Luottamuksen puute

Mä näen mustasukkaisuuden tunteet luottamuksen puutteena. Usein sanotaan että mustasukkainen on sairas, epävarma, itsetunnoton, että mustasukkaisuuden tunteet ois kiellettyjä ja turhia.
Mä näen mustasukkaisuuden turvallisena tunteena, silloin kun se yhteisesti puhutaan pois. Kerrotaan ääneen että sellaista ilmenee, tulee/menee, esiintyy, ja sitten se halauksilla tai yhteisellä päätöksellä siirretään menneisyyteen. Ohimenevänä tunteena, jolla ei oo perusteita.
Mä näen, jos mustasukkaisuutta ei saisi tuntea, jos kuitenkin sellaisia tilanteita syntyy missä mustasukkaisuus on lähes looginen tunne, miksei sitä saisi tuntea, vaikkei se puhdasta mustasukkaisuutta olekaan... voihan sitä luonnehtia vaikka Luottamuksen puutteeksi tai vihaisuudeksi.

12

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Häntäheikkeihin ei ole luottamista.

      • Schemeikat on suosittuja naisten parissa, naistenmiehet kerää ihailijoita kuin kärpäspaperit.


      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä!


    • Anonyymi

      Mustasukkaiauuttakinnon sekä tervettä,,että vähemmän tervettä laatua. Siihen vähemmän terveeseen ei mikään määrä puhetta ja vakuutteluja auta, eikä mikään mitä toinen tekee tai jättää tekemättä.

      • Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
        Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
        voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
        Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
        kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
        ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.


      • Anonyymi
        OutoIintu kirjoitti:

        Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
        Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
        voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
        Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
        kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
        ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.

        Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.

        Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.

        Juuri noin se on!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.

        Minun mielestäni mustasukkaisuus on tervettä epäilyä, omasta paikastaan. Sairaaksi mustasukkaisuuden tekee myös se, ettei tunne mustasukkaisuutta laisinkaan. Omasta kullastaan! Tätä vois sanoo super Luottamuksex.


    • Anonyymi

      Kun tulet ylitöistä kotiin mies heiluu nyrkki pystyssä. Siinä ei ole mitään romanttista.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe