Mä näen mustasukkaisuuden tunteet luottamuksen puutteena. Usein sanotaan että mustasukkainen on sairas, epävarma, itsetunnoton, että mustasukkaisuuden tunteet ois kiellettyjä ja turhia.
Mä näen mustasukkaisuuden turvallisena tunteena, silloin kun se yhteisesti puhutaan pois. Kerrotaan ääneen että sellaista ilmenee, tulee/menee, esiintyy, ja sitten se halauksilla tai yhteisellä päätöksellä siirretään menneisyyteen. Ohimenevänä tunteena, jolla ei oo perusteita.
Mä näen, jos mustasukkaisuutta ei saisi tuntea, jos kuitenkin sellaisia tilanteita syntyy missä mustasukkaisuus on lähes looginen tunne, miksei sitä saisi tuntea, vaikkei se puhdasta mustasukkaisuutta olekaan... voihan sitä luonnehtia vaikka Luottamuksen puutteeksi tai vihaisuudeksi.
Luottamuksen puute
11
578
Vastaukset
- Anonyymi
Häntäheikkeihin ei ole luottamista.
Schemeikat on suosittuja naisten parissa, naistenmiehet kerää ihailijoita kuin kärpäspaperit.
- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä!
- Anonyymi
Mustasukkaiauuttakinnon sekä tervettä,,että vähemmän tervettä laatua. Siihen vähemmän terveeseen ei mikään määrä puhetta ja vakuutteluja auta, eikä mikään mitä toinen tekee tai jättää tekemättä.
Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.- Anonyymi
OutoIintu kirjoitti:
Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.
Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.
Juuri noin se on!
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.
Minun mielestäni mustasukkaisuus on tervettä epäilyä, omasta paikastaan. Sairaaksi mustasukkaisuuden tekee myös se, ettei tunne mustasukkaisuutta laisinkaan. Omasta kullastaan! Tätä vois sanoo super Luottamuksex.
- Anonyymi
Kun tulet ylitöistä kotiin mies heiluu nyrkki pystyssä. Siinä ei ole mitään romanttista.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.1118403Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d26735114Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras253362- 312067
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1151537- 571530
Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1381367Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.1781349Ajattelen sinua kiitollisuudella
Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi601109Sinulle tiedoksi
Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si29947