Rauhallista Juhannusta

🚗🚤🛟 älkää kaahailko liikenteessä. Vesillä varovasti, uimakaveri aina mukaan ja lapsille pelastusliivit veden lähellä.

Ota löysin rantein - Veikko Lavi
https://youtu.be/l5Me9bhVc2Q

24

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alkoa menee, osittain veden äärellä. Hengissä kun onnistuu sinnittelemään niin lähdetään siitä liikkeelle ;). Osa kyllä örveltää aivan överit. Yhtenä jussina joku tuntematon oli aivan tillintallin. Onneksi mulla on järki päässä vaikka hörhöilisinkin.

• Monilla se alko kuuluu juhannuksen viettoon. Vaikka itse en käytä alkoholia, niin suvaitsen sen kyllä muilla. Ainoa raja on siinä, että en osta juomia kenellekään. Jos joku juo niin ostakoon itse. Vuosia sitten ostin kylläkin mökkinaapurille konjakkipullon. Kun en tiennyt laaduista mitään, niin kysyin myyjältä mikä sopii naapurille, jota mun koira oli haukannut persuuksista. Hyvin tuntui pullo kelvanneen kun asiasta ei mitään senjälkeen kuulunut. Sitäpaitsi pitikö olla niin hätäinen, ettei voinut odottaa että saan kerittyä taluttimen lyhyemmälle. Koirahan teki vain työtään, eli puolusti mua.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Monilla se alko kuuluu juhannuksen viettoon. Vaikka itse en käytä alkoholia, niin suvaitsen sen kyllä muilla. Ainoa raja on siinä, että en osta juomia kenellekään. Jos joku juo niin ostakoon itse. Vuosia sitten ostin kylläkin mökkinaapurille konjakkipullon. Kun en tiennyt laaduista mitään, niin kysyin myyjältä mikä sopii naapurille, jota mun koira oli haukannut persuuksista. Hyvin tuntui pullo kelvanneen kun asiasta ei mitään senjälkeen kuulunut. Sitäpaitsi pitikö olla niin hätäinen, ettei voinut odottaa että saan kerittyä taluttimen lyhyemmälle. Koirahan teki vain työtään, eli puolusti mua.

Pitääkö aina taluttimesta kiskoa, eikö tottele suusanallisia käskyjä?

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Monilla se alko kuuluu juhannuksen viettoon. Vaikka itse en käytä alkoholia, niin suvaitsen sen kyllä muilla. Ainoa raja on siinä, että en osta juomia kenellekään. Jos joku juo niin ostakoon itse. Vuosia sitten ostin kylläkin mökkinaapurille konjakkipullon. Kun en tiennyt laaduista mitään, niin kysyin myyjältä mikä sopii naapurille, jota mun koira oli haukannut persuuksista. Hyvin tuntui pullo kelvanneen kun asiasta ei mitään senjälkeen kuulunut. Sitäpaitsi pitikö olla niin hätäinen, ettei voinut odottaa että saan kerittyä taluttimen lyhyemmälle. Koirahan teki vain työtään, eli puolusti mua.

Hyökkäsikö naapurisi teitä kohti? Jos koira puree niin se lopetetaan jos viranomaiset saavat tietää siitä. Konjakilla pääsee kyllä viimeistään humalaan. Se menee alas ilman lantrinkiakin. Toista se on viskin kanssa.

• lounas.ajatus
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö aina taluttimesta kiskoa, eikö tottele suusanallisia käskyjä?

Otappa kuule itsellesi neljällä omistajalla jo ollut murkkuikäinen uros seefferi joka on viimeiset kuukaudet saanut juosta vapaana saaressa. Tule sitten neuvomaan suusanallisesta käskyttämisestä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyökkäsikö naapurisi teitä kohti? Jos koira puree niin se lopetetaan jos viranomaiset saavat tietää siitä. Konjakilla pääsee kyllä viimeistään humalaan. Se menee alas ilman lantrinkiakin. Toista se on viskin kanssa.

Koiran mielestä tuli ja koira kyllä varoitti hyvissä ajoin, ettei pidä tulla. En ehtinyt ajoissa huomata naapurin tulevan pyörällään kohti jten koira ei ollut hallinnassa. Koira näykkäsi housusta kun tyyppi tuli ja tuli vaan. Ei edes housu revennyt. Se koira on jo kuollut aikoja sitten, joten paasaat turhasta.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Otappa kuule itsellesi neljällä omistajalla jo ollut murkkuikäinen uros seefferi joka on viimeiset kuukaudet saanut juosta vapaana saaressa. Tule sitten neuvomaan suusanallisesta käskyttämisestä.

Niillä neljällä omistajallakaan ei kait ollut auktoriteettia koska kiertoon meni. Koira on laumaeläin ja sille pitää pitää alun perin tehdä selväksi kuka on lauman johtaja. Koiralla on hyvä olla kun se tietää paikkansa laumassa. Voisin kyllä antaa neuvoja koiran kouluttamisessa, koska koirani sai 94 ja 97 pistettä tottiksessa ja oli voittajaluokan jälkikoira. Lisäksi sotakoiraosastossa oli 10 koiraa ja kaikkien kanssa pärjäsin loistavasti. Ne oli ihan eri luokassaan koin tessusi, koska neljälle oli annettu suojelukoulutus ja laumassa laumaelukat kilpailee johtajuudesta. Pitää alun perin tehdä selväksi kuka johtaa ja mikä peli ei vetele. näin täällä korvessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä neljällä omistajallakaan ei kait ollut auktoriteettia koska kiertoon meni. Koira on laumaeläin ja sille pitää pitää alun perin tehdä selväksi kuka on lauman johtaja. Koiralla on hyvä olla kun se tietää paikkansa laumassa. Voisin kyllä antaa neuvoja koiran kouluttamisessa, koska koirani sai 94 ja 97 pistettä tottiksessa ja oli voittajaluokan jälkikoira. Lisäksi sotakoiraosastossa oli 10 koiraa ja kaikkien kanssa pärjäsin loistavasti. Ne oli ihan eri luokassaan koin tessusi, koska neljälle oli annettu suojelukoulutus ja laumassa laumaelukat kilpailee johtajuudesta. Pitää alun perin tehdä selväksi kuka johtaa ja mikä peli ei vetele. näin täällä korvessa.

Just näin. Mamille seehveri vaaviksi, hyvä on valinta.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koiralla oli koirien ADHD, pari edellistä ei kestänyt kun se oli liian puuhakas. Viimeisin vaihtoi työhön jossa jotui reissaamaan paljon ja koira olisi joutunut olemaan yksin kotona liikaa. Käytin koiran kanssa koulutuksessa ammattilaisia apuna, kun se oli mun eka koira. Poikani oli koiran mielestä lauman johtaja. Minä olin vain orja, jonka tehtävänä oli kaikki käytännön duunit ulkoilutusta myöten. Palveluskoiraekspertti jonka koirahotellissa piski oli pari viikkoa sanoi sen olevan selvästi miesten koira. Siis oikea sovinisti.

• Anonyymi
        UUSI
        lounas.ajatus kirjoitti:

Koiralla oli koirien ADHD, pari edellistä ei kestänyt kun se oli liian puuhakas. Viimeisin vaihtoi työhön jossa jotui reissaamaan paljon ja koira olisi joutunut olemaan yksin kotona liikaa. Käytin koiran kanssa koulutuksessa ammattilaisia apuna, kun se oli mun eka koira. Poikani oli koiran mielestä lauman johtaja. Minä olin vain orja, jonka tehtävänä oli kaikki käytännön duunit ulkoilutusta myöten. Palveluskoiraekspertti jonka koirahotellissa piski oli pari viikkoa sanoi sen olevan selvästi miesten koira. Siis oikea sovinisti.

Vai muka ADHD, jos sakemanni puuhakas. Sakemanni vaatii aktiivista ja liikunnallista elämää. Näki sovinistimies kuitenkin ettei sinusta ole voimakastahtoisen koiran omistajaksi. Ei kannata ottaa koiraa mitä ei hallitse, tuttu tarina somessa. Sakemanni on mitä parhain perhekoira jos se jo kasvatusvaiheessa totutetaan kaikkeen ulkopuoliseen. Aina toki hieman suhtautuu varautuneesti vieraaseen ja myös siksi monet laittaa sitä omaa egoaan tukemaan.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vai muka ADHD, jos sakemanni puuhakas. Sakemanni vaatii aktiivista ja liikunnallista elämää. Näki sovinistimies kuitenkin ettei sinusta ole voimakastahtoisen koiran omistajaksi. Ei kannata ottaa koiraa mitä ei hallitse, tuttu tarina somessa. Sakemanni on mitä parhain perhekoira jos se jo kasvatusvaiheessa totutetaan kaikkeen ulkopuoliseen. Aina toki hieman suhtautuu varautuneesti vieraaseen ja myös siksi monet laittaa sitä omaa egoaan tukemaan.

Voi herranjestas kun pitää käsittää kaikki väärinpäin. Palveluskoiraekspertti oli nainen ja hän sanoi koirani olevan sovinisti kun se oli totellut vain hänen miestään.

Kun otin koiran, niin sillä ei ollut mitään tapoja. Hihnassakaan ei ollut ollut koko kesänä. Jos me nyt nollasta lähdettiin liikkeelle niin eihän se ollut lopputulos. Käytiin kursseilla ja koulutuksessa ja koirapuistoissa ja käyttäytymisterapeutilla. Koiralle oli suuri työ opettaa rauhoittumista ja keskittymistä. Ekana työpäivänäni se oli hilannut sänkyni keskelle olohuoneen lattiaa. Kun ihmettelin sitä edelliselle omistajalle niin hän totesi, että häneltä oli syöty sohva ja kaksi nojatuolia. Ei tuollainen kotien vaihtelu 1,5 vuoden ikään mennessä voi olla jättämättä jälkiä koiraan vaikka sitä ei huonosti kohdeltukaan missään.

• Anonyymi

Älä aja ojaan sanoi automyyrä

• Anonyymi

Aamulla kello viisi ja sepalus auki.😵

• No hukkuneista on suurin osa miehiä., joilla siis on se sepalus. Urbaani legenda sanoo sen olevan auki.

• Anonyymi

Hyvää juhannusta.toiv.ei kukaan huku tänä juhannuksena.

• Aamutv:ssä sanottiin että tilastojen mukaan juhannuksena hukkuu 6-14.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Aamutv:ssä sanottiin että tilastojen mukaan juhannuksena hukkuu 6-14.

Sanoiko peräti eläkeläispelle Pekka Pouta koiranrakkeineen?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoiko peräti eläkeläispelle Pekka Pouta koiranrakkeineen?

Pekka Pouta osaa säät ennustaa vielä vaikka on eläkkeelläkin. Ykkösen Anninan kanssa ennustivat kerran seuraavan päivän sään ja Pekka osui lähemmäs. Hukkuneiden määrää tänään ei kuitenkaan kertonut Pekka vaan Anne Hiltunen Suomen uimaopetus- ja hengepelastusliitosta. Tässä hänen aamun vinkit turvalliseen juhannukseen:
        https://areena.yle.fi/1-75451402

• Anonyymi
      UUSI

Hyvää juhannusta kuin myös! Täälä rauhallinen illallinen ystävän seurassa ja muutama drinkki🥰👌

• UUSI

Kuulostaapa mukavalta illanvietolta.👍

• Anonyymi
      UUSI

Voi ,kumpa kaikki osaisivat ja muistaisivat,et olisi hyvä olla "hengissä " Juhannuksen jälkeenkin, vaik kivaa jossainvaihees onkin??? Itse muistan kyllä ! Elämässä oppii monenlaista ajan saatossa .

• UUSI

Niin ja toivottavasti on kivaa, ettei kukaan nauti rähinäviinaakaan. Ei ainakaan lapsiperheissä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      415
      2912
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      77
      2263
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      113
      1788
    4. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      192
      1499
    5. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1482
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1457
    7. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1445
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1343
    9. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1297
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1281
    Aihe