Morjens,
Mulle ei tosiaan oo koskaan diagnoosia aspergeristä annettu, mutta todennäköisyys on erittäin suuri (siskolla diagnosoitu, isällä oirekirjo täsmää ja jollain kauemmalla sukulaisella oli myös, kaikki tuollaiset nettitestit menee täysillä pisteillä läpi ja joskus on lääkärikin sitä lapsena epäillyt, mutta ei viety hommaa koskaan eteenpäin). Mutta itsekysymykseen, onko mahdollista tai onko eläviä esimerkkejä paikalla, joka voisi kertoa voiko asperger vaikuttaa luulotautisuuteen? Minulla on tosiaan erittäin hankalaksi mennyt luulotautisuus (toivottavasti vain luulotautisuus), ja olen ruvennut miettimään että aspergeriin kun aistiyliherkkuus usein kuuluu, voisiko se olla syy miksi huomaan heti kaikki pieninmätkin muutokset ja tuntemukset kehossa, ja sitten kun niitä rupeaa mielessään manaamaan, menee oireet aina vaan pahemman tuntoiseksi aina sinne paniikkikohtaukseen asti, jonka jälkeen pystyy rauhottumaan hetkeksi. Olen kuitenkin armeijassa käynyt useammassa tutkimuksessa, nimenomaan tämän luulotautisuuden takia, kun se siellä palveluksessa puhkesi ja kaikki on näyttänyt hyvältä tähän asti. Myös siviilin paluun jälkeen olen käynyt pari kertaa yksityisellä, ja sielläkin on sanottu että ihan turhaa murehtii. Siksi olen melko varma että luulotautisuutta, kun pelot vaihtelee varmaan keskimäärin viikon välein, mutta aina kuitenkin liittyy siihen, että yhtäkkiä puhkeaa jokin tappava sairaskohtaus, oli pelko sitten jotain aivoihin, sydämmeen, keuhkoihin tai vatsaan liittyvää, ja sitten jos esimerkiksi jalassa tai jossain muussa ei noin ns. akuutissa paikassa tuntuu jotain, lähden mielessäni yhdistelemään pisteitä miksi se jalan puutuminen tarkoittaa että aivoinfrakti on tulossa minä hetkenä vain. Jos täällä on muita keillä samanlainen tilanne on niin saa tulla kommentti kenttään keskustelemaan, ja jos jotain neuvoja on, millä on saatu homma kuriin, niin ilomielen otan vastaan.
Asperger + luulotautisuus, kokemuksia?
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.971318Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371315Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891185- 1071075
- 711002
- 18986
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva14981- 54966
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f169845Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16821