https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/takseille-kaavaillaan-uutta-saantoa-joka-voi-muuttaa-menoa-melkoisesti-pahimmillaan-haataa-markkinoilta/398a2662-6939-49dc-bb81-d9fac5696f57
Eli ei saa vaikeuttaa halpisovellusten polkuhintoihin perustuvaa kyydittämistä, millä mikään yrittäjä ei pärjää eikä maksele mitään velvotteita. Kunhan mä saan sen oikeasti 50€ kyydin 8€:lla. Kova kampanja menossa.
Raflaava otsikko
17
304
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä taksamittari keskustelussa näyttää unohtuvan se, että se mittari on luonnollisesti asennutettava asentamossa, jolla on lupa niitä asentaa ja sinetöidä ja antaa sinetöintitodistus. Näin asentamo takaa, ettei mittaria pääse itse sinettiä rikkomatta muuntelemaan siellä olevia taksoja. Näin mittarista tulee virallinen taksin kassakone, jonka raporit käyvät myös kirjanpitoon.
- Anonyymi
Halpissovelluksen kyydeistä menee kyllä verottajalle tieto mutta se mitä tapahtuu kun ei ajeta sitä sovelluskyytiä, jää ikuisesti pimentoon.
- Anonyymi
Tällä pyritään harrastelijat töihin,saa bensarahaa ja pullakahvit ja päätyöstä ansiotulo. Mutta mistä löydät hiljaisena aikana,voltit ja poltit. Ja lopuksi rikollisuus lisääntyy. Vapaa kilpailu ja samat pelisäännöt!
- Anonyymi
Sovelluksien kyydeistä ei mene verottajalle KOSKAAN MITÄÄN TIETOJA.
- Anonyymi
No ei mene mitään tietoja verottajalle. Ei edes sitä paljonko taksiksi rekisteröidyllä autolla ajetaan ns. omia ajoja, joista on maksettava vero. Tässä yksi epäkohta oikeiden taksien ja mittarittomien taksien välillä. Rehelliset joutuu niistäkin maksamaan, kun alustapellet ajelee omia ajoja ilmaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei mene mitään tietoja verottajalle. Ei edes sitä paljonko taksiksi rekisteröidyllä autolla ajetaan ns. omia ajoja, joista on maksettava vero. Tässä yksi epäkohta oikeiden taksien ja mittarittomien taksien välillä. Rehelliset joutuu niistäkin maksamaan, kun alustapellet ajelee omia ajoja ilmaiseksi.
Kertokaa mikä on oma ajo? Minulla ei ole omaa ajoa,aina kun liikun olen käytettävissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa mikä on oma ajo? Minulla ei ole omaa ajoa,aina kun liikun olen käytettävissä.
Toi on muuten mielenkiintoinen kysymys jos on ns sovellustaksi. Ainakin alkujaanhan Uber luotiin mahdollisuudeksi ottaa kyytiin matkustajia vaikkapa oman työmatkan suuntaan menevistä. Tämä tietty on muuttunut vuosien saatossa, mutta verrattuna nk normitaksiin, kilometrien tarkoitusta voi verottajan olla vaikea hahmottaa kun on niin erilaisia tapoja ajaa taksia. Ehkä se, onko sovellus päällä, voisi kertoa , minnä asioilla on oltu liikkeellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa mikä on oma ajo? Minulla ei ole omaa ajoa,aina kun liikun olen käytettävissä.
Yrittäjän taksillaan ajamat yksityisajot ovat luontoisetuja, jos yrittäjä käyttää autoa myös henkilökohtaisiin ajoihin eli ajaa sillä esim. kauppareissujaan tai mökkireissujaan. Niistä on pidettävä ajopäiväkirjaa, jota perinteiset taksit ovat vuosikymmeniä tottuneet pitämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjän taksillaan ajamat yksityisajot ovat luontoisetuja, jos yrittäjä käyttää autoa myös henkilökohtaisiin ajoihin eli ajaa sillä esim. kauppareissujaan tai mökkireissujaan. Niistä on pidettävä ajopäiväkirjaa, jota perinteiset taksit ovat vuosikymmeniä tottuneet pitämään.
Mittari tallentaa jokaisen metrin, minkä auto liikkuu, vaikka se olisi sammutettu. Sen vuoksi niissä autoissa, joissa on taksamittari kirjataan omat ajot ja maksetaan niistä.
Mittarittomilla takseilla voi merkitä kaikki ajot työajoksi.
- Anonyymi
Onnksi sentään harmaan talouden taksit, kuten alustataksit, eivät saa autoilun kuluja vähentää, kuten lakien ja asetusten mukaan toimivat. Eli alustataksit eivät saa poistoja, polttoaineita alv-vähennyksiä ym. autoilun kuluja vähentää.
- Anonyymi
Kyllä saavat vähentää kaikki kulut täysin samalla tavalla kuin muutkin taksiyritykset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä saavat vähentää kaikki kulut täysin samalla tavalla kuin muutkin taksiyritykset.
Mielenkiinto heräsi:
Ajan 10 % alusta-ajoa, 90 % yksityisajoa, ja saan kaikki auton kulut vähentää! Noinko on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiinto heräsi:
Ajan 10 % alusta-ajoa, 90 % yksityisajoa, ja saan kaikki auton kulut vähentää! Noinko on?Kyllä, koska yksityisajoa ei voi erotella ilman taksamittaria. Kaikki ajo on taksiajoa.
- Anonyymi
On idioottien touhua antaa sosiaalitantoille verorahaa.
Tee kaikki työsi pimeästi
niin saatkin jotain omaisuutta kerrytettyä. - Anonyymi
Yksi esimerkki taksiuudistuksen seurauksista. Sekavuus alalla lisääntyi ja myös asiakkaan asema huononi. Eli uudistuksen tavoitteet eivät toteutuneet. Ruotsalaisten varoittelusta huolimatta uudistus kopsattiin heiltä.
- Anonyymi
Korutonta kertomaa poliitikkojen ja virkailijoiden tyhmyydestä.
- Anonyymi
Parhaimmillaan häätää riistohinnoitellut halpissovellusyhtiöt ja pimeät taksit pois Suomesta..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4928593Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1205872Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2824877Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584645Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s724179Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603940SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723788- 901718
- 991292
- 47899