Kyllä se vaan vuodesta toiseen ottaa päähän katsella esimerkiksi julkkisnaisten salituloksilla "leveilyä". Olenko minä todellakin tässä asiassa poikkeus "hintelänä" miehenä?
Siinä vähän Voice:ssa juttu, jossa Jennifer Lopez esittelee peppuaan.
https://www.voice.fi/viihde/a-176385
Paljonkohan tuollainenkin peppu vaatii naisilta jalkakyykkytreenejä?
Aikaisemmassa keskustelussa Jennifer Lopez sai valtavasti kehuja, mutta eipä saanut yksikään venäläinen tai ukrainalainen laulaja, jotka myös otin kyseiseen keskusteluun, kuten esimerkiksi tämä ukrainalainen laulaja, joka oli Euroviisuissa vuonna 2008.
https://www.youtube.com/watch?v=L6M300uBc7U&list=RDL6M300uBc7U&start_radio=1
Kukaan ei myöskään kehunut tätä venäläistä laulajaa.
https://www.youtube.com/watch?v=zs56mNi-2wU&list=RDzs56mNi-2wU&start_radio=1
Eikö ole kuitenkin päivän selvää, että Jennifer Lopezin vartalo vaatii salilla enemmän töitä kuin esimerkiksi tuon venäläisen ja ukrainalaisen laulajan vartalo?
Tuossakin Suomen media käyttää sanaa "brasilialainen pyllynkohotus"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005724531.html
Selvä johtopäätös: täällä naiset haluavat enemmän näyttää latinonaisilta kuin entisten Itä-Euroopan maiden naisilta, vaikka pääsisivät paljon vähemmällä salitreenien suhteen.
No, jos suurin osa naisista Länsimaissa haluaa ennemmin samanlaisen vartalon kuin esimerkiksi Jennifer Lopezilla, tämä tulee tuottamaan valtavia paineita hintelille miehille, koska naisten täytyy käyttää valtavan paljon aikaa salilla. Eikös varsinkin tuolla venäläisellä laulaja Njushalla ole vartalo lähellä 50-luvun "ihannenaisen" vartaloa. Silloin ei naisten tarvinnut pullistella lihaksilla. Miksi ei kukaan palstalla näe sen aikakauden hyviä puolia, kun Länsimaissakaan ei silloin naisilta vaadittu kuten nykyään.
Kyllä mua vaan on jo pitemmän aikaa ottanut päähän tämä nykyajan kulttuuri ainakin Länsimaissa, kun naisten pitää esitellä "kovia" salituloksia. On toisaalta äärimmäinen helpotus katsella, kun toisaalta vieläkin näkee näitä 50-luvun "ihannenaisen" vartaloita ainakin Länsimaiden ulkopuolella.
Minun toive Ukrainasta on se, että sielläkin arvot naisten ulkonäön suhteen tulisivat pysymään lähempänä 50-luvun "ihannenaisen" ulkonäköä kuin nykyajan lihaksikkaamman "ihannenaisen" ulkonäköä.
Latinalainen-Amerikka on paljon kauempana kuin entisen Itä-Euroopan maat, mutta kuitenkin täällä naiset haluavat näyttää latinonaisilta.
Todellavaikeeta
Olenko minä poikkeus "hintelänä" miehenä, kun naisten salilla käynnit näin paljon raivostuttaa?
145
1349
Vastaukset
- Anonyymi
Arvosi on
ala narikassa. Vaadit muilta jotain mihin ei omat vaatimuksesi kohdallasi riitä.- Anonyymi
Jos arvotat tUOlaista nii podaa pod AA PODAA. .MIKSI HINTELÄN VAADIT JOTAIN MIHIN ET NYKENE?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos arvotat tUOlaista nii podaa pod AA PODAA. .MIKSI HINTELÄN VAADIT JOTAIN MIHIN ET NYKENE?🤷♀️
Jos koet että olen hintelä hiiri niin hopratarjottimellako sinulle pitäisi rakkautta jakaa ja kanssasi lisääntyä ? Eiköhän siihen tarvita henkistä/kuin fyysitä munaa. Ruikuti on oma valintasi🤷♀️
- Anonyymi
Ylilihaksikkaat naiset näyttävät mitä ilmeisimmin liian miesmäisiltä miesten mielestä. Mielestäni joku raja menee siinäkin kuinka isot tisulit ja peräsin naisella voi olla. Ei liikaa eikä liian vähän. Mieltymykset ovat kuitenkin aina yksilöllisiä. Mahdollinen naiseni olisi luultavasti joku tupakoimaton joka ei kävisi ahkerasti salilla. Kemia ratkaisee enemmän kuin mikään muu tekijä, ja se on randomia milloin sitä sattuu löytymään. Sen lisäksi pitäisi vielä löytyä uskallusta jään murtamiseen osapuolten välillä.
- Anonyymi
Näin itsekin ajattelen, että ei mihinkään suuntaan "liikaa".
Sinäkin varmaan etsit baarissa näitä hoikkia ja toki myös hyvännäköisiä, joille alat juttelee, jos on uskallusta. Jään murtaminen kyllä vaatii uskallusta. Tiedän kokemuksesta lukuisia kertoja.
Todellavaikeeta - Anonyymi
Tupakointi on tänä päivänä todella harvinaista.
- Anonyymi
Noilla meriteilä tulet olemaan loppuelämäsi yksin. Onnittele itseäsi viisaista valinnoistasi🤷♀️
- Anonyymi
Olet "hassu "poikkeus. Ketään ei kiinnosta käyvätkö naiset salilla, mitä tuloksia ja millainen pylly.
Ruumiinrakenteen, johon myös takapuoli kuuluu yhdenä osana, saa jokainen geeneissään. Voi harrastaa kaikenlaista liikuntaa, jumpata hullunlailla, treenata salilla. Tämä ei kuitenkaan tee pienestä lattapyllystä isoa suurta pyöreää pyllyä.
"Hintelänä" miehenä sinun tulisi sisäistää sekin, ettei sinusta saa tekemälläkään isoa lihaskimppua. Niin se vain on, miksi sitä on niin vaikea hyväksyä? Opettele rakastamaan hintelyyttäsi. Ellet sitä tee, ei kukaan muukaan tee puolestasi. Ruumiinrakenne on ominaisuus, jota voi muokata miten haluaa.
- Sheena- Anonyymi
Juurikin näin. Jos ei kykene hyväksymään /rakastamaan itseään,kuinka silloin kykenisi muissakaan samaa näkemään. 🤷♀️
- Anonyymi
Korjaus.."jota EI voi muokata miten haluaa."
- S - Anonyymi
"Olet "hassu "poikkeus. Ketään ei kiinnosta käyvätkö naiset salilla, mitä tuloksia ja millainen pylly."
Voisiko asiaan vaikuttaa myös tämä, että miehet eivät kehtaa kertoa, jos naisen salilla käynti häiritsee liikaa.
"Ruumiinrakenteen, johon myös takapuoli kuuluu yhdenä osana, saa jokainen geeneissään. Voi harrastaa kaikenlaista liikuntaa, jumpata hullunlailla, treenata salilla. Tämä ei kuitenkaan tee pienestä lattapyllystä isoa suurta pyöreää pyllyä."
Tämä se kiinnostava kysymys onkin, kuinka paljon esimerkiksi latinonaiset ovat muiden maiden naisiin "etuoikeutettuja". Kiinnostavaa on myös tämä, kuinka paljon myös esimerkiksi jalkojen voimienkin suhteen "etuoikeutettuja".
"Hintelänä" miehenä sinun tulisi sisäistää sekin, ettei sinusta saa tekemälläkään isoa lihaskimppua. Niin se vain on, miksi sitä on niin vaikea hyväksyä? Opettele rakastamaan hintelyyttäsi. Ellet sitä tee, ei kukaan muukaan tee puolestasi."
Kun katsoo esimerkiksi tuon Jennifer Lopezin vartaloa, on vaikea oppia hyväksymään omaa "hintelää" vartaloa.
Tämä on kuitenkin mielenkiintoista, kun minä nyt olen tuota espanjankin kieltä opetellut ja on myös toki hyvä kyetä joustamaankin parisuhteissa eli esimerkiksi siinä, jos vastaan tulee joku espanjaa puhuva nainen ja sattuu olemaan vapaana, lisäksi kiinnostava, kestäisinkö kuitenkaan parisuhteessa, jos on saanut "liian etuoikeutetut" lähtökohdat vartalon suhteen, eikä tarvitse paljoa mitään tehdä töitä salilla, eikä siitä huolimatta tarvitse kärsiä hintelyydestä ja heikkoudesta.
Muistan, kun joskus puhuttiin tästä mököttämisestä, jota helposti seuraa, jos tuntee olevansa alakynnessä.
Anonyymi kirjoitti:
"Olet "hassu "poikkeus. Ketään ei kiinnosta käyvätkö naiset salilla, mitä tuloksia ja millainen pylly."
Voisiko asiaan vaikuttaa myös tämä, että miehet eivät kehtaa kertoa, jos naisen salilla käynti häiritsee liikaa.
"Ruumiinrakenteen, johon myös takapuoli kuuluu yhdenä osana, saa jokainen geeneissään. Voi harrastaa kaikenlaista liikuntaa, jumpata hullunlailla, treenata salilla. Tämä ei kuitenkaan tee pienestä lattapyllystä isoa suurta pyöreää pyllyä."
Tämä se kiinnostava kysymys onkin, kuinka paljon esimerkiksi latinonaiset ovat muiden maiden naisiin "etuoikeutettuja". Kiinnostavaa on myös tämä, kuinka paljon myös esimerkiksi jalkojen voimienkin suhteen "etuoikeutettuja".
"Hintelänä" miehenä sinun tulisi sisäistää sekin, ettei sinusta saa tekemälläkään isoa lihaskimppua. Niin se vain on, miksi sitä on niin vaikea hyväksyä? Opettele rakastamaan hintelyyttäsi. Ellet sitä tee, ei kukaan muukaan tee puolestasi."
Kun katsoo esimerkiksi tuon Jennifer Lopezin vartaloa, on vaikea oppia hyväksymään omaa "hintelää" vartaloa.
Tämä on kuitenkin mielenkiintoista, kun minä nyt olen tuota espanjankin kieltä opetellut ja on myös toki hyvä kyetä joustamaankin parisuhteissa eli esimerkiksi siinä, jos vastaan tulee joku espanjaa puhuva nainen ja sattuu olemaan vapaana, lisäksi kiinnostava, kestäisinkö kuitenkaan parisuhteessa, jos on saanut "liian etuoikeutetut" lähtökohdat vartalon suhteen, eikä tarvitse paljoa mitään tehdä töitä salilla, eikä siitä huolimatta tarvitse kärsiä hintelyydestä ja heikkoudesta.
Muistan, kun joskus puhuttiin tästä mököttämisestä, jota helposti seuraa, jos tuntee olevansa alakynnessä.
TodellavaikeetaNyt tarvitset jotain tolkkua päähäsi!
Yritä ponnistella, että pääset noista hulluista traumoista eroon. Tarvittaessa mene vaikka psykoterapiaan, sillä ne rajoittavat elämääsi, etenkin sosiaalista elämää ja estävät solmimasta läheisiä, terveitä ihmissuhteita. Kytätessäsi naisten pyllyjä, treenisuorituksia, vertaillessasi niitä itseesi menetät vain oman elämäsi. Tiedätkö, että välillä ajattelen kirjoitustesi olevan kieroa "huumoria", sillä ne ovat aivan mahdottomia.
" miehet eivät kehtaa kertoa, jos naisen salilla käynti häiritsee liikaa."
Parempikin, etteivät kehtaa ja näin edes yrittävät peitellä omaa typeryyttään. Jos mies alkaa kontrolloida naisen salilla käyntiä (syy kyllä usein on päinvastainen: mies ei halua lihaksikasta naista, vaikka itse olisi iso ja lihaksikas) se on "vain" kontrollia ja miehen ongelma. Naisen tehtävä ei ole "poistaa" tätä ongelmaa rajoittamalla salilla käyntiään vaan miehen pitää itse päästä negatiivisista tunteistaan eroon oman ajattelutavan muutoksella.
Ja se muutos lähtee juuri tuosta mainitusta oman hintelyyden hyväksymisestä ja rakastamisesta. Se olet sinä, ei kukaan muu. Ja vertailu on muutenkin myrkkyä itsetunnolle eikä ole hyväksi ollenkaan.
Olet syvällä itsetunnon puutteessa, koska ruokit tätä tunnetta katselemalla jatkuvasti mielestäsi upeita naisten vartaloita. Se olet sinä itse, joka päättää katsoa! Ja vertailla! Ja masentua! Näen masokismia.
Teepä seuraavaksi niin, ettet katsokaan, lopetat koko touhun. Katsot vaan omaa vartaloasi peilistä. Otat vaikka valokuvia itsestäsi. Taputat vatsaasi hyväksyväksi sanomalla ääneen "kiva minä". Kuuntelemalla Pelle Miljoonan "Olen kaunis" biisiä päivittäin ja laulamalla mukana. Luet myös Hesarin jutun valokuvataiteilija Arno Tapani Minkkisestä.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tarvitset jotain tolkkua päähäsi!
Yritä ponnistella, että pääset noista hulluista traumoista eroon. Tarvittaessa mene vaikka psykoterapiaan, sillä ne rajoittavat elämääsi, etenkin sosiaalista elämää ja estävät solmimasta läheisiä, terveitä ihmissuhteita. Kytätessäsi naisten pyllyjä, treenisuorituksia, vertaillessasi niitä itseesi menetät vain oman elämäsi. Tiedätkö, että välillä ajattelen kirjoitustesi olevan kieroa "huumoria", sillä ne ovat aivan mahdottomia.
" miehet eivät kehtaa kertoa, jos naisen salilla käynti häiritsee liikaa."
Parempikin, etteivät kehtaa ja näin edes yrittävät peitellä omaa typeryyttään. Jos mies alkaa kontrolloida naisen salilla käyntiä (syy kyllä usein on päinvastainen: mies ei halua lihaksikasta naista, vaikka itse olisi iso ja lihaksikas) se on "vain" kontrollia ja miehen ongelma. Naisen tehtävä ei ole "poistaa" tätä ongelmaa rajoittamalla salilla käyntiään vaan miehen pitää itse päästä negatiivisista tunteistaan eroon oman ajattelutavan muutoksella.
Ja se muutos lähtee juuri tuosta mainitusta oman hintelyyden hyväksymisestä ja rakastamisesta. Se olet sinä, ei kukaan muu. Ja vertailu on muutenkin myrkkyä itsetunnolle eikä ole hyväksi ollenkaan.
Olet syvällä itsetunnon puutteessa, koska ruokit tätä tunnetta katselemalla jatkuvasti mielestäsi upeita naisten vartaloita. Se olet sinä itse, joka päättää katsoa! Ja vertailla! Ja masentua! Näen masokismia.
Teepä seuraavaksi niin, ettet katsokaan, lopetat koko touhun. Katsot vaan omaa vartaloasi peilistä. Otat vaikka valokuvia itsestäsi. Taputat vatsaasi hyväksyväksi sanomalla ääneen "kiva minä". Kuuntelemalla Pelle Miljoonan "Olen kaunis" biisiä päivittäin ja laulamalla mukana. Luet myös Hesarin jutun valokuvataiteilija Arno Tapani Minkkisestä.
- SheenaAivan ensimmäisenä suosittelisin sinulle lukemaan tuon Ylen jutun miesten ulkonäköpaineista.
https://yle.fi/a/3-11987255
"Ulkonäkö merkitsee tutkimusten mukaan miehillekin enemmän kuin vanhastaan ajatellaan. Sosiaalinen media lisää paineita, ja ne ovat tutkijan mukaan yleisempiä kuin väestötason aineistot antavat ymmärtää. Ongelma ei ole tabu, mutta huonosti tunnettu."
Luin kommenttisi ja sen voin sanoa, että on aivan turha jatkaa keskustelua, jos et lue huolella tuota Ylen juttua. Siinä todellakin avataan tätä ongelmaa.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Kyllä sinä ainakin minun kokemusmaailman mukaan olet poikkeus. En ole yhtäkään miestä tavannut, joka kokisi naisten salilla käynnin uhkana tai muulla tavalla negatiivisena asiana. On äärimmäisen vaikea ymmärtää, miksi tämä asia on muodostunut sinulle tällaiseksi pakkomielteeksi.
Aletheias- Anonyymi
Mulle on itseasiassa aina ollut näin, että jos mä haluat jotakin osata hyvin, mä haluan osata sitä naisia paremmin. Aikoinaan, kun ajauduin miesvaltaiselle alalle, olihan mulla joissakin asioissa osaamista, mutta en voinut sietää, jos joku nainen osasi minua paremmin.
Mä jouduin itseaisassa kokee pahan järkytyksen siinä vaiheessa, kun kiinnostuin psykologiasta ja olin kursseilla naisia huonompi. Psykologian kursseilla naisia riitti. Eihän siitä psykologian opiskelusta mitään tullutkaan.
Mä muistin, kun sinä olet suhteellisen pitkä, sinun miehet ovat olleet suhteellisen miehekkäitä ja varmasti kyllä vahvojakin miehekkääksi mieheksi.
Tosin, vaikka itsekin käyt salilla, kuitenkin olet jossain keskustelussa kertonut torjuneensa jonkun kehonrakentajan.
Anonyymi kirjoitti:
Mulle on itseasiassa aina ollut näin, että jos mä haluat jotakin osata hyvin, mä haluan osata sitä naisia paremmin. Aikoinaan, kun ajauduin miesvaltaiselle alalle, olihan mulla joissakin asioissa osaamista, mutta en voinut sietää, jos joku nainen osasi minua paremmin.
Mä jouduin itseaisassa kokee pahan järkytyksen siinä vaiheessa, kun kiinnostuin psykologiasta ja olin kursseilla naisia huonompi. Psykologian kursseilla naisia riitti. Eihän siitä psykologian opiskelusta mitään tullutkaan.
Mä muistin, kun sinä olet suhteellisen pitkä, sinun miehet ovat olleet suhteellisen miehekkäitä ja varmasti kyllä vahvojakin miehekkääksi mieheksi.
Tosin, vaikka itsekin käyt salilla, kuitenkin olet jossain keskustelussa kertonut torjuneensa jonkun kehonrakentajan.
TodellavaikeetaSinun miehinen itsetuntosi on kateissa. Sinuna keskittyisin sen löytämiseen enkä naisten kadehtimiseen. Ilmeisesti miehisen itsetuntosi kadoksissa olo juontaa juurensa jonnekin kauemmas kapsuuteen/nuoruuteen, joten sinuna miettisin mitkä asiat elämässäsi ovat johtaneet siihen, että koet noin pakkomielteistä tarvetta olla naisia parempi.
Kyllä, olen naiseksi pitkä ja oletettavasti sen takia minua on aina lähestyneet enemmän pitkät kuin lyhyet miehet, mutta mikä nyt kenellekin on miehekästä. Ihan tavallisia miehiä elämässäni on ollut. Miehekkyyshän on muutakin kuin fyysistä kokoa , suorituskykyä ja olemusta. Itseasiassa miehekkyys tulee ennen kaikkea siitä, millainen mies on luonteeltaan, millaiset arvot hänellä on, miten hän kohtelee muita. On miehekästä olla huomaavainen, lämmin ja välittävä.
Olen tosiaan joskus torjunut kehonrakentajan , varmaan itseasiassa parikin nyt kun mietin 🤔 En varsinaisesti heidän ulkoisen olemuksensa takia, mutta ei sellainen äärimmilleen pumpattu olemus minuun erityisemmin vetoakaan. Joskus sellainen järkälemäinen olemus saattaa tuntua jopa pelottavalta. Miehen seurassa pitää tuntea olevansa turvassa.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun miehinen itsetuntosi on kateissa. Sinuna keskittyisin sen löytämiseen enkä naisten kadehtimiseen. Ilmeisesti miehisen itsetuntosi kadoksissa olo juontaa juurensa jonnekin kauemmas kapsuuteen/nuoruuteen, joten sinuna miettisin mitkä asiat elämässäsi ovat johtaneet siihen, että koet noin pakkomielteistä tarvetta olla naisia parempi.
Kyllä, olen naiseksi pitkä ja oletettavasti sen takia minua on aina lähestyneet enemmän pitkät kuin lyhyet miehet, mutta mikä nyt kenellekin on miehekästä. Ihan tavallisia miehiä elämässäni on ollut. Miehekkyyshän on muutakin kuin fyysistä kokoa , suorituskykyä ja olemusta. Itseasiassa miehekkyys tulee ennen kaikkea siitä, millainen mies on luonteeltaan, millaiset arvot hänellä on, miten hän kohtelee muita. On miehekästä olla huomaavainen, lämmin ja välittävä.
Olen tosiaan joskus torjunut kehonrakentajan , varmaan itseasiassa parikin nyt kun mietin 🤔 En varsinaisesti heidän ulkoisen olemuksensa takia, mutta ei sellainen äärimmilleen pumpattu olemus minuun erityisemmin vetoakaan. Joskus sellainen järkälemäinen olemus saattaa tuntua jopa pelottavalta. Miehen seurassa pitää tuntea olevansa turvassa.
AletheiasTässä keskustelussa ehdin jo tuossa alempana kertoa, kuinka ylä-asteella minua tytöt inhosi, mutta suosivat "normaaleja" jännäpoikia, jotka myös halveksuivat minua.
Sinä puhut paljon itsetunnosta. Miten sinä sitten lähtisit sitä kehittää?
Mulla on tosiaan ollut jo peruskoulusta alkaen PALJON ongelmia ja jouduin peruskoulussa useasti ongelmieni takia "lasten vankilaan". Äärimmäisen p**ka paikka. Siellä mä itseasiassa aloin näkemään tuon käsitteen "normaali" jännäpoika ja "epänormaali" jännäpoika. Mitä "epänormaalimpi" olit, sitä enemmän halveksuttiin. Ylä-asteella nämä hierarkiat sielläkin näkyi: "normaaleilla" jännäpojilla riitti tyttöjä.
Tämä "kiltin ja kunnollisen" miehen elämä alkoi sujumaan mulla paremmin peruskoulun jälkeen, mutta eihän se sitä tarkoita, että ongelmat olisi poistuneet.
Ajauduin miesvaltaiselle alalle, mutta koska ongelmia oli edelleenkin "enemmän kuin tarpeeksi", kyllästyin siihen alaan, eikä siitä lopulta mitään tullut. Mietin, mitä lähtisin opiskelemaan ja jossain vaiheessa, kun mietin, kuinka paljon minulla on ongelmia, yritin opiskella psykologiaa, koska ajattelin, että saisin vastauksia erilaisten ongelmien juurisyistä. Siellähän mä jouduinkin kokemaan, millainen "häviäjä" olen naisille. Olisinpa minä edes ollut hyvä "miehekkäissä" lajeissa kuten esimerkiksi voimanostossa. Olisin varmasti kestänyt paremmin, vaikka en olisi psykologian kurssilla aivan paras ollut.
"Miehekkyyshän on muutakin kuin fyysistä kokoa , suorituskykyä ja olemusta. Itseasiassa miehekkyys tulee ennen kaikkea siitä, millainen mies on luonteeltaan, millaiset arvot hänellä on, miten hän kohtelee muita. On miehekästä olla huomaavainen, lämmin ja välittävä."
Entäpä, jos näihin muihinkin ominaisuuksiin on vaikutusta sillä, että mies menestyy urheilussa? Etkös sinäkin jossain aikaisemmassa keskustelussa kuitenkin todennut, että sporttisuus viehättää vastakkaista sukupuolta heteroseksuaalisissa parisuhteissa.
"Olen tosiaan joskus torjunut kehonrakentajan , varmaan itseasiassa parikin nyt kun mietin 🤔 En varsinaisesti heidän ulkoisen olemuksensa takia, mutta ei sellainen äärimmilleen pumpattu olemus minuun erityisemmin vetoakaan. Joskus sellainen järkälemäinen olemus saattaa tuntua jopa pelottavalta. Miehen seurassa pitää tuntea olevansa turvassa."
Tässä vaan tullaan siihen: jos naiset enenevässä määrin tykkäävät "leveillä" salituloksilla, eikö siinä väistämättä lopulta käy näin, että miehet ovat "pakotettuja" olemaan yhä isompia?
Anonyymi kirjoitti:
Tässä keskustelussa ehdin jo tuossa alempana kertoa, kuinka ylä-asteella minua tytöt inhosi, mutta suosivat "normaaleja" jännäpoikia, jotka myös halveksuivat minua.
Sinä puhut paljon itsetunnosta. Miten sinä sitten lähtisit sitä kehittää?
Mulla on tosiaan ollut jo peruskoulusta alkaen PALJON ongelmia ja jouduin peruskoulussa useasti ongelmieni takia "lasten vankilaan". Äärimmäisen p**ka paikka. Siellä mä itseasiassa aloin näkemään tuon käsitteen "normaali" jännäpoika ja "epänormaali" jännäpoika. Mitä "epänormaalimpi" olit, sitä enemmän halveksuttiin. Ylä-asteella nämä hierarkiat sielläkin näkyi: "normaaleilla" jännäpojilla riitti tyttöjä.
Tämä "kiltin ja kunnollisen" miehen elämä alkoi sujumaan mulla paremmin peruskoulun jälkeen, mutta eihän se sitä tarkoita, että ongelmat olisi poistuneet.
Ajauduin miesvaltaiselle alalle, mutta koska ongelmia oli edelleenkin "enemmän kuin tarpeeksi", kyllästyin siihen alaan, eikä siitä lopulta mitään tullut. Mietin, mitä lähtisin opiskelemaan ja jossain vaiheessa, kun mietin, kuinka paljon minulla on ongelmia, yritin opiskella psykologiaa, koska ajattelin, että saisin vastauksia erilaisten ongelmien juurisyistä. Siellähän mä jouduinkin kokemaan, millainen "häviäjä" olen naisille. Olisinpa minä edes ollut hyvä "miehekkäissä" lajeissa kuten esimerkiksi voimanostossa. Olisin varmasti kestänyt paremmin, vaikka en olisi psykologian kurssilla aivan paras ollut.
"Miehekkyyshän on muutakin kuin fyysistä kokoa , suorituskykyä ja olemusta. Itseasiassa miehekkyys tulee ennen kaikkea siitä, millainen mies on luonteeltaan, millaiset arvot hänellä on, miten hän kohtelee muita. On miehekästä olla huomaavainen, lämmin ja välittävä."
Entäpä, jos näihin muihinkin ominaisuuksiin on vaikutusta sillä, että mies menestyy urheilussa? Etkös sinäkin jossain aikaisemmassa keskustelussa kuitenkin todennut, että sporttisuus viehättää vastakkaista sukupuolta heteroseksuaalisissa parisuhteissa.
"Olen tosiaan joskus torjunut kehonrakentajan , varmaan itseasiassa parikin nyt kun mietin 🤔 En varsinaisesti heidän ulkoisen olemuksensa takia, mutta ei sellainen äärimmilleen pumpattu olemus minuun erityisemmin vetoakaan. Joskus sellainen järkälemäinen olemus saattaa tuntua jopa pelottavalta. Miehen seurassa pitää tuntea olevansa turvassa."
Tässä vaan tullaan siihen: jos naiset enenevässä määrin tykkäävät "leveillä" salituloksilla, eikö siinä väistämättä lopulta käy näin, että miehet ovat "pakotettuja" olemaan yhä isompia?
TodellavaikeetaMinulla ei ole mitään taikakeinoja itsetunnon kehittämiseen, mutta ihan ensimmäisenä sinun täytyy lakata jatkuvasti vertailemasta itseäsi muihin, niin naisiin kuin miehiin. Aina tulee olemaan joku komeampi/kauniimpi, älykkäämpi, menestyksekkäämpi, voimakkaampi, nopeampi.. Se on fakta, jonka kanssa ihmisen on pystyttävä elämään. Ei kukaan meistä ole kaikessa se paras. Ja vaikka joku hetkellisesti olisikin esim maailman nopein, se menee ohi ja tulee joku todennäköisesti nuorempi, joka joku päivä päihittää sinut.
On kurjaa, että sinulla on huonoja kokemuksia nuoruudessa ja olet kokenut syrjintää. Kokemuksesi ihan varmasti vaikuttavat itsetuntoosi nyt aikuisena. Sinun täytyy kuitenkin erottaa nuoruuden kokemukset nykypäivästä. Ne ovat mennyttä eikä niiden tarvitse määrittää elämääsi nyt aikuisena. Lapset ja nuoret saattavat olla hyvinkin ikäviä toisiaan kohtaan. Se ei ole koskaan oikeutettua, mutta asiaan vaikuttaa myös paljon nuorten kypsymättömyys. Ihmisen aivot kehittyvät 25-vuotiaaseen saakka ja teinit ovat (niin fiksuja ja ihania kuin valtaosin ovatkin) vasta raakileita eivätkä aina täysin ymmärrä tekojensa seurauksia (jotkut eivät koskaan). Anna siis mielessäsi anteeksi niille, joiden koet kohdelleen sinua huonosti ja siirry eteenpäin. Et saa mitään hyvää elämääsi käymällä noita kokemuksia läpi yhä uudelleen ja uudelleen.
Kun olet päästänyt menneisyydestä irti, mieti mitä hyvää sinussa on ja vahvista niitä ominaisuuksia. Tee tietoisia ajatusharjoituksia, joiden kautta alat näkemään enemmän hyviä asioita itsessäsi. Jos jokin ulkoinen asia häiritsee, mieti onko se jotain mihin voit vaikuttaa. Jos koet olevasi esim liian hintelä, siihen pystyt vaikuttamaan jopa kohtuullisen helposti. Syömällä terveellisesti, varmistamalla riittävä proteiinin saanti ja treenaamalla alat todennäköisesti näkemään tuloksia hyvinkin pian.
Ja kyllä, urheilullisuus nähdään ihmisissä keskimäärin viehättävänä asiana. Se ei ole oma mielipiteeni vaan ihan biologinen tosiasia. Terve ja toimintakykyinen ihminen koetaan hyvänä kumppaniehdokkaana (eritoten lisääntymisen näkökulmasta). Se kuulostaa ehkä karulta eikä se ole noin yksioikoista ihmisten maailmassa, mutta samaahan esiintyy eläinmaailmassa.
Ja mitä tulee tuohon, että eikö miehiltä vaadita isompaa kokoa, kun naisetkin nyt treenaavat, niin ei kukaan miehiltä vaadi yhtään enempää. On yksilön itsensä asia, miten isoksi haluaa itsensä treenata. Keskimääräinen nainen saa treenata kyllä aika hurjan paljon saavuttaakseen keskimääräisen miehen tuloksia. Naisen lihasmassa muodostuu paljon heikommin kuin miehellä, joten jos joku nainen treenaa itselleen muhkeat muskelit, niin nostan hattua sille, että hän on jaksanut tehdä niin paljon töitä kehonsa eteen. Toki se on sitten eri asia, mitä kukakin pitää viehättävänä ja itse en välttämättä kannustaisi naisia hankkimaan äärimmäisen isoja muskeleita ja treenaamaan itsensä rasvattomaksi, sillä naisen keho tarvitsee rasvaa toimiakseen kuten sen on suunniteltu toimivan. Lihakset ovat hyvästä terveydelle kenelle tahansa, mutta jossain menee raja, koska lihasmassa alkaa rasittaa kehoa väärällä tavalla. Koskee niin naisia kuin miehiäkin. Erityisen vaarallista on tietysti, jos kuvioihin liittyy jotain aineiden käyttöä tms. Jokainen silti päättää itse kehostaan.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole mitään taikakeinoja itsetunnon kehittämiseen, mutta ihan ensimmäisenä sinun täytyy lakata jatkuvasti vertailemasta itseäsi muihin, niin naisiin kuin miehiin. Aina tulee olemaan joku komeampi/kauniimpi, älykkäämpi, menestyksekkäämpi, voimakkaampi, nopeampi.. Se on fakta, jonka kanssa ihmisen on pystyttävä elämään. Ei kukaan meistä ole kaikessa se paras. Ja vaikka joku hetkellisesti olisikin esim maailman nopein, se menee ohi ja tulee joku todennäköisesti nuorempi, joka joku päivä päihittää sinut.
On kurjaa, että sinulla on huonoja kokemuksia nuoruudessa ja olet kokenut syrjintää. Kokemuksesi ihan varmasti vaikuttavat itsetuntoosi nyt aikuisena. Sinun täytyy kuitenkin erottaa nuoruuden kokemukset nykypäivästä. Ne ovat mennyttä eikä niiden tarvitse määrittää elämääsi nyt aikuisena. Lapset ja nuoret saattavat olla hyvinkin ikäviä toisiaan kohtaan. Se ei ole koskaan oikeutettua, mutta asiaan vaikuttaa myös paljon nuorten kypsymättömyys. Ihmisen aivot kehittyvät 25-vuotiaaseen saakka ja teinit ovat (niin fiksuja ja ihania kuin valtaosin ovatkin) vasta raakileita eivätkä aina täysin ymmärrä tekojensa seurauksia (jotkut eivät koskaan). Anna siis mielessäsi anteeksi niille, joiden koet kohdelleen sinua huonosti ja siirry eteenpäin. Et saa mitään hyvää elämääsi käymällä noita kokemuksia läpi yhä uudelleen ja uudelleen.
Kun olet päästänyt menneisyydestä irti, mieti mitä hyvää sinussa on ja vahvista niitä ominaisuuksia. Tee tietoisia ajatusharjoituksia, joiden kautta alat näkemään enemmän hyviä asioita itsessäsi. Jos jokin ulkoinen asia häiritsee, mieti onko se jotain mihin voit vaikuttaa. Jos koet olevasi esim liian hintelä, siihen pystyt vaikuttamaan jopa kohtuullisen helposti. Syömällä terveellisesti, varmistamalla riittävä proteiinin saanti ja treenaamalla alat todennäköisesti näkemään tuloksia hyvinkin pian.
Ja kyllä, urheilullisuus nähdään ihmisissä keskimäärin viehättävänä asiana. Se ei ole oma mielipiteeni vaan ihan biologinen tosiasia. Terve ja toimintakykyinen ihminen koetaan hyvänä kumppaniehdokkaana (eritoten lisääntymisen näkökulmasta). Se kuulostaa ehkä karulta eikä se ole noin yksioikoista ihmisten maailmassa, mutta samaahan esiintyy eläinmaailmassa.
Ja mitä tulee tuohon, että eikö miehiltä vaadita isompaa kokoa, kun naisetkin nyt treenaavat, niin ei kukaan miehiltä vaadi yhtään enempää. On yksilön itsensä asia, miten isoksi haluaa itsensä treenata. Keskimääräinen nainen saa treenata kyllä aika hurjan paljon saavuttaakseen keskimääräisen miehen tuloksia. Naisen lihasmassa muodostuu paljon heikommin kuin miehellä, joten jos joku nainen treenaa itselleen muhkeat muskelit, niin nostan hattua sille, että hän on jaksanut tehdä niin paljon töitä kehonsa eteen. Toki se on sitten eri asia, mitä kukakin pitää viehättävänä ja itse en välttämättä kannustaisi naisia hankkimaan äärimmäisen isoja muskeleita ja treenaamaan itsensä rasvattomaksi, sillä naisen keho tarvitsee rasvaa toimiakseen kuten sen on suunniteltu toimivan. Lihakset ovat hyvästä terveydelle kenelle tahansa, mutta jossain menee raja, koska lihasmassa alkaa rasittaa kehoa väärällä tavalla. Koskee niin naisia kuin miehiäkin. Erityisen vaarallista on tietysti, jos kuvioihin liittyy jotain aineiden käyttöä tms. Jokainen silti päättää itse kehostaan.
AletheiasTuli pitkä viesti. Ei todellakaan haittaa, kiitos vaan paljon vaivannäöstä. Mä en vaan pysty välttämättä vastaamaan nopeasti pitkiin viesteihin, vaikka mä itsekin niitä kirjoittelen :)
Aloitan nyt kuitenkin vastaamista.
Vertailusta sen verran: on lopulta aivan mahdotonta elää niinkään, ettei ollenkaan vertailisi. Kyllä se viimeistään baarissa nähdään. Siihen kun on vaan olemassa joku syy, miksi kukaan 20-24 vuotias hoikka ja hyvännäköinen nainen kiinnostunut tekemään minuun enempää tuttavuutta kuin ehkä korkeintaan muutaman minuutin verran, kun itse ylitin 30 iän.
Siitä on toki nyt jo jonkin verran aikaa, kun 30 iän ylitin ja tietysti mun kannattaa kyetä joustamaan ja tavoitella myös muitakin kuin vain 20-24 vuotiaita naisia. Tietysti mä niin teenkin, mutta eihän esimerkiksi 25-34 vuotiaatkaan hoikat ja hyvännäköiset naiset halua minuun tutustua enempää kuin korkeintaan muutaman minuutin ajan, kunnes keksivät jotakin "parempaa" tekemistä. Tämä on karua todellisuutta baareissa.
Tuskin tilanne olisi ollut näin onneton, jos esimerkiksi psykologian opiskelu olisi aikoinaan sujunut ja olisin päässyt siinä pitkälle, jopa julkkispsykologiksi, saanut jopa oman tv-ohjelman, jossa käsitellyt esimerkiksi nuorten miesten "huono-osaisuutta", joka minua eniten kiinnostaisikin, jos olisin psykologi, koska tämä ongelma on ollut tavalla tai toisella omassakin elämässä, kun olin nuori, eikä se ikävä kyllä välttämättä poistu myöhemminkään.
Niin, jos olisin tullut julkkispsykologiksi, hyvin suurella todennäköisyydellä tilanne olisi ollut toinen, jos tavoittelisin vaikkapa näitä 25-34 vuotiaita hoikkia ja hyvännäköisiä naisia.
Tämä siis oli todellisuutta: psykologian kursseilla naiset olivat minua parempia ja heillä oli paremmat edellytykset tulla psykologiksi.
Tässä nyt jotakin vastausta. Ei todellakaan kiirettä vastata, koska pyrin myös lisää vastaamaan, kun luen huolella kommenttisi ja mietin "hyvää" vastausta. Toki saat vastata, jos tähänkin tulee mieleen jotakin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli pitkä viesti. Ei todellakaan haittaa, kiitos vaan paljon vaivannäöstä. Mä en vaan pysty välttämättä vastaamaan nopeasti pitkiin viesteihin, vaikka mä itsekin niitä kirjoittelen :)
Vertailusta sen verran: on lopulta aivan mahdotonta elää niinkään, ettei ollenkaan vertailisi. Kyllä se viimeistään baarissa nähdään. Siihen kun on vaan olemassa joku syy, miksi kukaan 20-24 vuotias hoikka ja hyvännäköinen nainen kiinnostunut tekemään minuun enempää tuttavuutta kuin ehkä korkeintaan muutaman minuutin verran, kun itse ylitin 30 iän.
Siitä on toki nyt jo jonkin verran aikaa, kun 30 iän ylitin ja tietysti mun kannattaa kyetä joustamaan ja tavoitella myös muitakin kuin vain 20-24 vuotiaita naisia. Tietysti mä niin teenkin, mutta eihän esimerkiksi 25-34 vuotiaatkaan hoikat ja hyvännäköiset naiset halua minuun tutustua enempää kuin korkeintaan muutaman minuutin ajan, kunnes keksivät jotakin "parempaa" tekemistä. Tämä on karua todellisuutta baareissa.
Tuskin tilanne olisi ollut näin onneton, jos esimerkiksi psykologian opiskelu olisi aikoinaan sujunut ja olisin päässyt siinä pitkälle, jopa julkkispsykologiksi, saanut jopa oman tv-ohjelman, jossa käsitellyt esimerkiksi nuorten miesten "huono-osaisuutta", joka minua eniten kiinnostaisikin, jos olisin psykologi, koska tämä ongelma on ollut tavalla tai toisella omassakin elämässä, kun olin nuori, eikä se ikävä kyllä välttämättä poistu myöhemminkään.
Niin, jos olisin tullut julkkispsykologiksi, hyvin suurella todennäköisyydellä tilanne olisi ollut toinen, jos tavoittelisin vaikkapa näitä 25-34 vuotiaita hoikkia ja hyvännäköisiä naisia.
Tämä siis oli todellisuutta: psykologian kursseilla naiset olivat minua parempia ja heillä oli paremmat edellytykset tulla psykologiksi.
Tässä nyt jotakin vastausta. Ei todellakaan kiirettä vastata, koska pyrin myös lisää vastaamaan, kun luen huolella kommenttisi ja mietin "hyvää" vastausta. Toki saat vastata, jos tähänkin tulee mieleen jotakin.
Todellavaikeeta"Siihen kun on vaan olemassa joku syy, miksi kukaan 20-24 vuotias hoikka ja hyvännäköinen nainen kiinnostunut tekemään minuun enempää tuttavuutta kuin ehkä korkeintaan muutaman minuutin verran, kun itse ylitin 30 iän."
Kyllä, se syy on ikäero. Valtaosalle parikymppisistä 10 vuotta tai kuusikin vuotta on hyvin suuri ikäero ja kyllähän se tuossa kohtaa suhteessa onkin todella iso ikäero, jolla ollaan useinmiten myös tyystin erilaisissa elämäntilanteissa. Tuolla ikäerolla valtaosalla ei ole mitään yhteistä toistensa kanssa, eikä se liity mitenkään salituloksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siihen kun on vaan olemassa joku syy, miksi kukaan 20-24 vuotias hoikka ja hyvännäköinen nainen kiinnostunut tekemään minuun enempää tuttavuutta kuin ehkä korkeintaan muutaman minuutin verran, kun itse ylitin 30 iän."
Kyllä, se syy on ikäero. Valtaosalle parikymppisistä 10 vuotta tai kuusikin vuotta on hyvin suuri ikäero ja kyllähän se tuossa kohtaa suhteessa onkin todella iso ikäero, jolla ollaan useinmiten myös tyystin erilaisissa elämäntilanteissa. Tuolla ikäerolla valtaosalla ei ole mitään yhteistä toistensa kanssa, eikä se liity mitenkään salituloksiin.Niin, mutta kun baareissa on ollut täsmälleen samanlainen ongelma myöhemminkin 25-34 vuotiaiden naisten kanssa. Kyllähän näitä tapauksia löytyy vaikka millä mitalla julkkiksista, joissa mies on huomattavankin paljon naista vanhempi. Tosin nykyaikana näyttää olevan myös toisinkin päin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta kun baareissa on ollut täsmälleen samanlainen ongelma myöhemminkin 25-34 vuotiaiden naisten kanssa. Kyllähän näitä tapauksia löytyy vaikka millä mitalla julkkiksista, joissa mies on huomattavankin paljon naista vanhempi. Tosin nykyaikana näyttää olevan myös toisinkin päin.
TodellavaikeetaJatkan vastaamista Aletheiaksen kommenttiin.
Tuosta teinien ongelmista. Mä avaisin tätä esimerkiksi tämän kautta. Olen jo monta kertaa aikaisemminkin ottanut tämän jutun, koska tuossa on niin hyvin sanottu.
https://yle.fi/a/3-10128945
"Poikien elämä on jatkuvaa tasapainoilua. Pitää todistaa olevansa "tosi poika", mutta ei saa machoilla liikaa. Pitää olla hyvä kaveri, mutta ei saa tunteilla liikaa. Pitää osata näyttää muille kaapin paikka, vaikka väkivaltaisestikin, mutta ei saa olla liian väkivaltainen, muuten saa kahelin maineen."
Tuo, että pitää näyttää kaapin paikka vaikka väkivaltaisesti, oli kyllä niin täyttä todellisuutta niin peruskoulussa kuin myös "lasten vankilassa".
"Kulttuuri puskee poikia tietynlaisiin rooliodotuksiin ja käyttäytymään tietynlaisen poikakoodin mukaisesti. On oltava urheilullinen ja uhkarohkea ja on ehdottomasti vältettävä tyttöjen juttuja."
Juuri näin, ei mulle tullut mieleenkään, että alkaisin joskus myöhemmin opiskella psykologiaa. Kiinnostus psykologiaan lähti tosiaankin vasta siinä vaiheessa, kun halusin alkaa ymmärtää erilaisten ongelmien juurisyitä. Ensinhän minulla nimenomaan oli ollut ongelmia "enemmän kuin tarpeeksi".
"Oulun yliopiston akatemiatutkija Tuija Huukin mukaan näitä "oikean pojan" ominaisuuksia aletaan poikaryhmissä helposti arvottaa paremmuusjärjestykseen. Suosituimmat pojat pääsevät usein määrittelemään, mikä paikallisessa yhteisössä on arvostettua ja mikä ei. Esimerkiksi jääkiekko koetaan monesti pojalle sopivammaksi harrastukseksi kuin vaikka voimistelu."
Minä olin jääkiekossa aivan p**ka. On syytä muistaa, koska en ollut hyvä "pokien jutuissa", minulla on myös elämän aikana ollut huomattavan paljon enemmän kognitiivista kuormaa kuin "normaaleilla" pojilla näille "kompensointi" keinoille.
Niin tuo, että pitäisi näyttää kaapin paikka vaikka väkivaltaisesti: onko mikään muuttunut?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finska-polisens-radsla-nar-ungdomsbrottsligheten-okar-kan-bli-som-i-sverige
"Finska polisens rädsla när ungdomsbrottsligheten ökar: Kan bli som i Sverige"
"De senaste åren har polisen i Finland sett en kraftig ökning av ungdomsbrottslighet. Antalet unga under 15 år som misstänks för brott som misshandel och rån har tredubblats sedan 2015, visar siffror från polisen."
Eikös sinullakin ole teini-ikäinen poika? Olet varmaan keskustellut hänenkin kanssa tästä nuorten rikollisuuden ongelmasta.
On aika vaikeeta unohtaa, millaista p**kaa itsekin koin peruskoulun aikaan, kun edelleen voi lukea samankaltaisia ikäviä uutisia ja vieläpä, jos nuorten tekemät väkivaltarikokset ovat kasvussa. Tapeltua kun on peruskouluiässä tullut niin monta kertaa etten kykene laskuissa pysyy mukana ja luonnollisesti "hintelänä" poikana joutunut häviämään "enemmän kuin tarpeeksi".
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vastaamista Aletheiaksen kommenttiin.
Tuosta teinien ongelmista. Mä avaisin tätä esimerkiksi tämän kautta. Olen jo monta kertaa aikaisemminkin ottanut tämän jutun, koska tuossa on niin hyvin sanottu.
https://yle.fi/a/3-10128945
"Poikien elämä on jatkuvaa tasapainoilua. Pitää todistaa olevansa "tosi poika", mutta ei saa machoilla liikaa. Pitää olla hyvä kaveri, mutta ei saa tunteilla liikaa. Pitää osata näyttää muille kaapin paikka, vaikka väkivaltaisestikin, mutta ei saa olla liian väkivaltainen, muuten saa kahelin maineen."
Tuo, että pitää näyttää kaapin paikka vaikka väkivaltaisesti, oli kyllä niin täyttä todellisuutta niin peruskoulussa kuin myös "lasten vankilassa".
"Kulttuuri puskee poikia tietynlaisiin rooliodotuksiin ja käyttäytymään tietynlaisen poikakoodin mukaisesti. On oltava urheilullinen ja uhkarohkea ja on ehdottomasti vältettävä tyttöjen juttuja."
Juuri näin, ei mulle tullut mieleenkään, että alkaisin joskus myöhemmin opiskella psykologiaa. Kiinnostus psykologiaan lähti tosiaankin vasta siinä vaiheessa, kun halusin alkaa ymmärtää erilaisten ongelmien juurisyitä. Ensinhän minulla nimenomaan oli ollut ongelmia "enemmän kuin tarpeeksi".
"Oulun yliopiston akatemiatutkija Tuija Huukin mukaan näitä "oikean pojan" ominaisuuksia aletaan poikaryhmissä helposti arvottaa paremmuusjärjestykseen. Suosituimmat pojat pääsevät usein määrittelemään, mikä paikallisessa yhteisössä on arvostettua ja mikä ei. Esimerkiksi jääkiekko koetaan monesti pojalle sopivammaksi harrastukseksi kuin vaikka voimistelu."
Minä olin jääkiekossa aivan p**ka. On syytä muistaa, koska en ollut hyvä "pokien jutuissa", minulla on myös elämän aikana ollut huomattavan paljon enemmän kognitiivista kuormaa kuin "normaaleilla" pojilla näille "kompensointi" keinoille.
Niin tuo, että pitäisi näyttää kaapin paikka vaikka väkivaltaisesti: onko mikään muuttunut?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finska-polisens-radsla-nar-ungdomsbrottsligheten-okar-kan-bli-som-i-sverige
"Finska polisens rädsla när ungdomsbrottsligheten ökar: Kan bli som i Sverige"
"De senaste åren har polisen i Finland sett en kraftig ökning av ungdomsbrottslighet. Antalet unga under 15 år som misstänks för brott som misshandel och rån har tredubblats sedan 2015, visar siffror från polisen."
Eikös sinullakin ole teini-ikäinen poika? Olet varmaan keskustellut hänenkin kanssa tästä nuorten rikollisuuden ongelmasta.
On aika vaikeeta unohtaa, millaista p**kaa itsekin koin peruskoulun aikaan, kun edelleen voi lukea samankaltaisia ikäviä uutisia ja vieläpä, jos nuorten tekemät väkivaltarikokset ovat kasvussa. Tapeltua kun on peruskouluiässä tullut niin monta kertaa etten kykene laskuissa pysyy mukana ja luonnollisesti "hintelänä" poikana joutunut häviämään "enemmän kuin tarpeeksi".
TodellavaikeetaTässä nyt vähän lisää vastausta. Edelleen ei kiirettä vastata. Luen ilman muuta kommenttisi huolella ja vastaan niin hyvin kuin pystyn kaikkeen jota kirjoitit.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt vähän lisää vastausta. Edelleen ei kiirettä vastata. Luen ilman muuta kommenttisi huolella ja vastaan niin hyvin kuin pystyn kaikkeen jota kirjoitit.
Todellavaikeeta"Ja kyllä, urheilullisuus nähdään ihmisissä keskimäärin viehättävänä asiana. Se ei ole oma mielipiteeni vaan ihan biologinen tosiasia. Terve ja toimintakykyinen ihminen koetaan hyvänä kumppaniehdokkaana (eritoten lisääntymisen näkökulmasta). Se kuulostaa ehkä karulta eikä se ole noin yksioikoista ihmisten maailmassa, mutta samaahan esiintyy eläinmaailmassa."
Millä sitten määritellä tarkasti tuo käsite "terve" kumppani? Jos mietitään vaikkapa 80-lukua, jolloin esimerkiksi Arnold Schwarzenegger ja Sylvester Stallone olivat poikkeuksia lihaksikkailla vartaloilla, nykyaikana on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että esimerkiksi jenkkisarjoissa ja elokuvissa "ihannemies" näyttää enemmän tai vähemmän Schwarzeneggeriltä tai Stallonelta "erittäin" lihaksikkaalla vartalolla. Niin vaan sitä kuitenkin aikaisemminkin pariuduttiin jopa helpommin kuin nykyään.
Anonyymi kirjoitti:
"Ja kyllä, urheilullisuus nähdään ihmisissä keskimäärin viehättävänä asiana. Se ei ole oma mielipiteeni vaan ihan biologinen tosiasia. Terve ja toimintakykyinen ihminen koetaan hyvänä kumppaniehdokkaana (eritoten lisääntymisen näkökulmasta). Se kuulostaa ehkä karulta eikä se ole noin yksioikoista ihmisten maailmassa, mutta samaahan esiintyy eläinmaailmassa."
Millä sitten määritellä tarkasti tuo käsite "terve" kumppani? Jos mietitään vaikkapa 80-lukua, jolloin esimerkiksi Arnold Schwarzenegger ja Sylvester Stallone olivat poikkeuksia lihaksikkailla vartaloilla, nykyaikana on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että esimerkiksi jenkkisarjoissa ja elokuvissa "ihannemies" näyttää enemmän tai vähemmän Schwarzeneggeriltä tai Stallonelta "erittäin" lihaksikkaalla vartalolla. Niin vaan sitä kuitenkin aikaisemminkin pariuduttiin jopa helpommin kuin nykyään.
TodellavaikeetaTarkoitus on vielä jatkaa vastaamista tuohon Aletheiaksen kommenttiin, jossa hän vastasi tuohon mun pohdintaan lihaksikkuuden "vaatimuksesta", koska naisetkin treenaa nykyaikana. Tässä kuitenkin kommentit tälle päivälle ja vastaan myöhemmin, joten edelleenkään ei kiirettä vastaamiselle. Tietysti saa vastata, jos tulee jotakin mieleen näihin mun tämän päivän kommentteihin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta kun baareissa on ollut täsmälleen samanlainen ongelma myöhemminkin 25-34 vuotiaiden naisten kanssa. Kyllähän näitä tapauksia löytyy vaikka millä mitalla julkkiksista, joissa mies on huomattavankin paljon naista vanhempi. Tosin nykyaikana näyttää olevan myös toisinkin päin.
TodellavaikeetaKuten Aletheias sanoo, pitää lopettaa vertailu erilaisiin ihmisiin (julkkiksiin) kuin itse on. Se vaan ylläpitää vääriä mielikuvia.
Jos ei ole mitään yhteistä toisen kanssa, so.kylmiltään suhde ei yleensä starttaa vaikka ikäeroa ei olisi yhtäkään. Baarissa useimmin naisella ei ole haku päällä, vaan on hauskaa pitämässä ja silloin iskijöille/häiritsijöille pakit tulee heti. Jos olisikin haku päällä, aikuinen nainen kuulostelee perusteellisesti, olisiko jotain yhteistä. Tapailuvaihe voi olla pitkäkin, mutta monesti päättyy heti alkuunsa. Salitulosnumerot ei vaikuta.
Minkälainen olisi hyvä vastaus?
Ei sellainen, missä pyritään torppaamaan hyvä ehdotus. Keskustelu tarkoittaa toisen ehdotuksen punnitsemista ja huomioon ottamista. Torppaaminen ilman kestäviä perusteita kuolettaa keskustelun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole mitään taikakeinoja itsetunnon kehittämiseen, mutta ihan ensimmäisenä sinun täytyy lakata jatkuvasti vertailemasta itseäsi muihin, niin naisiin kuin miehiin. Aina tulee olemaan joku komeampi/kauniimpi, älykkäämpi, menestyksekkäämpi, voimakkaampi, nopeampi.. Se on fakta, jonka kanssa ihmisen on pystyttävä elämään. Ei kukaan meistä ole kaikessa se paras. Ja vaikka joku hetkellisesti olisikin esim maailman nopein, se menee ohi ja tulee joku todennäköisesti nuorempi, joka joku päivä päihittää sinut.
AletheiasPalstalta poistui viesti, jossa otin puheeksi esimerkiksi anabolisten steroidien käytön Hollywoodissa. Tästä on kirjoittanut esimerkiksi brittilehti The Independent.
Eikö tästä aiheesta saa puhua? Katsotaanpa säilyykö viesti.
Anonyymi kirjoitti:
Palstalta poistui viesti, jossa otin puheeksi esimerkiksi anabolisten steroidien käytön Hollywoodissa. Tästä on kirjoittanut esimerkiksi brittilehti The Independent.
TodellavaikeetaSaako tästä aiheesta puhua? Otin puheeksi Jennifer Lopezin lihaksikkaan vartalon, josta on kirjoittanut esimerkiksi Daily Mail.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-6280757/Jennifer-Lopez-49-displays-incredible-abs-toned-arms-crop-top.html
Eikö tätäkään saa pohtia, millä ihmeen keinolla lähes 50 iässä on kyennyt tuohon?
Tuossa Women's Health lehti kirjoittaa Jennifer Lopezin lähes 300 naulan jalkaprässistä.
https://www.womenshealthmag.com/fitness/a29712097/jennifer-lopez-butt-workout-leg-press/
Tuossa ei kerrota, montako kertaa nostaa, mutta jos esimerkiksi vetää vaikkapa 10 kertaa, on vahvempi kuin esimerkiksi 30 vuotias 70 kiloinen novice-tason mies Strength Levelin mukaan.
https://strengthlevel.com/strength-standards/sled-leg-press
Saa nähdä, pysyykö tämä viesti.
Anonyymi kirjoitti:
Saako tästä aiheesta puhua? Otin puheeksi Jennifer Lopezin lihaksikkaan vartalon, josta on kirjoittanut esimerkiksi Daily Mail.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-6280757/Jennifer-Lopez-49-displays-incredible-abs-toned-arms-crop-top.html
Eikö tätäkään saa pohtia, millä ihmeen keinolla lähes 50 iässä on kyennyt tuohon?
Tuossa Women's Health lehti kirjoittaa Jennifer Lopezin lähes 300 naulan jalkaprässistä.
https://www.womenshealthmag.com/fitness/a29712097/jennifer-lopez-butt-workout-leg-press/
Tuossa ei kerrota, montako kertaa nostaa, mutta jos esimerkiksi vetää vaikkapa 10 kertaa, on vahvempi kuin esimerkiksi 30 vuotias 70 kiloinen novice-tason mies Strength Levelin mukaan.
https://strengthlevel.com/strength-standards/sled-leg-press
Saa nähdä, pysyykö tämä viesti.
TodellavaikeetaSitten puhuin näistä lihasmassan hyödyistä ja haitoista.
https://www.healthline.com/health/muscle-mass-percentage
"Is it better to have a higher or lower muscle mass?"
"In general, healthcare professionals recommend maintaining a higher muscle mass"
"As you get older, you naturally begin to lose muscle mass, a process called sarcopenia. This age-related muscle loss most commonly begins at age 40 years, and you may continue to lose up to 8% of muscle mass every decade."
Toisaalta myös tämä:
"If you have higher-than-average muscle mass, it may be difficult to find clothes that fit well. You’ll also need to eat more calories to feel full, which can become inconvenient and expensive."
Sitten totesin vielä tämän, kuinka tämäkin saattaa olla joissakin maissa todellisuutta, että ihmiset joutuvat syömään jopa puun lehtiä elääkseen. Onko siis tämä lihaksikas "ihannemies" tai "ihannenainen" KAIKILLE mahdollista?
Onko tämäkin aihe, josta ei saisi puhua? Jälleen kerran tämä ongelma, josta olen moneen kertaan puhunut: toisilla on "kaikkea liikaa" ja toisilla on "kaikkea liian vähän".
Anonyymi kirjoitti:
Sitten puhuin näistä lihasmassan hyödyistä ja haitoista.
https://www.healthline.com/health/muscle-mass-percentage
"Is it better to have a higher or lower muscle mass?"
"In general, healthcare professionals recommend maintaining a higher muscle mass"
"As you get older, you naturally begin to lose muscle mass, a process called sarcopenia. This age-related muscle loss most commonly begins at age 40 years, and you may continue to lose up to 8% of muscle mass every decade."
Toisaalta myös tämä:
"If you have higher-than-average muscle mass, it may be difficult to find clothes that fit well. You’ll also need to eat more calories to feel full, which can become inconvenient and expensive."
Sitten totesin vielä tämän, kuinka tämäkin saattaa olla joissakin maissa todellisuutta, että ihmiset joutuvat syömään jopa puun lehtiä elääkseen. Onko siis tämä lihaksikas "ihannemies" tai "ihannenainen" KAIKILLE mahdollista?
Onko tämäkin aihe, josta ei saisi puhua? Jälleen kerran tämä ongelma, josta olen moneen kertaan puhunut: toisilla on "kaikkea liikaa" ja toisilla on "kaikkea liian vähän".
Todellavaikeeta" Lihakset ovat hyvästä terveydelle kenelle tahansa, mutta jossain menee raja, koska lihasmassa alkaa rasittaa kehoa väärällä tavalla. Koskee niin naisia kuin miehiäkin. Erityisen vaarallista on tietysti, jos kuvioihin liittyy jotain aineiden käyttöä tms. Jokainen silti päättää itse kehostaan."
Niin, näistä ongelmista tosiaan mainitsin, mutta kun viesti poistui.
Mainitsin myös tämän, kuinka eräät tunnetutkin lihaskimput Yhdysvalloissa ovat eläneet pitempää kuin tuo keskimääräinen miehen elinikä Yhdysvalloissa eli tuo 77.
Sitten otin tuon karun tosiasian.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/tulot-vaikuttavat-elinaikaan-luultua-enemman/
"Hyvätuloinen 35-vuotias suomalainen nainen elää keskimäärin 86,2-vuotiaaksi ja hyvätuloinen mies 82,0-vuotiaaksi. Sen sijaan köyhimpien 35-vuotiaiden suomalaisnaisten elinajanodote on 79,4 vuotta ja köyhimpien miesten 69,5 vuotta."
Eikö tästäkään saa enää puhua?
Anonyymi kirjoitti:
" Lihakset ovat hyvästä terveydelle kenelle tahansa, mutta jossain menee raja, koska lihasmassa alkaa rasittaa kehoa väärällä tavalla. Koskee niin naisia kuin miehiäkin. Erityisen vaarallista on tietysti, jos kuvioihin liittyy jotain aineiden käyttöä tms. Jokainen silti päättää itse kehostaan."
Niin, näistä ongelmista tosiaan mainitsin, mutta kun viesti poistui.
Mainitsin myös tämän, kuinka eräät tunnetutkin lihaskimput Yhdysvalloissa ovat eläneet pitempää kuin tuo keskimääräinen miehen elinikä Yhdysvalloissa eli tuo 77.
Sitten otin tuon karun tosiasian.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/tulot-vaikuttavat-elinaikaan-luultua-enemman/
"Hyvätuloinen 35-vuotias suomalainen nainen elää keskimäärin 86,2-vuotiaaksi ja hyvätuloinen mies 82,0-vuotiaaksi. Sen sijaan köyhimpien 35-vuotiaiden suomalaisnaisten elinajanodote on 79,4 vuotta ja köyhimpien miesten 69,5 vuotta."
Eikö tästäkään saa enää puhua?
TodellavaikeetaAletheiakselle, nyt voit siis vastata, jos on aikaa. Olen nyt vastannut riittävästi viimeiseen kommenttiisi.
Anonyymi kirjoitti:
Palstalta poistui viesti, jossa otin puheeksi esimerkiksi anabolisten steroidien käytön Hollywoodissa. Tästä on kirjoittanut esimerkiksi brittilehti The Independent.
TodellavaikeetaTee noista steroideista ja hormoneista omat ketjunsa jos kiinnostaa ja kokeile niissä, pysyykö.
Tässä ketjussa on annettu useita opastuksia ja vinkkejä, mitä sinun itsesi kohdalla pitäisi tehdä.
Muutakin kuin etsiä AV-linkkejä ja niiden selostuksia joista osa poistetaan. Ne eivät ole aloittamaasi aihetta.
Tässä näyttää, ettet ole kommentoinut Aletheiaksen tekstiä kuin nimeksi, selostanut vain Sinua kiinnostavien linkkiesi tekstejä. Sellainen on hyvin epäkohteliasta. Ja lisäksi palstan ylläpitäjänkään ohjelma ei ole tykännyt niistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee noista steroideista ja hormoneista omat ketjunsa jos kiinnostaa ja kokeile niissä, pysyykö.
Tässä ketjussa on annettu useita opastuksia ja vinkkejä, mitä sinun itsesi kohdalla pitäisi tehdä.
Muutakin kuin etsiä AV-linkkejä ja niiden selostuksia joista osa poistetaan. Ne eivät ole aloittamaasi aihetta.
Tässä näyttää, ettet ole kommentoinut Aletheiaksen tekstiä kuin nimeksi, selostanut vain Sinua kiinnostavien linkkiesi tekstejä. Sellainen on hyvin epäkohteliasta. Ja lisäksi palstan ylläpitäjänkään ohjelma ei ole tykännyt niistä.Minä kyllä vastasin perusteellisemmin, mutta kyseinen viesti poistettiin. Selitin nyt myöhemmin, millaisia asioita otin esille. Eihän tämä ole enää sama viesti. Otin näitä pätkissä, koska mietin, mistä tämä poisto johtuu. Nämä uudet viestit ovat kyllä pysyneet. Se aikaisempi viesti oli jokatapauksessa parempi, joka juuri poistettiin.
Mitä sanotaan perustuslaissa sananvapaudesta?
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä vastasin perusteellisemmin, mutta kyseinen viesti poistettiin. Selitin nyt myöhemmin, millaisia asioita otin esille. Eihän tämä ole enää sama viesti. Otin näitä pätkissä, koska mietin, mistä tämä poisto johtuu. Nämä uudet viestit ovat kyllä pysyneet. Se aikaisempi viesti oli jokatapauksessa parempi, joka juuri poistettiin.
Mitä sanotaan perustuslaissa sananvapaudesta?
Todellavaikeeta"Tässä ketjussa on annettu useita opastuksia ja vinkkejä, mitä sinun itsesi kohdalla pitäisi tehdä."
En minä ole "superlukija". Minä keskityin Aletheiaksen kommentin vastaamiseen, johon sinä tulit väliin mölyämään. Tämä ei siis ollut sulle suunnattu. Se uusin kommentti tosiaankin tuhoutui poistossa, vaikka siinä vastasin perusteellisemmin. Tämä oli asia, johon en voinut siis itse vaikuttaa.
"Muutakin kuin etsiä AV-linkkejä ja niiden selostuksia joista osa poistetaan. Ne eivät ole aloittamaasi aihetta."
Oletpas huonosti lukenut minun aloituksen. Tuo anabolisten steroidien käyttö on seurausta jostakin ISOMMASTA ongelmasta. The Independent-lehti siitä kirjoitti erittäin hyvin ja se viestihän täältä poistettiin, jossa puhuin The Independent-lehden jutusta.
Sen sijaan ainakin aikaisemmissa keskusteluissa viestit ovat säilyneet, jos olen ottanut esille tämän Hesarin jutun steroidien käytöstä.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002833537.html
"Median luomat paineet, suorituskeskeisyys ja fitness-urheilun suosion kasvu ajavat tavallisia kuntoilijoita doping-aineiden pariin."
Aletheias otti puheeksi lihasten kasvattamisessa myös tuon aineiden käytön. Minä yritin siihen vastata, mutta viesti poistettiin. Katsotaan, säilyykö nyt.
Anonyymi kirjoitti:
"Tässä ketjussa on annettu useita opastuksia ja vinkkejä, mitä sinun itsesi kohdalla pitäisi tehdä."
En minä ole "superlukija". Minä keskityin Aletheiaksen kommentin vastaamiseen, johon sinä tulit väliin mölyämään. Tämä ei siis ollut sulle suunnattu. Se uusin kommentti tosiaankin tuhoutui poistossa, vaikka siinä vastasin perusteellisemmin. Tämä oli asia, johon en voinut siis itse vaikuttaa.
"Muutakin kuin etsiä AV-linkkejä ja niiden selostuksia joista osa poistetaan. Ne eivät ole aloittamaasi aihetta."
Oletpas huonosti lukenut minun aloituksen. Tuo anabolisten steroidien käyttö on seurausta jostakin ISOMMASTA ongelmasta. The Independent-lehti siitä kirjoitti erittäin hyvin ja se viestihän täältä poistettiin, jossa puhuin The Independent-lehden jutusta.
Sen sijaan ainakin aikaisemmissa keskusteluissa viestit ovat säilyneet, jos olen ottanut esille tämän Hesarin jutun steroidien käytöstä.
"Median luomat paineet, suorituskeskeisyys ja fitness-urheilun suosion kasvu ajavat tavallisia kuntoilijoita doping-aineiden pariin."
Aletheias otti puheeksi lihasten kasvattamisessa myös tuon aineiden käytön. Minä yritin siihen vastata, mutta viesti poistettiin. Katsotaan, säilyykö nyt.
TodellavaikeetaAiniin, muuten otin siinä poistetussa viestissä vielä tämänkin, kuinka minä paljon mieluummin katson venäläisiä leffoja ja tv-sarjoja kuin jenkkileffoja ja tv-sarjoja, koska venäläisissä leffoissa ja tv-sarjoissa näyttelijät ovat paljon 2normaalimman" näköisiä verrattuna jenkkileffojen ja tv-sarjojen lihaskimppuihin.
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin, muuten otin siinä poistetussa viestissä vielä tämänkin, kuinka minä paljon mieluummin katson venäläisiä leffoja ja tv-sarjoja kuin jenkkileffoja ja tv-sarjoja, koska venäläisissä leffoissa ja tv-sarjoissa näyttelijät ovat paljon 2normaalimman" näköisiä verrattuna jenkkileffojen ja tv-sarjojen lihaskimppuihin.
Todellavaikeeta"Tässä näyttää, ettet ole kommentoinut Aletheiaksen tekstiä kuin nimeksi, selostanut vain Sinua kiinnostavien linkkiesi tekstejä. Sellainen on hyvin epäkohteliasta. Ja lisäksi palstan ylläpitäjänkään ohjelma ei ole tykännyt niistä."
Jos minä otan johonkin viestiin joitakin linkkejä selventämään jotakin ilmiötä, tottakai mä myös jotakin kommentoin, mitä linkissä todetaan. Tämä on täysin sinun omassa päässä tapahtuva virheellinen tulkinta siitä, että ei muka liity aiheeseen. Toistan, minä vastasin Aletheiaksen kommentteihin, eikä Aletheias ole vielä vastannut, joten en kysynyt sinulta yhtään mitään. Sinä vain halusit tulla mölyämään tähän väliin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli pitkä viesti. Ei todellakaan haittaa, kiitos vaan paljon vaivannäöstä. Mä en vaan pysty välttämättä vastaamaan nopeasti pitkiin viesteihin, vaikka mä itsekin niitä kirjoittelen :)
TodellavaikeetaMiksi "hoikat ja hyvännäköiset" naiset olisivat kiinnostuneita puolta vanhemmasta miehestä tai edes 10v vanhemmasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaOn toisinpäinkin, nainen vanhempi tosiaan. Mutta olisiko sinulle mahdollista ajatella, että parisuhde muodostuu ennenkaikkea muista seikoista kuin ulkonäöstä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aletheiakselle, nyt voit siis vastata, jos on aikaa. Olen nyt vastannut riittävästi viimeiseen kommenttiisi.
TodellavaikeetaHui, onpas tässä paljon tekstiä, mutta yritän vastata ytimekkäästi.
On sinänsä ihan inhimillistä verrata itseään muihin ja tavallaan peilata itseään muiden kautta. Silloin vertailusta tulee kuitenkin epätervettä, jos arvottaa itseään vertailujen pohjalta tai vertailusta tulee pakonomaista. Sinä et voi olla kukaan muu kuin sinä, joten sinun kannattaa arvostaa itseäsi ihan omana itsenäsi.
Minulla tosiaan on teinipoika ja pystyn kyllä tunnistamaan noita poikien maailmaan liittyviä elementtejä omankin poikani kohdalla. Teinipoikien maailmassa on omat erityispiirteensä (kuten teinien maailmassa yleensäkin) ja äitinä tietysti pyrin kasvattamaan poikani niin, että hän tekisi fiksuja valintoja eikä esim tekisi mitään tyhmää vain, koska haluaa esittää kavereille. Fiksutkin tyypit saattavat silti tehdä jotain typerää vahvistaakseen asemaansa kavereiden silmissä. Haluan kuitenkin luottaa poikaani ja hänen kykyynsä tehdä oikeita päätöksiä. Hän ei ole osoittanut taipumuksia väkivaltaan, kuten ei hänen kaveripiirinsäkään. Heillä tuntuu olevan arvot kunnossa, vaikka nuoria ja välillä vähän vallattomia ovatkin.
Puhuit ihannenaisesta tai -miehestä ja se toki vaihtelee eri ihmisten ja kulttuurien välillä, mikä koetaan ihannekumppaniksi. On kuitenkin olemassa tiettyjä universaalisti viehättävinä pidettyjä piirteitä ja juurikin toimintakykyä ilmentävä fyysinen olemus on yksi niistä. Se, miten lihaksikas tai timmi koetaan viehättävänä on varmaankin aika tulkinnanvaraista, mutta yleistäen voisi sanoa, että kaikki ääripäät koetaan tyypillisesti luotaantyöntävinä. Ja ei, kaikilla ei ole mahdollisuutta olla fyysisesti ihannekumppani, sillä elinolot, terveys tms vaihtelevat yksilöiden välillä valtavasti, joten tässä suhteessa kaikki eivät ole smalla lähtöviivalla. Haluan vielä korostaa sitä, ettei ihmisen tarvitse olla fyysisesti ihannekumppani ollakseen ihannekumppani jollekin, sillä parisuhde on niin paljon muutakin kuin pelkkää ulkonäköä. Tämä on siis vahva yleistys ja perustuu ihan sillä, mitä ihmiset biologisessa mielessä pitävät puoleensavetävinä ominaisuuksina.
Nyt unohtui mitä kaikkea muuta tuolla olikaan, joten lopetan tällä erää tähän.
Mutta muista tehdä niitä itsetuntoharjoituksia 😊
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hui, onpas tässä paljon tekstiä, mutta yritän vastata ytimekkäästi.
On sinänsä ihan inhimillistä verrata itseään muihin ja tavallaan peilata itseään muiden kautta. Silloin vertailusta tulee kuitenkin epätervettä, jos arvottaa itseään vertailujen pohjalta tai vertailusta tulee pakonomaista. Sinä et voi olla kukaan muu kuin sinä, joten sinun kannattaa arvostaa itseäsi ihan omana itsenäsi.
Minulla tosiaan on teinipoika ja pystyn kyllä tunnistamaan noita poikien maailmaan liittyviä elementtejä omankin poikani kohdalla. Teinipoikien maailmassa on omat erityispiirteensä (kuten teinien maailmassa yleensäkin) ja äitinä tietysti pyrin kasvattamaan poikani niin, että hän tekisi fiksuja valintoja eikä esim tekisi mitään tyhmää vain, koska haluaa esittää kavereille. Fiksutkin tyypit saattavat silti tehdä jotain typerää vahvistaakseen asemaansa kavereiden silmissä. Haluan kuitenkin luottaa poikaani ja hänen kykyynsä tehdä oikeita päätöksiä. Hän ei ole osoittanut taipumuksia väkivaltaan, kuten ei hänen kaveripiirinsäkään. Heillä tuntuu olevan arvot kunnossa, vaikka nuoria ja välillä vähän vallattomia ovatkin.
Puhuit ihannenaisesta tai -miehestä ja se toki vaihtelee eri ihmisten ja kulttuurien välillä, mikä koetaan ihannekumppaniksi. On kuitenkin olemassa tiettyjä universaalisti viehättävinä pidettyjä piirteitä ja juurikin toimintakykyä ilmentävä fyysinen olemus on yksi niistä. Se, miten lihaksikas tai timmi koetaan viehättävänä on varmaankin aika tulkinnanvaraista, mutta yleistäen voisi sanoa, että kaikki ääripäät koetaan tyypillisesti luotaantyöntävinä. Ja ei, kaikilla ei ole mahdollisuutta olla fyysisesti ihannekumppani, sillä elinolot, terveys tms vaihtelevat yksilöiden välillä valtavasti, joten tässä suhteessa kaikki eivät ole smalla lähtöviivalla. Haluan vielä korostaa sitä, ettei ihmisen tarvitse olla fyysisesti ihannekumppani ollakseen ihannekumppani jollekin, sillä parisuhde on niin paljon muutakin kuin pelkkää ulkonäköä. Tämä on siis vahva yleistys ja perustuu ihan sillä, mitä ihmiset biologisessa mielessä pitävät puoleensavetävinä ominaisuuksina.
Nyt unohtui mitä kaikkea muuta tuolla olikaan, joten lopetan tällä erää tähän.
Mutta muista tehdä niitä itsetuntoharjoituksia 😊
AletheiasTuossa muuten juttu steroidien käytöstä Daily Mail-lehdessä.
https://www.dailymail.co.uk/health/article-12703325/hollywood-plastic-surgeon-male-celebrities-steroids.html
Kokeillaan jälleen onnea, pysyykö viesti palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa muuten juttu steroidien käytöstä Daily Mail-lehdessä.
https://www.dailymail.co.uk/health/article-12703325/hollywood-plastic-surgeon-male-celebrities-steroids.html
Kokeillaan jälleen onnea, pysyykö viesti palstalla.
TodellavaikeetaLuin kyllä viestisi ja yritän vastata. Laitoin vaan nyt yhden jutun tuosta steroidien käytöstä, joka näytti tällä kertaa pysyvän palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Kuten Aletheias sanoo, pitää lopettaa vertailu erilaisiin ihmisiin (julkkiksiin) kuin itse on. Se vaan ylläpitää vääriä mielikuvia.
Jos ei ole mitään yhteistä toisen kanssa, so.kylmiltään suhde ei yleensä starttaa vaikka ikäeroa ei olisi yhtäkään. Baarissa useimmin naisella ei ole haku päällä, vaan on hauskaa pitämässä ja silloin iskijöille/häiritsijöille pakit tulee heti. Jos olisikin haku päällä, aikuinen nainen kuulostelee perusteellisesti, olisiko jotain yhteistä. Tapailuvaihe voi olla pitkäkin, mutta monesti päättyy heti alkuunsa. Salitulosnumerot ei vaikuta.
Minkälainen olisi hyvä vastaus?
Ei sellainen, missä pyritään torppaamaan hyvä ehdotus. Keskustelu tarkoittaa toisen ehdotuksen punnitsemista ja huomioon ottamista. Torppaaminen ilman kestäviä perusteita kuolettaa keskustelun.Tuo on juuri tuota "hyväosaisen" naisen selittelyä: työpaikoillakin syntyy parisuhteita. Sinä haluat selitellä, että ei olisi haku päällä, koska sinä et halua, että "surkimukset" tulee sinuun tekemään "iskuyrityksiä". Olet täsmälleen samanlainen "surkeiden" miesten vihaaja kuten moni muukin "aina oikeassa oleva". Teidän "aina oikeassa olevien" takia ollaan ajauduttu tähän ongelmaan, josta onneksi jopa rikosoikeudenprofessori on uskaltanut esittää kritiikkiä.
https://yle.fi/a/3-12599832
"Uusi seksuaalirikoslaki tuo "yhden vankilan verran" uusia vankeja – "Tämä toteutetaan kovalla mallilla", sanoo rikosoikeuden asiantuntija"
Erittäin hyvin sanottu.
"Vankilat varautuvat noin sataan uuteen vankiin, kun seksuaalirikosten rangaistukset kovenevat. Suomessa on silti vankeja vähemmän kuin monessa muussa maassa."
Niin ja erittäin mielenkiintoista olisi tietää tämä, löytyykö AINUTTAKAAN maata, jossa seksuaalirikolliset eivät ole se äärimmäisen vihattu ihmisryhmä. Jopa Suomessa vankiloista tulee entistäkin vaarallisempia paikkoja.
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010938665.html
Tähän todellakin ajaudutaan, kun "hyväosaiset" naiset vihaavat näitä "kaikista surkeimpia" miehiä ja enenevässä määrin haluavat kaiken maailman "naurettavuuksienkin" perusteella haaskata poliisin resursseja.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri tuota "hyväosaisen" naisen selittelyä: työpaikoillakin syntyy parisuhteita. Sinä haluat selitellä, että ei olisi haku päällä, koska sinä et halua, että "surkimukset" tulee sinuun tekemään "iskuyrityksiä". Olet täsmälleen samanlainen "surkeiden" miesten vihaaja kuten moni muukin "aina oikeassa oleva". Teidän "aina oikeassa olevien" takia ollaan ajauduttu tähän ongelmaan, josta onneksi jopa rikosoikeudenprofessori on uskaltanut esittää kritiikkiä.
"Uusi seksuaalirikoslaki tuo "yhden vankilan verran" uusia vankeja – "Tämä toteutetaan kovalla mallilla", sanoo rikosoikeuden asiantuntija"
Erittäin hyvin sanottu.
"Vankilat varautuvat noin sataan uuteen vankiin, kun seksuaalirikosten rangaistukset kovenevat. Suomessa on silti vankeja vähemmän kuin monessa muussa maassa."
Niin ja erittäin mielenkiintoista olisi tietää tämä, löytyykö AINUTTAKAAN maata, jossa seksuaalirikolliset eivät ole se äärimmäisen vihattu ihmisryhmä. Jopa Suomessa vankiloista tulee entistäkin vaarallisempia paikkoja.
Tähän todellakin ajaudutaan, kun "hyväosaiset" naiset vihaavat näitä "kaikista surkeimpia" miehiä ja enenevässä määrin haluavat kaiken maailman "naurettavuuksienkin" perusteella haaskata poliisin resursseja.
TodellavaikeetaJos joku nainen väittää, ettei ole "haku päällä", voisivat aivan hyvin järjestää tapaamiset kavereiden kanssa kotona, jos ei voi sietää, että "surkimukset" tulevat tekemään "iskuyrityksiä". Ei tarvitse sitten valitella, "surkimusten seksuaalisesta häirinnästä".
Anonyymi kirjoitti:
On toisinpäinkin, nainen vanhempi tosiaan. Mutta olisiko sinulle mahdollista ajatella, että parisuhde muodostuu ennenkaikkea muista seikoista kuin ulkonäöstä?
Tuo on hyvin haasteellinen kysymys, kun sitä joutuu näin paljon baareissa torjutuksi, eikä pääse edes muutamaa minuuttia "pitemmälle". Sitten taas nämä itseä nuoremmat hoikat ja hyvännäköiset naiset eivät tee ollenkaan aloitteita. Missä siis vika?
Jos sinä haluat,, että hyvännäköiset pariutukoot hyvännäköisten kanssa ja rumat rumien kanssa, tullaan silloinkin tähän kysymykseen, mistä hyvännäköisyys johtuu varsinkin siinä vaiheessa kun ikääkin on "vähän enemmän".
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri tuota "hyväosaisen" naisen selittelyä: työpaikoillakin syntyy parisuhteita. Sinä haluat selitellä, että ei olisi haku päällä, koska sinä et halua, että "surkimukset" tulee sinuun tekemään "iskuyrityksiä". Olet täsmälleen samanlainen "surkeiden" miesten vihaaja kuten moni muukin "aina oikeassa oleva". Teidän "aina oikeassa olevien" takia ollaan ajauduttu tähän ongelmaan, josta onneksi jopa rikosoikeudenprofessori on uskaltanut esittää kritiikkiä.
Erittäin hyvin sanottu.
TodellavaikeetaTuo on juuri sinun ongelmasi, että et oikein ymmärrä mitä sinulle sanotaan. Kun nainen ei ole haku päällä, niin se koskee ihan jokaista, ei vain jotain "surkimuksia". Tällöin naisen keskittyminen on ajattelu on aivan muissa asioissa, eikä hän hän huomaa ketään eikä mitään siinä mielessä, eikä ole kiinnostunut kenestäkään ja aivan kaikkien henkilön itsetyrkyttäytyminen korkeintaan raivostuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku nainen väittää, ettei ole "haku päällä", voisivat aivan hyvin järjestää tapaamiset kavereiden kanssa kotona, jos ei voi sietää, että "surkimukset" tulevat tekemään "iskuyrityksiä". Ei tarvitse sitten valitella, "surkimusten seksuaalisesta häirinnästä".
TodellavaikeetaMiksi kenenkään pitäisi linnottautua neljän seinän sisään, vain saadakseen olla rauhassa istuyrityksiltä? Tuo on aivan käsittämättömän kaheli ja oikeastaan ajattelutapa. Mikä oikeus kenelläkään on häiriköidä muita ihmisiä, jotka eivät heidän seuraansa halua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on juuri sinun ongelmasi, että et oikein ymmärrä mitä sinulle sanotaan. Kun nainen ei ole haku päällä, niin se koskee ihan jokaista, ei vain jotain "surkimuksia". Tällöin naisen keskittyminen on ajattelu on aivan muissa asioissa, eikä hän hän huomaa ketään eikä mitään siinä mielessä, eikä ole kiinnostunut kenestäkään ja aivan kaikkien henkilön itsetyrkyttäytyminen korkeintaan raivostuttaa.
Hyvä, että sanoit, että raivostuttaa ja nythän nämä "aina oikeassa olevat" haluavatkin enenevässä määrin haaskata poliisin resursseja kaiken maailman "naurettavuuksiin". Sinä et vaivautunut pätkän vertaa miettimään seurauksia muiden ihmisten osalta. Sinulle on vain tärkeää tuo: minä, minä, minä, ei muusta väliä, kunhan minä en joudu kokemaan epämukavuutta. Se on helppo järjestää, kun tapaat kavereita kotona.
Tätä kyllä näkee baareissa, että raivostuttaa, kun tullaan tekemään tuttavuutta ja epäasiallisestikin torjutaan. Miksi ylipäätään on mennyt baariin, jos ei halua, että miehet tulee tekemään tuttavuutta. Tämäkin on sitten aina miehen vika, jos joku mies vähän suuttuukin naisen epäasiallisesta käytöksestä.
Vaikka lait sanoisi mitä tahansa, laitkin on tehneet sellaiset ihmiset, joilla siihen on valtaa, ei se sitä todista p**kan vertaa, mitkä lait tietyllä hetkellä jossakin maassa on, että asiat olisi "kunnossa", edelleenkin "enemmän kuin tarpeeksi" voi olla täysin päin p**settä. Sinä tietysti uskot aina kirjaimellisesti näitä "aina oikeassa olevia", joiden takia yhä enenevässä määrin jopa "lievemmätkin surkimukset" joutuvat kärsimään.
On näin yksinkertaista: jos baarissa raivostuttaa, kun "surkimus" yrittää tehdä tuttavuutta, älä mene baariin.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi linnottautua neljän seinän sisään, vain saadakseen olla rauhassa istuyrityksiltä? Tuo on aivan käsittämättömän kaheli ja oikeastaan ajattelutapa. Mikä oikeus kenelläkään on häiriköidä muita ihmisiä, jotka eivät heidän seuraansa halua?
Sinäkin täysin sivuutit nämä seuraukset, johon tuo teidän "surkimusten" vihaamien on johtanut. Sinäkin vain ajattelet: minä, minä, minä, ei muusta väliä, kunhan minulle ei tuoteta epämukavaa oloa. Tätä te v**un id**otit olette enenevässä määrin saaneet aikaan. Teillä ei ole p**kan vertaa halua miettiä tätä kysymystä: tähän, että miehestä tulee "surkimus" on syynsä. Aivan samalla tavalla tytöt jo peruskoulun ylä-asteella inhosi, jos "surkimukset" tuli tekemään tuttavuutta nimenomaan tarkoituksena saada tyttöystävä. Sen sijaan "normaaleilla" pojilla ei ollut mitään ongelmaa, ei edes näillä "normaaleilla" jännäpojilla.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että sanoit, että raivostuttaa ja nythän nämä "aina oikeassa olevat" haluavatkin enenevässä määrin haaskata poliisin resursseja kaiken maailman "naurettavuuksiin". Sinä et vaivautunut pätkän vertaa miettimään seurauksia muiden ihmisten osalta. Sinulle on vain tärkeää tuo: minä, minä, minä, ei muusta väliä, kunhan minä en joudu kokemaan epämukavuutta. Se on helppo järjestää, kun tapaat kavereita kotona.
Tätä kyllä näkee baareissa, että raivostuttaa, kun tullaan tekemään tuttavuutta ja epäasiallisestikin torjutaan. Miksi ylipäätään on mennyt baariin, jos ei halua, että miehet tulee tekemään tuttavuutta. Tämäkin on sitten aina miehen vika, jos joku mies vähän suuttuukin naisen epäasiallisesta käytöksestä.
Vaikka lait sanoisi mitä tahansa, laitkin on tehneet sellaiset ihmiset, joilla siihen on valtaa, ei se sitä todista p**kan vertaa, mitkä lait tietyllä hetkellä jossakin maassa on, että asiat olisi "kunnossa", edelleenkin "enemmän kuin tarpeeksi" voi olla täysin päin p**settä. Sinä tietysti uskot aina kirjaimellisesti näitä "aina oikeassa olevia", joiden takia yhä enenevässä määrin jopa "lievemmätkin surkimukset" joutuvat kärsimään.
On näin yksinkertaista: jos baarissa raivostuttaa, kun "surkimus" yrittää tehdä tuttavuutta, älä mene baariin.
TodellavaikeetaEn tiedä onko mennyt viestejä ohi eikä tämä viesti edes ole minulle osoitettu, mutta tartunpa tähän silti.
Baariin ei mennä vain kumppania etsimään. Baariin mennään usein kavereiden kanssa pitämään hauskaa, on se sitten tanssimista, juttelemista tai mitä vain, mutta joka tapauksessa kyseessä on sosiaalinen tapahtuma. Joku voi mennä baariin yksinkin, ehkä juttuseuraa etsimään, joku toinen taas kaipaisi seksiseuraa. Jokaisella on omat syynsä ja jokaisella on oikeus halutessaan mennä baariin.
Se, että on mennyt baariin, ei oikeuta seksuaaliseen häirintään. Tämä koskee kaikkia sukupuolia. Jos menet juttelemaan jollekin kohteliaasti, sitä ei lasketa vielä seksuaaliseksi häirinnäksi. Kyse on siitä, mitä tapahtuu kontaktin ottamisen jälkeen. Jos nainen vastaa lyhyesti, tylysti tai ei ollenkaan, lähde pois ja anna olla. Jos nainen vastaa kohteliaasti, mutta ei näytä olevan kiinnostunut keskustelusta vaan katselee muualle ja vaikuttaa tylsistyneeltä, toivota mukavat illanjatkot ja lähde pois. Jos nainen taas vastailee, ottaa katsekontaktia, kysyy vastakysymyksiä ja vaikuttaa kiinnostuneelta, on keskustelua turvallista jatkaa. Ei ole vaikea asia.
Sille, ettei naiset kiinnostu kaikista miehistä, ei voi mitään. Ei ole naisten vastuulla kiinnostua jostakusta vain siksi, koska muuten hänestä ei kiinnostuisi kukaan. Kaadat kieroutuneella tavalla vastuuta naisten päälle siitä, että naiset kokevat jotkut miehet kiinnostavammaksi kuin toiset. Ihan sama koskee naisia. Joillain naisilla on enemmän vientiä kuin toisilla. Koskaan ei tietystikään koskaan ole oikein, että kohtelee muita huonosti. Torjua voi kohteliaastikin.
Sinun pitäisi nyt sisäistää seksuaalista häirintää koskeva laki eikä tulkita sitä niin, että nyt "surkimukset" eivät voi tehdä mitään. Jos käyttäytyy asiallisesti, ei ole mitään syytä kokea uutta lakia rajoittavaksi. Kunhan vain käyttäytyy toisia kohtaan kuten ihmisen kuuluukin, kunnioittavasti.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaOn täysin normaalia, että kenen tahansa sellaisen, jonka seuraa ei halua, tunkeminen pakolla seuraan ärsyttää. Voit ihan itse miettiä miten paljon tykkäisit, jos jonkin sellaisen ryhmän henkilöt, joiden seurasta et ole kiinnostunut tunkisivat seuraasi jatkuvasti. Tai jos seuraasi tunkisi hatkuvasti henkilöitä, jotla puhuvat aiheista, jotka eivät kiinnosta sinua lainkaan. On itsestään selvää, että se alkaa ärsyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin täysin sivuutit nämä seuraukset, johon tuo teidän "surkimusten" vihaamien on johtanut. Sinäkin vain ajattelet: minä, minä, minä, ei muusta väliä, kunhan minulle ei tuoteta epämukavaa oloa. Tätä te v**un id**otit olette enenevässä määrin saaneet aikaan. Teillä ei ole p**kan vertaa halua miettiä tätä kysymystä: tähän, että miehestä tulee "surkimus" on syynsä. Aivan samalla tavalla tytöt jo peruskoulun ylä-asteella inhosi, jos "surkimukset" tuli tekemään tuttavuutta nimenomaan tarkoituksena saada tyttöystävä. Sen sijaan "normaaleilla" pojilla ei ollut mitään ongelmaa, ei edes näillä "normaaleilla" jännäpojilla.
TodellavaikeetaEi vaan sinä täysin ohitat sen, että sinulle tai kenelläkään muullakaan ei ole mitään oikeutta yrittää pakottaa muita linnoittautumaan kotiinsa, jos eivät halua seuraasi. Sinä nimenomaan ajattelet minä minä minä. Sinulla on mielestäsi oikeus ahdistella muita, kun kerta itse tunkevat näkyvillesi. Tuon suurempaa itsekkyyttä ei juuri olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä onko mennyt viestejä ohi eikä tämä viesti edes ole minulle osoitettu, mutta tartunpa tähän silti.
Baariin ei mennä vain kumppania etsimään. Baariin mennään usein kavereiden kanssa pitämään hauskaa, on se sitten tanssimista, juttelemista tai mitä vain, mutta joka tapauksessa kyseessä on sosiaalinen tapahtuma. Joku voi mennä baariin yksinkin, ehkä juttuseuraa etsimään, joku toinen taas kaipaisi seksiseuraa. Jokaisella on omat syynsä ja jokaisella on oikeus halutessaan mennä baariin.
Se, että on mennyt baariin, ei oikeuta seksuaaliseen häirintään. Tämä koskee kaikkia sukupuolia. Jos menet juttelemaan jollekin kohteliaasti, sitä ei lasketa vielä seksuaaliseksi häirinnäksi. Kyse on siitä, mitä tapahtuu kontaktin ottamisen jälkeen. Jos nainen vastaa lyhyesti, tylysti tai ei ollenkaan, lähde pois ja anna olla. Jos nainen vastaa kohteliaasti, mutta ei näytä olevan kiinnostunut keskustelusta vaan katselee muualle ja vaikuttaa tylsistyneeltä, toivota mukavat illanjatkot ja lähde pois. Jos nainen taas vastailee, ottaa katsekontaktia, kysyy vastakysymyksiä ja vaikuttaa kiinnostuneelta, on keskustelua turvallista jatkaa. Ei ole vaikea asia.
Sille, ettei naiset kiinnostu kaikista miehistä, ei voi mitään. Ei ole naisten vastuulla kiinnostua jostakusta vain siksi, koska muuten hänestä ei kiinnostuisi kukaan. Kaadat kieroutuneella tavalla vastuuta naisten päälle siitä, että naiset kokevat jotkut miehet kiinnostavammaksi kuin toiset. Ihan sama koskee naisia. Joillain naisilla on enemmän vientiä kuin toisilla. Koskaan ei tietystikään koskaan ole oikein, että kohtelee muita huonosti. Torjua voi kohteliaastikin.
Sinun pitäisi nyt sisäistää seksuaalista häirintää koskeva laki eikä tulkita sitä niin, että nyt "surkimukset" eivät voi tehdä mitään. Jos käyttäytyy asiallisesti, ei ole mitään syytä kokea uutta lakia rajoittavaksi. Kunhan vain käyttäytyy toisia kohtaan kuten ihmisen kuuluukin, kunnioittavasti.
AletheiasNimenomaan juuri noin. Oman kokemukseni mukaan nykypäivänä baareihin ei juurikaan mennä etsimään seuraa, vaan nimenomaan viettämään aikaa omien ystävien kanssa. Monilla ei edes ole sellaisia koteja, että niissä voisi viettää äänekkäästi iltaa bailaten isolla porukalla. Silloin jokin "baari" on erinomainen illanviettopaikka, eikä se todellakaan oikeuta ahdistelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan juuri noin. Oman kokemukseni mukaan nykypäivänä baareihin ei juurikaan mennä etsimään seuraa, vaan nimenomaan viettämään aikaa omien ystävien kanssa. Monilla ei edes ole sellaisia koteja, että niissä voisi viettää äänekkäästi iltaa bailaten isolla porukalla. Silloin jokin "baari" on erinomainen illanviettopaikka, eikä se todellakaan oikeuta ahdistelemaan.
Samaa mieltä olen. Moni käy baarissa, terassilla, pubissa tapaamassa tuttuja ja viettämässä iltaa. Joku saattaa viihtyä vain omassa seurassaan ja nauttii ihan vain tunnelmasta, kun on ihmisten ilmoilla. Moni toki on avoin sillekin, että kohtaa kumppanin vaikkapa yökerhossa, mutta se ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että kaikki ovat kumppania etsimässä.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku nainen väittää, ettei ole "haku päällä", voisivat aivan hyvin järjestää tapaamiset kavereiden kanssa kotona, jos ei voi sietää, että "surkimukset" tulevat tekemään "iskuyrityksiä". Ei tarvitse sitten valitella, "surkimusten seksuaalisesta häirinnästä".
TodellavaikeetaRikoslaissa on yksityiskohtaisesti määritelty, millainen käyttäytyminen on seksuaalista ahdistelua.
Ellet osaa iskeä ketään ilman, että teet laissa kiellettyjä asioita, ansaitset lain mukaisen rangaistuksen.
Tämä ei ole mikään naisten tai feministien juttu, eikä rikoslaki ole naisten säätämä tai muuttama. Sen sijaan sinun väitteesi on täysi olkinukke.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaEi minustakaan kukaan poika koulussa pitänyt, ja kaikki lähestymisyritykseni torjuttiin sekä silloin että aikuisena.
Mutta kappas vain, minusta on silti kasvanut lakia arvostava ihminen. 😄
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minustakaan kukaan poika koulussa pitänyt, ja kaikki lähestymisyritykseni torjuttiin sekä silloin että aikuisena.
🦄Niinoä. Todella vaikeeta on selvästi haikaillut jonkun teiniprinsessojen perään. Amerikkalaisten teinisarjojen "suosittujenbtyttöjen", joilla on pissa noussut päähän. Mikään noista hänen jutuistaan ei kosketa lainkaan ketään tavallista naista ja tavallista tyttöä. Kaikki on hollywoodia, instahöttöä, hattarapilviä ja liirumlaarumia, joka ei liity yhteenkään tavalliseen ihmiseen millään tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minustakaan kukaan poika koulussa pitänyt, ja kaikki lähestymisyritykseni torjuttiin sekä silloin että aikuisena.
🦄Mietin tätä vielä yön yli.
On mahdollista, että eräs Todellavaikeeta:n kriteereillä "suosittu" poika saattoi olla minusta kiinnostunut silloin, kun olin yhdeksännellä luokalla.
Hän ei kuitenkaan aiheuttanut minussa minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa, koska hän oli perinteisellä (maskuliinisella) tavalla hyvännäköinen. Minä pidin vain sellaisista vähän vaihtoehtoisen näköisistä ja luonteisista henkilöistä. "Suosittu" tarkoitti minulle koulussa samaa kuin "tylsä". 😄
🦄
- Anonyymi
Että raivostuttaa, johtuu vääristä luuloista. Luulet että jos olisit iso tai vaihtoehtoisesti naiset pieniä, saisit helposti parisuhteen. Ei se niin käy, vaan pitäisi olla sitä kemiaa. Kemiaa taas tulee jos pystyy sosiaalisesti kommunikoimaan tasaveroisesti puhumalla ja myös sanattomasti, lukemaan toisen mielialoja. Jos on ymmärrysvaikeuksia ja mielipide-eroja, ei ole kemiaa.
Lisäksi "valitset" sellaisia kohteita, mihin Sulla ei ole mahdollisuuksia, julkkiksisa tai jotain. Ei naisia valita niin, että ton minä haluan. Pitemmästi seurustellaan ja kuulostellaan pelaako ajatukset yhteen,
ja juttujesi mukaan aina on mennyt jumiin. Ehkä Sinun poikkeavia ajatustapoja harva sitten ymmärtää saati hyväksyy.- Anonyymi
Miksi valitset vääränlaisia kohteita? Jo tahdot hintelänä itseäsi arvostettavan kohdista toiveesi samankaltaisiin. Miksi haet jotain,mikä ei ole realistista? 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valitset vääränlaisia kohteita? Jo tahdot hintelänä itseäsi arvostettavan kohdista toiveesi samankaltaisiin. Miksi haet jotain,mikä ei ole realistista? 🤷♀️
Jos koet olevasi hintelä ja vaadit pondaria niin et silloin arvosta itseäsi vaan haet itsearviststa itsesi ulkopuolelta . Suorastaan vaadit jotain sellaista,missä arvosi o n nurinkurin. 🤷♀️
- Anonyymi
"Luulet että jos olisit iso tai vaihtoehtoisesti naiset pieniä, saisit helposti parisuhteen. "
Tuo on toki totta. Kuten tuossa aloituksessakin otin esille naiset entisistä Itä-Euroopan maista. Eihän mulla ole ollut ainuttakaan "oikeeta" parisuhdetta yhdenkään naisen kanssa, joka on ollut jostakin entisestä Itä-Euroopan maasta. Ei ne kukaan ole olleet ainakaan "liian treenattuja".
"Ei se niin käy, vaan pitäisi olla sitä kemiaa. "
Totta, mutta siihen kuitenkin auttaa se, jos nainen on minua nuorempi, hoikka ja hyvännäköinen. Jos nainen on hoikka, mä en koe naista "liian uhkaavaksi".
"Kemiaa taas tulee jos pystyy sosiaalisesti kommunikoimaan tasaveroisesti puhumalla ja myös sanattomasti, lukemaan toisen mielialoja. "
Olen tästäkin ilman muuta samaa mieltä, mutta tämä ei kuitenkaan sulje pois sitäkään, että silläkin on merkitystä, onko nainen hoikka vai näyttääkö vartalo siltä, että salilla rehkitään "liikaa". Jos taas naisella on "liikaa" ylipainoa, en koe naista yleensä viehättävänä.
"Lisäksi "valitset" sellaisia kohteita, mihin Sulla ei ole mahdollisuuksia, julkkiksisa tai jotain."
Ei kai tämä nyt sitä tarkoita, että mä valitsisin julkkisnaisen parisuhteeseen, jos mä luen julkkisnaisen juttuja esimerkiksi iltapäivälehdistä.
Miten ihmeessä mä voin koskaan tietää naisen ajatuksista, kun olen hyvin yksinäinen? Mä vaan olen tämän asian omalla kohdalla tajunnut, että ainakaan minä en kykene olemaan hyvännäköisen naisen ystävä ja katsomaan sitä, kun nainen on valinnut miehekseen menestyvän lihaksikkaan komean miehen. Mieluummin siis luen tai kuuntelen juttuja julkkisnaisista, vaikka päähän ottaakin esimerkiksi silloin, jos "leveilee" liikaa salituloksilla.
Otetaan nyt vaihteeksi suomalaisiakin julkkiksia.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006363851.html
"Sali kuuluu meille ihan kaikille. Just tällaisten tyyppien takia moni jättää koko salitreenit väliin ja niin ei sais todellakaan olla. Jokaisen pitäs saada tuntea olonsa tervetulleeksi kuntosalille, Sieppi vastasi."
Hienoa toki katsella, että Suomessakin vielä löytyy naisia, joilla "vaatimattomuuttakin" riittää.
Toisaalta, kun puhuin "vaatimattomuudesta", myös tämä.
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/paparazzikuvat-sara-siepin-okytyyli-kaansi-katseita-pinkoi-hippulat-vinkuen/1658438
"Sometähti Sara Sieppi käänsi katseita Helsingin Kasarmitorilla. Kaunotar kurvasi paikalle reilun 100 000 euron öky-Porschellaan."
Hyvä, että kuitenkin salitreenien suhteen näyttää pitävän "vaatimattomamman" linjan.
"ja juttujesi mukaan aina on mennyt jumiin. Ehkä Sinun poikkeavia ajatustapoja harva sitten ymmärtää saati hyväksyy."
Minä olen tämän takia yrittänyt opiskella psykologiaa, koska olen halunnut ymmärtää "perinpohjin", mistä kaikki johtuu, mutta eihän psykologian opiskelusta mitään tullut.
Anonyymi kirjoitti:
Jos koet olevasi hintelä ja vaadit pondaria niin et silloin arvosta itseäsi vaan haet itsearviststa itsesi ulkopuolelta . Suorastaan vaadit jotain sellaista,missä arvosi o n nurinkurin. 🤷♀️
Sinun monologisi meni palstaäijä aika fyysiseksi, olis mulle liikaa kyllä, mutta äänikasetti saattais olla tilattavissa
Sinä olet kateellinen. Se selittää tuollaisen vihan ja katkeruuden. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä tuollainenkin on saanut alkunsa.
- Anonyymi
No kyllähän ylä-asteella hyvännäköiset tytöt minua inhosi, mutta "normaaleja" jännäpoikia kyllä suosivat. Nämä "normaalit" jännäpojat myös pilkkas, jos joku vahva tyttö minua vähän nöyryytti.
Anonyymi kirjoitti:
No kyllähän ylä-asteella hyvännäköiset tytöt minua inhosi, mutta "normaaleja" jännäpoikia kyllä suosivat. Nämä "normaalit" jännäpojat myös pilkkas, jos joku vahva tyttö minua vähän nöyryytti.
TodellavaikeetaEi ollut vaikea arvata mistä naisvihasi kumpuaa. Ympyrä todennäköisesti sulkeutuu kun tulet nöyryytetyksi koko kansan edessä palstasetäpedo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vaikea arvata mistä naisvihasi kumpuaa. Ympyrä todennäköisesti sulkeutuu kun tulet nöyryytetyksi koko kansan edessä palstasetäpedo
Kautta Zeuksen ihan sama ttu milloin. Ps yhyy yleisellä tasolla ei näin saa puhua
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaTuo selittää asiayhteyden kyllä. Ilmeisesti haluat olla sitä mitä aloituksessa kuvailemissasi naisissa et siedä. Et kestä sitä, että nainen on jotain mitä sinä haluat olla, mutta et ole.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Tuo selittää asiayhteyden kyllä. Ilmeisesti haluat olla sitä mitä aloituksessa kuvailemissasi naisissa et siedä. Et kestä sitä, että nainen on jotain mitä sinä haluat olla, mutta et ole.
On syytä muistaa, että hypergamian takia miehen pitäisi olla naista jopa "enemmän". Kyllähän sitä miettii, kuinka korkealle "vaatimukset" kasvavat.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Mjaa, mitä tuohon voisi vastaukseksi kirjoittaa?
Miksi se ottaa päähän jos näkisi hyvin treenattuja naisvartaloita, ainakin itse annan arvostusta sitä työmäärää kohtaan jonka ihminen joutuu tekemään jos haluaisi itselleen hyvän vartalon. Treeniä ja itsekuria johon liittyy myös ravinnon arviointi, ja lepo.
Vasta viimeviikolla näin salilla jonkun nuoren naiseksi kohta kasvavan tytön, ikää varmaan jotain 17-18 vuotta. Hän kyllä treenasi tavoitteellisesti, tiedostaen sen hikoilun määrän joka siihen tavoitteeseen tarvitaan. Pukeutui toppiin ja tiukkoihin leggareihin, ja ainakin itse ihailin jo hänen treeniensä lopputulosta.
Topin ja leggareiden väliin kun jäi 20 cm rako paljasta ihoa josta näkyi selkälihasten alaosa ja se miten ne liittyivät leveään lantioon ja pyöreään takamukseen. Vyötärö oli todella kapea, kontrasti oli aivan älyttömän veistoksellinen.
Mjoo, kyllä naisten kannattaa käydä salilla. Itsetunto kohenee kunnon myötä, jos oman vartalonsa kautta itseänsä arvottaisi.
AV- Anonyymi
Tavallaan toki olet oikeassa. Ongelma vaan on siinä, kuinka "korkealle" vaatimukset kaiken aikaa kasvavat. Eri asia tietysti sellaisilla miehillä, joille salitreenaaminen on helppoa ja pystyy myös muistakin asioista suoriutumaan hyvin.
Miten sä sitten näkisit, kuinka paljon tuollainen Jennifer Lopezin vartalo vaatii työtä.
Jos mietitään vaikkapa tätä ruotsalaista tositv-tähteä Amanda Franssonia. Eikös hänellä ole vähän tuollainen "latinovartalo".
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Pp5j1z/amanda-fransson-och-isac-ericsson-bekraftar-relationen
Katsoppas millaisella painolla tekee jalkakyykkyä. Ok, tuo on toki box squat liike, mutta kuitenkin.
https://www.youtube.com/shorts/SXL7b7o6M4E
Jos katsotaan tuloksia klassisen voimanoston SM-kisoissa vuosina 2021-2024, miesten paras tulos jalkakyykyssä on huomattavasti yli 100 kiloa enemmän verrattuna naisten parhaaseen tulokseen.
Niin siis jos Amanda Fransson käyttää 130 kilon painoa jalkakyykyssä, miehen pitäisi vetää 230 kiloa jalkakyykyssä.
Klassisen voimanoston SM-kisoissa vuonna 2021 kilpailija nimeltä Jani Haapamäki veti 74 sarjassa siis vähän alle 74 kiloisena jalkakyykyssä 230, penkistä 160 ja maastavedossa 270. Tuo oli paras yhteistulos kyseisissä kisoissa. Minä en esimerkiksi ole koskaan pystynyt vetää penkistä 160 kiloa, vaikka joskus on tullut treenattua. Pystytkö sinä vetämään penkistä 160 kiloa?
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan toki olet oikeassa. Ongelma vaan on siinä, kuinka "korkealle" vaatimukset kaiken aikaa kasvavat. Eri asia tietysti sellaisilla miehillä, joille salitreenaaminen on helppoa ja pystyy myös muistakin asioista suoriutumaan hyvin.
Miten sä sitten näkisit, kuinka paljon tuollainen Jennifer Lopezin vartalo vaatii työtä.
Jos mietitään vaikkapa tätä ruotsalaista tositv-tähteä Amanda Franssonia. Eikös hänellä ole vähän tuollainen "latinovartalo".
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Pp5j1z/amanda-fransson-och-isac-ericsson-bekraftar-relationen
Katsoppas millaisella painolla tekee jalkakyykkyä. Ok, tuo on toki box squat liike, mutta kuitenkin.
https://www.youtube.com/shorts/SXL7b7o6M4E
Jos katsotaan tuloksia klassisen voimanoston SM-kisoissa vuosina 2021-2024, miesten paras tulos jalkakyykyssä on huomattavasti yli 100 kiloa enemmän verrattuna naisten parhaaseen tulokseen.
Niin siis jos Amanda Fransson käyttää 130 kilon painoa jalkakyykyssä, miehen pitäisi vetää 230 kiloa jalkakyykyssä.
Klassisen voimanoston SM-kisoissa vuonna 2021 kilpailija nimeltä Jani Haapamäki veti 74 sarjassa siis vähän alle 74 kiloisena jalkakyykyssä 230, penkistä 160 ja maastavedossa 270. Tuo oli paras yhteistulos kyseisissä kisoissa. Minä en esimerkiksi ole koskaan pystynyt vetää penkistä 160 kiloa, vaikka joskus on tullut treenattua. Pystytkö sinä vetämään penkistä 160 kiloa?
TodellavaikeetaSe, miten paljon jaksaa nostaa painoja missäkin liikkeessä, se ei ole olennaista.
Salilla käydään lihaskunnon ylläpitämisen ja hyvän mielen vuoksi, ja se polttaa samalla myös kaloreja.
Ylpeänä voin todeta sen että varmaan häviäisin jo klassisessa penkkipunnerruksessa joillekin naisille. Onhan maailmalla ja Suomessakin aika kova taso, ja niitä 150 kg penkkipunnertajiakin naisissa on.
Kovia mimmejä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, miten paljon jaksaa nostaa painoja missäkin liikkeessä, se ei ole olennaista.
Salilla käydään lihaskunnon ylläpitämisen ja hyvän mielen vuoksi, ja se polttaa samalla myös kaloreja.
Ylpeänä voin todeta sen että varmaan häviäisin jo klassisessa penkkipunnerruksessa joillekin naisille. Onhan maailmalla ja Suomessakin aika kova taso, ja niitä 150 kg penkkipunnertajiakin naisissa on.
Kovia mimmejä.
AVParisuhteessa olet kuitenkin ollut varmasti naista vahvempi?
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Kummatkin noista naisista, joiden videot linkkasit, käyvät salilla ja harrastavat muutakin liikuntaa PALJON ylläpitääkseen tuota vartaloa.
- Anonyymi
Olet oikeassa. Mä kuitenkin mietin, kuinka paljon tarvitsee tehdä töitä.
En tiedä, osaatko venäjän kieltä. Mulla sitä on tullut opeteltua, joten luin tuon venäläisen laulaja Njushan treeneistä venäläisestä Gazeta-lehdestä.
https://www.gazeta.ru/family/news/2025/01/10/24800786.shtml
Kertoo, että 6 kertaa viikossa treenaa. Kyllähän tuo toki vähän kateelliseksi tekee, mutta ei kerro yksityiskohtaisesti. Voi olla jopa ihan fiksukin ajatus, että pitää myös joitakin asioita omana tietonaan. Kuten olen jo monessa aikaisemmassakin keskustelussa todennut, kyllähän naisen hyvä suorituskyky vaan tekee aina kateelliseksi. Veikkaan kuitenkin, että Jennifer Lopezin vartalo vaatii kuitenkin enemmän työtä.
Varmaksi ei tietenkään voi mitään sanoa. Katsoppas vaan, kuinka hoikka nainen ja millaisia rautoja nostelee. Tuo on tosin voimanostaja.
https://www.youtube.com/watch?v=TSIKeaKD0Xs
Tosiaan nämä on vähän kaksipiippuisia juttuja, kuinka paljon julkkisnaisten on fiksua "leveillä" salituloksilla. Esimerkiksi tähän mennessä, kun esimerkiksi tuo venäläinen laulaja Njusha on pitänyt "vaatimatonta" linjaa, olen kuitenkin ehkä ollut ihan tyytyväinen. Tosin nämä on hankalia kysymyksiä: entä jos itsekin olisin julkkis ja olisi mahdollisuus tutustua johonkin Njushan tasoiseen laulajaan, jolloin jossain vaiheessa "totuus" kuitenkin tulisi ilmi. Jos suorituskyky on "liian korkea", eihän asialle tietenkään mitään mahda.
Jokatapauksessa tämäkin on hyvin mielenkiintoista pohtia, missä määrin tämä salituloksilla "leveily" on myös kulttuurisidonnaista, vai onko.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Naisille kyllä pitää nyt antaa ennakoiva varoitus, "munaruoka" lihottaa:)
AV - Anonyymi
Minun kokemukseni mukaan olet äärimmäinen poikkeus. Tunnen monta hintelää miestä ihan henkilökohtaisesti ja olen seurustelkutkin muutaman kanssa, eikä heitä ketään kiinnosta lainkaan naisten salilla käymiset tai käymättä jättämiset.
- Anonyymi
Oletko itse korkeasti koulutettu ja käyt säännöllisesti salilla? Sinun "hinteliä" miehiä ei ole koskaan häirinnyt?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse korkeasti koulutettu ja käyt säännöllisesti salilla? Sinun "hinteliä" miehiä ei ole koskaan häirinnyt?
TodellavaikeetaEn tunne yhtään ainoaa miestä, jota naisten koulutustaso tai salilla käyminen häiritsisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tunne yhtään ainoaa miestä, jota naisten koulutustaso tai salilla käyminen häiritsisi.
Sinä siis väität, että matalasti koulutettua "hintelää" miestä ei korkeasti koulutettu kovaa salilla treenaava nainen häiritse?
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis väität, että matalasti koulutettua "hintelää" miestä ei korkeasti koulutettu kovaa salilla treenaava nainen häiritse?
TodellavaikeetaMissä olen väittänyt noin? Uskon kyllä, että sinua asia harmittaa, mutta ei tuo tuntemuksesi yleistä ole. Sitähän sinä aloituksessa kysyit, että oletko poikkeus. Kyllä, olet poikkeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen väittänyt noin? Uskon kyllä, että sinua asia harmittaa, mutta ei tuo tuntemuksesi yleistä ole. Sitähän sinä aloituksessa kysyit, että oletko poikkeus. Kyllä, olet poikkeus.
Entäpä, jos minä olen poikkeus siinä, että uskallan puhua tästä ongelmasta.
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä, jos minä olen poikkeus siinä, että uskallan puhua tästä ongelmasta.
TodellavaikeetaEi, sinä olet vain poikkeus. Ymmärrän kyllä, että sinun voi olla vsikeaa hyväksyä, että muut miehet eivät suuressa määrin jaa ongelmasi. Suurin osa miehistä kuitenkin elää omaa elämäänsä, eikä kuluta kaikkea aikaansa seuraten naisia, joiden elämä vituttaa heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, sinä olet vain poikkeus. Ymmärrän kyllä, että sinun voi olla vsikeaa hyväksyä, että muut miehet eivät suuressa määrin jaa ongelmasi. Suurin osa miehistä kuitenkin elää omaa elämäänsä, eikä kuluta kaikkea aikaansa seuraten naisia, joiden elämä vituttaa heitä.
” Suurin osa miehistä kuitenkin elää omaa elämäänsä, eikä kuluta kaikkea aikaansa seuraten naisia, joiden elämä vituttaa heitä.” Juu eivät järjestäydy kuten perussuomalaisten kannattajat ahojahteihin naisen sanaa vastaan👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Suurin osa miehistä kuitenkin elää omaa elämäänsä, eikä kuluta kaikkea aikaansa seuraten naisia, joiden elämä vituttaa heitä.” Juu eivät järjestäydy kuten perussuomalaisten kannattajat ahojahteihin naisen sanaa vastaan👍
Ei oo standardit nääs nykyään nii korkealla enää, näin helppoa on olla hyvä jätkä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo standardit nääs nykyään nii korkealla enää, näin helppoa on olla hyvä jätkä
Minusta tuo on normaalin ihmisen käytöstä, ei mitään hyvyyttä. Ihan tuikitavallista touhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, sinä olet vain poikkeus. Ymmärrän kyllä, että sinun voi olla vsikeaa hyväksyä, että muut miehet eivät suuressa määrin jaa ongelmasi. Suurin osa miehistä kuitenkin elää omaa elämäänsä, eikä kuluta kaikkea aikaansa seuraten naisia, joiden elämä vituttaa heitä.
Se on toki totta, että mä saatan käyttää tavallista enemmän aikaa naisjulkkisten elämän seuraamiseen ja kritisoida tätä "suuruudenhulluutta". Viimeistään kuitenkin aprisuhteessa kaikki mitataan: olenko tosiaan ainoa mies, joita naisten "suuruudenhulluus" raivostuttaa, varsinkin "suuruudenhulluus" salituloksissa.
Anonyymi kirjoitti:
Se on toki totta, että mä saatan käyttää tavallista enemmän aikaa naisjulkkisten elämän seuraamiseen ja kritisoida tätä "suuruudenhulluutta". Viimeistään kuitenkin aprisuhteessa kaikki mitataan: olenko tosiaan ainoa mies, joita naisten "suuruudenhulluus" raivostuttaa, varsinkin "suuruudenhulluus" salituloksissa.
TodellavaikeetaEdelleen ... ymmärrän, että sinun on vaikea hyväksyä tätä, mutta ajattelutapasi on hyvin poikkeuksellinen. Kanssasi samoin kokevia on ehkä juuri ja juuri jokunen promile miehistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaSinulla on ongelma, mitä ihmeen väliä onko muilla samankaltainen ongelma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tunne yhtään ainoaa miestä, jota naisten koulutustaso tai salilla käyminen häiritsisi.
En myöskään minä. Palstan omituisempia ihmisiä tämä todellavaikeeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaParisuhteessa mitataan mitä? Eihän sulla ole, ja vaikka olisikin niin tuollainen ajattelutapa kaataisi sen pian. Ei kukaan jaksa kuunnella pitkään valituksia tuollaisesta aiheesta suhteessakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on ongelma, mitä ihmeen väliä onko muilla samankaltainen ongelma?
Aloittajaa selvästi lohduttaisi tieto, että muutkin miehet kokisivat kuten hän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajaa selvästi lohduttaisi tieto, että muutkin miehet kokisivat kuten hän.
Että olisi kivaa, kun joku toinenkin ajattelisi yhtä kierosti kuin ap ja asiasta olisi toisellekin paljon ongelmaa. Ongelmaa, joka estäisi elämää, ja jota pitäisi ruikuttaa palstalla. Ei hyvää päivää sentään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että olisi kivaa, kun joku toinenkin ajattelisi yhtä kierosti kuin ap ja asiasta olisi toisellekin paljon ongelmaa. Ongelmaa, joka estäisi elämää, ja jota pitäisi ruikuttaa palstalla. Ei hyvää päivää sentään.
Sitähän hän yrittää joka välissä vääntää. Että kaikki muitakin miehiä asia muka harmittaa, mutta hän on ainoa, joka sen sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen ... ymmärrän, että sinun on vaikea hyväksyä tätä, mutta ajattelutapasi on hyvin poikkeuksellinen. Kanssasi samoin kokevia on ehkä juuri ja juuri jokunen promile miehistä.
Minä tein aikaisemmin pitkän kommentin tähän keskusteluun, jossa otin anabolisten steroidien käytön Hollywoodissa ja viesti poistettiin. Aiheesta kirjoitti erittäin hyvin brittiläinen The Independent-lehti.
Otan siis jälleen tämän Hesarin-linkin kyseisestä aiheesta, koska ainakaan aikaisemmin ei olla poistettu.
Niin, onko tämä nyt niin harvinaista nykyaikana?
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on ongelma, mitä ihmeen väliä onko muilla samankaltainen ongelma?
Et näe, että naisten "suuruudenhulluus" olisi ollenkaan ongelma?
Anonyymi kirjoitti:
En myöskään minä. Palstan omituisempia ihmisiä tämä todellavaikeeta.
Koska "normaalit" miehet eivät kehtaa puhua.
Anonyymi kirjoitti:
Parisuhteessa mitataan mitä? Eihän sulla ole, ja vaikka olisikin niin tuollainen ajattelutapa kaataisi sen pian. Ei kukaan jaksa kuunnella pitkään valituksia tuollaisesta aiheesta suhteessakaan.
Niin, koska haluavat jatkaa "suuruudenhullua" elämää, kuten varmasti sinäkin haluat jatkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän hän yrittää joka välissä vääntää. Että kaikki muitakin miehiä asia muka harmittaa, mutta hän on ainoa, joka sen sanoo.
Aivan varmasti harmittaa syrjäytyminen myös monia muitakin miehiä ja varmasti myös naisia. Mä nyt vaan yritän tässä avata erilaisia syitä, joilla on vaikutusta syrjäytymiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti harmittaa syrjäytyminen myös monia muitakin miehiä ja varmasti myös naisia. Mä nyt vaan yritän tässä avata erilaisia syitä, joilla on vaikutusta syrjäytymiseen.
TodellavaikeetaYksi vahva syrjäytymisen syy ainakin miehillä olisi, että naiset käyvät salilla??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi vahva syrjäytymisen syy ainakin miehillä olisi, että naiset käyvät salilla??
Syrjäytymisen taustatekijöitä on tutkittukin, voi johtua monista syistä,
muttä tätä yllämainittua ei liene vielä virallisesti löydetty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tein aikaisemmin pitkän kommentin tähän keskusteluun, jossa otin anabolisten steroidien käytön Hollywoodissa ja viesti poistettiin. Aiheesta kirjoitti erittäin hyvin brittiläinen The Independent-lehti.
Otan siis jälleen tämän Hesarin-linkin kyseisestä aiheesta, koska ainakaan aikaisemmin ei olla poistettu.
TodellavaikeetaOlen toinen lukija, mutta korjaan ap:n väärinymmärryksen:
Ap:n kysymys alussa oli
- "Olenko minä todellakin tässä asiassa poikkeus "
Vastaus
- "Kanssasi samoin kokevia on ehkä juuri ja juuri jokunen promile miehistä."
*
Jos taas joku kuntoilija on käyttänyt doping-aineita niin se ei ole harvinaista, mutta sehän on toista asiaa. Siitä ei ollut kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syrjäytymisen taustatekijöitä on tutkittukin, voi johtua monista syistä,
muttä tätä yllämainittua ei liene vielä virallisesti löydetty.Mietippäs, miksi joitakin asioita ei löydetty. Luota sinä vaan niihin p**kasosiaalitieteisiin. Olen minä niihinkin ehtinyt perehtymään ja näiden tieteiden ongelmana tosiaankin on tietty "pyhien uhrien" problematiikka. Onneksi löytyy tässäkin poikkeuksia kuten esimerkiksi sosiologi Henry Laasanen, joka on ottanut puheeksi esimerkiksi tämän miestutkimuksen problematiikan. Miestutkimusta, kun ei nähdä "samanarvoisena" muiden tutkimusten kanssa. Sopii vaan miettiä, mitkä lopputulokset.
Jos joistakin asioista ei uskalleta puhua, usko sinä vaan naiivina näihin "aina oikeassa oleviin", jotka tekevät "tiedettä". Sinä jatkat sitten tätä "suuruudenhullua" elämäntyyliäsi tietämättä millaisia surauksia sillä saattaa pitemmän päälle olla.
No sodathan on lisääntyneet. Sotia, kun ei olisi, jos ihmisissä ei olisi väkivaltaa. Globaalilla tasolla kuolemaanjohtavassa väkivallassa miehet ovat niin uhreissa kuin tekijöissä yliedustettuina. Usko sinä siis vaan naiivina näitä "aina oikeassa olevia", jotka tekevät "tiedettä" ja eivät pidä miestutkimusta "samanarvoisena" muiden "tarkeempien" tutkimusten kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen toinen lukija, mutta korjaan ap:n väärinymmärryksen:
Ap:n kysymys alussa oli
- "Olenko minä todellakin tässä asiassa poikkeus "
Vastaus
- "Kanssasi samoin kokevia on ehkä juuri ja juuri jokunen promile miehistä."
*
Jos taas joku kuntoilija on käyttänyt doping-aineita niin se ei ole harvinaista, mutta sehän on toista asiaa. Siitä ei ollut kyse.Doping aineiden käyttöön on olemassa joku syy. Ja se syy taas lähtee jokaisen päästä. Samoin minun kanssani kokevia on yhä enemmän, koska heillä on paineita myös saada isommat lihakset ja voimat. Mietippäs vaikkapa näyttelijöitä Hollywoodissa. Siinä The Independent lehden jutussa juuri tuotiin hyvin esille tätä steroidien problematiikkaa ja tämä on pikemminkin oire jostakin. Valitettavasti se viesti poistettiin, johon otin sen The Independent lehden linkin.
Anonyymi kirjoitti:
Mietippäs, miksi joitakin asioita ei löydetty. Luota sinä vaan niihin p**kasosiaalitieteisiin. Olen minä niihinkin ehtinyt perehtymään ja näiden tieteiden ongelmana tosiaankin on tietty "pyhien uhrien" problematiikka. Onneksi löytyy tässäkin poikkeuksia kuten esimerkiksi sosiologi Henry Laasanen, joka on ottanut puheeksi esimerkiksi tämän miestutkimuksen problematiikan. Miestutkimusta, kun ei nähdä "samanarvoisena" muiden tutkimusten kanssa. Sopii vaan miettiä, mitkä lopputulokset.
Jos joistakin asioista ei uskalleta puhua, usko sinä vaan naiivina näihin "aina oikeassa oleviin", jotka tekevät "tiedettä". Sinä jatkat sitten tätä "suuruudenhullua" elämäntyyliäsi tietämättä millaisia surauksia sillä saattaa pitemmän päälle olla.
No sodathan on lisääntyneet. Sotia, kun ei olisi, jos ihmisissä ei olisi väkivaltaa. Globaalilla tasolla kuolemaanjohtavassa väkivallassa miehet ovat niin uhreissa kuin tekijöissä yliedustettuina. Usko sinä siis vaan naiivina näitä "aina oikeassa olevia", jotka tekevät "tiedettä" ja eivät pidä miestutkimusta "samanarvoisena" muiden "tarkeempien" tutkimusten kanssa.
TodellavaikeetaMitä tarkoittaa pyhien uhrien vaikutus, merkitys tai osuus sosiologiassa, onko Laasanen siitä joskus kriittisesti kirjoitellut? Google ei tietänyt asiasta muuta kuin uskonnolliset uhraukset. Onko jotain sisäpiiriläppää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaVarmasti syrjäytyminen harmittaa, mutta sehän taas ei liity keskustelusi alkuperäiseen aiheeseen, eli bausten salitulosten harmittamiseen millään tavalla. Syrjäytyminen johtuu valtaosalla mielenterveyden haasteista, elämänhallinnan ongelmista jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska "normaalit" miehet eivät kehtaa puhua.
TodellavaikeetaKyllä he kehtaavat. He vain eivät koe lainkaan kuten sinä koet. Se, että sinä yritäy tuputtaa muille miehille omia ongelmiasi, ei tee niistä totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaHollywoodnäyttelijät eivät ole tavallisia ihmisiä. Heitä ei ole kuin ehkä juuri ja juuri promilen kymmenesosa ihmistä. Tämä juuri on sinun suurin ongelmasi näissä jutuissasi. Sinä nappaat tuollaisia äärimmäisen harvinaisia ihmisryhmiä ja kuvittelet heidän ongelmiensa olevan yleisiä koko väestön tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Doping aineiden käyttöön on olemassa joku syy. Ja se syy taas lähtee jokaisen päästä. Samoin minun kanssani kokevia on yhä enemmän, koska heillä on paineita myös saada isommat lihakset ja voimat. Mietippäs vaikkapa näyttelijöitä Hollywoodissa. Siinä The Independent lehden jutussa juuri tuotiin hyvin esille tätä steroidien problematiikkaa ja tämä on pikemminkin oire jostakin. Valitettavasti se viesti poistettiin, johon otin sen The Independent lehden linkin.
TodellavaikeetaKyllä. Siihen on nyös syynsä, ettö ko. ihmisryhmä myös lihottaa itseään ja sitten laihduttaa itseään äärimmäisyyksiin. Tuohon on syynä työ= raha, ei vastakkainen sukupuoli. Tuolla ihmisryhmällä on hyvin tiukkoja rutiineja kaikkiin elämän osa-alueisiin, itsehoitorutiineja, joihin kuluu satoja tuhansia vupdessa, äärinnäisen kalliita vaatteita, taloja joiden kaikissa huoneissa he eivät koskaan edes käy, jne. Kukaan heistä ei ole käytökseltään nirmaali, tavallinen ihminen ja heidän "ongelmansa" eivät ole tavallisten normaalien ihmisten ongelmia. Jos kulkisit joskus kotisi ulkopuolella, niin huomaisit, että tuolla kaduilla ei tallaa vastaan hollywoodtähtiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Doping aineiden käyttöön on olemassa joku syy. Ja se syy taas lähtee jokaisen päästä. Samoin minun kanssani kokevia on yhä enemmän, koska heillä on paineita myös saada isommat lihakset ja voimat. Mietippäs vaikkapa näyttelijöitä Hollywoodissa. Siinä The Independent lehden jutussa juuri tuotiin hyvin esille tätä steroidien problematiikkaa ja tämä on pikemminkin oire jostakin. Valitettavasti se viesti poistettiin, johon otin sen The Independent lehden linkin.
TodellavaikeetaJos joskus laajentaidit katsetrasi kattamaan edes enemmän julkkiksia kuin vain tuon äärimmäisen kapean joukon, josta jatkuvasti jauhat, niin huomaisit että niissä julkkiksissa ja näyttelijöissäkin on myös hyvin pienikokoisia ja hinteliä yksilöitä. Toki he eivät juurikaan työskentele suurimpien markkinointikoneistojen luomuksissa, mutta indiepuolella heitä on vaikka kuinka ja varsinkin kun mennään Yhdysvaltojen ulkopuolelle. Jos kykenisot laajentamaan katsettasi niin huomaiait, että monet maailmantähdet ja miljoonien naisten päiväunet ovat hinteliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaSinä elät monien miesten tyypillisessä harhassa. Todellisessa maailmassa valtaosan naisista silmissä viehättävä miesvartalo on fyysisiltä mitoiltaa huomattavasti pienempi kuin te kuvittelette. Lihaskasa on miesten mieleen, ei naisten.
- Anonyymi
Pelkäätkö sinä päällekarkausta tai jotai?
- Anonyymi
Paljon nousee penkistä ?
- Anonyymi
Paljonko pitäisi nousta nykyaikana "oikealta" mieheltä?
Todellavaikeeta
- Anonyymi
"Entäpä, jos minä olen poikkeus siinä, että uskallan puhua tästä ongelmasta."
Suuri osa ihmisistä on "tyytymätön" ulkoiseen näköönsä ja olemukseensa, ja Sinä pistät vain vielä överimmäksi kuin muut, kitkeryyteen ja kateellisuuteen asti. Tälläkin palstalla urputetaan yhtenään, kun on vain 172cm liian lyhyt tai hintelä. Joten tuossa asiassa olet periaatteessa mitä tavanomaisin, mutta vedät vain homman ääri asentoonsa.
Mutta kun. Tajunnet että kaikki ihmiset siinä mukana on osa luontoa, ja siksi erilaisia, "hyviä ja huonoja", lahjakkaampia ja yksinkertaisempia, ja kaikkea siltä väliltä. Se on luonnon laki. Ja luonto ei biologiselta kannalta noudattele mitään kulttuurillista "tasa-arvoa", vaan jokainen tulee toimeen niillä eväillä mitä on perimässä saanut. Se näkyy myös siinä, että toiset ovat fysiikaltaan ihan terveitä ja jotkut kookkaitakin, toiset sairaampia jo alun perin. Se vain on näin.
Lienet kirjoitellutkin ulkonäkö "paineista". Ihmiset ovat hyviä keksimään itselleen kaikenlaisia paineita, se on kuitenkin vain normaalia elämää. Jokainen sopeutuu elämäänsä omalla tavallaan. Jos joku hoitaa fyysistä ja myös mielensä terveyttä vaikka salitreeneillä, Koetko että se on jotenkin Sinulta pois? Huomaatko miten hullu ajatus, muittenko sivullisten pitäisi mieluummin vetää vain lonkkaa siksi, jotta Sulla olisi helpompi olo. Tästä pitäisi jo huomata, miten hullu ajatus.- Anonyymi
"Suuri osa ihmisistä on "tyytymätön" ulkoiseen näköönsä ja olemukseensa, ja Sinä pistät vain vielä överimmäksi kuin muut, kitkeryyteen ja kateellisuuteen asti. Tälläkin palstalla urputetaan yhtenään, kun on vain 172cm liian lyhyt tai hintelä. Joten tuossa asiassa olet periaatteessa mitä tavanomaisin, mutta vedät vain homman ääri asentoonsa."
Eikö se nyt ole päivän selvä, jos nykyaikana on menestyviä julkkisnaisia, kuten Jennifer Lopez, jolla lihasmassaa varmasti on enemmän kuin monella 50-luvun julkkisnaisella, väkisinkin luo paineita myös miehille olla isompia.
"Mutta kun. Tajunnet että kaikki ihmiset siinä mukana on osa luontoa, ja siksi erilaisia, "hyviä ja huonoja", lahjakkaampia ja yksinkertaisempia, ja kaikkea siltä väliltä. Se on luonnon laki. Ja luonto ei biologiselta kannalta noudattele mitään kulttuurillista "tasa-arvoa", vaan jokainen tulee toimeen niillä eväillä mitä on perimässä saanut. Se näkyy myös siinä, että toiset ovat fysiikaltaan ihan terveitä ja jotkut kookkaitakin, toiset sairaampia jo alun perin. Se vain on näin."
Ei asia nyt aivan näinkään mene. Meillä on tiede apuna, jonka avulla voidaan selvittää erilaisia "huono-osaisuuden" syitä.
"Lienet kirjoitellutkin ulkonäkö "paineista". Ihmiset ovat hyviä keksimään itselleen kaikenlaisia paineita, se on kuitenkin vain normaalia elämää. "
Ulkonäössä ei ole kyse vain ulkonäöstä vaan myös toimintakyvystä: mitä kovemmat vaatimukset menestymiselle, sitä enemmän on luvassa myös paineita.
"Jos joku hoitaa fyysistä ja myös mielensä terveyttä vaikka salitreeneillä, Koetko että se on jotenkin Sinulta pois? "
Ongelma on siinä, jos tätä ongelmaa ei tunnisteta kuten ei esimerkiksi tunnisteta myöskään miesten ulkonäköpaineita.
Se vaan, että 80-luvulla Schwarzenegger ja Stallone olivat harvinaisuuksia lihaksikkailla vartaloillaan. On päivän selvää, että paineita on enemmän, jos esimerkiksi näyttelijä kaiken muun osaamisen lisäksi pitää näyttää vielä Schwarzeneggeriltä tai Stallonelta.
Anonyymi kirjoitti:
"Suuri osa ihmisistä on "tyytymätön" ulkoiseen näköönsä ja olemukseensa, ja Sinä pistät vain vielä överimmäksi kuin muut, kitkeryyteen ja kateellisuuteen asti. Tälläkin palstalla urputetaan yhtenään, kun on vain 172cm liian lyhyt tai hintelä. Joten tuossa asiassa olet periaatteessa mitä tavanomaisin, mutta vedät vain homman ääri asentoonsa."
Eikö se nyt ole päivän selvä, jos nykyaikana on menestyviä julkkisnaisia, kuten Jennifer Lopez, jolla lihasmassaa varmasti on enemmän kuin monella 50-luvun julkkisnaisella, väkisinkin luo paineita myös miehille olla isompia.
"Mutta kun. Tajunnet että kaikki ihmiset siinä mukana on osa luontoa, ja siksi erilaisia, "hyviä ja huonoja", lahjakkaampia ja yksinkertaisempia, ja kaikkea siltä väliltä. Se on luonnon laki. Ja luonto ei biologiselta kannalta noudattele mitään kulttuurillista "tasa-arvoa", vaan jokainen tulee toimeen niillä eväillä mitä on perimässä saanut. Se näkyy myös siinä, että toiset ovat fysiikaltaan ihan terveitä ja jotkut kookkaitakin, toiset sairaampia jo alun perin. Se vain on näin."
Ei asia nyt aivan näinkään mene. Meillä on tiede apuna, jonka avulla voidaan selvittää erilaisia "huono-osaisuuden" syitä.
"Lienet kirjoitellutkin ulkonäkö "paineista". Ihmiset ovat hyviä keksimään itselleen kaikenlaisia paineita, se on kuitenkin vain normaalia elämää. "
Ulkonäössä ei ole kyse vain ulkonäöstä vaan myös toimintakyvystä: mitä kovemmat vaatimukset menestymiselle, sitä enemmän on luvassa myös paineita.
"Jos joku hoitaa fyysistä ja myös mielensä terveyttä vaikka salitreeneillä, Koetko että se on jotenkin Sinulta pois? "
Ongelma on siinä, jos tätä ongelmaa ei tunnisteta kuten ei esimerkiksi tunnisteta myöskään miesten ulkonäköpaineita.
Se vaan, että 80-luvulla Schwarzenegger ja Stallone olivat harvinaisuuksia lihaksikkailla vartaloillaan. On päivän selvää, että paineita on enemmän, jos esimerkiksi näyttelijä kaiken muun osaamisen lisäksi pitää näyttää vielä Schwarzeneggeriltä tai Stallonelta.
TodellavaikeetaTaitaa olla "päivän selvä" vain omissa ajatuksissasi. Mitä välität Lopezin lihaksista, ole tyytyväinen että saat nähdä ja kokea mielikuvissasi niitäkin. Vai oletko pyrkimässä Lopezin mieskumppaniksi?
Kyllä menee! Biologinen alkuperä on, että on kelpoja ja vähemmän kelpoja. Jokainen kehittää sitten saaduilla eväillään itseään kykyjensä, ja asenteensakin mukaan. Totta tietenkin, että meillä (järjestyneessä yhteiskunnassa) jeesitään niitä, jotka eivät omilla lahjoillaan kohtuullisena pidettävään toimeentuloon kykyjensä vajavaisuudesta tai jopa laiskuuttaan pysty. Jos noin, siitä pitäisi suorastaan tykätä.
Vaatimuksia asetat vain itse itsellesi, Ylläkin kysytään, miksi hamuat "jotain,mikä ei ole realistista? "
Toimintäkyvyn ehto ei ole, että pitäisi saada jokin onnenkantamoinen, mikä ei normaalielämässä toteudu.
Miten ulkopuoliset kohdallaan kehittävät itseään, näytät ajattelevan, että se on Sinulta pois.
Ulkonäön "paineista" löytyy aikakauslehdissä tarinoita usein, myös miesten kohdalla. Mutta se on normaalia elämää, ei sen kummenpaa. Sinä taidat käsittää niiden sisältöjä usein väärin.
On "päivän selvää" että Stallone tekee Sulle paineita. Stallone ei varmaan ole arvannut tuota vielä, siksi saattaa kuntolla vielä edelleen. (Minäkin kuntoilen vielä vaikka saatan olla vanhempi ;-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla "päivän selvä" vain omissa ajatuksissasi. Mitä välität Lopezin lihaksista, ole tyytyväinen että saat nähdä ja kokea mielikuvissasi niitäkin. Vai oletko pyrkimässä Lopezin mieskumppaniksi?
Kyllä menee! Biologinen alkuperä on, että on kelpoja ja vähemmän kelpoja. Jokainen kehittää sitten saaduilla eväillään itseään kykyjensä, ja asenteensakin mukaan. Totta tietenkin, että meillä (järjestyneessä yhteiskunnassa) jeesitään niitä, jotka eivät omilla lahjoillaan kohtuullisena pidettävään toimeentuloon kykyjensä vajavaisuudesta tai jopa laiskuuttaan pysty. Jos noin, siitä pitäisi suorastaan tykätä.
Vaatimuksia asetat vain itse itsellesi, Ylläkin kysytään, miksi hamuat "jotain,mikä ei ole realistista? "
Toimintäkyvyn ehto ei ole, että pitäisi saada jokin onnenkantamoinen, mikä ei normaalielämässä toteudu.
Miten ulkopuoliset kohdallaan kehittävät itseään, näytät ajattelevan, että se on Sinulta pois.
Ulkonäön "paineista" löytyy aikakauslehdissä tarinoita usein, myös miesten kohdalla. Mutta se on normaalia elämää, ei sen kummenpaa. Sinä taidat käsittää niiden sisältöjä usein väärin.
On "päivän selvää" että Stallone tekee Sulle paineita. Stallone ei varmaan ole arvannut tuota vielä, siksi saattaa kuntolla vielä edelleen. (Minäkin kuntoilen vielä vaikka saatan olla vanhempi ;-)Ei ole ollenkaan noin yksinkertaista. Mietitäänpä vaikkapa väkivaltaista käytöstä: tuleeko KAIKISSA maissa täsmälleen samanlaiset seuraukset miehelle, joka lyö KOVAA toista miestä. Kannattaa aina muistaa tämä, että globaalilla tasolla miehet ovat niin tekijöissä kuin uhreissa yliedustettuina, kun puhutaan kuolemaan johtavasta väkivallasta. Ja kuten nähdään, henkirikosluvuissa tosiaan löytyy eroja. Me Suomessa, kun olemme saaneet tottua "liiankin turvalliseen" elämään.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate
Tuossa hyödyllistä luettavaa.
https://yle.fi/a/3-7554385
"Suomalaisen professorin johtama tutkimusryhmä on löytänyt kaksi geeniä joilla on merkittävä yhteys väkivaltaiseen käytökseen."
"Molemmat löydetyt geenit ovat melko yleisiä. Suurin osa kantajista ei ole väkivaltaisia ja käytöksestä vain puolet selittyy geeneillä, toinen puoli on ympäristön vaikutusta. Ilmiö ei koske vain suomalaisia: samoja väkivaltageenejä löytyy kaikkialta ja alueellisia eroja on vain vähän."
Tuossa myös hyvin kiinnostavaa:
"Tosin ainakin yritystä geeniin vetoamiseen on jo nyt nähty. Tiihonen tietää tapauksia Italiasta ja Yhdysvalloista, joissa on yritetty jo aiempien epävarmojen tutkimusten perusteella saada tuomioon lievennystä geeniperimän perusteella."
Kysymys: jos minä matkustan johonkin "väkivaltaiseen" maahan tekemään naisiin tuttavuutta ja minut hakataan sairaalakuntoon ja mulle jää pysyviä vammoja, voinko olla 100% varma, että KAIKKI väkivallantekijät ja siihen yllyttäjät saavat "kovimman mahdollisen" tuomion, toisin sanoen käytännössä myös heidänkin elämänsä tuhotaan perinpohjin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ollenkaan noin yksinkertaista. Mietitäänpä vaikkapa väkivaltaista käytöstä: tuleeko KAIKISSA maissa täsmälleen samanlaiset seuraukset miehelle, joka lyö KOVAA toista miestä. Kannattaa aina muistaa tämä, että globaalilla tasolla miehet ovat niin tekijöissä kuin uhreissa yliedustettuina, kun puhutaan kuolemaan johtavasta väkivallasta. Ja kuten nähdään, henkirikosluvuissa tosiaan löytyy eroja. Me Suomessa, kun olemme saaneet tottua "liiankin turvalliseen" elämään.
Tuossa hyödyllistä luettavaa.
https://yle.fi/a/3-7554385
"Suomalaisen professorin johtama tutkimusryhmä on löytänyt kaksi geeniä joilla on merkittävä yhteys väkivaltaiseen käytökseen."
"Molemmat löydetyt geenit ovat melko yleisiä. Suurin osa kantajista ei ole väkivaltaisia ja käytöksestä vain puolet selittyy geeneillä, toinen puoli on ympäristön vaikutusta. Ilmiö ei koske vain suomalaisia: samoja väkivaltageenejä löytyy kaikkialta ja alueellisia eroja on vain vähän."
Tuossa myös hyvin kiinnostavaa:
"Tosin ainakin yritystä geeniin vetoamiseen on jo nyt nähty. Tiihonen tietää tapauksia Italiasta ja Yhdysvalloista, joissa on yritetty jo aiempien epävarmojen tutkimusten perusteella saada tuomioon lievennystä geeniperimän perusteella."
Kysymys: jos minä matkustan johonkin "väkivaltaiseen" maahan tekemään naisiin tuttavuutta ja minut hakataan sairaalakuntoon ja mulle jää pysyviä vammoja, voinko olla 100% varma, että KAIKKI väkivallantekijät ja siihen yllyttäjät saavat "kovimman mahdollisen" tuomion, toisin sanoen käytännössä myös heidänkin elämänsä tuhotaan perinpohjin.
TodellavaikeetaVaikka puhuinkin väkivaltarikollisuudesta ja geenien vaikutuksista, ei asiat ole muissakaan asioissa niin yksinkertaisia. Mietitäänpä vaikkapa naisten koulutusta Yhdysvalloissa. Otan jälleen tuon Education Indexin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Education_Index
Yhdysvalloissa Education Index oli 90-luvulla erittäin korkea, eikä Yhdysvallat huonosti ole myöhemminkään sijoittunut. Education Index oli 90-luvulla korkea myös monessa Euroopan maassa. Eipä tule mieleen Euroopan ja Pohjois-Amerikan maita, joissa naiset pärjäisivät miehiä huonommin koulutuksessa. Jos mietitään Yhdysvaltoja, eipä naisten koulutus ollut samalla tasolla esimerkiksi 50-luvulla.
Puhutaanpa sitten vielä voimatasoista: kuten jo moneen kertaan olen todennut, esimerkiksi klassisen voimanoston SM-kisoissa vuosina 2021-2024 miesten paras tulos jalkakyykyssä oli huomattavasti yli 100 kiloa enemmän verrattuna naisen parhaaseen tulokseen kyseisessä liikkeessä.
Lähtökohdissa on siis eroja, mutta mielenkiintoisa on nimenomaan tämä, millä perusteella ihminen luokitellaan "vialliseksi".
Pohditaanpa tätä "viallisuutta" vaikkapa "liian hintelän" vartalon perusteella. Olen jo moneen kertaan ottanut tämän artikkelin, kun tuossa on niin hyvin selitetty.
https://yle.fi/a/20-10003684
"Miehistä toimintakykyä kuvaa nykyisessä länsimaisessa ihanteessa keho, joka on samaan aikaan lihaksikas ja vähärasvainen. Aihetta on tutkittu yliopistoissa esimerkiksi Alankomaissa ja Yhdysvalloissa. Tämä niin sanottu mesomorfinen kehotyyppi on useimmille miehille yksinkertaisesti mahdoton tavoittaa."
Pohditaanpa jälleen näyttelijää Sylvester Stallone. Stallonehan on Yhdysvalloista. Kuten olen jo moneen kertaan palstalla kertonut, kuinka venäjän kieltäkin on tullut opeteltua ja on tullut myös katsottua venäläisiä elokuvia ja tv-sarjoja. Se, mitä olen ehkä jossain määrin havainnoinut, uskaltaisin väittää, että Yhdysvaloissa tv-sarjoissa ja elokuvissa miehet ovat lihaksikkaampia kuin venäläisissä elokuvissa ja tv-sarjoissa.
Niin ja kun vertaillaan esimerkiksi esimerkiksi venäläisiä naislaulajia ja näyttelijöitä naislaulajiin ja näyttelijöihin Latinalaisessa-Amerikassa, uskaltaisin todeta, että Venäjällä ovat pääsääntöisesti hoikempia, kuten esimerkiksi tuo venäläinen laulaja Njusha.
https://www.youtube.com/watch?v=zs56mNi-2wU&list=RDzs56mNi-2wU&start_radio=1
Siinä vertailuun brasilialainen laulaja.
https://www.youtube.com/shorts/RVMXHsQfkgE
Uskon edelleen, että tuon venäläisen laulaja Njushan vartalo ei vaadi yhtä paljon salitreeniä kuin tuon brasilialaisen laulaja Lauana Pradon.
Tässä on aivan mahdotonta olla pohtimatta myöskään tällaista kysymystä: jos nainen on siis voittanut "geenilotossa" ja saa "valtavat" lihakset "ilmaiseksi", onko tällaisella naisella mahdollisuudet toisissa maissa menestyä paremmin kuin toisissa?
Tuota "geenilotto" teoriaa käyttää jotkut incelin esimerkiksi Chadeista.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
Hintelä mies ei ole poikkeus, vaan mies siinä missä toisenlaisetkin miehet. Sen sijaan kovin epäterve ajattelutapasi on poikkeus. Laitapa ajatukset parempaan päin.
- Anonyymi
raivostuttaa se kun haluaisit itsekin leveillä ja käyttäytyä hypergaamisesti, ei vaan oo resurssija
Kun mies hakee parisuhdetta ,se on mahdollista vain naisen ehdoilla, ei muuten.
kun haluat valita hyvännäköisen hoikan ja määräillä, niin se ottaa päähän, kun nainen ei suostu.
Nainen ei välitä, jos haluaa vain hyvännäköisyyden takia, ei välitä olla esittelykappale koska olisi henkisesti köyhää muuten. Ei naiset voimista välitä, muut kun kouluikäiset. Kun se aika on mennyt, se ärsyttää. - Anonyymi
Älä vahtaa asioita, mitkä ärsyttää. Katsele asioita mitkä ilahduttaa.
Menee elämä ihan hukkaan negaatioihin voimansa laittaen.
Jasu- Anonyymi
Tuota minäkin olen ihmetellyt, että miten kukaan tahtoo tuijottaa vuositolkulla asioita, jotka aiheuttavat harmitusta. Itse pyrin pikemmin karsimaan pois kaiken sellaisen, mikä harmittaa tyhjään.
- Anonyymi
Niinpä niin. Miksi pitää elämänsä vahdata kaikkea mikä ärsyttää ja painaa itsetuntoa alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota minäkin olen ihmetellyt, että miten kukaan tahtoo tuijottaa vuositolkulla asioita, jotka aiheuttavat harmitusta. Itse pyrin pikemmin karsimaan pois kaiken sellaisen, mikä harmittaa tyhjään.
Nimenomaan tuo tyhjän harmitus on todella hämärää. Tyyppi ei edes ajattelemaan hälle kirjoitettua vastauksia, vaan keksii kaikesta uutta harmitusta, masennusta, avuttomuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan tuo tyhjän harmitus on todella hämärää. Tyyppi ei edes ajattelemaan hälle kirjoitettua vastauksia, vaan keksii kaikesta uutta harmitusta, masennusta, avuttomuutta.
Tämä nähty muissakin aloittamissaan ketjuissa. Ei paljon välitä tai kunnolla ymmärrä toisten vastauskirjoituksista, vaan alkaa höpöttämään mistä sattuu linkeistä, se kehittelee niistä omia teorioitaan ja nekin tulee sitten mitä sattuu.
Valitettavaa ettei sellaiset mitenkään auta, mikä on ongelmansa.
- Anonyymi
mutta asia eri, läheltä luoti kyllä vinkuu, kommokekin hh...
plösömies skuutilla, ei riitä skuutin tehot ylämäesä... toisaalta näin kun joku no EI varmaskaan joku 16-vuotias-tyttö vetää skuutilla täyttä vauhtia kaistojen poikkikin ilman kypäiä ja mitään heh
jäin katsomaan että mitä ihmettä tuo tyttö tekee ja nuo alle 15-v kyydittävät 3;:kin voi olla kyydissä kerralla hash - Anonyymi
Maailman laihin mies.. aleksi stubb? tai joku naton ex-pääministeri. tai no....vaikka mikä
Olet poikkeus. En tiedä kyykkytuloksia, mutta suurelle osalle tosissaan treenaavista tuskin on tavoite edes rakentaa mitään hehtaaripyllyä.
Tuossa pari varmaan jonkin verran kyykkyjä tehneestä olympiavoittajasta. Molemmille lopullinen tavoite ihan muuta kuin jokin salitulos.
Yaroslava Mahuchikh, 180cm/55kg
https://www.youtube.com/watch?v=P4Gph2C2I94
Corinne Suter, 170cm/70kg
https://www.youtube.com/watch?v=5dxY_tYn4mo&t=235sLöytyi Corinnen harjoitteluvideo. Tekee etukyykkyjä vaivaisella 20+20=60kg painoilla. Minäkin pystyn siihen. Mutta en taida pystyä siihen samaan aikaan keinulaudalla seisten.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Löytyi Corinnen harjoitteluvideo. Tekee etukyykkyjä vaivaisella 20 20=60kg painoilla. Minäkin pystyn siihen. Mutta en taida pystyä siihen samaan aikaan keinulaudalla seisten.
Katsos, Sergei ilmestyi minun keskusteluun. Sinähän jossakin aikaisemmassa keskustelussa ilmaisit negatiivisia asenteita Venäjästä, mutta kuten varmaan huomaat, siellä ainakin naisjulkkiksilla on edelleen vartalot lähempänä 50-luvun "ihannenaisen" vartaloita. Niin, sinähän myönnät tämän hypergamia-ilmiön. Mistä maasta luulet "hintelän" miehen helpommin löytävän "sopivia" naisia, Venäjältä vai Latinalaisesta-Amerikasta?
Tuossa on muuten mielenkiintoinen kirjoitus brasilialaisista naisista.
https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a705475/why-everyone-hot-brazil/
"There’s no shame in admitting you want to look good and being prepared to work hard to achieve it.”
“Women here have never had the desire to be skinny,” says Arcangeli. Skinny just isn’t sexy and it’s sex appeal that defi nes attractiveness."
“Brazilian women aim to be healthy and strong rather than just skinny,”
“It’s common to tell a girl she’s looking strong. In the UK, we might take this as an insult, but in Brazil it’s a genuine compliment.”
Tuossa tosiaan tuo venäläinen laulaja Njusha.
https://www.youtube.com/watch?v=zs56mNi-2wU
Tuossa brasilialainen laulaja Lauana Prado.
https://www.youtube.com/shorts/Bi7Ra2tWvIg
Kumpi vartalo siis vaatii enemmän salitreeniä, tuon venäläisen laulaja Njushan vai tuon brasilialaisen laulaja Lauana Pradon?
Minä tosiaan jo vuosia sitten kiinnostuin tuosta venäjän kielen opettelusta ja yritin sitä päästä jopa yliopistoon opiskelee, mutta pääsykokeet oli liian vaikeat. On siis myös tullut katsottua joitakin venäläisiä elokuvia ja tv-sarjoja. Uskaltaisin väittää, jos verrataan esimerkiksi jenkkielokuviin ja tv-sarjoihin, jenkkileffoissa ja sarjoissa miehetkin näyttäis olevan lihaksikkaampia kuin venäläisissä leffoissa ja tv-sarjoissa. Tämänkin takia mä mieluummin katson venäläisiä leffoja ja tv-sarjoja.
Eikös sinullakin ole ollut yritystä venäläisen naisen kanssa parisuhteeseen?
Todellavaikeeta Anonyymi kirjoitti:
Katsos, Sergei ilmestyi minun keskusteluun. Sinähän jossakin aikaisemmassa keskustelussa ilmaisit negatiivisia asenteita Venäjästä, mutta kuten varmaan huomaat, siellä ainakin naisjulkkiksilla on edelleen vartalot lähempänä 50-luvun "ihannenaisen" vartaloita. Niin, sinähän myönnät tämän hypergamia-ilmiön. Mistä maasta luulet "hintelän" miehen helpommin löytävän "sopivia" naisia, Venäjältä vai Latinalaisesta-Amerikasta?
Tuossa on muuten mielenkiintoinen kirjoitus brasilialaisista naisista.
https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a705475/why-everyone-hot-brazil/
"There’s no shame in admitting you want to look good and being prepared to work hard to achieve it.”
“Women here have never had the desire to be skinny,” says Arcangeli. Skinny just isn’t sexy and it’s sex appeal that defi nes attractiveness."
“Brazilian women aim to be healthy and strong rather than just skinny,”
“It’s common to tell a girl she’s looking strong. In the UK, we might take this as an insult, but in Brazil it’s a genuine compliment.”
Tuossa tosiaan tuo venäläinen laulaja Njusha.
https://www.youtube.com/watch?v=zs56mNi-2wU
Tuossa brasilialainen laulaja Lauana Prado.
https://www.youtube.com/shorts/Bi7Ra2tWvIg
Kumpi vartalo siis vaatii enemmän salitreeniä, tuon venäläisen laulaja Njushan vai tuon brasilialaisen laulaja Lauana Pradon?
Minä tosiaan jo vuosia sitten kiinnostuin tuosta venäjän kielen opettelusta ja yritin sitä päästä jopa yliopistoon opiskelee, mutta pääsykokeet oli liian vaikeat. On siis myös tullut katsottua joitakin venäläisiä elokuvia ja tv-sarjoja. Uskaltaisin väittää, jos verrataan esimerkiksi jenkkielokuviin ja tv-sarjoihin, jenkkileffoissa ja sarjoissa miehetkin näyttäis olevan lihaksikkaampia kuin venäläisissä leffoissa ja tv-sarjoissa. Tämänkin takia mä mieluummin katson venäläisiä leffoja ja tv-sarjoja.
Eikös sinullakin ole ollut yritystä venäläisen naisen kanssa parisuhteeseen?
TodellavaikeetaEn ole viritellyt parisuhdetta venäläisen kanssa, vaikka ei mulla siihen mitään periaatteellista estettä olisi. Olen kyllä tavannut hyvinkin viehättäviä venäläisiä, joku jopa samalla hyvinkin fiksu. Yhteistä näille ovat älynneet lähteä Venäjältä pois. Suhdeyritelmää on ollut ihan muualta ns. Itä-Euroopasta tulleen kanssa. tämäkin Suomessa, kielenä suomi+englanti. En osaa muita kieliä niin paljon, että kokisin pystyväni järkevään kommunikointiin.
Omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä on kaikkialla, joten aina on poikkeuksia. Kulttuurit sitten on erilaisia keskenään. Venäjä voi aidosti olla paras paikka joillekin venäläisille, mutta onhan kansana ja valtiona aina ollut täydellinen kusipää kaikille naapureilleen ja hyvin vähän keksin sellaista mitä sieltä kannattaisi kenenkään omaksua.
Naisten hypergamia on heihin biologisesti sisäänrakennettu ominaisuus. Se on kuitenkin kehittynyt aikana kun ihmiset ovat eläneet joidenkin kymmenien laumoissa. Nyt sovelletaan samoja asioita ihan erilaisessa yhteiskunnassa. On siitä naisillekin haasteensa joiden kanssa he kipuilevat. Mutta se on heidän ongelmansa.
En mä jaksa innostua noista laulajista yms. Voisi mieluummin mennä tuon ym. Corinnen kanssa vuorille treenaamaan.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
En ole viritellyt parisuhdetta venäläisen kanssa, vaikka ei mulla siihen mitään periaatteellista estettä olisi. Olen kyllä tavannut hyvinkin viehättäviä venäläisiä, joku jopa samalla hyvinkin fiksu. Yhteistä näille ovat älynneet lähteä Venäjältä pois. Suhdeyritelmää on ollut ihan muualta ns. Itä-Euroopasta tulleen kanssa. tämäkin Suomessa, kielenä suomi englanti. En osaa muita kieliä niin paljon, että kokisin pystyväni järkevään kommunikointiin.
Omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä on kaikkialla, joten aina on poikkeuksia. Kulttuurit sitten on erilaisia keskenään. Venäjä voi aidosti olla paras paikka joillekin venäläisille, mutta onhan kansana ja valtiona aina ollut täydellinen kusipää kaikille naapureilleen ja hyvin vähän keksin sellaista mitä sieltä kannattaisi kenenkään omaksua.
Naisten hypergamia on heihin biologisesti sisäänrakennettu ominaisuus. Se on kuitenkin kehittynyt aikana kun ihmiset ovat eläneet joidenkin kymmenien laumoissa. Nyt sovelletaan samoja asioita ihan erilaisessa yhteiskunnassa. On siitä naisillekin haasteensa joiden kanssa he kipuilevat. Mutta se on heidän ongelmansa.
En mä jaksa innostua noista laulajista yms. Voisi mieluummin mennä tuon ym. Corinnen kanssa vuorille treenaamaan.Sun pitäis enemmän opetella venäjän kieltä, jotta sä ymmärtäisit asioita vähän enemmän. Tiedän, että mulle on jopa moni venäläinen sanonut, että sinne ei kannata muuttaa, jos naisen löydän. Siellä asiat toimii hyvin eri tavalla.
Vaikka jopa venäläiset olisivat sanoneet, ettei kannata muuttaa, siitä huolimatta mä pidän täydellisen epärealistisena sitäkin, että aina muutetaan jokapuolelta länteen. Minä olen itse venäläisiä tavannut ja ainakin tähän mennessä olen hengissä säilynyt. Tosin ei yksikään parisuhdeyritys ole onnistunut, mutta ei ole onnistunut suomalaisenkaan naisen eikä virolaisen naisenkaan kanssa. On myös yritystä ollut muualtakin entisen Itä-Euroopan maista, eikä ole onnistunut.
Siinä, jos osaa hyvin venäjän kieltä, on menestyvä nainen Venäjällä Iranista. Haastattelu siis venäjän kielellä. Aivan järjettömän upee nainen.
https://www.youtube.com/watch?v=zicmVTM7Cig
Täytyy aina muistaa myös tämä, entäpä, jos EU on ollut täysi k**ipää. Minä jo 16 vuotiaasta lähtien aloin harkita, että nimenomaan EU-maista pitäisi päästä v**tuun.
Minä esimerkiksi tiedän tasan tarkkaan, kuinka paljon Suomen valtio on minuakin k**ettanut, kun monesti peruskouluiässä olin "lasten vankilassa" ja se kohtelu, jota joudin siellä kokemaan. Kyllä 100% tajusin, millainen k**ettaja Suomenkin valtio on. Ei kannata ihmetellä, miksi aloin jo 16 vuotiaana pohtimaan, että nimenomaan EU-maista v**tuun.
Ensimmäisenähän mä aloinkin opetella arabiaa, mutta pian aloin opetella venäjän kieltä, koska venäläisten naisten kanssa näytti parisuhteet todennäköisimmiltä ja tiesin monia miehiä, joilla on venäläinen nainen, eikä heille ainakaan minun tietääkseni pahasti ole käynyt. En tuntenut ainuttakaan miestä, jolla olisi vaimo jostakin Lähi-Idän maasta. Kannattaa muistaa, että myös Lähi-Idän maissa on kristittyjä, mutta minä en ole tuntenut ainuttakaan kristittyä miestä, jolla olisi vaimo joskin Lähi-Idän maasta, en edes kristittyä naista. En myöskään tiedä, miten tunnistaisin Suomessa arabiaa puhuvan kristityn naisen, joka on muuttanut Suomeen jostakin Lähi-Idän maasta.
Näin siis käytännössä, että venäläisiin naisiin ainakin oman kokemukseni mukaan on suomalaisen miehen helpompi tutustua.
On olemassa erilaisia yhteiskuntia, eikä kaikki välttämättä sovi kaikille. Esimerkiksi se mikä erottaa Suomen ja Venäjän kulttuuria on esimerkiksi Geert Hofsteden mukaan valtaetäisyys, individualismi ja kollektivismi. Suomessa on matala valtaetäisyys ja korkea individualismi, Venäjällä taas suuri valtaetäisyys ja matala individualismi. Toisaalta hyvin monessa muussakin maassa on suuri valtaetäisyys ja matala individualismi.
Siinä on sulle YK:n ihmisoikeusjulistus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Declaration_of_Human_Rights
"The 48 countries that voted in favour of the Declaration are"
Entäs tämä:
"Eight countries abstained"
Siellä mainitaan esimerkiksi Neuvostoliitto ja Saudi-Arabia.
Totta, ilman muuta Venäjällä moni asia varmasti toimii eri tavalla. Tuossa esimerkiksi korruptiovertailua.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Pohjoismaat ovat yksiä maailman vähiten korruptoituneita maita. Venäjä toki huomattavan paljon Pohjoismaita "huonommin" sijoittunut, mutta toisaalta kyllä korruptiota riittää monessa muussakin maassa. Tässä on tosiaan yksi ongelma: Suomessa olemme siis tottuneet, että monia asia toimii vähän "liiankin hyvin". Toisaalta tässä joutuu väistämättä miettii myös tätäkin kysymystä, onko se aina paras mahdollinen ratkaisu miehelle elää "yliturvallisesti".
Vielä tuosta korruptiosta, Länsimaissa on maahanmuuttoa hyvin monesta eri maasta ja toisaalta hyvin moni maa on Pohjoismaita enemmän tai vähemmän "huonommin" sijoittunut korruptiovertailussa.
Entäs väkivaltarikollisuus.
Suomessa on varsin matala henkirikosluku moneen muuhun maahan verrattuna. Venäjällä toki selvästi korkeampi, mutta on se toisaalta Suomea selvästi korkeampi myös Yhdysvalloissa. Venäjää ja Yhdysvaltoja vieläkin korkeampi esimerkiksi monessa Latinalaisen-Amerikan maassa.
Entäs sitten demokratiavertailu. Jälleen Pohjoismaat yksiä maailman parhaimpia demokratioita.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index
Kyllähän näitä "puutteellisempia" demokratioita riittää maailmassa.
Ei ole helppoa ja varmasti sopeutumista vaatii "enemmän kuin tarpeeksi" muuttaa johonkin "hyvin erilaiseen" kulttuuriin. Jonkun tämäkin on kuitenkin joskus tehtävä, on täysin epärealistinen ajatus sekin, että aina "kaikki" haluaa Länteen. Kyllä minä olen elämän aikana ehtinyt näkemään todellisuutta "enemmän kuin tarpeeksi", joten tiedän tasan tarkkaan myös sen, kuinka paljon myös Lännessä ihmisille valehdellaan. He eivät vaan itse sitä edes tajua, koska osa ihmisistä "on aina oikeassa". Omilla aivoilla ajattelu on tosiaan enemmän kuin hyödyllistä.
Anonyymi kirjoitti:
Sun pitäis enemmän opetella venäjän kieltä, jotta sä ymmärtäisit asioita vähän enemmän. Tiedän, että mulle on jopa moni venäläinen sanonut, että sinne ei kannata muuttaa, jos naisen löydän. Siellä asiat toimii hyvin eri tavalla.
Vaikka jopa venäläiset olisivat sanoneet, ettei kannata muuttaa, siitä huolimatta mä pidän täydellisen epärealistisena sitäkin, että aina muutetaan jokapuolelta länteen. Minä olen itse venäläisiä tavannut ja ainakin tähän mennessä olen hengissä säilynyt. Tosin ei yksikään parisuhdeyritys ole onnistunut, mutta ei ole onnistunut suomalaisenkaan naisen eikä virolaisen naisenkaan kanssa. On myös yritystä ollut muualtakin entisen Itä-Euroopan maista, eikä ole onnistunut.
Siinä, jos osaa hyvin venäjän kieltä, on menestyvä nainen Venäjällä Iranista. Haastattelu siis venäjän kielellä. Aivan järjettömän upee nainen.
https://www.youtube.com/watch?v=zicmVTM7Cig
Täytyy aina muistaa myös tämä, entäpä, jos EU on ollut täysi k**ipää. Minä jo 16 vuotiaasta lähtien aloin harkita, että nimenomaan EU-maista pitäisi päästä v**tuun.
Minä esimerkiksi tiedän tasan tarkkaan, kuinka paljon Suomen valtio on minuakin k**ettanut, kun monesti peruskouluiässä olin "lasten vankilassa" ja se kohtelu, jota joudin siellä kokemaan. Kyllä 100% tajusin, millainen k**ettaja Suomenkin valtio on. Ei kannata ihmetellä, miksi aloin jo 16 vuotiaana pohtimaan, että nimenomaan EU-maista v**tuun.
Ensimmäisenähän mä aloinkin opetella arabiaa, mutta pian aloin opetella venäjän kieltä, koska venäläisten naisten kanssa näytti parisuhteet todennäköisimmiltä ja tiesin monia miehiä, joilla on venäläinen nainen, eikä heille ainakaan minun tietääkseni pahasti ole käynyt. En tuntenut ainuttakaan miestä, jolla olisi vaimo jostakin Lähi-Idän maasta. Kannattaa muistaa, että myös Lähi-Idän maissa on kristittyjä, mutta minä en ole tuntenut ainuttakaan kristittyä miestä, jolla olisi vaimo joskin Lähi-Idän maasta, en edes kristittyä naista. En myöskään tiedä, miten tunnistaisin Suomessa arabiaa puhuvan kristityn naisen, joka on muuttanut Suomeen jostakin Lähi-Idän maasta.
Näin siis käytännössä, että venäläisiin naisiin ainakin oman kokemukseni mukaan on suomalaisen miehen helpompi tutustua.
On olemassa erilaisia yhteiskuntia, eikä kaikki välttämättä sovi kaikille. Esimerkiksi se mikä erottaa Suomen ja Venäjän kulttuuria on esimerkiksi Geert Hofsteden mukaan valtaetäisyys, individualismi ja kollektivismi. Suomessa on matala valtaetäisyys ja korkea individualismi, Venäjällä taas suuri valtaetäisyys ja matala individualismi. Toisaalta hyvin monessa muussakin maassa on suuri valtaetäisyys ja matala individualismi.
Siinä on sulle YK:n ihmisoikeusjulistus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Declaration_of_Human_Rights
"The 48 countries that voted in favour of the Declaration are"
Entäs tämä:
"Eight countries abstained"
Siellä mainitaan esimerkiksi Neuvostoliitto ja Saudi-Arabia.
Totta, ilman muuta Venäjällä moni asia varmasti toimii eri tavalla. Tuossa esimerkiksi korruptiovertailua.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Pohjoismaat ovat yksiä maailman vähiten korruptoituneita maita. Venäjä toki huomattavan paljon Pohjoismaita "huonommin" sijoittunut, mutta toisaalta kyllä korruptiota riittää monessa muussakin maassa. Tässä on tosiaan yksi ongelma: Suomessa olemme siis tottuneet, että monia asia toimii vähän "liiankin hyvin". Toisaalta tässä joutuu väistämättä miettii myös tätäkin kysymystä, onko se aina paras mahdollinen ratkaisu miehelle elää "yliturvallisesti".
Vielä tuosta korruptiosta, Länsimaissa on maahanmuuttoa hyvin monesta eri maasta ja toisaalta hyvin moni maa on Pohjoismaita enemmän tai vähemmän "huonommin" sijoittunut korruptiovertailussa.
Entäs väkivaltarikollisuus.
Suomessa on varsin matala henkirikosluku moneen muuhun maahan verrattuna. Venäjällä toki selvästi korkeampi, mutta on se toisaalta Suomea selvästi korkeampi myös Yhdysvalloissa. Venäjää ja Yhdysvaltoja vieläkin korkeampi esimerkiksi monessa Latinalaisen-Amerikan maassa.
Entäs sitten demokratiavertailu. Jälleen Pohjoismaat yksiä maailman parhaimpia demokratioita.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index
Kyllähän näitä "puutteellisempia" demokratioita riittää maailmassa.
Ei ole helppoa ja varmasti sopeutumista vaatii "enemmän kuin tarpeeksi" muuttaa johonkin "hyvin erilaiseen" kulttuuriin. Jonkun tämäkin on kuitenkin joskus tehtävä, on täysin epärealistinen ajatus sekin, että aina "kaikki" haluaa Länteen. Kyllä minä olen elämän aikana ehtinyt näkemään todellisuutta "enemmän kuin tarpeeksi", joten tiedän tasan tarkkaan myös sen, kuinka paljon myös Lännessä ihmisille valehdellaan. He eivät vaan itse sitä edes tajua, koska osa ihmisistä "on aina oikeassa". Omilla aivoilla ajattelu on tosiaan enemmän kuin hyödyllistä.
TodellavaikeetaNiin, koska minä jo 16 vuotiaasta alkaen olen halunnut v**tuun Eu-maisa eikä Kanada ja Yhdysvallat ole koskaan ollut vähimmässäkään määrin vaihtoehtoja, en myöskään KOSKAAN toivo, että Ukraina liittyy Natoon eikä EU:hun. Enhän mä ole KOSKAAN halunnut, että Suomikaan liittyi Eu:hun tai Natoon.
Siinä sulle muuten Valerij Leontjev. On menestyvä laulaja Venäjällä ja kuuluu suomalais-ugrilaiseen kansaan. Kappalekin on varmasti sulle tuttu. On vaan venäjän kielellä.
https://www.youtube.com/watch?v=SPOnwiSXIkM
Siinä tuo ukrainalainen laulaja Ani Lorak esiintyy. Tuo videon pätkä on siis Venäjän NTV-kanavalta. Venäjäähän tuo Ani Lorak tuossa puhuu.
https://www.youtube.com/watch?v=GnLHcnlRgno
Tuossahan venäläinen uutismedia News kirjoittaa, että Ani Lorak haluaa venäjän kansalaisuuden.
https://news.ru/show-business/ani-lorak-hochet-grazhdanstvo-rf-chto-ona-govorila-pro-svo-kak-pomogala-vsu
Ei asiat ole aina niin yksinkertaisia ja tosiaan suosittelen sulle jatkaa venäjän kielen opiskelua ja ilman muuta myös ukrainan kielen. Mulla ei ole mitään ukrainan kieltä vastaan ja ilman muuta luen myös mielellään ukrainalaisiakin medioita, mutta edelleenkään en vähimmässäkään määrin tue Ukrainan liittymistä Natoon enkä EU:hun eli maista, joista itse jo 16 vuotiaasta alkaen halunnut päästä v**ttuun.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
formula-kuskiksi ei pääse ellei oli hintelä, kun ei mahdu ohjaamoon autoon ollwnkaan, pirää olla erittäin alipainoinen...
kuulen ääniä kun siirtävät lehtokoneitaan, naton joku hrjoitus, mikä suikikkikoneenini joku ranskalaisten Rafalenl...
https://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Rafale - Anonyymi
onneksi lentokoneet pääsivät kai operaatiosta takaisin kotiin ja tankattuina, ei onnettomuuksia tuossa harjoituksessa.
- Anonyymi
Olet niin terve, että voit käydä salilla. Mitä jos nauttisit siitä? Kaikki ei voi.
- Anonyymi
Olet poikkeus.
Minä pidän riuskoista ja sporttisista naisista.
Olenko minä poikkeus?
-keinovaginamies- - Anonyymi
tiedätkö paljon yksinhuoltajan kohtuullinen neliölevys on asunnossas jotta sss kelalta tuon: se on 23 neliömeytriä
Sellaista elämä on.
Mutta niin haluaisin tutustus erääseen tyttöön tekee jotain pieniä normaaleja elämän ääniään kuin minäkin... - Anonyymi
Oletko sininen vai persu vai sininen persu?
- Anonyymi
Olet sä .arvosi on mitä on. Ihan oma syysi.🤷♀️
Mä pläräsin tätä ketjua pikaisesti läpi. Ja jäin vähän ihmettelen. Miks otetaan esiin jotain peruskouluaikasia tapahtumia. Siis oikeesti mitään suhteita nyt siinä iässä kellään ollu.
- Anonyymi
Kouluikäisinä ennen lukioaikoja monetkin jo ns.hengailee (on ajanviettämistä, oleilua ilman sen suurempaa päämäärää, myös oman attraktionsa tunnustelua ym. ) ilman isompia vastuita, kun pappa betalar
Aloittaja käsittää tämän parisuhteeksi, kun "vahvin mies vie parhaat tytöt"
Aikuisena hengailu on eri asia , kun on kaikki sitoumukset, jatkokoulut ja alan valinnat, lainat, pakolliset työharjoittelujaksot, toimeentulon haasteet, jne.
-- Se on vähän kuin tv-ohjelmassa Perjantai: pistää ajattelemaan! - Anonyymi
Aloittaja paasaa miten vaikeaa oli nuorilla pojilla aikoja sitten hänen ollessa teini. Ja miten nyky-yhteiskunnassa on niin vaikeaa olla hintelä poika. Miten joku jaksaa elää elämäänsä ajatellen mitä kurjaa kaikki on ? Ihan varmasti on, ellei muuta ajattelutapaansa ja lopeta kaivelemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja paasaa miten vaikeaa oli nuorilla pojilla aikoja sitten hänen ollessa teini. Ja miten nyky-yhteiskunnassa on niin vaikeaa olla hintelä poika. Miten joku jaksaa elää elämäänsä ajatellen mitä kurjaa kaikki on ? Ihan varmasti on, ellei muuta ajattelutapaansa ja lopeta kaivelemista.
Lisäys vielä teini-ikään. Joillain ei ole ja joillain on jo ns vakaviakin suhteita teininä. Vakavilla tarkoitan seurustelusuhteita. Olin nuori 70-luvulla ja silloin lähes kaikki pojat olivat "hinteliä", kuten tytötkin. Oli kotona ja koulussa ruoka-ajat, ei syöty sipsejä tai mässytetty hamppareita. Siksi myös ravitsemuksellinen kouluruoka kelpasi kaikille hyvin. Tuntemani hintelät pojat avioituvat myöhemmin. Jotkut erosi ja avioitui uudelleen, mutta silloin he eivät enää olleet ainakaan kovin hinteliä, mutta se on jo toinen juttu.
Jos etsii kumppanikseen "ulkonäköä" eikä ihmistä, on aika hakoteillä ihmissuhteissa muutenkin. Kaiken kukkuraksi kauneus on katsojan silmissä ja etenkin asennekysymys. Anonyymi kirjoitti:
Lisäys vielä teini-ikään. Joillain ei ole ja joillain on jo ns vakaviakin suhteita teininä. Vakavilla tarkoitan seurustelusuhteita. Olin nuori 70-luvulla ja silloin lähes kaikki pojat olivat "hinteliä", kuten tytötkin. Oli kotona ja koulussa ruoka-ajat, ei syöty sipsejä tai mässytetty hamppareita. Siksi myös ravitsemuksellinen kouluruoka kelpasi kaikille hyvin. Tuntemani hintelät pojat avioituvat myöhemmin. Jotkut erosi ja avioitui uudelleen, mutta silloin he eivät enää olleet ainakaan kovin hinteliä, mutta se on jo toinen juttu.
Jos etsii kumppanikseen "ulkonäköä" eikä ihmistä, on aika hakoteillä ihmissuhteissa muutenkin. Kaiken kukkuraksi kauneus on katsojan silmissä ja etenkin asennekysymys.No jos nyt keskitytään sinne yläaste ikään. No seiskat ei oo ees teinejä vaan esiteinejä. No tiedän, jotkut seurustellu jo kutosella. Mutta muistan niin ku vakavammin oli tasan kaks paria, jotka oli yli vuoden, siis perukouluaikana. Ja nykyään, niin onhan moni jo nuorena läski, mutta moni myös hirveen laiha.
Onhan se totta, että ihmiset ikääntyessä tukevoituu. Harvempi pysyy niin laihana kun mä. Mutta en todellakaan usko, että mulla se sinkkuuden syy ois toi laihuus. Tai mikään muukaan. Koska oon aikalailla ollu ensinnäkin töiden kanssa naimisissa ja sitten lapsuuden kotitalossa oli todella paljon remonttihommaa, ei oo ollu aikaa seurusteluille. Ja näin jälkeen päinnajateltuna, en kyllä tekis mitään toisin. Ja kaiken lisäks vaikka oon laiha, niin mulla on tosi paljon voimaa, ja se on mulle tärkee, koska työtehtävät vaatii voimaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1402610Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401677
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311523Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772