Miksi psykoosisairaat vaihtavat nimeään?

Anonyymi-ap

Olen viime aikoina tavannut lukluisia psykoosisairaita jotka ovat vaihtaneet niemään?

Osaako kukaan kertoa miksi? Yrittävätkö he paeta sitä omaa sairauttaan vaihtamalla nimeä? Vai ovatko he sekoilleet niin paljon, että heidän maine kiirii jo edellä? Mikä tämän jutun taustalla on?

27

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulen että syy on se että niillä viiraa kupolissa. 🤔

• Anonyymi

Viiraa Kupolissa. Tyypillistä typerän sanontaa.
        Ne potilaat voivat huonosti jotkut hyvinkin huonosti , ja sinä,katsot oikeudeksesi. Käyttää heistä sanontoja jotka ovat hyvin loukkaavia heille. Eivät voi mitenkään mitään sairaudelleen .
        Moni skitsofreninen on keskitasoa älykkäämpi joten ei pahemmasti viiraa. Sitten on psykoosi joka saattaa viedä todellisuuden tajun hetkeksi, sillekään eivät voi mitään. Yleensä nämä potilaat pärjäävät ihan hyvin kun saavat lääkityksen toimimaan .
        Ei aikuisen ihmisen pitäisi käyttää noin loukkaavaa ilmaisua sairaista ihmisistä. Koskaan ei tiedä kuka sairastuu ,sen voi kuka tahansa. saada jos elämä on kyllin vaikeaa.
        Joka kera kun ivataan sairaita ihmisiä on sentodisten tietämättömyydestä,, joten mieli siinä polåtikaalta pahoittuu jos käytetään tuollaista ilmaisua heistä. Hieman ymmörrrysta irvailemimilla oloillasi , ei nekään ole 100%

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viiraa Kupolissa. Tyypillistä typerän sanontaa.
        Ne potilaat voivat huonosti jotkut hyvinkin huonosti , ja sinä,katsot oikeudeksesi. Käyttää heistä sanontoja jotka ovat hyvin loukkaavia heille. Eivät voi mitenkään mitään sairaudelleen .
        Moni skitsofreninen on keskitasoa älykkäämpi joten ei pahemmasti viiraa. Sitten on psykoosi joka saattaa viedä todellisuuden tajun hetkeksi, sillekään eivät voi mitään. Yleensä nämä potilaat pärjäävät ihan hyvin kun saavat lääkityksen toimimaan .
        Ei aikuisen ihmisen pitäisi käyttää noin loukkaavaa ilmaisua sairaista ihmisistä. Koskaan ei tiedä kuka sairastuu ,sen voi kuka tahansa. saada jos elämä on kyllin vaikeaa.
        Joka kera kun ivataan sairaita ihmisiä on sentodisten tietämättömyydestä,, joten mieli siinä polåtikaalta pahoittuu jos käytetään tuollaista ilmaisua heistä. Hieman ymmörrrysta irvailemimilla oloillasi , ei nekään ole 100%

Olet järkyttävän sekaisin, mistä teitä sikiää?

• Anonyymi

Olen nähnyt aika monia psykoosisairaita viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana, enkä tiedä kuin yksi tai kaksi, jotka ovat nimensä vaihtaneet. Ja sekin on tapahtunut vakavan henkeen kohdistuvan rikoksen jälkeen.

• Anonyymi

Ihmettelen kovasti miksi jonkun on sellaista saatava tietää, joka on asia joka on ihan vaan. Ihmisen valinta jos vaihtaa nimensä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen kovasti miksi jonkun on sellaista saatava tietää, joka on asia joka on ihan vaan. Ihmisen valinta jos vaihtaa nimensä .

Eikös tässä puhuta enempi ilmiöstä, kuin yksittäisestä ihmisestä?

• Anonyymi

Olisi tietysti hauska tietää, miten yleistä tai harvinaista tämä todellisuudessa on. Mt-Ihmisissähän on myös hyvin lapsellista porukkaa. Jos yksi keksii jotain, niin osa seuraa perässä.

Ilmiö voi siis olla hyvinkin paikallinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi tietysti hauska tietää, miten yleistä tai harvinaista tämä todellisuudessa on. Mt-Ihmisissähän on myös hyvin lapsellista porukkaa. Jos yksi keksii jotain, niin osa seuraa perässä.

Ilmiö voi siis olla hyvinkin paikallinen.

Millä tavalla lapsellista ? Miksi sinulla on tuollainen oletus ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä tavalla lapsellista ? Miksi sinulla on tuollainen oletus ?

Eikös siinä puhuttu matkimisesta? Eikös se ole yleensä ajateltu lapselliseksivtoiminnaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös siinä puhuttu matkimisesta? Eikös se ole yleensä ajateltu lapselliseksivtoiminnaksi.

Ei kaikkea ole pakko uskoa.
        Psykoosisairaat eivät kovinkaan usein matki muita, toki sellaistakin voi tapahtua.
        Matkimista voi tapahtua kaikissa ikäluokissa, enemmän kyllä lapsilla, mutta se ei liity välttämättä psyykkisiin sairauksiin ollenkaan.

• Anonyymi

Ei kai se sinun maailmaasi kaada jos joku vaihtaa nimensä , kukin tekee miten haluaa
      Kaippa heillä,on omat syynsä siihen

• Anonyymi

Galaktinen nimi on eri kuin kasteessa annettu. Ehkä he haluavat sen Galaktisen nimen, kuvastaa paremmin heidän luonnettaan.

• Anonyymi

Mistä he itse tietävät sen galaktisen nimen, kun eihän kukaan muukaan sitä tiedä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä he itse tietävät sen galaktisen nimen, kun eihän kukaan muukaan sitä tiedä?

Ketä riivatui nää galaktiset ihmiset nimineen ova? Mut oikeasti; tähtitieteellisten tapahtumien jälkeläisiä me ollaan.
        Ennen pitkää ihmiskunnan eläimistökin saamme tietää taivaankappaleellamme, ettemme ole ainoita edes Linnunradan kehittyneempiä asukkaita.

fatikaanista pohjoiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis sinä et vain tiedä? 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis sinä et vain tiedä? 🤔

Siitä vaan kadulla vastaantulijoilta kyselemään, että tietävätkö hekään.

• Anonyymi

Tuskin nimen vaihtaminen mistään erityisestä sairaudesta johtuu, jotkut vaan yksinkertaisesti haluavat vaihtaa sen.
      Eikä kai se ole keneltäkään mitään pois, jos joku menee nimensä vaihtamaan, omahan on asiansa.

• Anonyymi

Aina ei ole halustaan kiinni sillä josku nimen vaihto on ainut oikea ratkaisu.

• Anonyymi

Ja miksi eräät tekevät sellaisia kysymyksiä ?
      Kukin vaihtaa nimensä silloin kun siihen on tarve.
      Sinulla ei ole aavistustakaan syistä , siksi on parempi kun et kysele.
      Toisaalta mitä oikein ajat takaa tuollaisilla typerillä avauksilla.

• Anonyymi

Eikö sitä nimenomaan kysytä sen takia että saataisiin sitä aavistusta?

Taisi kysymys osua arkaan paikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö sitä nimenomaan kysytä sen takia että saataisiin sitä aavistusta?

Taisi kysymys osua arkaan paikkaan.

Mutta miksi kysytään juuri psykoosisairaista, voisi kysyä ihan yleisesti, korostamatta jotain tiettyä sairautta ?
        Kuka tahansa voi vaihtaa nimeään, jos niin haluaa, on sitten terve tai sairas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi kysytään juuri psykoosisairaista, voisi kysyä ihan yleisesti, korostamatta jotain tiettyä sairautta ?
        Kuka tahansa voi vaihtaa nimeään, jos niin haluaa, on sitten terve tai sairas.

Jos kuka tahansa voi vaihtaa nimeään, niin miksi se on niin harvinaista, että vain muutama sata tekee sen vuodessa.

Ihan samalla tavalla minua alkaisi lottoaminen kiinnostamaan jos kaveriporukassani olisi kourallinen yli kymmenentuhannen voittoja saaneita ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuka tahansa voi vaihtaa nimeään, niin miksi se on niin harvinaista, että vain muutama sata tekee sen vuodessa.

Ihan samalla tavalla minua alkaisi lottoaminen kiinnostamaan jos kaveriporukassani olisi kourallinen yli kymmenentuhannen voittoja saaneita ihmisiä.

Jospa muutamaa sataa useampi ei halua vaihtaa nimeään.
        Lottovoitto kyllä kelpaisi varmaan kaikille.

• Anonyymi

Nimen vaihtaminen on monisäikeinen virkamiestason laillinen tapahtuma meillä pohjoismaissa. En ole vaihtamassa satoja vuosia vanhaa nimeäni.
      . sotilaan poika.

• Anonyymi

Nimenvaihtoja käsitelleessä uutisessa joku asiantuntija kommentoi että useammat nimenvaihdot kertovat mt häiriöistä.

Siskokin psykoosissa ja vaihtoi nuorempana koko nimensä

• Anonyymi

" Useammat nimenvaihdot kertovat mt häiriöistä "
        Tuosta saa sen käsityksen, että jos sama ihminen vaihtaa nimeään moneen kertaan, voikin olla kyseessä jokin mt häiriö.
        Jos nimen kertaalleen vaihtaa, se tuskin on mikään häiriö.
        Joillain voi olla ihan oikea syykin, että joutuvat vaihtamaan nimensä. Jotkut vaihtavat siksi, kun haluavat, tai eivät vain ole tyytyväisiä nimeensä.
        Itse en vaihtaisi nimeäni, vanhemmat ovat sen ( ne ) minulle antaneet, ja sen verran kunnioitus heitä kohtaan, etten nimeäni vaihda.

• Anonyymi

Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo. Joo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3914
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2629
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2607
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2385
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2228
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      304
      2113
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1839
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1508
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe