Mä näen mustasukkaisuuden tunteet luottamuksen puutteena. Usein sanotaan että mustasukkainen on sairas, epävarma, itsetunnoton, että mustasukkaisuuden tunteet ois kiellettyjä ja turhia.
Mä näen mustasukkaisuuden turvallisena tunteena, silloin kun se yhteisesti puhutaan pois. Kerrotaan ääneen että sellaista ilmenee, tulee/menee, esiintyy, ja sitten se halauksilla tai yhteisellä päätöksellä siirretään menneisyyteen. Ohimenevänä tunteena, jolla ei oo perusteita.
Mä näen, jos mustasukkaisuutta ei saisi tuntea, jos kuitenkin sellaisia tilanteita syntyy missä mustasukkaisuus on lähes looginen tunne, miksei sitä saisi tuntea, vaikkei se puhdasta mustasukkaisuutta olekaan... voihan sitä luonnehtia vaikka Luottamuksen puutteeksi tai vihaisuudeksi.
Luottamuksen puute
10
471
Vastaukset
- Anonyymi
Häntäheikkeihin ei ole luottamista.
Schemeikat on suosittuja naisten parissa, naistenmiehet kerää ihailijoita kuin kärpäspaperit.
- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä!
- Anonyymi
Mustasukkaiauuttakinnon sekä tervettä,,että vähemmän tervettä laatua. Siihen vähemmän terveeseen ei mikään määrä puhetta ja vakuutteluja auta, eikä mikään mitä toinen tekee tai jättää tekemättä.
Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.- Anonyymi
OutoIintu kirjoitti:
Sairaudet ja häiritsevä käytös on ihan eri juttu kuin normaali mustissukkaisuus.
Mustasukkaisuus ei välttämättä ole lainkaan haitallista, ja
voi jopa olla sopiva merkki lujasta kiintymyksestä ja luottamuksellisesta sitoutumisesta toiseen.
Terve mustasukkaisuus voi nostaa häntäänsä,
kun kumppani flirttailee muille tai on uskoton sovituissa raameissa,
ja se voi olla kätevä tapa ilmaista tunteita, puolustaa omaa suhdetta ja asettaa rajoja.Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin jo edellä, että mustasukkaisuutta on useampaa lajia. Ne ovat tasan sama tunne.
Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että mustasukkaisuutta tunteva hyvin harvoin itse tunnistaa mitä laatua hänen tuntemuksensa on ja väittää siksi tuntevansa normaalia mustasukkaisuutta, vaikka touhu on kaukana normaalista.
Juuri noin se on!
- Anonyymi
Kun tulet ylitöistä kotiin mies heiluu nyrkki pystyssä. Siinä ei ole mitään romanttista.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1994671Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki343224Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma342939PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist842903Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne602806Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902645Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142381Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1002169- 1471492
- 631158