kirjoja, kuin myös pienempiä, esim. vanhoja virsikirjoja, kirjoja nekin. Kirjat edustavat monenlaista kirjallisuuden lajia.
On tuossa luettavaa, loppuelämäksi.
Joitain olen laittanut pahvilaatikkoon, poismeneviksi, johonkin divariin, jos onnistuisin toimittamaan. Roskiin ei raaskisi laittaa, sillä kirja on aina kirja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siihen älykköjen kerhoon voi pyrkiä vaikka olisi lukenut vain pari paasilinnaa ja virtahevon.
Pyrkiminen eri asia kuin pääseminen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, itselläkin omat kirjat, n. vajaat 1000.
Muuan ent. antikvariaatin omistaja (naapurini) neuvoi kuinka voi laskea kirjojensa määrän suurinpiirtein: jokaiseen hyllyyn mahtuu pystyasennossa keskimäärin 30 kirjaa. Kerro se hyllyjen määrällä. On myös huomioitava lisäksi kirjojen päällä vaakatasossa makaavat kirjat, ym:t.
Kirjoja on eri kokoisia, itselläni on myös kooltaan isoja kirjoja, kuin myös pienempiä, esim. vanhoja virsikirjoja, kirjoja nekin. Kirjat edustavat monenlaista kirjallisuuden lajia.
On tuossa luettavaa, loppuelämäksi.
Joitain olen laittanut pahvilaatikkoon, poismeneviksi, johonkin divariin, jos onnistuisin toimittamaan. Roskiin ei raaskisi laittaa, sillä kirja on aina kirja.Kirjahullun kirjat. Venäläismiehittäjien armeijan johtaja Zhukov varasti Saksasta kokonaisia kirjastoja saksalaisia kirjoja joissa oli nahkaselät. Hän ei osannut kieliä
Stalin teetätti 1948 kotitarkastuksen Z datshalle, jolloin havaittiin, että sinne oli varastettu saksalaista tavaraa
a) kottikärryillä
b) pakettiautoilla
c) rekka- autoilla
d) junanvaunuilla
e) junalasteittain - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka minusta tulisi älykkö?
Auttaako jos liityn mitä olet lukenut älykköjen joukkoon, vai pitääkö lukeakin jotain?
Minä hankin kirjoittamalla, en mainostamalla tai lukemalla.
Kirjoittaminen voi olla ammatti siinä missä muutkin ammatit, mutta siihenkin pitää oppia.
Virallinen kirje on ihan eri kuin joku kommenttipätkän kirjoitustapa.
Mie ooon mie ja puhun tavallain, mut mie kirjotankii vain kommettei tääl.
Lukemaan mie en ala mielistely tarkotukses.
- AnonyymiUUSI
Kaksi seinäkalenteria on minulla, reilun kokoisia. Niihin merkkaan muistettavat asiat ja näen niistä nimipäivät ja pyhäpäivät. Lähettelen nimipäiväkortteja ihan postin vietäväksi joten kalenterista on helppo katsoa aina kuun alussa tulevat.
Puhelimeen laitan muistutukseen jos jotain tärkeään aikaa on seuraavalle päivälle.
Kirjojakin minulla on paljon kirjahyllyssä, luettuja, ja jokunen lukematta. Muutama vuosi sitten muutin ja siinä yhteydessä hävitin paljon kirjoja mutta vielä riittää.
Kaikenlaisia, kaunokirjallisuutta, tietokirjoja, historiaa, keittokirjoja, ja romaaneja. Ammattikirjat olen hävittänyt. - AnonyymiUUSI
Mä en enään muistele kenkää synttäreitä enkä muitakaa merkkipäiviä,
nuoruuden innossa laitoin kymmeniä vuosia kauheen määrän joulukorttejaki kaikille kavereille ja sukulisille, senki olen jättäny jo menneisyyteen en niitäkä ole laittanu enään ainkaan melkein kymmeneen voteen kellekkää ainuttakaa korttia,
ehkä vielä laian hautaijaisiin atressin jos joku kaveri tai sukulainen kuolee ennen mua ,
muuta en enään viestittele kellekkää,
yksin ooooon ja yksin kuolen,
kaikki tärkeät ihmiseni ovatki jo taivaassa
kuoleet ajat sitten, - AnonyymiUUSI
Kirjoittaminen ja lukeminen on ollut hyvin edustettuna viimeaikaisissa aloituksissa.
Te lukijat, joilla on metritolkulla kirjoja kertokaa mitä te muistatte lukemistanne kirjoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3932000Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121829Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411358Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77989Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51950Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402918Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33765- 56739
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713