Jota et tunne, vaan näet jossain ohimennen.
Niin mene juttelemaan sille! Ihan sama mitä puhut, kunhan jotain juttelet.
Jos vaikka näet sen kadulla kävelemässä kun ajat ohi, pysäytä johonkin ja puhu sille henkilölle. Avaa vaikka ikkuna ja huutele siitä jos et muuta uskalla...
Puhuminen ei ole niin vaarallista kun suomalaisille on uskoteltu, kaikissa muissa maissa tuntemattomille ihmisille voi jutella eikä se ole mitenkään kummallista.
Unohda ne kännykät ja sosiaaliset mediat ja tinderit ym. Kun näet jossain jonkun kiinnostavan niin vaan juttele sille jotain.
Kun olet kiinnostunut jostain ihmisestä
15
408
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on ihan hyvä neuvo. Voi sanoa jotakin kohteliasta ja tavallista. Usein kuitenkin esteeksi muodostuu ujous. Se on ihan aito tunne ja aikamoinen kynnys usein, suomalaiselle varsinkin. Etelämaalaisilla on ihan toisenlainen temperamentti.
Toinen asia on ajatus siitä, että ei löydä kuitenkaan oikeaa hetkeä. Voi tulla tunne, että häiritsee toista, vie toisen kallista aikaa, keskeyttää toisen tärkeitä puuhia, töitä yms.
Eli aika kimurantti juttu usein. Jos olisi yksinkertaista, kaikkihan vain menisivät juttelemaan niitä näitä.
Toivottavasti niitä tilanteita kuitenkin joskus tulisi, jos sitä toivoo.
Voikaa hyvin!- Anonyymi
Just tänään juttelin yhden ulkomaalaisen kanssa joka pyöräili eteeni yllättäen, nuori mieshenkilö, heti hymyili ja tervehti minua "helou", ja juttelin sen kanssa pari sanaa ohimennen, lopuksi se sanoi "have a good day" ennenkuin meni. Olipa todella erillainen kokemus kuin suomalaisten kanssa "puhuminen".
Minulla ei ole mitään vaikeuksia puhua ihan tuntemattomien kanssa kadulla, niillä muilla tosin voi olla vaikeuksia minun kanssani kun olen aika iso ja ehkä hieman pelottavan näköinen... Mutta jos vaan vähänkin tutustuisi niin huomaisi että olen mukava ihminen, hymyilen aina ja olen kohtelias ja kiinnostunut toisista, ja juttelen mukavia.
mies
- Anonyymi
Asiaa.. Suomalaisilla joku hirveä pelko, että tulee huijatuksi ja hyväksikäytetyksi jos edes sanasen vaihtaa.
Minusta jotenkin kertoo itsekontrollin puutteesta. Että jos alkaa tutustumaan johonkin, niin se tarkoittaa, että on heti toisen vietävissä, lompsa auki ja kämpän avaimet pöydällä.
Ihmiset ei uskalla puhua, pelkää rahojensa puolesta ja puhelinyksityisyyttä vaalitaan ihan hulluna. Voi vaan kuvitella, mitä tapahtuisi jos pyytäisi joltain autoa lainaksi!!
Kuitenkin sit nussitaan suurinpiirtein kenen kanssa tahansa. Et omaa autoa ei lainata, hyvä jos siihen saa vieras ihminen istua, mutta oma keho on kuin joku päärautatieasema ruuhka-aikaan ja ventovieras ihminen kutsutaan omaan kotiin tai mennään hänen kotiin. Minusta aika nurinkurista.- Anonyymi
Tuo on kaikki täyttä asiaa mitä sanoit!
- Anonyymi
Jos noin, niin varmaan johtuu siitä, ettei ihmiset osaa arvottaa asioita oikein. On kuitenkin ihmisiä, joille intiimit puuhat kuuluvat vain luottamukselliseen ja molemminpuoliseen kunnioitukseen perustuvaan parisuhteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin, niin varmaan johtuu siitä, ettei ihmiset osaa arvottaa asioita oikein. On kuitenkin ihmisiä, joille intiimit puuhat kuuluvat vain luottamukselliseen ja molemminpuoliseen kunnioitukseen perustuvaan parisuhteeseen.
Minusta nykyihmiset ovat epätasapainoisia ja se heijastuu kaikenlaisena lähes hysteerisenä epävarmuutena ja pelkoina muita ihmisiä kohtaan. Samalla kuitenkin tekevät päätöksiä joissa piilee vaaroja tulla oikeasti huijatuksi, esim tilataan roinaa epämääräisistä verkkokaupoista ja klikkaillaan huijarisivuille, lähdetään vieraiden päihtyneiden ihmisten matkaan, toilaillaan huumeissa pitkin maailmaa.
Ehkä jos ihmiset käyttää päälle kaikenlaisia päihteitä ja mielialalääkkeitä, laihdutuslääkkeitä, unilääkkeitä, niin onhan se nyt päivän selvää, että siitä on seurauksia.
Lisäksi ihmisillä olematon tunnekontrolli ja ilmaisuvapauden kokeminen esim vihapuheen suhteen on hän niin ja näin. Kun siitä on ikäviä seurauksia myös omalle psyykelle, jos ihan kaiken sallii itselleen. Ja monet valheellisesti selittelee omaa huonoa käytöstään itselleen, jotta löytää itsestään hyväksyntää. Valehtelu sekoittaa pään, ihan kaikissa muodoissaan.
Jos ihminen on tasapainoinen, pää selvä ja itsetunto kunnossa, niin toisen ihmisen kohtaaminen ei ole mikään uhka.
Toivottavasti kukaan ei näistä mietteistäni loukkaannu. - AnonyymiUUSI
Aivan naurettava analyysi.
- Anonyymi
Suomessa ihmiset on kamalia. Olisi ihan hyvä muuttaa pois maasta. Silloin tosin kantsii varautua siihen et ulkomaalaiset voi pitää sinua kamalana niin kauan kunnes opit uusille tavoille.
- Anonyymi
Samaa mieltä! Olen miettinyt ulkomaille muuttoa jo pitkään.
Kun en meinaa kestää näitä suomalaisia, ne on kaikki jotenkin ihan helvtin mielenvikaisia. Ihan normaali kanssakäyminen on niille täysin mahdotonta, perinnöllisestä mielenvikaisuudesta johtuen.
- Anonyymi
Se olisi täysin normaalia tutustua johonkin vieraaseen henkilöön vähän kerrassaan juttelemalla kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. Siten selviäisi millainen se henkilö on ja millainen persoona sillä on. Mutta se juttelu täytyy aloittaa jostain.... Olisi helpointa jos juttelisit kaikkien kanssa ketä tapaat, niin sen mahdollisen ihastuksenkin kanssa keskustelu olisi sujuvaa. Jos joku vaikuttaa vähänkin kiinnostavalta niin juttele sen kanssa, eihän sitä koskaan etukäteen tiedä miten hyvin tulet juttuun.
- Anonyymi
Yksi huono tekiä on kiihtynyt tahti. Kaikki täytyy tapahtua suurinpiirtein sekunneissa. Sekunnissa pitää tietää onko toinen elämän suuri rakkaus, sekunnissa muutetaan yhteen, tehdään päätelmiä muista ihmisistä, siitä itä itse haluaa jne. Mua syyllistetään siitä, etten tee mitään sekunnissa. Myös huijarit luottaa vauhtiin. Kun jollain on kova kiire, niin hän ei ajattele sinun hyvinvointiasi, vaan haluaa äkkiä jotain.
- Anonyymi
En todellakaan juttele kenelle tahansa, vain sellaisen kanssa josta olen kiinnostunut! Mutta odotan sitä että mies sanoo vaikka edes sanan hei, silloin voin ruveta juttelemaan jos pidän miehestä! Niistä joista en pidä ulkonäöllisesti, en halua jutella, se on turhaa ajan hukkaamista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan juttele kenelle tahansa, vain sellaisen kanssa josta olen kiinnostunut! Mutta odotan sitä että mies sanoo vaikka edes sanan hei, silloin voin ruveta juttelemaan jos pidän miehestä! Niistä joista en pidä ulkonäöllisesti, en halua jutella, se on turhaa ajan hukkaamista!
Myös ikä merkitsee, en halua tutustua yhteenkään itseäni todella paljon nuorempaan!
- Anonyymi
Minä en halua että yksikään oman lapseni ikäinen tulee juttelemaan minulle. Jos edes yrittää, vastaan ettei minulle ole hänelle mitään hyvää sanottavaa!
- AnonyymiUUSI
Onko sulla ees koskaan mitään hyvää sanottavaa kellekään?Ja jos oliskin niin teennäisyys paistais kuule armottoman lujaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651473Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia113941- 58781
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä48764- 57730
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39717Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan72697Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026679Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41677Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli68662