Kertokaa mielipiteitä/kokemuksia Orimattilan alueella sijaitsevista perhekodeista. Minkälainen henkilökunta, toimitilat, lasten ja nuorten kohtelu. Eli jos olet tällä hetkellä tai aiemmin ollut asukkaana, töissä, työssäoppijana, harjoittelijana tms. Myös miten elämä on sujunut perhekoti-ajan jälkeen.
Perhekodit
13
146
Vastaukset
- Anonyymi
Saako tuollaisia asioita edes kertoa. Melkein luulisin että noi on laittomia julkaista.
- Anonyymi
Kyseessä on myös turvallisuus-asiat. Eli jos henkilökunta on epäasiallista tai muodostaa varsinaisen uhkan niin asiat kuuluvat tulla julki. Huoli-ilmoitus tietysti on mahdollista tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on myös turvallisuus-asiat. Eli jos henkilökunta on epäasiallista tai muodostaa varsinaisen uhkan niin asiat kuuluvat tulla julki. Huoli-ilmoitus tietysti on mahdollista tehdä.
Ootko ihan tosissasi??!!! Tää on suomi24. ei kai kukaan hullu nyt tämän kautta tee huoli-ilmoituksia. JOs siellä on jotain epäselvyyksiä, niin ottaa suoraan Poliisiin yhteyttä eikä missään nimessä kirjoittele mitään tänne Suomi24:ään. Kommenttisi on järjetön.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ootko ihan tosissasi??!!! Tää on suomi24. ei kai kukaan hullu nyt tämän kautta tee huoli-ilmoituksia. JOs siellä on jotain epäselvyyksiä, niin ottaa suoraan Poliisiin yhteyttä eikä missään nimessä kirjoittele mitään tänne Suomi24:ään. Kommenttisi on järjetön.
Et nyt ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää. Tottakai tiedän ettei tätä kautta huoli-ilmoituksia tehdä. Tarkoituksena on saada tietää millaisia olosuhteita perhekodeissa on. Onko kaikki asianmukaista. Kyseessä on vastuullinen työ, joten esim. työntekijät ovat avain-asemassa huolehtimassa asioista. Kysymys on myös laajempi ja koskettaa yhteiskuntaa taloudellisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää. Tottakai tiedän ettei tätä kautta huoli-ilmoituksia tehdä. Tarkoituksena on saada tietää millaisia olosuhteita perhekodeissa on. Onko kaikki asianmukaista. Kyseessä on vastuullinen työ, joten esim. työntekijät ovat avain-asemassa huolehtimassa asioista. Kysymys on myös laajempi ja koskettaa yhteiskuntaa taloudellisesti.
Joo ja moisia ei minkään Suomi24:n kautta selvitellä!!! :DDDD Oot kaheli.
On mahdotonta kuvitella missä kenenkään pitäisi selvittää jonkun "olosuhteita" ja vielä tämän Suomi24:n kautta sitä yrittää tehdä. Jos olisin vanhempi, niin en mä nyt täältä hakisi tietoa!!! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on koneistot noita varten ja jos asukas tai työntekijä (tai jopa se ulkopuolinen) kokee jonkun ongelman, niin varmasti löytyy joku ilmoituskanava. Ottaa vaikka yhteyttä Poliisiin ja hommaa aletaan SITÄ kautta hoitamaan eikä IKINÄ minkään v*tun Suomi24:n kanssa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on koneistot noita varten ja jos asukas tai työntekijä (tai jopa se ulkopuolinen) kokee jonkun ongelman, niin varmasti löytyy joku ilmoituskanava. Ottaa vaikka yhteyttä Poliisiin ja hommaa aletaan SITÄ kautta hoitamaan eikä IKINÄ minkään v*tun Suomi24:n kanssa.
...L*hopäiset levittää salattua tietoa ja toiset l*hopäät luulee että heillä olisi joku OIKEUS tietää toisten yksityisasioita. Mitään tällaista oikeutta ei ole olemassa. Sulla ei ole oikeutta tietää edes sun naapurin asioita tai sukulaistesi. Mitään tuollaista oikeutta ei ole olemassa.
Ilmoittakaa viranomaisten kautta kaikki huolenne. Yleensä (?) ei kannata edes pomon kanssa neuvotella asioista tai kenenkään muunkaan, koska hyvin suurella todennäköisyydellä he ovat siellä rikosten taustalla. Ja tutkiminenkin vaikeutuu, kun sä hölösuu puhut asioista kaikille. Meikä ainakin on antanut tutkijoille aikaa, jos on ollut sellainen olo. En tiedä mitä siellä on, mutta antaa edes pienen mahdollisuuden heille olla ensin paikalla. Ei niille rikollisille kannata siis ihan ekaksi kertoa. Antaa Poliisille vähän etumatkaa.
- AnonyymiUUSI
Älkää julkaisko mitään juttuja nuorista ja alaikäisistä. Älkää kertoko mitään mikä voisi paljastaa että kuka on missäkin.
- AnonyymiUUSI
...Ps. Kun 2000-luvulla olin lukiossa, niin olin vihainen, kun testasin laittaa nimeni Googleen ja se vei minut lukioni sivulle, jolla oli MINUN KUVA!!!!! Mun kuvaa ei saa julkaista!! Olin tosi vihainen, mutta joo, se oli siis iso luokkakuva, josta ei pystynyt tarkentamaan että kuka kukin on, mutta idi**tit sitten julkaisi mun kuvan netissä, kun luulin ettei siellä sellaista olisi edes. Ja nimi ja kaikki... ja siis paikkakunta ja kävi ilmi missä koulussa olin. V'ttu noi ärsyttää minua!!
Ja sama meno on jatkunut ja niin niitä on mokiakin tullut ja sitten nää Olankin v*mmaiset kiukuttelee MINULLE??? MINULLE? V*ttuako se minun vikani on että Te olette s**tanan t*hmiä.
- AnonyymiUUSI
Vaikken tiedä lakipykäliä, niin järkikin sanoo että kaikki pyytämäsi levittäminen on varmaan laitonta. Ja vaikkei olisikaan, niin pitäisi ymmärtää silti olla kertomatta niitä. Varsinkin kun kyseessä on alaikäisiä, niin ei kannata minkään laitosten sijainteja edes kertoa tai mitään.
Järjestäytynyt rikollisuus vissiin just kyseli missä poliisien lapset on koulussa. Just tuota esimerkkiä on toistettu. Ja voi vain kysyä että MIHIN kukaan tarvitsee ylipäätänsä minkään lapsen sijaintitietoja???? Voi kysyä!- AnonyymiUUSI
...Ettekä te tartte tietää niiä autiotalojakaan!! Niitä kysellään täällä toisinaan. Jos joku rötiskä suo huolettaa, niin varmasti sillekin löytyy joku viranomaistaho, jonne ilmoittaa, jos koet sen vaaralliseksi. Asunnon tyhjänä pitäminen ei ole laitonta. Asunnon omistaja varmasti huolehtii sen turvallisuudesta ilmoittamalla jollekin ja vaikkei ilmoittaisikaan, niin ei se muille kuulu. Jos tulee vesivahinko, niin sitten se vain sen maksaa ja sillä selvä. Ja vesivahinko nyt voi tulla työpäivän aikanakin, ei vain siksi että joku on pitkään poissa. Ei ne putket sitä asukkaan läsnäoloa tarvitse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...Ettekä te tartte tietää niiä autiotalojakaan!! Niitä kysellään täällä toisinaan. Jos joku rötiskä suo huolettaa, niin varmasti sillekin löytyy joku viranomaistaho, jonne ilmoittaa, jos koet sen vaaralliseksi. Asunnon tyhjänä pitäminen ei ole laitonta. Asunnon omistaja varmasti huolehtii sen turvallisuudesta ilmoittamalla jollekin ja vaikkei ilmoittaisikaan, niin ei se muille kuulu. Jos tulee vesivahinko, niin sitten se vain sen maksaa ja sillä selvä. Ja vesivahinko nyt voi tulla työpäivän aikanakin, ei vain siksi että joku on pitkään poissa. Ei ne putket sitä asukkaan läsnäoloa tarvitse.
...Isoja vesivahinkoja on tapahtunut ja ne uutisissa olleet on yleensä olleet jossain just asumattomassa talossa. Sitten kun on rikollisia karkuteillä, niin Poliisi aina pyytää ihmisiä tarkistamaan loma-asuntojaan ja piharakennuksiaan sen varalle että asutaanko siellä.
Mä siis ymmärrän, mutta EN silti ymmärrä sitä että jossain Suomi24:ssä aletaan kyselemään missä kaikkialla täällä on autiotaloja.
- AnonyymiUUSI
Keskustelu rönsyilee niin kuin netissä yleensä käy. Ruusuja ja risuja oli hakusessa. Ei mitään henkilötietoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475895
- 495381
- 533758
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1003497- 313146
- 592894
- 592776
- 572436
- 451883