Hei, onko teillä hyviä keinoja miten saisi turvotuksen laskemaa? Jalkani ovat turvoksissa oikein kunnol nämä lämpimät ilmat tekevät sen, olen yrittänyt juoda ainakin paljon..
keinoja laskea turvotusta
6
780
Vastaukset
- äippä3
pysy viileässä, koita kylmiä kääreitä.
- .........
oon kuulut että kun syö tuoretta ananasta niin turvotus vähenee.
- Liina
Olen kuullut että aamulla ensimmäiseksi ennenku nousee sängystä vetää tukisukat jalkaan ni ei turvota niin pahasti, tosin huono vinkki näin kuumille ilmoille. Viileässä oleskelu, jalkojen nosto ylös ja viileä vesikylpy vois auttaa..
- rv 35
Jalkojen ylhäällä pitäminen on itsellä ainakin toiminut hyvin. Tämän lisäksi kevyttä purtavaa, paljon hedelmiä ja tietysti mahdollisimman vähän suolaa. Yksistään ananaksesta en ole huomannut saavani apua, pitää kai muutenkin syödä "oikein". Veden juomisella en ole myöskään huomannut olevan kovinkaan vaikutusta.
Olin yhtenä lämpimänä päivänä Suomenlinnassa ja tuli talsittua poikkeuksellisen paljon ja kuuma oli, hikoiltua tuli. Ja yllätyksekseni jalat eivät olleetkaan kovin turvoksissa. Mahtoikohan johtua siitä, että mm. hikoilun kautta elimistöstä poistui nestettä ja natriumiaa, että ei ollut elimistössä niin paljon nestettä mikä voisi kerääntyä ja vähemmän suolaa, joka taas vaikuttaa nesteen kerääntymiseen. Tai sitten se liikkuminen sai elimistön toimimaan ja sitä kautta poistamaan nestettä.
Mitään ihme konstia ei varmaan ole tarjolla, mut kai se ruokavalio kokonaisuudessaan on aika olennainen osa. - tintti
Hei,
magnesium vähentää turvotusta. Näin olen ainakin lukenut. Voi tietysti tarkastaa terkkarilta. Ei välttämättä mikään taikasauva, mutta pitkän päälle käytettynä voi helpottaa oloa.
On tarjolla paljon kalkkitabletteja, joissa on myös Magnesium-annos mukana, joten minä käytän niitä. Kun kuitenkin kalkkia tarvitsee raskausaikana paljon enkä niin hirveästi maitotuotteita syö.
Monissa on myös D-vitamiini, mutta sellaiset jätin välistä, kun kuulemma auringosta pitäisi saada jo tarpeeksi, ettei erikseen tarvitsisi syödä. - Ei enää turvoksissa
Mä olen edellisissä raskauksissani kerännyt turvotuksella valtavat määrät kiloja, joten kovasti pelkäsin näiden kesäsäiden vain pahentavan tilannetta. Mutta eipä ole suuremmin neste kerääntynyt, kun mansikkaa olen syönyt nykyään päivittäin. Vessassa saa sitten kyllä juosta.
Jos ei siihen turvotukseen muu auta, niin synnytys sitten. Edellisissä raskauksissani kaikkea mahdollista kokeilin, eikä millään ollut vaikutusta, mutta nopeesti kaikki kilot lähti sitten synnytyksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794204
- 493563
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161695Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131501Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271427Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253