Farmi Suomi loppui

🤔🧑‍🌾🔨 se on harmillista, kun minä opin siitä kaikenlaista. En esimerkiksi ole tiennyt, että lapio jamuutkin työkalut kuin viikate kannattaa terotella. Nyt terotin rikkaruohonkitkentävälineen. Sopivan lattaviilankin löysin kaappien perukoilta. Mulla on puuliiterissä kiila pölkkyjä varten, joita en ole saanut kirveellä halkaistua. Kiilakinlepäilee käyttämättömänä, kun en vasaralla saanut sitä nuijittua puun sisään. Farmi Suomesta opin, että kiilaa nuijitaan työkalulla, jonka nimi on moska. Edesmennyt veljeni, joka syntyi työkalut käsissään auttoi ennen noissa teknisissä puuhissa, kun älysin kysyä. Häntäkin on ikävä!

Täällä ei lähentele mikään muu kuin paarmat. Nyt on isot patit siellä täällä. Naapurin kissatkin juoksevat vain karkuun, kun yritän keskustella niiden kanssa.

18

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naapurin kissat tulee luokse kun avaa purkin kissanruokaa. Se vinkki oli siinä Steve Martin elokuvassa jossa oli isonenäinen palopäällikkö.

      • Hyvä vinkki. Naapurin kissat ovat ahkeria hiiren pyydystäjiä. Tuolla pellolla ne istuu ojan reunalla jo aamulla varhain kyttäämässä peltohiiriä. Kissat tarkastavat munkin ulkorakennuksen. Sen oviin on tehty kissaluukut. Siksi ei kannata ainakaan paljon sitä kissanruokaa antaa.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Hyvä vinkki. Naapurin kissat ovat ahkeria hiiren pyydystäjiä. Tuolla pellolla ne istuu ojan reunalla jo aamulla varhain kyttäämässä peltohiiriä. Kissat tarkastavat munkin ulkorakennuksen. Sen oviin on tehty kissaluukut. Siksi ei kannata ainakaan paljon sitä kissanruokaa antaa.

        Paljon paremmat on lihapalat kissan ruuissa kuin jätkänmakkarassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon paremmat on lihapalat kissan ruuissa kuin jätkänmakkarassa.

        Ruotsissa eläkeläiset kuulemma syövät kissanruokaa kun se on paremmin tutkittu kuin ihmisten ruoat. Eikä mikään ihme.Koirankin sapuskat haisivat niin hyvälle, että tuli nälkä kun purkin avasi. En tosin kertaakaanmaistanut niitä.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ruotsissa eläkeläiset kuulemma syövät kissanruokaa kun se on paremmin tutkittu kuin ihmisten ruoat. Eikä mikään ihme.Koirankin sapuskat haisivat niin hyvälle, että tuli nälkä kun purkin avasi. En tosin kertaakaanmaistanut niitä.

        Taitaa olla aika kalapitoisia kissan ruuat. Siis terveellisiä. Hyvä vinkki opiskelijoille.


    • Anonyymi

      Ainahan pölkkyjä halonteon alle tarvitaan, voisin vaikka jakaa.

      • On mulla sellainen pölkky, mitä pidetään halonteossa alla kun kirveellä hakataan puuta. Yksi nurkka liiterissä on täynnä halkomattomia koivun rungosta sahattuja pölkkyjä. Ne on olleet siellä niin kauan, että ovat kivettyneet. Niiden kanssa ahertaminen on oivaa hyötyliikuntaa ja liiteri siistiytyy. Toisten tekemällä työ näyttää kovin helpolta:
        https://www.fiskars.com/fi-fi/puutarhanhoito/info/polttopuiden-teko-kirveella


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        On mulla sellainen pölkky, mitä pidetään halonteossa alla kun kirveellä hakataan puuta. Yksi nurkka liiterissä on täynnä halkomattomia koivun rungosta sahattuja pölkkyjä. Ne on olleet siellä niin kauan, että ovat kivettyneet. Niiden kanssa ahertaminen on oivaa hyötyliikuntaa ja liiteri siistiytyy. Toisten tekemällä työ näyttää kovin helpolta:
        https://www.fiskars.com/fi-fi/puutarhanhoito/info/polttopuiden-teko-kirveella

        Hydraylinen halontekokone käyttöön ja rutina vain kuuluu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hydraylinen halontekokone käyttöön ja rutina vain kuuluu.

        Mulla on senverran itsesuojeluvaistoa,että pysyttelen ihan käsikäyttöisissö työkaluissa. Mun taidolla halontekokoneella rutisee ihan muuta kuin puuta. Mieluummin sitten tilaan valmiit puut pihaan.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mulla on senverran itsesuojeluvaistoa,että pysyttelen ihan käsikäyttöisissö työkaluissa. Mun taidolla halontekokoneella rutisee ihan muuta kuin puuta. Mieluummin sitten tilaan valmiit puut pihaan.

        Ei noissa särkykoneissa voi mitenkään itseään särkeä. Laitettu kasikäytteiseksi ja molempaa kättä pitää käyttää , eli terä ei muutun liiku. Helppoa ja tehokasta lämpöä.


    • Juu, isä vainaan terotuskivellä mä viikatin ja muut terottelin, mutta ei nyt lapioo tullu mieleenkään terottaa. Ja moskulaan just laitoin uuden varren kiinni. Talikko oli niin väsynyt että meni varsi poikki. Migillä koitin hitsata siihen sellaset vahvikkeet, mutta oli jo niin haperoo, ettei kovin nätti tullu. Suli vaan vaikka kuinka pienellä teholla yritin ja suojakaasua ajoin täysillä. No kyllä se noi hommat kesti, sai kompostit käännettyä.

      • Anonyymi

        Olet parempi hitsari kuin minä, turhaan miestä eds tarvitset.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet parempi hitsari kuin minä, turhaan miestä eds tarvitset.

        Öö lounas ei mun mielestä hitsaamisesta puhunu. Vai oot sä se joka luulee mua aina naiseks.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        On tämä netti kovasti kehittynyt alkuajoista. Moskastakin löytyi paljon tietoa. Ei ole edes kallis. Nyt vainmiettimään hakeeko sen rautakaupasta, jossa on hyvä palvelu, vai umpimähkään tokmanilta jossa tarttuu mukaan sitä sun tätä.
        https://teeitse.com/tyokalut/kasityokalut/vasara/leka-nama-asiat-pitaa-tietaa

        Ei tokmannilta. Väitti ihan pokkana, että noi magnumit on saksalaista valmistetta. No ei todellakaan ole. No ostin mä sieltä Fiskarsin kirveen, ne sentäs on vielä suomalaisia.

        Rautiassa palveli kyllä hienosti mun äitiä. Laittoi lapioon uuden kahvan. Mutta eipä oo enää Rautiaakaan.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ei tokmannilta. Väitti ihan pokkana, että noi magnumit on saksalaista valmistetta. No ei todellakaan ole. No ostin mä sieltä Fiskarsin kirveen, ne sentäs on vielä suomalaisia.

        Rautiassa palveli kyllä hienosti mun äitiä. Laittoi lapioon uuden kahvan. Mutta eipä oo enää Rautiaakaan.

        Fiskarsin kirves mullakin on. Merkkituotteet on samanlaatuisia kaikissa kaupoissa. Paikalliseen rautakauppaan en kehtaa vähällä mennä. Nimittäin kerran kysyin sahaako ne laudan mulle ilmaiseksi ja myöntävän vastauksen kuullessani sanoin tarvitsevani parikymmentä pätkää kaivon katokseen. ajattelin että ne surauttaa jollain koneella äkkiä. Mutta ei, kun kesäheikki laitettiin sahaamaan niitä käsisahalla. Katoksesta tuli kyllä hieno!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiskarsin kirves mullakin on. Merkkituotteet on samanlaatuisia kaikissa kaupoissa. Paikalliseen rautakauppaan en kehtaa vähällä mennä. Nimittäin kerran kysyin sahaako ne laudan mulle ilmaiseksi ja myöntävän vastauksen kuullessani sanoin tarvitsevani parikymmentä pätkää kaivon katokseen. ajattelin että ne surauttaa jollain koneella äkkiä. Mutta ei, kun kesäheikki laitettiin sahaamaan niitä käsisahalla. Katoksesta tuli kyllä hieno!

        Johonkin se kirjautuminen taas hävisi. Tää on siis multa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe