Uskaltaako ostaa yli 200 tkm ajetun

530 D:n??

Haussa vääntävä ja tehokas isohko auto, ja bemmari kiinnostaa vanhasta kokemuksesta (Compact). Kiinnostaa eritoten 530 d A vm-00-01, vaan aika moni ajettu yli 200 tkm. Hinta on toki jo suht edullinen tehoon, varusteisiin ja kokoon nähden. Olen paria yksilöä koeajanut, eikä muuta havaintoa ollut kuin että toinen savutti aika tavalla kovassa kiihdytyksessä ja tyhjäkäyntiääni oli epätasainen. Suorituskyky oli sanotaanko mykistävän riittävä!

Uskaltaako moisen ostaa? Heikot kohdat?

15

4979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teppo

      Saksasta kannattaa hakea.Kilometrejä ei yleensä yli 120t vaikka ikää olisi yli 10vuotta..ei kannata miettiä Suomisuolattuja ollenkaan.

      • usko vaan

        tarkkana saa olla saku-auton kanssa.mittarit käy pajalla.. siellä ajetaan paljon diesel autolla.60-80tkm/vuosi. 120tkm tulee täyteen hiukan ennen kymmentä vuotta!HERÄÄ!


      • Teppo
        usko vaan kirjoitti:

        tarkkana saa olla saku-auton kanssa.mittarit käy pajalla.. siellä ajetaan paljon diesel autolla.60-80tkm/vuosi. 120tkm tulee täyteen hiukan ennen kymmentä vuotta!HERÄÄ!

        Edellisen auton hain Hampurista josta löytyi helmi.Kauppias antoi hyvän alennuksen koska oli mielissään kun kuuli että olen lomaillut Alanyassa mistä hän oli kotoisin.


      • olla
        Teppo kirjoitti:

        Edellisen auton hain Hampurista josta löytyi helmi.Kauppias antoi hyvän alennuksen koska oli mielissään kun kuuli että olen lomaillut Alanyassa mistä hän oli kotoisin.

        Taidat olla varsin hyväuskoinen.


      • ehhehe
        Teppo kirjoitti:

        Edellisen auton hain Hampurista josta löytyi helmi.Kauppias antoi hyvän alennuksen koska oli mielissään kun kuuli että olen lomaillut Alanyassa mistä hän oli kotoisin.

        eikös Alanya ole turkissa? Kuulostaa TODELLA uskottavalta, että turkkilainen kauppias olisi noin heltynyt.


        t. nim.merkki "ostin kadulla mustalaiselta ei varastetun kellon"


      • ***

        kai tiesit, että Saksassa kylvetään moninkertaiset määrät tiesuolaa Suomeen verrattuna? Siellä ei ole käytetä nastarenkaita, ja lämpötilat sahaavat nollan molemmin puolin pitkin talvea, joten siitä suolaus.

        Asian voit varmistaa keneltä tahansa keskieuroopassa ammatikseen autoilevalta, tai Saksassa asuvalta. Älä kuitenkaan kysy turkkilaiselta autokauppiaaltasi, ei saata herua ihan objektiivista tietoa hältä.


      • PUUPÄÄT
        ehhehe kirjoitti:

        eikös Alanya ole turkissa? Kuulostaa TODELLA uskottavalta, että turkkilainen kauppias olisi noin heltynyt.


        t. nim.merkki "ostin kadulla mustalaiselta ei varastetun kellon"

        Ettekö nyt tajua, että tuo on trolli. Kirjoittelee sarkastiseen tyyliin Alaniysta ja muusta skeidasta. Ei hyvää päivää!


    • Pavel

      15 vuotta vanha 100tonnia ajettu diesel!

    • huomioinut

      En oo tosiaankaa vuosikausiin nähny autoa, jossa ois tekniikka loppunu ennen koria. Toisin sanoen nykyauton tekniikka on sen verran kestävää ja varmatoimista, ettei noita kilsoja vaikuta niin kovasti miettiä.

      Toiseksi monesti voi olla, että 100 000 ajetun auton tekniikka on huonommassa kunnossa, kuin 200 000 ajetun auton tekniikka. Kaikki riippuu siitä, että miten autoa on pidetty ja minkälaista ajoa sillä on ajettu. Mieluummin kannattaa katsoa, että auto on ruosteeton, siististi pidetty ja, että se toimii hyvin.

      Yleensä siististi pidetty auto on myös hyvin huollettu. Tietenkin noin uudessa autossa myös huoltokirjan pitää olla kunnossa. Kommenttia vielä tuosta mainitsemastasi savuttamisesta. Nyky dieseleillä on sellainen ominaisuus, että ne savuttavat melko runsaasti kun niillä tekee rivakoita kiihdytyksiä. Eli luultavasti tuo savutus on normaalia.

      • JJS

        Turboja on joutunut näissä korjailemaan 200tkm tienoilla, siivet jumiutuu. Ilmamassamittari on myös kulutustavaraa...


      • huomioinut
        JJS kirjoitti:

        Turboja on joutunut näissä korjailemaan 200tkm tienoilla, siivet jumiutuu. Ilmamassamittari on myös kulutustavaraa...

        Tommosta kulutustavaraa tietenkin saattaa mennä, mutta niihin on vaikea varautua etukäteen. Jossakin yksilössä turbo voi hajota ja toisessa se taas kestää. En usko, että se liittyy niinkään tuohon kilometri määrään enemmänkin siihen, että miten autoa on käytetty. Täytyy aina muistaa, että jokainen käytetty auto on yksilö. On huonoja ja hyviä yksilöitä.


      • tollo

        niin että ei ne nykydieselit todellakaan savuta vakiotehoisina. mutta jos vähä ruuvataan syöttöä lisää, niin sitten onkin jo eri asia. on meinaan ne päästömääräykset melkoisen tiukat nykyään.


      • huomioinut
        tollo kirjoitti:

        niin että ei ne nykydieselit todellakaan savuta vakiotehoisina. mutta jos vähä ruuvataan syöttöä lisää, niin sitten onkin jo eri asia. on meinaan ne päästömääräykset melkoisen tiukat nykyään.

        Juu tuo savuttaminen noissa nyky diisseleissä voi johtua lastuttamisesta tai syötön lisäämisestä muilla tavoin. Sen verran kannattaa ottaa huomioon ku tuota savua tutkii, että tarkistaa onko savu väriltään sinistä vai mustaa. Jos savu on sinistä, niin silloin se on öljy katkua. Musta savu tulee diisselin palamisesta ja se ei ole vaarallista.


    • normaalia

      Varoivaisuutta vaan, niin kuin aina kun ostaa käytettyä. Itse olen ajanut 300tkm ajettua 530d:tä ja ainoa mistä sen huomasi oli täysin räjähtänyt ratin nahkapäällystä (ollut taksina).

      Hyvin kestää ja 200tkm ei ole mitään tuolle. Turbot ovat aina kulutustavaraa ja jos vaikka 200tkm joutuisikin uusimaan niin mitä sitten. Nykyään saa alle tonnilla uusia turboja

    • Rainer

      Onhan se mahtava suorituskyky mutta ei nyt ihan maaginen. 2000 vuoden 530d on vielä 183hv/390nm mylly ja ottaen lukuun ison lohkon luvut ei ole ihan ihmeellisiä. Volvon D5:ssä on 185hv/400nm tehot 2,5l viisisylinterisestä koneesta. Tuohon 2000 vuoden 530d verraten 2003 530d on paljon tykimpi 218hv/500nm tehoillaan:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1122
    Aihe