Olen tosi kiintynyt terapeuttiini, etsin häntä kaikkialta. Mietin että mitäköhän hän tekee satunnaisesti ja minua kiinnostaa hänen elämänsä tosi paljon. Kyseessä taitaa olla äidillistä kiintymystä sillä toivon usein että hän pitäisi minua sylissä ja lohduttaisi niinkuin oma äitini ei ikinä tehnyt…
Onko tämä tosi outoa? pelottaa välillä että olen pakkomielteinen tai outo… Pitäisikö tämä ottaa puheeksi vai lopettaako hän meidän terpiasuhteen? En halua ikinä lopetta terapiaan ihan vain koska en halua joutua luopumaan ainoasta aikuisesta elämässäni joka edes yrittää ymmärtää minua ja antaa tukea.
Kiitos valmiiksi vastaajille❤️
kiintynyt terapeuttiin
3
196
Vastaukset
- Anonyymi
Käsittääkseni tämä ei ole edes niin erityisen harvinaista, vaan kuten sanoit niin ilmeiseti syistä joista mainitsit, niin on mahdollista että asiakas kiintyy tai vaikka ihastuu terapeuttiin. Ja kyllä, ne tunteet voi olla hyvinkin "pelottavia".
Ymmärräthän kuitenkin järjen tasolla, että homma ei voi toimia niin, että terapeutti ajaa auringonlaskuun jokaisen asiakkaansa kanssa?
Oletan että terapian lopputulemana olisi tarkoitus olla niin vahva ihminen että pärjäät yksin. Se on riittävän "itsenäinen" on oikeastaan ainoa tapa miten kestää esimerkiksi hylkäämisen tunteita. Ja totuushan on, että esimerkiksi terapeutti, tai mikä tahansa työntekijä joutuu "hylkäämään" sinut jossain vaiheessa.
En suoraan osaa sanoa, että miten asiaa tulisi käsitellä esimerkiksi terapeutin kanssa, mutta mielestäni voisit mieluummin ottaa sen puheeksi hänen kanssaan, kuin ghostata kesken terapian. Kuten sanoin tarkoitus olisi että olisit se vahvempi ihminen terapian päätteeksi. Eikä asioiden käsittelyn keskenjättäminen tue tätä tavoitetta.
tsemppiä- Anonyymi
Joo ymmärrän että terapeutille olen vain yksi asiakkaistaan
- Anonyymi
Terapeutti tekee vaan työtään. Hänellä ei ole henkilökohtaisesti tunteita potilaitaan kohtaan. Tietty voi toivoa että potilas paranisi mutta ei ole rakkauden tms tunteita. Aika yleistä terapeuttiin ihastuminen. Kannattaa tutustua muihin ihmisiin ja keksiä muuta tekemistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334169Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122634Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit402380Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161426- 481169
- 781087
- 59963
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921