https://www.suomenuutiset.fi/antikainen-sdp-ei-ole-oppinut-mitaan-puolue-toistaa-samoja-virheita-kuin-ennen-talvisotaa/
Tyriminen alkoi jo 1930-luvulla
Antikainen muistuttaa, että 1930-luvulla SDP:n eduskuntaryhmä suhtautui kielteisesti asevarusteluun ja torjui useita puolustusvoimien varoituksia kasvavasta idän uhasta.
– Puolueessa vallitsi syvä epäluulo niin sanottua ”militarismia” kohtaan, ja ilmatorjunnan vahvistamista jarrutettiin ideologisin perustein. Sotilaallinen varautuminen nähtiin helposti provokatiivisena ja epäsopivana aikana, jolloin ystävyyspolitiikka Neuvostoliiton kanssa sai etusijan. Tämä hyväuskoisuus johti siihen, että Suomi joutui 30. marraskuuta 1939 hyökkäyksen kohteeksi ilman riittävää kalustoa ja varustusta. Moni virhe maksettiin verellä, osa kirjaimellisesti. Kansa taisteli, mutta osa poliittisista päättäjistä olivat laiminlyöneet oman osuutensa.
– Jos SDP olisi 1930-luvulla suhtautunut puolustukseen riittävän vakavasti, meillä olisi ehkä ollut enemmän torjuntakykyä, vähemmän haavoittuneita ja kaatuneita sekä paremmat mahdollisuudet pitää vihollinen loitolla. Historia osoittaa, mitä tapahtuu, kun turvallisuutta lähestytään sosialistisen ideologian kautta ja isänmaan etu unohdetaan, Antikainen sanoo.
puolue toistaa samoja virheitä kuin ennen talvisotaa
Anonyymi-ap
3
87
Vastaukset
- Anonyymi
asas
- Anonyymi
Demarit, Suomen tuho.
- Anonyymi
Oko
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313914- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442594Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292228
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381829
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477