Oikeasti kiltti ja hyväsydäminen ihminen ei lähde mukaan nöyryytysrituaaleihin vaikka toinen olisikin käyttäytynyt tyhmästi, hänellä ei ole tarvetta häpäistä muita poikkeavuudestaan ja luoda kiusaajaporukan muodostamaa korppikotka laumaa jossa yhdessä juoruillaan poikkeavista tai ihmisist jotka on jakanut "noloi" juttui nettiin, hän ei tarvitse validaatiota heiltä, hän on heitä ylempänä, hän ei ikinä ole ilkeä kenellekkään turhaan, ei pura pahaa oloaan tai epävarmuuttaan muihin.
Oikeasti kiltti ja tasapainoinen ihminen ei alenmu millään tavalla mihinkään sosiaaliseen "gameen". Ihan sama onko joku narsisti, stalkeri, tykkää oudoist jutuist, on tyhmä kuin saapas tai on vaa outo. Suurinosa Suomen kiusatuista ei vaan välitä siitä millä kiusaajat haluaa eristää ja nöyryyttää heitä, heidän narsistinen käytös tai oudot tavat ei vaan oo heille niin iso juttu, ja se harmittaa kiusaajia, jolloin yleensä aletaan haukkuun ulkonäköä, käytöstä tai menneisyyttä, jospa sillä saisi reaktion aikaseksi.
Lopulta kun reaktioa ei saa, niin kiusaaja luovuttaa, etsii uuden uhrin tai seuraa kiusatun elämää etäältä, jokaista liikettää, yrittää löytää jotain jota käyttää aseena kiusattua vastaan.
Valitettavasti yhä 2025 vuonna, ihmiset pelaa sosiaalista "gamea", nöyryytys, kiusaaminen ja muista eristäminen on se.
Jos haluu voittaa sosiaalisen pelin niin pitää olla vahva, hyvä ulkonäkö, ja jonkinlaiset sosiaaliset taidot, se on vaikea antisosiaalisena tunnerikkaana ihmisenä, tiedän jo heti, että sosiaaliset pelit ei toimi muhun. Oon liian kykeneväinen ihminen, oon kameleontti, osaan esittää tyhmää, osaan leikkiä kaikkitietävää, mut keskiverto ihminen olen silti.
Enkä jaksa sitä et ihmiset jatkusti korostaa ja ihailee mua, miten hieno mies oon, miten osaan ajatella, miten oon fiksu ja avulias. Enkä jaksa sitä, että toinen puoli haukkuu mikä narsistinen luopio mielenterveysongelmainen, ahdistava, ruma, vastenmielinen ja "paha" olen.
Kun mä olen edelleenkin vain keskiverto... en erityislahjakas huippuälykkö, mut kykenevä moneen asiaan, vuosia en oo ymmärtänyt sosiaalisia mallei, nyt ymmärrän ja ne ei jaksa kiinnostaa.
Yleensä jos joku kertoo mulle juorun jostain toisest, niin lähden puimiin asiaa just mielenterveys/epävarmuus pointin kautta. Kun mä en edelleenkään halua pitää yhtäkään ihmistä huonompi arvoisena esim. Narsismin, oudon käytöksen tai muun vastaavan takia, mä tiiän et me ihmiset tykätään verkostoitua ja pyrkiä turvallisuutemme takia eristään "oudot/narsistit" pois.
Mut mulla ainakin on jopa vähän enemmän empatiaa niille joit kukaa ei ymmärrä, kun antisosiaaliseksi tai narsistiksi ei kukaan valinnut syntyä.. kukaan ei valinnut sitä et jakaa itestään nettiin kaiken ja ihmiset kokee sen nöyryyttämiswn arvoisaksi tai ainakin "poiskarsittavana" muista ihmisistä.
Kaikki on erilaisia, kenenkään ei pitäisi joutua turhaan kärsimään persoonallisuushäiriön tai mielenterveysongelman takia, etenkin kun sellaset ihmiset ei ole vaarallisia jotka ei osaa manipuloida tai on "raukkoja".
Sellaset on just niit vaarallisimpia joil liikaa luurangoi kaapis ja ollaan niin yhteiskunnan "malli" herraa ja koitetaan hyökkää näitten heikompien kimppuun mut pukea se "avuksi" , jotta muut kokis sen hyväntekona. Ja sit seläntakana pyöritetään ties mitä ihmiskaupparingei ja muuta. (Okei vähän kärjistin,;ei ny ehk sentää)
Ihminen joka kykenee myöntään oman pahuutensa ei ole niin paha lopulta. Jokainen meistä on paha, kilpailu ja maailma on rakennettu niin et vain epänarsistisimmat ihmiset ei korruptoidu ja altistu paineen alla sille pahuudelle.
Mutta sen takia on musta tärkeää, että olis sellanen murtumaton positiivinen ikoni, joka inspirois muita.
Mä uskon ihmisten hyvyyteen, mä haluan olla kiltti pahoille, mä haluan tuoda kiltteyden tähän maailmaan takas, mä haluan hehkua positiivista energiaa.
Ja niin mä ajattelin mun kaivatustakin tosi pitkään, et sen bilehile kuoren alla on tosi ihana, auttavainen, hyväänpyrkivä ja kiltti nainen, joka ei vahingoittasi ketään. Joka tietää arvonsa ja ei kato myrkyllisyyttä läpi sormien, mut osaa myös olla armollinen.
Hetken jo uskoin aidosti et mun rakas, oli se hyvyys ja kiltteys jota oon etsinyt pitkään. Mutta petyin pahasti :'(
Kaivattu oli turhamainen, epävarma ja joko saapas tai sit vaan tosi kylmä ihminen, vuosia häntä "stalkkasin" sydän syrjällään koska uskoin hänen hyvyyteen, mut kävikin ilmi et sydän oli väärässä ja pahasti. En olisi koskaan rakastunut häneen, jos olisin tiennyt että hänen sydän on kylmä ja että hän on yhtä paha ja ilkeä ihminen kuin muutkin.
Tietenkin stalkkaaminen on väärin ja aiheutti meille molemmille pahoi henkisiä vahingoja, mun on yhä vaikeempi "luottaa" ettei mua hylätä joidenkin juorujen tai muun takia... ja ex kaivatulla epärationaalisia pelkoja musta, kun kuvittelee mut narsistisena hirviönä .. oi voi. Toivottavasti hän voi nyt yönsä nukkua hyvin kun luovutin.. ja pelottaa vielkin millases maailmassa eletään.
Todellinen vahvuus on kiltteyttä
24
463
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa ikävää. Toivottavasti löydät sen hyväsydämisen ihmisen. Usein korean kuoren alla ei ole mitään aitoa
- Anonyymi
Tällaisena vanhana ”gubbena” jaan tämän nuoruusvuosilta 70 luvulta https://youtu.be/R4gOIt-M02A?si=Udzo_uKLYVT4SNB-
- Anonyymi
oho. tuntuuks tyhmält jo?
- Anonyymi
melko herkullinen tunnustus
- Anonyymi
Mikäpä näistä anonyymien, varsinkaan tämän palstaäijän tilityksistä ei ois herkullinen sun lahoille aivoille. Tee
- Anonyymi
Itse ainakin vältän turhan paasaamista niille keille se ei mene perille ja jokainen ylipitkittynyt viive on luonnollisesti pois, aihheesta tai aiheesta joka ei ole intressin alla. Näin meidän kesken on jotain ylpeään taipuvuutta, mutta.. meillä on erilainen kasvatus ja lähtökohdat. Erilaisuutena muihin huomaan, ettei mulla ole tarvetta nuoleskella mitään itsevarmuuden kiiltokuvia. En oikein tiedä miten siitä saisi ällöttävämpää ja toisekseen. Ei mulle oo kai kehittynyt ikinä sitä kuvaa mitä se oikeastaan on. Joku puhuu egoismista tarpeena. varmaan lähginnä sellaiset joilla sellaista tarvetta on. Itse tuota.. kröhöm...
Mulla on aspergerin syndrooma. :P - Anonyymi
Se tarkoittaa, että vaikka sulla kieltämättä on kova tahto asian suhteen niin mun palikat hajoilee silleen muista jutuista.. Tätä voi olla hankala ymmärtää, mutta vuoksesi olen valmis aiheellistamaan. Mua vituttaa enemmän jos pöytä on epäjärjestyksessä, kuin kyseenalaisen kunniani lavastaminen yhteiseksi ilon aiheeksi. Mutta otan pointtisi tietenkin vastaan. Maailma ei tehty ymmärtämään meitä nurkkaan ajettuja laitatapauksia (tosin mulla on kivaa yksin) ja siinä niiden silmät pyörii ja itse ei voi antaa vastakaikua saamatta sitä kuulostamaan vieläkin koomisemmalta. Siinä mielessä auttaa vaan villipipo ja v'tut.
- Anonyymi
Kummassa järjestyksessä, avaa hyvä mies kumpi lämmittää enemmän tms
- Anonyymi
Toivottavasti sait nyt mitä halusit kun kiimassa hait. Mun mielestä sä oot vaa yks vähä spedempi spede tuolta kaikkien vastaavien joukosta. Kyllä teitä on riittää ihan joka ovelle.
- Anonyymi
Joo en tiiä mitä palstasedän monologi yrittää sanoa, mutta se on varmaa biologiaa vaan ns
- Anonyymi
Mut annetaan myös kunnian sananen. Oot varsin individuaali noissa sun "social gameseissa" ja mitä noita suuria sanoja sä oikein käytit. Narsisti ja sen semmosta. Joo.. Sen tajus kaikki jo.
- Anonyymi
Oikeasti tasapainoinen ja hyvä ihminen ei kirjoita tämmöistä nettiin muista ja stalkkaus vaikka vähättelet sitä on urhille traumatisoivaa ja pelottavaa.
- Anonyymi
Niin, vaikka uhri olisi itse aloittanut kaiken omalla stalkkauksella? Ja sit ku asiat eivät menekään suunnitelmien mukaan uhriutuu, kun oman stalkkauksen takia toisen uteliaisuus herää? Harmi, kun siinä tilanteessa harva tajuaa, et toinen ei olekaan uteliaisuuden arvoinen.
- Anonyymi
Kyllihän
- Anonyymi
Minä menen tuosta syystä aina mielummin VANKILAAN JOS LOUKKAAN KIUSAAJIEN JA STALKKAJIEN KUNNIOITA, KOSKA HE EIVÄT EDES YMMÄRRÄ, ETTÄ HEIDÄN PITÄÄ SYYTTÄÄ HEIDÄN KUNNIOIDEN LOUKKAUKSESTA KAIKKIA EIKÄ VAIN YHTÄ!
- Anonyymi
MINUN KAKSOISLIEKKI RAKKAUS MIEHENI ON SENTÄÄN MINUN KANSSA SAMAA MIELTÄ, MUTTA HÄNEN TYÖKAVEREISSA ON KYLLÄ KIUSAAJIA JOTKA KIUSAAVAT MEITÄ MOLEMPIA JA AINAKIN YHTÄ HÄNEN TYÖKAVERIA MYÖS.
YKSI HÄNEN TYÖKAVERI SENTÄÄN MYÖS SITÄ MIELTÄ, ETTÄ HÄN ON MIELUUMMIN MEIDÄN KANSSA SAMAA MIELTÄ MITÄ HEIDÄN JOIDEN KANSSA MENNÄÄN PERSE EDELLÄ SUORAAN PUUHUN.
VÄKI VÄHENEE NIIN PIDOT PARANEE. - Anonyymi
No hitto palstaäijä caps lock pohjassa- itse saattaisin istua sen kymmenisen päivää periaatteesta sit kun muntoon menis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MINUN KAKSOISLIEKKI RAKKAUS MIEHENI ON SENTÄÄN MINUN KANSSA SAMAA MIELTÄ, MUTTA HÄNEN TYÖKAVEREISSA ON KYLLÄ KIUSAAJIA JOTKA KIUSAAVAT MEITÄ MOLEMPIA JA AINAKIN YHTÄ HÄNEN TYÖKAVERIA MYÖS.
YKSI HÄNEN TYÖKAVERI SENTÄÄN MYÖS SITÄ MIELTÄ, ETTÄ HÄN ON MIELUUMMIN MEIDÄN KANSSA SAMAA MIELTÄ MITÄ HEIDÄN JOIDEN KANSSA MENNÄÄN PERSE EDELLÄ SUORAAN PUUHUN.
VÄKI VÄHENEE NIIN PIDOT PARANEE.No meinasko palstasetä se sun kaksoisliekki sitten hoidella tämän ongelman, lol
- Anonyymi
They would rip apart probably. I do understand, no crying for nothing in there
- Anonyymi
Narsisti, elää mielikuvissaan, jos olisit kultaisen keskitien kulkija, näkisit oman kieron ajattelutapasi. Vinkkinä ei vain aloittajalle, mut kaikille muillekin, et muista riisua itses kaikesta ja kaikista. Totuuden näkee vain, kun riisuu pois poliittiset, uskonnolliset, sekä ideaaliset asiat kontekstista pois. Lyhyt ja ytimekäs, älä selitä, vaan ole. Muut ei ole sinun fantasiasi heistä.
- Anonyymi
Hyvin sanottu!!!
- Anonyymi
Totuus voi olla käärittynä kiltteyden rooliin.
Ei uskalla ei tiedä miten puhutaan totta. Koska se ei ole helppoa. Se on niinkuin ilman vaatteita menisi kylmään. Kuulijalle tulee hölmö olo kun ei saa kiinni että mitä tässä nyt tällä kerralla piilotellaan.
Kiltteys ja sen vaatiminen on ehdottomasti Red flag. - Anonyymi
Ei ihme etten halua sua.
- Anonyymi
Tässä maailmassa ei ole hyvyyttä. Avatkaa jo silmänne.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174