🤔🧑🌾🔨 se on harmillista, kun minä opin siitä kaikenlaista. En esimerkiksi ole tiennyt, että lapio jamuutkin työkalut kuin viikate kannattaa terotella. Nyt terotin rikkaruohonkitkentävälineen. Sopivan lattaviilankin löysin kaappien perukoilta. Mulla on puuliiterissä kiila pölkkyjä varten, joita en ole saanut kirveellä halkaistua. Kiilakinlepäilee käyttämättömänä, kun en vasaralla saanut sitä nuijittua puun sisään. Farmi Suomesta opin, että kiilaa nuijitaan työkalulla, jonka nimi on moska. Edesmennyt veljeni, joka syntyi työkalut käsissään auttoi ennen noissa teknisissä puuhissa, kun älysin kysyä. Häntäkin on ikävä!
Täällä ei lähentele mikään muu kuin paarmat. Nyt on isot patit siellä täällä. Naapurin kissatkin juoksevat vain karkuun, kun yritän keskustella niiden kanssa.
Farmi Suomi loppui
15
146
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Naapurin kissat tulee luokse kun avaa purkin kissanruokaa. Se vinkki oli siinä Steve Martin elokuvassa jossa oli isonenäinen palopäällikkö.
Hyvä vinkki. Naapurin kissat ovat ahkeria hiiren pyydystäjiä. Tuolla pellolla ne istuu ojan reunalla jo aamulla varhain kyttäämässä peltohiiriä. Kissat tarkastavat munkin ulkorakennuksen. Sen oviin on tehty kissaluukut. Siksi ei kannata ainakaan paljon sitä kissanruokaa antaa.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Hyvä vinkki. Naapurin kissat ovat ahkeria hiiren pyydystäjiä. Tuolla pellolla ne istuu ojan reunalla jo aamulla varhain kyttäämässä peltohiiriä. Kissat tarkastavat munkin ulkorakennuksen. Sen oviin on tehty kissaluukut. Siksi ei kannata ainakaan paljon sitä kissanruokaa antaa.
Paljon paremmat on lihapalat kissan ruuissa kuin jätkänmakkarassa.
Anonyymi kirjoitti:
Paljon paremmat on lihapalat kissan ruuissa kuin jätkänmakkarassa.
Ruotsissa eläkeläiset kuulemma syövät kissanruokaa kun se on paremmin tutkittu kuin ihmisten ruoat. Eikä mikään ihme.Koirankin sapuskat haisivat niin hyvälle, että tuli nälkä kun purkin avasi. En tosin kertaakaanmaistanut niitä.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Ruotsissa eläkeläiset kuulemma syövät kissanruokaa kun se on paremmin tutkittu kuin ihmisten ruoat. Eikä mikään ihme.Koirankin sapuskat haisivat niin hyvälle, että tuli nälkä kun purkin avasi. En tosin kertaakaanmaistanut niitä.
Taitaa olla aika kalapitoisia kissan ruuat. Siis terveellisiä. Hyvä vinkki opiskelijoille.
- AnonyymiUUSI
Ainahan pölkkyjä halonteon alle tarvitaan, voisin vaikka jakaa.
On mulla sellainen pölkky, mitä pidetään halonteossa alla kun kirveellä hakataan puuta. Yksi nurkka liiterissä on täynnä halkomattomia koivun rungosta sahattuja pölkkyjä. Ne on olleet siellä niin kauan, että ovat kivettyneet. Niiden kanssa ahertaminen on oivaa hyötyliikuntaa ja liiteri siistiytyy. Toisten tekemällä työ näyttää kovin helpolta:
https://www.fiskars.com/fi-fi/puutarhanhoito/info/polttopuiden-teko-kirveella- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
On mulla sellainen pölkky, mitä pidetään halonteossa alla kun kirveellä hakataan puuta. Yksi nurkka liiterissä on täynnä halkomattomia koivun rungosta sahattuja pölkkyjä. Ne on olleet siellä niin kauan, että ovat kivettyneet. Niiden kanssa ahertaminen on oivaa hyötyliikuntaa ja liiteri siistiytyy. Toisten tekemällä työ näyttää kovin helpolta:
https://www.fiskars.com/fi-fi/puutarhanhoito/info/polttopuiden-teko-kirveellaHydraylinen halontekokone käyttöön ja rutina vain kuuluu.
Anonyymi kirjoitti:
Hydraylinen halontekokone käyttöön ja rutina vain kuuluu.
Mulla on senverran itsesuojeluvaistoa,että pysyttelen ihan käsikäyttöisissö työkaluissa. Mun taidolla halontekokoneella rutisee ihan muuta kuin puuta. Mieluummin sitten tilaan valmiit puut pihaan.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Mulla on senverran itsesuojeluvaistoa,että pysyttelen ihan käsikäyttöisissö työkaluissa. Mun taidolla halontekokoneella rutisee ihan muuta kuin puuta. Mieluummin sitten tilaan valmiit puut pihaan.
Ei noissa särkykoneissa voi mitenkään itseään särkeä. Laitettu kasikäytteiseksi ja molempaa kättä pitää käyttää , eli terä ei muutun liiku. Helppoa ja tehokasta lämpöä.
Juu, isä vainaan terotuskivellä mä viikatin ja muut terottelin, mutta ei nyt lapioo tullu mieleenkään terottaa. Ja moskulaan just laitoin uuden varren kiinni. Talikko oli niin väsynyt että meni varsi poikki. Migillä koitin hitsata siihen sellaset vahvikkeet, mutta oli jo niin haperoo, ettei kovin nätti tullu. Suli vaan vaikka kuinka pienellä teholla yritin ja suojakaasua ajoin täysillä. No kyllä se noi hommat kesti, sai kompostit käännettyä.
- AnonyymiUUSI
Olet parempi hitsari kuin minä, turhaan miestä eds tarvitset.
On tämä netti kovasti kehittynyt alkuajoista. Moskastakin löytyi paljon tietoa. Ei ole edes kallis. Nyt vainmiettimään hakeeko sen rautakaupasta, jossa on hyvä palvelu, vai umpimähkään tokmanilta jossa tarttuu mukaan sitä sun tätä.
https://teeitse.com/tyokalut/kasityokalut/vasara/leka-nama-asiat-pitaa-tietaaAnonyymi kirjoitti:
Olet parempi hitsari kuin minä, turhaan miestä eds tarvitset.
Öö lounas ei mun mielestä hitsaamisesta puhunu. Vai oot sä se joka luulee mua aina naiseks.
lounas.ajatus kirjoitti:
On tämä netti kovasti kehittynyt alkuajoista. Moskastakin löytyi paljon tietoa. Ei ole edes kallis. Nyt vainmiettimään hakeeko sen rautakaupasta, jossa on hyvä palvelu, vai umpimähkään tokmanilta jossa tarttuu mukaan sitä sun tätä.
https://teeitse.com/tyokalut/kasityokalut/vasara/leka-nama-asiat-pitaa-tietaaEi tokmannilta. Väitti ihan pokkana, että noi magnumit on saksalaista valmistetta. No ei todellakaan ole. No ostin mä sieltä Fiskarsin kirveen, ne sentäs on vielä suomalaisia.
Rautiassa palveli kyllä hienosti mun äitiä. Laittoi lapioon uuden kahvan. Mutta eipä oo enää Rautiaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.314767- 343376
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833164- 112247
- 271810
- 121778
- 1611773
- 1011267
- 1371107
- 141059