Outoa, että Bono vetelee tosi hyvin kaikki vanhemmat biisit, mutta uusimman levyn biisit särisee tosi pahasti livenä! Hyvin on hioneet äänet levylle...
Olin kesälomareissulla tuolla jossakin, ja kuunneltiin ystäviemme kera U2:n konserttia aika pitkän matkan päässä itse konserttipaikalta... Hyvin kuului... :D
Bonon ääni särisi...
17
1229
Vastaukset
- Spacejunk_
Eihän tos mitään kummallista, Bonohan ei ole koulutettu laulaja ja varmaanki väärä laulutyyli "tuhos" äänihuulet. Äänessähän oli tapahtunu muutoksia jo 80-luvun lopulla. Ja tupakka ei tietenkä auta asiaa...
- jouman
Bono tais rupee röökaamaan 90-luvun alussa juu... no ei siin mitää äänessähän on just perkeleesti karismaa se saakin vähän säröillä.
- Spacejunk_
jouman kirjoitti:
Bono tais rupee röökaamaan 90-luvun alussa juu... no ei siin mitää äänessähän on just perkeleesti karismaa se saakin vähän säröillä.
"Bono tais rupee röökaamaan 90-luvun alussa juu... no ei siin mitää äänessähän on just perkeleesti karismaa se saakin vähän säröillä."
Kunpa se oliski niin, et Bonon ääni vain "vähän säröilis", mutku se on välil todella huonos jamas! Äänessä on välillä heikkoja kohtia ja laulu murtuu liian usein. Älkääkä nyt ruvetko selittämään, että Bono tekee ton kaiken tarkotuksella! siinä on selvä ero, millon lauletaan karhealla tyylillä ja millon ääni tahattomasti murtuu. Miksei fanit voi tunnustaa itelleen lauluäänen nykykuntoa? Ei tässä U2:sta herjata, vaan halutaan vaan keskustella asiasta. Harmittaa toi äänen kunto muakin hemmetisti, mut asiat vaan on näin!
Enkä tiedä, kuin paljon tolla tupakoinnilla on vaikutusta, polttaahan monet muutkin laulajat. Kai se on enemmän vaikuttanu äänen vahingoittumiseen, että Bono on aina laulanu täysil, antaen kaikkensa. Harmittaa tosi paljon sen puolesta, ettei aikoinaan hankkinut lauluopetusta. Siis ei siks, etteikö osais laulaa, vaan siks, että olis oppinu, miten ääntä huolletaan ennen ja jälkeen konsertin. Tai ehkä äänen nykykuntoon ei ole syynä huoltamisen puute, eikä tupakointi, vaan yksinkertasesti äänen kuluminen?? Mitä mieltä muut?? - jouman
Spacejunk_ kirjoitti:
"Bono tais rupee röökaamaan 90-luvun alussa juu... no ei siin mitää äänessähän on just perkeleesti karismaa se saakin vähän säröillä."
Kunpa se oliski niin, et Bonon ääni vain "vähän säröilis", mutku se on välil todella huonos jamas! Äänessä on välillä heikkoja kohtia ja laulu murtuu liian usein. Älkääkä nyt ruvetko selittämään, että Bono tekee ton kaiken tarkotuksella! siinä on selvä ero, millon lauletaan karhealla tyylillä ja millon ääni tahattomasti murtuu. Miksei fanit voi tunnustaa itelleen lauluäänen nykykuntoa? Ei tässä U2:sta herjata, vaan halutaan vaan keskustella asiasta. Harmittaa toi äänen kunto muakin hemmetisti, mut asiat vaan on näin!
Enkä tiedä, kuin paljon tolla tupakoinnilla on vaikutusta, polttaahan monet muutkin laulajat. Kai se on enemmän vaikuttanu äänen vahingoittumiseen, että Bono on aina laulanu täysil, antaen kaikkensa. Harmittaa tosi paljon sen puolesta, ettei aikoinaan hankkinut lauluopetusta. Siis ei siks, etteikö osais laulaa, vaan siks, että olis oppinu, miten ääntä huolletaan ennen ja jälkeen konsertin. Tai ehkä äänen nykykuntoon ei ole syynä huoltamisen puute, eikä tupakointi, vaan yksinkertasesti äänen kuluminen?? Mitä mieltä muut??Sori nyt vaan mutta minä en ainakaan selitä mitään eikä ole mitään tunnustamista koska yksinkertaisesti olen sitä mieltä että äijä kuulostaa hyvältä juuri noin. Aika harvassa muuten onkin ukkelit jotka kuulostavat aina vaan paremmalta vanhetessaan. Kun nyt äijän äänessä on noin paljon karismaa niin saas nähdä kuin paljon seuraavalla levyllä YEAH!!! kinaa keskenäs hahaa
- N27
Spacejunk_ kirjoitti:
Enkä tiedä, kuin paljon tolla tupakoinnilla on vaikutusta, polttaahan monet muutkin laulajat. Kai se on enemmän vaikuttanu äänen vahingoittumiseen, että Bono on aina laulanu täysil, antaen kaikkensa. Harmittaa tosi paljon sen puolesta, ettei aikoinaan hankkinut lauluopetusta. Siis ei siks, etteikö osais laulaa, vaan siks, että olis oppinu, miten ääntä huolletaan ennen ja jälkeen konsertin. Tai ehkä äänen nykykuntoon ei ole syynä huoltamisen puute, eikä tupakointi, vaan yksinkertasesti äänen kuluminen?? Mitä mieltä muut??Levyllähän se Bonon ääni on ihan jees edelleenkin, mutta täytyy myöntää, että livenä kuuleminen antoi kyllä pienoisen sätkyn.... :( Ei voi kuin ihmetellä, minkä takia Bonon "kulunut ääni" ei ole vielä joutunut mielettömän kritisoinnin kohteeksi!
Mä veikkaan että Bonon suurin ongelma ei olisi ÄÄNIHUULET, vaan KEUHKOT??? Eikö se ääni kuulosta ennemminkin siltä, ettei Bonolla "henki riitä", kun se laulaa niin paljon YHTÄJAKSOISESTI? Bonohan on laulaessaan vähän niinkuin koko ajan äänessä, ja hoilaa siis tosi paljon niitä välijuttuja...
Tosiaankin LEVYILLÄ äänet on ihan hyvät, mutta livepuoli kyllä tuntuu säröilevän jo aika pahastikin.... Tai onhan se ilmeisesti aika pitkäänkin jo säröillyt, ehkä nuo uudet biisit on vaan niin vaativia laulaa, että ne tuo sen säröilyn vaan tosi "hyvin" esiin....?
Olikohan ne jotkut MTV:n musa-awardsit vuodelta 2000, kun U2 oli siellä esiintymässä, ja siitä esityksesä tehtiin yksi livevideoversio biisille "Beautiful Day", niin jo silläkin videolla Bonon laulu pätki ja röhisi... On siitä jo aikaa kun olen sen viimeksi videolta katsonut, mutta ne yleisön (mm. Robbie Williams...) ilmeet oli aika hävettävää katsottavaa tällaiselle U2-fanillekin...... "Suuri ja kunnianarvoisa U2 esiintyy, ja kuulostaa aivan hirveältä..." :/ - Spacejunk_
N27 kirjoitti:
Levyllähän se Bonon ääni on ihan jees edelleenkin, mutta täytyy myöntää, että livenä kuuleminen antoi kyllä pienoisen sätkyn.... :( Ei voi kuin ihmetellä, minkä takia Bonon "kulunut ääni" ei ole vielä joutunut mielettömän kritisoinnin kohteeksi!
Mä veikkaan että Bonon suurin ongelma ei olisi ÄÄNIHUULET, vaan KEUHKOT??? Eikö se ääni kuulosta ennemminkin siltä, ettei Bonolla "henki riitä", kun se laulaa niin paljon YHTÄJAKSOISESTI? Bonohan on laulaessaan vähän niinkuin koko ajan äänessä, ja hoilaa siis tosi paljon niitä välijuttuja...
Tosiaankin LEVYILLÄ äänet on ihan hyvät, mutta livepuoli kyllä tuntuu säröilevän jo aika pahastikin.... Tai onhan se ilmeisesti aika pitkäänkin jo säröillyt, ehkä nuo uudet biisit on vaan niin vaativia laulaa, että ne tuo sen säröilyn vaan tosi "hyvin" esiin....?
Olikohan ne jotkut MTV:n musa-awardsit vuodelta 2000, kun U2 oli siellä esiintymässä, ja siitä esityksesä tehtiin yksi livevideoversio biisille "Beautiful Day", niin jo silläkin videolla Bonon laulu pätki ja röhisi... On siitä jo aikaa kun olen sen viimeksi videolta katsonut, mutta ne yleisön (mm. Robbie Williams...) ilmeet oli aika hävettävää katsottavaa tällaiselle U2-fanillekin...... "Suuri ja kunnianarvoisa U2 esiintyy, ja kuulostaa aivan hirveältä..." :/Millasia ilmeitä siel yleisös sitten oli, ku mainitsit Robbie Williamsin, näytettiinkö yleisöstä muita? En ole kyseistä esiintymistä nähnyt.
"Mä veikkaan että Bonon suurin ongelma ei olisi ÄÄNIHUULET, vaan KEUHKOT??? Eikö se ääni kuulosta ennemminkin siltä, ettei Bonolla "henki riitä", kun se laulaa niin paljon YHTÄJAKSOISESTI? Bonohan on laulaessaan vähän niinkuin koko ajan äänessä, ja hoilaa siis tosi paljon niitä välijuttuja..."
Ei ne oikein keuhkot voi olla, koska Bono on kuitenkin aina hyvässä kunnossa, ku kiertueelle lähdetään. Tupakointi huonontaa tietysti hapenottokykyä, mut Bonohan on saanu vähennettyä tupakointia jonkin verran.. ja vaikka hapenotossa oliski jotain häikkää, ni äänen murtuminen on paljon pahempi ongelma. Ja äänen murtuminen taas ei voi johtua keuhkoista, vaan äänihuulten kunnosta. - Spacejunk_
Spacejunk_ kirjoitti:
Millasia ilmeitä siel yleisös sitten oli, ku mainitsit Robbie Williamsin, näytettiinkö yleisöstä muita? En ole kyseistä esiintymistä nähnyt.
"Mä veikkaan että Bonon suurin ongelma ei olisi ÄÄNIHUULET, vaan KEUHKOT??? Eikö se ääni kuulosta ennemminkin siltä, ettei Bonolla "henki riitä", kun se laulaa niin paljon YHTÄJAKSOISESTI? Bonohan on laulaessaan vähän niinkuin koko ajan äänessä, ja hoilaa siis tosi paljon niitä välijuttuja..."
Ei ne oikein keuhkot voi olla, koska Bono on kuitenkin aina hyvässä kunnossa, ku kiertueelle lähdetään. Tupakointi huonontaa tietysti hapenottokykyä, mut Bonohan on saanu vähennettyä tupakointia jonkin verran.. ja vaikka hapenotossa oliski jotain häikkää, ni äänen murtuminen on paljon pahempi ongelma. Ja äänen murtuminen taas ei voi johtua keuhkoista, vaan äänihuulten kunnosta.Hitto... oon vähän väsyny.. sähän puhuit äänen säröilystä ja keuhkoista erikseen, eli unohda toi vika kappale muuten, paitsi, et mun mielestä äänen murtuminen on paljon pahempi ongelma, kuin mahdollinen hapenotto. Saattaa kuulostaa siltä, ettei Bonolla happi riitä, mut mun mielestä se johtuu siitä, et sen täytyy laulaa vähän varovaisemmin, jottei ääni murru. Vaikka keuhkois olis happea tarpeeksi, ei ääni kuulosta voimakkaalta, jos äänihuulet on huonos kunnos.
- u2man
Spacejunk_ kirjoitti:
Millasia ilmeitä siel yleisös sitten oli, ku mainitsit Robbie Williamsin, näytettiinkö yleisöstä muita? En ole kyseistä esiintymistä nähnyt.
Ei ne oikein keuhkot voi olla, koska Bono on kuitenkin aina hyvässä kunnossa, ku kiertueelle lähdetään. Tupakointi huonontaa tietysti hapenottokykyä, mut Bonohan on saanu vähennettyä tupakointia jonkin verran.. ja vaikka hapenotossa oliski jotain häikkää, ni äänen murtuminen on paljon pahempi ongelma. Ja äänen murtuminen taas ei voi johtua keuhkoista, vaan äänihuulten kunnosta.En ole lukenut juurikaan jommentteja Bonon ääniongelmista, muuta kuin tällä sivustolla. Eli kyllä nyt tehdään vähän tyhjästä asiaa. Vertailkaapa huviksenne Bonon ääntä livevideiolla zoo tv, popmarta ja elevation kiertueilla. Äijän äänihän on mennyt 2000 luvulla selkeästi parempaan suuntaan. Toisaalta pieni rosoisuus voi olla jopa tarkoituksellinen tehokeino.
Muistaakseni ihmisten ilmeet MTV gaalassa olivat lähinnä ihailevia. - N27
u2man kirjoitti:
En ole lukenut juurikaan jommentteja Bonon ääniongelmista, muuta kuin tällä sivustolla. Eli kyllä nyt tehdään vähän tyhjästä asiaa. Vertailkaapa huviksenne Bonon ääntä livevideiolla zoo tv, popmarta ja elevation kiertueilla. Äijän äänihän on mennyt 2000 luvulla selkeästi parempaan suuntaan. Toisaalta pieni rosoisuus voi olla jopa tarkoituksellinen tehokeino.
Muistaakseni ihmisten ilmeet MTV gaalassa olivat lähinnä ihailevia.Ei tämä Suomi24:n keskustelupalsta mun mielestä niin "roskapalsta" ole, kuin monet haluavat uskoa... Eikä se siis sitä tarkoita, että jos jostain ei puhuta muualla, niin että puhuttais "tyhjästä"...? Meillä Suomessahan tunnetusti ollaan hyvin kriittistä kansaa, ja VARSINKIN kaikkiin negatiivisiin asioihin kiinnitetään hurjan paljon huomiota... Sitä kun kuuluisi olla vain kohtelias, ja kiinnittää huomiota vain ihmisten titteleihin ja arvoasemiin.... Mutta sallittakoon tämä epäkohtelias arvostelu tosi-TV -sarjojen lisäksi internetin keskustelupalstoilla....? ;)
Viimeisin taltiointi MTV:llä taisi olla jostain missä se Bruce Springsteenkin oli puhetta pitämässä. Siellä ilmeet olivat ihan oikeasti ihailevia, ja siellä Bonon live-esitys menikin tosi hyvin. Mutta siis se vuodelta 2000 oleva livevideo jostain MTV-gaalasta on hiukan toista maata... (Ihan oikeesti mulla ei ole yleensä taipumusta arvostella Bonoa, kun se on kuitenkin ihan aina ollut aivan ihana, mutta en minä nyt ihan ruusunpunaisissa laseissakaan kulje...)
Sillä videolla siis Bono hyppii siinä pitkässä turkisvuorisessa nahkatakissaan aurinkolasit päässä, ja soitto kuuluu hiljaisempana kuin se Bonon katkeileva laulu... Sen videon kohdalla voisi siis ymmärtää hyvin, jos joku sanoisi että U2 on syvältä......... :( Onhan siellä yleisössä tietenkin "yli-iloisia" U2-fanejakin(?), mutta kyllä niistä ilmeistä näkee, ettei väki ole oikein vakuuttunut esityksestä...!
Onhan se totta, että Bono on tavallaan aina pyrkinytkin siihen, että hänen hieno äänensä tulee rosoineen päivineen hienosti esille. Sehän on sitä rock-henkeä! Mutta kun nyt hänen äänensä alkaa jo olla TODELLA rikkonaisen kuuloista! En tiiä miten kaikki Vertigo kietueella käyneet on Bonon lauluäänen kokeneet, mutta ainakin kun me pystyttiin VAIN kuuntelemaan, niin ainoa "informaatio" oli se ääni... Eli ei voinu vain ihailla ulkonäköä.... ;D Mut niinkuin mä jo jossain tuolla toisessa kohdassa mainitsin, niin kyllä ne kaikki VANHEMMAT biisit kuulosti tosi hyvältä, eli vain noi uudemmat särähti korvaan. Mähän en juuri mistään musiikillisista asioista mitään tiedä, mutta onx ne uudet biisit sitten jotenkin erilaisia, esim. eri sävelkorkeutta tai jotain? Siis eritoten VERTIGO?? Ja sit vanhemmistakin biiseistä se Beautiful Day kuulosti ihan "samalta sarjalta" (=lue:yhtä pahalta) Vertigon kanssa... Ne onkin molemmat sellaisia "rääkymisbiisejä", ettäh! :) - u2man
N27 kirjoitti:
Ei tämä Suomi24:n keskustelupalsta mun mielestä niin "roskapalsta" ole, kuin monet haluavat uskoa... Eikä se siis sitä tarkoita, että jos jostain ei puhuta muualla, niin että puhuttais "tyhjästä"...? Meillä Suomessahan tunnetusti ollaan hyvin kriittistä kansaa, ja VARSINKIN kaikkiin negatiivisiin asioihin kiinnitetään hurjan paljon huomiota... Sitä kun kuuluisi olla vain kohtelias, ja kiinnittää huomiota vain ihmisten titteleihin ja arvoasemiin.... Mutta sallittakoon tämä epäkohtelias arvostelu tosi-TV -sarjojen lisäksi internetin keskustelupalstoilla....? ;)
Viimeisin taltiointi MTV:llä taisi olla jostain missä se Bruce Springsteenkin oli puhetta pitämässä. Siellä ilmeet olivat ihan oikeasti ihailevia, ja siellä Bonon live-esitys menikin tosi hyvin. Mutta siis se vuodelta 2000 oleva livevideo jostain MTV-gaalasta on hiukan toista maata... (Ihan oikeesti mulla ei ole yleensä taipumusta arvostella Bonoa, kun se on kuitenkin ihan aina ollut aivan ihana, mutta en minä nyt ihan ruusunpunaisissa laseissakaan kulje...)
Sillä videolla siis Bono hyppii siinä pitkässä turkisvuorisessa nahkatakissaan aurinkolasit päässä, ja soitto kuuluu hiljaisempana kuin se Bonon katkeileva laulu... Sen videon kohdalla voisi siis ymmärtää hyvin, jos joku sanoisi että U2 on syvältä......... :( Onhan siellä yleisössä tietenkin "yli-iloisia" U2-fanejakin(?), mutta kyllä niistä ilmeistä näkee, ettei väki ole oikein vakuuttunut esityksestä...!
Onhan se totta, että Bono on tavallaan aina pyrkinytkin siihen, että hänen hieno äänensä tulee rosoineen päivineen hienosti esille. Sehän on sitä rock-henkeä! Mutta kun nyt hänen äänensä alkaa jo olla TODELLA rikkonaisen kuuloista! En tiiä miten kaikki Vertigo kietueella käyneet on Bonon lauluäänen kokeneet, mutta ainakin kun me pystyttiin VAIN kuuntelemaan, niin ainoa "informaatio" oli se ääni... Eli ei voinu vain ihailla ulkonäköä.... ;D Mut niinkuin mä jo jossain tuolla toisessa kohdassa mainitsin, niin kyllä ne kaikki VANHEMMAT biisit kuulosti tosi hyvältä, eli vain noi uudemmat särähti korvaan. Mähän en juuri mistään musiikillisista asioista mitään tiedä, mutta onx ne uudet biisit sitten jotenkin erilaisia, esim. eri sävelkorkeutta tai jotain? Siis eritoten VERTIGO?? Ja sit vanhemmistakin biiseistä se Beautiful Day kuulosti ihan "samalta sarjalta" (=lue:yhtä pahalta) Vertigon kanssa... Ne onkin molemmat sellaisia "rääkymisbiisejä", ettäh! :)Sehän on maku asia sanoi koira kun musiiaan nuoli. Itse olin katsomassa bändiä Dublinissa juhannuksena kahden keikan verran ja täytyy sanoa, että vaikka ensimmäisellä keikalla oltiin kaukana lavasta eikä näkeminen ollut pääasia, kuulosti Bonon ääni todella hyvältä. Toisena päivänä päästiin kentälle ja silloin oli jo kiva vähän katsellakkin. Mielipiteeni on kuitenkin edeleen se, että Bonon ääni on nykyisin tosi hyvässä kunnossa. Popmartin aikaan "laulu" oli kyllä melkoista rääkymistä, eikä Bono päässyt vanhoissa biiseissä korkeimpiin ääniin ilman falsettoa, toisin kuin nykyään. Käsittääkseni Bono on lopettanut tupakoinnin jo 90-luvun lopulla, kun huomasi itsekkin tuhoavansa ääntään. Edelleenkin kehottaisin kuuntelemaan livenauhoituksia vuosien varrelta.
- Spacejunk_
u2man kirjoitti:
Sehän on maku asia sanoi koira kun musiiaan nuoli. Itse olin katsomassa bändiä Dublinissa juhannuksena kahden keikan verran ja täytyy sanoa, että vaikka ensimmäisellä keikalla oltiin kaukana lavasta eikä näkeminen ollut pääasia, kuulosti Bonon ääni todella hyvältä. Toisena päivänä päästiin kentälle ja silloin oli jo kiva vähän katsellakkin. Mielipiteeni on kuitenkin edeleen se, että Bonon ääni on nykyisin tosi hyvässä kunnossa. Popmartin aikaan "laulu" oli kyllä melkoista rääkymistä, eikä Bono päässyt vanhoissa biiseissä korkeimpiin ääniin ilman falsettoa, toisin kuin nykyään. Käsittääkseni Bono on lopettanut tupakoinnin jo 90-luvun lopulla, kun huomasi itsekkin tuhoavansa ääntään. Edelleenkin kehottaisin kuuntelemaan livenauhoituksia vuosien varrelta.
Kyllä Bono vieläkin tupakoi, näin netistä ehkä muutaman kuukauden vanhan kuvan, missä mies on sikari kädessä. Voi tietenkin olla, että hän polttaa enää satunnaisesti. Mun mielestä Bono kuitenki polttaa vieläki säännöllisesti, sehän sano, että polttaa nykyäänki, mut on onnistunu vähentämään.
Popmartin taltiointi New Mexicosta ei anna oikeaa kuvaa Bonon äänestä. Fanithan ei oo käsittäny, miks bändi valitsi just ton keikan julkastavaks, koska Bonon ääni oli sillon todella huonos kunnos. Varmasti olis löytyny paljon keikkoja, missä koko bändi onnistui hyvin... olisko syynä sitten niin hölmö juttu, et bändi halus korostaa suuruuttaan sillä, että kerää stadionin verran yleisöä joka puolella maailmaa, eli tässä tapaukses myös Etelä-Amerikassa? Popmart: live from Berlin ei kuulosta yhtä eksoottiselta, eikä kansainväliseltä. Monikin suureksi sanottu bändi tai artisti kerää kyllä yleisöä näissä "tavallisis" paikois, eli Euroopassa ja USA:ssa, mut kuin moni niistä on suosittuja myös Etelä-Amerikassa? Voisko tää olla se syy, koska kyllä bändi itsekin varmasti tiesi, ettei Bonon ääni ollu hyvä New Mexicossa?? - N27
u2man kirjoitti:
Sehän on maku asia sanoi koira kun musiiaan nuoli. Itse olin katsomassa bändiä Dublinissa juhannuksena kahden keikan verran ja täytyy sanoa, että vaikka ensimmäisellä keikalla oltiin kaukana lavasta eikä näkeminen ollut pääasia, kuulosti Bonon ääni todella hyvältä. Toisena päivänä päästiin kentälle ja silloin oli jo kiva vähän katsellakkin. Mielipiteeni on kuitenkin edeleen se, että Bonon ääni on nykyisin tosi hyvässä kunnossa. Popmartin aikaan "laulu" oli kyllä melkoista rääkymistä, eikä Bono päässyt vanhoissa biiseissä korkeimpiin ääniin ilman falsettoa, toisin kuin nykyään. Käsittääkseni Bono on lopettanut tupakoinnin jo 90-luvun lopulla, kun huomasi itsekkin tuhoavansa ääntään. Edelleenkin kehottaisin kuuntelemaan livenauhoituksia vuosien varrelta.
Niin no joo... Makuasia ja makuasia... Kyllä mä edelleenkin U2:n musiikista ja Bonon äänestä pidän, mutta siis tunnustan kyllä että Bonon ääni alkaa ratkeilla jo tosi pahasti. Kyllä hän hienosti vetelee edelleenkin kaikki rauhallisemmat kipaleet, mutta etkö tosiaankaan ole sitä mieltä, että esim. just Vertigo ja Beautiful Day olisivat livenä kuulostaneet huomattavasti "pahemmilta" kuin levyllä? Siis kun mun mielestäni biisit levytetään sellaisessa muodossa miten ne kuulostaa hyvältä jne, ja livenäkin ne esitetään suht samalla lailla. Mutta siis U2:lla on näitä muutamia biisejä, joita Bono ei enää kykene laulamaan samalla tavalla kuin ne on levytetty. Ainahan hän on muutellut sävelkulkuja ja laulellut vähän eri sanoillakin - ja onhan hänellä ääni loppunut jo nuorempanakin kesken! Mutta nuorempana hän vain jätti vähän laulamatta ja jatkoi sitten, ja nyt hän tuntuu laulavan ihan loppuun asti, vaikkei henkikään enää kulkisi..... Eli ettei vain olisi tullut "liian rankkoja" biisejä tehtyä?? Kun rauhallisempien biisien aikana hän tuntuu ehtivän myös niellä ja hengittää..... Sitä mää vaan.....
- Jay's Punk
Spacejunk_ kirjoitti:
Kyllä Bono vieläkin tupakoi, näin netistä ehkä muutaman kuukauden vanhan kuvan, missä mies on sikari kädessä. Voi tietenkin olla, että hän polttaa enää satunnaisesti. Mun mielestä Bono kuitenki polttaa vieläki säännöllisesti, sehän sano, että polttaa nykyäänki, mut on onnistunu vähentämään.
Popmartin taltiointi New Mexicosta ei anna oikeaa kuvaa Bonon äänestä. Fanithan ei oo käsittäny, miks bändi valitsi just ton keikan julkastavaks, koska Bonon ääni oli sillon todella huonos kunnos. Varmasti olis löytyny paljon keikkoja, missä koko bändi onnistui hyvin... olisko syynä sitten niin hölmö juttu, et bändi halus korostaa suuruuttaan sillä, että kerää stadionin verran yleisöä joka puolella maailmaa, eli tässä tapaukses myös Etelä-Amerikassa? Popmart: live from Berlin ei kuulosta yhtä eksoottiselta, eikä kansainväliseltä. Monikin suureksi sanottu bändi tai artisti kerää kyllä yleisöä näissä "tavallisis" paikois, eli Euroopassa ja USA:ssa, mut kuin moni niistä on suosittuja myös Etelä-Amerikassa? Voisko tää olla se syy, koska kyllä bändi itsekin varmasti tiesi, ettei Bonon ääni ollu hyvä New Mexicossa??1. New Mexico on osavaltio yhdysvalloissa ja keikkataltiointi on Mexico City-nimisestä kaupungista, joka on Mexico-nimisen (suom. Meksiko) valtion pääkaupunki.
2. Meksiko ei sijaitse Etelä-Amerikassa vaan Keski-Amerikassa, joka kuuluu Pohjois-Amerikkaan.
Ja eiköhän Bono tosiaan edelleenkin polttele ainakin
silloin tällöin... saihan äijä sakot rikottuaan vahingossa Irlannin uutta tupakkalakia savukoituaan omistamassaan ravintolassa Red Hot Chili Peppersin ukkeleiden seurassa.
- U2 diggari
Kävin Ullevilla katsomassa bändin konserttia ja täytyy sanoa että Bonon ääni kuulosti todella hyvältä siellä. Jokainen biisi meni sujuvasti, vaikka vähän ääntä säästellen, mutta en löytänyt heikkouksia minkään biisin laulusta. Olin itse kenttäpaikalla kuuntelemassa, mutta hyvin sieltäkin melun keskeltä pystyi analysoimaan miehen laulua. Täytyy olla aika tarkka kuulo jos huomasi jotain selviä heikkouksia.
- hienoa musaa
kyllä kuulosti erittäin mahtavalta bonon laulamana se pavarotin osuuskin, mahtava ääni, vaikka pää punaisena lauloi, voih :D
- L73
hienoa musaa kirjoitti:
kyllä kuulosti erittäin mahtavalta bonon laulamana se pavarotin osuuskin, mahtava ääni, vaikka pää punaisena lauloi, voih :D
Köpiksen keikalla Parkenissa sunnuntaina ääni oli loistava ja fiilis sitäki parempi. Kunnossa on.
- edge42
Ullevin keikalla sometimes ja miss sarajevo oli sellasia laulusuorituksia että kellään laulunopettajalla ei saisi olla enää mitään lisättävää.
Se uskomaton fiilis mikä noista biiseistä tuli ainakin meikäläisen seurueelle johtui Bonon vilpittömättömyydestä, että miten voi joku olla niin LÄSNÄ ja osittain sen voimalla kurkottaa äänensä teknisesti todella vaativiin suorituksiin!
Redrocksin livessä on toki huomattavasti puhtaanpaa menoa kuin nykyään, mut tulkinta (eikä pelkästään Bonon karisma) on kasvanut vuosien myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579