Luottamuksen puute

Mä näen mustasukkaisuuden tunteet luottamuksen puutteena. Usein sanotaan että mustasukkainen on sairas, epävarma, itsetunnoton, että mustasukkaisuuden tunteet ois kiellettyjä ja turhia.
Mä näen mustasukkaisuuden turvallisena tunteena, silloin kun se yhteisesti puhutaan pois. Kerrotaan ääneen että sellaista ilmenee, tulee/menee, esiintyy, ja sitten se halauksilla tai yhteisellä päätöksellä siirretään menneisyyteen. Ohimenevänä tunteena, jolla ei oo perusteita.
Mä näen, jos mustasukkaisuutta ei saisi tuntea, jos kuitenkin sellaisia tilanteita syntyy missä mustasukkaisuus on lähes looginen tunne, miksei sitä saisi tuntea, vaikkei se puhdasta mustasukkaisuutta olekaan... voihan sitä luonnehtia vaikka Luottamuksen puutteeksi tai vihaisuudeksi.

12

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Häntäheikkeihin ei ole luottamista.

• Schemeikat on suosittuja naisten parissa, naistenmiehet kerää ihailijoita kuin kärpäspaperit.

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä!

• Anonyymi

Mustasukkaiauuttakinnon sekä tervettä,,että vähemmän tervettä laatua. Siihen vähemmän terveeseen ei mikään määrä puhetta ja vakuutteluja auta, eikä mikään mitä toinen tekee tai jättää tekemättä.

• Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
        Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
        voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
        Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
        kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
        ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.

• Anonyymi
        OutoIintu kirjoitti:

Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
        Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
        voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
        Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
        kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
        ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.

Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.

Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.

Juuri noin se on!

• Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestäni mustasukkaisuus on tervettä epäilyä, omasta paikastaan. Sairaaksi mustasukkaisuuden tekee myös se, ettei tunne mustasukkaisuutta laisinkaan. Omasta kullastaan! Tätä vois sanoo super Luottamuksex.

• Anonyymi

Kun tulet ylitöistä kotiin mies heiluu nyrkki pystyssä. Siinä ei ole mitään romanttista.

• Anonyymi

Ei todellakaan ole!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      103
      3407
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      200
      3038
    3. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      143
      2907
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      219
      2474
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      130
      1933
    6. Kesäaika on normaaliaika...

...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul
      Maailman menoa
      213
      1893
    7. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      49
      1762
    8. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1269
    9. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      88
      1135
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      198
      1128
    Aihe