Kesägallup porilaisille: Mikä on paras kesähedelmä tai vihannes? Nyt on se aika vuodesta, kun mansikat alkavat hiljalleen kypsyä ja herneitä ilmestyy kauppoihin. Oma suosikkini on persikka. Niitä tulee kesällä popsittua. Nektariini ei koskaan kypsy niin meheväksi ja makeaksi kuin persikka, vaikka hyvä nektariini pääseekin aika lähelle persikkaa. Jos tarkkoja ollaan, nektariini on persikan sileäkuorinen muunnos, joten ei se kauas jää persikasta. Mutta ei ole hyvän persikan voittanutta.
Mansikkoja tulee toki popsittua, mutta tänä vuonna kylmä alkukesä on pitänyt sadon niin niukkana, että epäilyttää ovatko kaupoissa myytävät mansikat edes kotimaisia vai Viron tuontia? Missä ovat kotimaiset mansikat?
Kesägallup: kesän suosikkihedelmäsi?
6
119
Vastaukset
- Anonyymi
Vammainen gallup, mutta vastaan pimppi.
- Anonyymi
minä pidän suklaadonitseista :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä pidän suklaadonitseista :D
Kumpikaan eivät ole oikeita hedelmiä, mutta kesällä tärkeintä on, että saa suunsa makeaksi.
- Anonyymi
Tänään osui kohdalle niin nätisti kypsynyt nektariini, että makeat nesteet valuivat suusta, kun pääsin kiinni hedelmälihaan. Wow, että hedelmät voivat olla hyviä.
Persikkojen laatuvaihtelu on suurempaa kuin nektariinien. Perjantaina kaupassa oli tosi raakana poimittu erä. Eivät ne kotona pöydällä kysy kauniisti. Niiden pitäisi antaa kypsyä synnyinseuduillaan puussa siihen pisteeseen, että hedelmä on kypsä.
Kreikasta ja Italiasta tulee hyviä persikoita, samoin Ukrainasta. Toki tunnetummat persikkamaat kuten Ranska, Espanja ja Portugali tuottavat suuren osan sadosta.- Anonyymi
"Persikkoja" ja "mansikkoja" jos Suomen kesässä vertailen, niin kai se nyt vaan on niin, että voittaja on mansikka.
On se erittäin hyvä maultaan nektariini ja persikkakin, mutta eivät ne samassa sarjassa edes kilpaile kuin mansikka. Siis kypsä mansikka tuoreena, myynnissä tuoreus on tärkeää ja pellollakin itsepoimittuna ja suuhun laitettuna on tärkeää, että mansikka on kypsä.
Persikat ja nektariinit jos poimittaisi kypsinä ka kuljetettaisi Suomeen, olisivat kaikki pilaantuneita.
Mansikan C-vitamiinipitoisuus persikkaan verrattuna lienee noin kahdeksankertainen?
Makuasiat eivät ole kiistelemisen arvoisia asioita, jokainen pitää juuri siitä mistä haluaa. Että anteeksi kun sanoin mansikkaa eri sarjalaiseksi! :) - Anonyymi
Kaikki poimitaan raakoina.Kypsyvät kuljetuksen aikana myyntikuntoon.Joskus matka ottaa enemmän aikaa ja osa hedelmistä voi olla jopa homeessa kaupan hyllyllä ollessaan, joskus ne ovat sitten osittain raakoja ja mielestäni se onkin parempi.Ei ainakaan ole homeisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2103879Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632465Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472233
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136