Onnistuuko nettiyhteyden rakentaminen boksiin niin, että kun mulla on vain netti-mokkula (jossa ei siis muuta kuin mini-usb) nettiä varten.
Läppärillä siis netti-yhteys ( wi-.fi + mokkula ) ja kun läppärissä on tuo Rj45 liittimen pistoke, niin saanko tästä läppäristä ao johtoa käyttäen nettiyhteyden myös digiboksiiin ?¨Ja siis digiboxi tarvitsemansa nettiyhteyden läppärin kautta.
Ts. toimiiko netti "taivaalta" mokkulla läppärin kautta boxiin ja päinvastoin
Tarvitsen Netti-yhteys RJ45 johtoa käyttäen digibokxille (ei muita vaihtoehtoja)
14
197
Vastaukset
- Anonyymi
mihin digiboksi tarvitsee nettiyhtetyttä?
- Anonyymi
Riippuu boxista. Voihan siinä olla vaikka mitä sovelluksia. Ja ohjelmistopäivityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu boxista. Voihan siinä olla vaikka mitä sovelluksia. Ja ohjelmistopäivityksiin.
Aivan, ei sitä rj45 pistoketta turhaan ole boksiin laitettu ja etenkin hd-bokseihin.
mutta avauksen kysymykseen ei kukaan vielä ole vastannut. toki, selvinneehän tuo itse kokeilemallakin. siitä vaan piuhat kii ja katsomaan mitä tapahtuu , toki jos joku tietää mitä tapahtuu, olisi kiva tietää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, ei sitä rj45 pistoketta turhaan ole boksiin laitettu ja etenkin hd-bokseihin.
mutta avauksen kysymykseen ei kukaan vielä ole vastannut. toki, selvinneehän tuo itse kokeilemallakin. siitä vaan piuhat kii ja katsomaan mitä tapahtuu , toki jos joku tietää mitä tapahtuu, olisi kiva tietääOn mullakin telkussa rj45-pistoke ja lienee täysin turha koska telkku ei ole mikään älytelkkari.
- Anonyymi
Vähän veikkaan, että ei tule toimimaan. Ensinnäkin kannettava ja boksi, pitäisi kytkeä toisiinsa ristiinkytketyllä kaapelilla, ja koneen pitäisi jakaa verkkoyhteys. Molemmille pitäisi määrittää kiinteät ip-osoitteet, että verkkoyhteys toimisi. Varmiten homma toimii, kun käytössä olisi erillinen reititin, mihin LAN-kaapelin voisi kytkeä.
- Anonyymi
Nykyiset LAN-piirit osaa yleensä tehdä ristiinkytkennän automaattisesti eli viimeksi tarvinnut moisesta välittää joskus 2000-luvun alussa. Tarvitset reititystauluun läppärille IP-forwarding muutoksen sekä enable-komennon:
https://www.linode.com/docs/guides/linux-router-and-ip-forwarding/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyiset LAN-piirit osaa yleensä tehdä ristiinkytkennän automaattisesti eli viimeksi tarvinnut moisesta välittää joskus 2000-luvun alussa. Tarvitset reititystauluun läppärille IP-forwarding muutoksen sekä enable-komennon:
https://www.linode.com/docs/guides/linux-router-and-ip-forwarding/Hyvä tieto, kiitos vastaajalle. Soon "händs ap" kun on vielä win7kin, pyyhe suosiolla kehään.
Osaisiko tietäjä myös vastata seuraavaan kysymykseen: Pitääkö se hd-boxi oikeasti kytkeä nettiin ennen asemien viritystä, näin ne mulle sano dna-putiikissa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä tieto, kiitos vastaajalle. Soon "händs ap" kun on vielä win7kin, pyyhe suosiolla kehään.
Osaisiko tietäjä myös vastata seuraavaan kysymykseen: Pitääkö se hd-boxi oikeasti kytkeä nettiin ennen asemien viritystä, näin ne mulle sano dna-putiikissa ?Ainakin DNA:n sivulla on ohje, että liitä laite ensin LAN-yhteydellä verkkoon. Laite ilmeisesti päivittää itsensä + tekee varmaan jotain muutakin. Tämän jälkeen ohjeissa sanotaan, että kytke antennikaapeli laitteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin DNA:n sivulla on ohje, että liitä laite ensin LAN-yhteydellä verkkoon. Laite ilmeisesti päivittää itsensä tekee varmaan jotain muutakin. Tämän jälkeen ohjeissa sanotaan, että kytke antennikaapeli laitteeseen.
Näin toimin ja kanavahaku toteutui. Väitti mamu dnalla, että viritykseen tarvitaan nettiyhteys mutta huomasin myös, että näkyäkseen, kanavat tarvitsevat antennin. Jos repäiset irti, lakkaa näkymästä.
Tämä siis koskee ilmeisesti vain näitä operaattoreiden omia hd-bokseja. Mullakin näytössä asetus-puolella roikkuu oik yläkulmassa "dna-tv" logo muttei näy tv-kuvassa.
Oletteko kokeilleet siivota tehdas.asetuksiin ja siitä viritys ilman lan-liitäntää, ottaako asemat =? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin toimin ja kanavahaku toteutui. Väitti mamu dnalla, että viritykseen tarvitaan nettiyhteys mutta huomasin myös, että näkyäkseen, kanavat tarvitsevat antennin. Jos repäiset irti, lakkaa näkymästä.
Tämä siis koskee ilmeisesti vain näitä operaattoreiden omia hd-bokseja. Mullakin näytössä asetus-puolella roikkuu oik yläkulmassa "dna-tv" logo muttei näy tv-kuvassa.
Oletteko kokeilleet siivota tehdas.asetuksiin ja siitä viritys ilman lan-liitäntää, ottaako asemat =?Tarvitaanko nettiyhteyttä tai ei, riippuu ihan siitä miten tv-lähetykset toimitetaan. Mikäli käytössä on IP-TV, niin nettiyhteys tarvitaan, mutta mikäli kytketään antennirasiaan, niin kanavat tulevat sitä kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaanko nettiyhteyttä tai ei, riippuu ihan siitä miten tv-lähetykset toimitetaan. Mikäli käytössä on IP-TV, niin nettiyhteys tarvitaan, mutta mikäli kytketään antennirasiaan, niin kanavat tulevat sitä kautta.
>>>mutta mikäli kytketään antennirasiaan, niin kanavat tulevat sitä kautta.
Jos tuo on totta, mamu dna;lla siis valhteli. Voisin kuvitella, että ilmaiskanavat ainakin tulisi suoraan antennin kautta. Ja eri juttu on nuo maksukanavat, ennen niitä jaeltiin silla kortilla kuten satelliittejakin.
Mutta tulkitsen niin, että ILMAIS-kanavat saa virittämällä suoraan antennista =? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>mutta mikäli kytketään antennirasiaan, niin kanavat tulevat sitä kautta.
Jos tuo on totta, mamu dna;lla siis valhteli. Voisin kuvitella, että ilmaiskanavat ainakin tulisi suoraan antennin kautta. Ja eri juttu on nuo maksukanavat, ennen niitä jaeltiin silla kortilla kuten satelliittejakin.
Mutta tulkitsen niin, että ILMAIS-kanavat saa virittämällä suoraan antennista =?Valehtelu on turhan kova sana, ehkä enemmänkin menee tietämättömyyden piikkiin. Operaattoreiden myymälöissä ei yleensä työskentele sitä kaikkein kokeneinta sakkia. Tietysti tämän myyjän olisi pitänyt varmistaa, että onko hän oikeassa.
- Anonyymi
Et tarvitse. Se lataa netin kautta mainoksia ja näitä alkaa tulla sitten tavallisten mainoskatkojen lisäksi eikä niitä pysty sivuuttamaan.
- Anonyymi
Mulla itsellä on 2 IP-TV boksia joista toinen on langaton ja toinen tarvitsee kaapelin.
En viitsinyt alkaa kaapeloimaan kämppää joten laitoin yhden mesh (langattoman reitittimen) telkkarin taakse ja siitä kaapeli tuohon IP-TV boksiin.
Pelaa pirun hyvin ja vahvistaa langattoman verkon kattavuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797